noe det samme som den jeg hadde tenkt til 16v'n det :)
noe det samme som den jeg hadde tenkt til 16v'n det :)
Voila ! Nå er bruksbilen nesten ferdig, måtte bare vente litt på toppdekselpakning. Og i mens pakka jeg nye lager, råder og stempler i reservemotoren ! :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/218.jpg
tror effekt kurva blir bratt ja ;D drivverk killer :P
ser bra ut :D
Ja vi får håpe M3 Kassa holder =) Takker!
Bruksbilen ble plutselig gjort ferdig i natt da jeg fikk høl i blokka på Bmw e39'n i halv tolv tia i gårkveld, og jeg måtte ha en bil å kjøre på arbeid.. Trur nesten jeg må legge ut bilde av gasswaierpatenten, K gasswire er mye lengere enn A gasswiren så det er sagt !
zf? holder isåfall tenker jeg.. har samme liggende til vogna mi :)
jeg har K vaier i F strømpe på 242n, kappa å lodda igjen :P funker fint..
Har fått bytta til A gasswaier nå, fant den gamle som sto på Storfalevogna når jeg kjørte med R-Sport kittet ! Man vet aldri når man har bruk for slike ting! Og det bærer garasjen preg av også :D
Da har man puslet i garasjen igjen ! Fått prøvd dreiebenken skikkelig for første gang! Meget grei, bortsett fra avstikkerjernet som ikke var helt samarbeidsvillig? :(
Dreide en hylse med gjenger til oljetemperaturføler som skal sveises inn i bunnpanna! Og har fått malt opp litt vannrør og lagt ett siste strøk med lakk på blokka! Må bare kjøpe en 30 kopp så jeg får skrudd av oljekjøleren fra AT-blokka, så begynner det å ligne på en motor igjen :D
Har invistert i nettverkskort til PC'n i garasjen nå, så nå blir det mulighet for live update på forumet ;) Må bare få resten av maskinen til å samarbeide først.. ! :p
høres bra ut, stå på! :D
Ja takk det samme :) Ble mest fiksing på bruksbilen i dag, får se om det ikke blir litt mere pusling utover uka !
Hardykobling fra Bmw M5, bankefølere fra M3 og slavecylinder fra M3 og kamføler fra Bmw 535i innhandlet og mottatt ! Ikke ofte man kjøper deler til volvoen på Bmw leverandør :D
Men lets face it, hardykobling som er bygd for 400 hk for halve prisen av en original er ingen dårlig deal :) Bankefølere blir interesant å begynne med ! Må finne meg en forforsterker slik at jeg kan høre på motoren når jeg mapper ! Gleder meg til å se om det fungerer så bra som proffene skal ha det til !
Ellers lite framgang, mye arbeiding for å få ting til å gå rundt for tia, men kommer nok sterkere tilbake litt senere ! :)
Hvordan girkasse kjører du med?
Stemmer det at M5 koblinga er tykkere en original, isåfall hvor mye?
Skal kjøre med Bmw M3, ZF girkasse! Er vel kansje litt tykkere enn originalt, men tviler på at det er mere enn 5-10mm kansje ? Kan måle neste gang jeg er i sjappa !;)
Tempsensor innsveiset i bunnpanna og bunnpanne nylakkert\nymala! (og forhåpentligvis tørka) Bildene gikk tapt sammen med resten av mobilen i går, så dette blir en bildeløs update !
Mangler ikke stort mere før jeg må ut og finne resten av bilen :D
Stort sett hele bunndel montert sammen! Elendig bilde, men gir ett inntrykk av hva som henger på bukken nå ! Har begynt på å lage en "kamføler" av en gammel fordeler nå! :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1945.jpg
Har også akkurat mottatt en K-Kam fra en på forumet her ! Personen får skrive her om han vil avsløre seg =) Meget fint innpakket og ser meget grei ut ! Blir nok å ta ut litt ekstra av motoren uten å blakke meg helt!
Takk for det :D
Bruk en stålkost for montering på drill, da disse har de fleste har sinnsykt tynne tråder og vask med whitespirit og papir! Bruker selvfølgelig kun håndkraft på sidene av stempelet! Ha tålmodighet ! :)
Polerte også opp toppen av stempelet for å få vekk maskineringssporene og noen meget grunne skader ;)
EDIT: Også må du knekke en stempelring og skrape ut av ringsporene med! Bruk en borr i rett størrelse for å åpne oljehullene!
Tusen takk for godt svar :)
Bare hyggelig ! ;) Legges planer om å porte topp også nå, reservemotoren er litt i ferd med å spore ut tror jeg ?!
Simulert motor med K-kam: 250 gamp på 1 bar ladetrykk og rundt 300 på 1.4-1.5
Ja, hjelper godt på og porte :)
Blir nok bra dette, skal følge med hær :D
Var litt har på stempel nr 2, så det ble litt "ruglette" oppå steplet, har det noe å si ?
Vil tru at det ikke gjør noe, men jeg spør nå likavell
Oppå stemplet har det ikke så fryktelig mye å si, ikke til din motor i allefall ;)
Oki, da så. Det jeg tenkte meg, men ren å pene ble di :D
Herrefred ! Fant tråden på side 6 i går, og fant vel ut at det er på tide å få gjort noe ! Kamføleren ferdigkonstruert og lakkert! Mangler bare å sette den sammen igjenn og montere på blokka!
Driver å lurer på hvordan jeg skal ordne oljetrykksføleren og oljetrykksbryteren for tiden, noen som veit hvordan dimensjon det er på oljetrykksbryteren på B230 ?
Egentlig hadde alt vært ordnet om jeg hadde funnet en overgang fra B230 høl til B21\23 høl!
Blir tatt litt støypeskjegg på toppen så snart jeg får ut Bmw'n av garasjen :D
Bilder av kamfølerpatenten kommer senere i dag !