hvordan funka de med chippene ?
Printable View
hvordan funka de med chippene ?
venta mer på kommentaren formulert slik kevin: du har ikke alt når du ikke har takluke :p
sant det! er bare takluka som mangler :)
faen da må 945 bort foooort!!! ny bil kommer plutselig til gards :eek: C70... oooh...
Da må man få gratulere ja!
skal du ta buss på vinteren nå? med to sommerbiler i tunet etter hvert ;)
none offence taken :) men ikke f¤&# om jeg tar opp lån som 19-åring for å bruke å bil hehe :p hvis jeg selger 740n nå, har jeg 50k å bruke på 940. men ingenting på felger osv. så får heller vente noen måneder :cool: høhø
kevin: pris og bilder noensteds på nettet av bilen ;) ?
hehe vet ikke om jeg og selger blir helt enige enda men ser sånn ut.
planene er R bremser, R instrument. flip opp navi/skjerm. ferrita eksos. carbon detaljer. større ditt å større datt. ryggekamera skal på fort som fy. klarglasslykter og xc grill. form og fasong passer dessverre ikke med twinpipe på denne bilen så da må jeg skippe det :p
flytter over alt av stereokomponenter fra 945n og ordner noe tålig kurrant der. kjørecomputer og cc om det ikke finnes skal monteres. ellers husker jeg ikke helt mer... jo... enten blå R motordeksler eller carbon slik Per Turbo har montert nå nettopp ;) hehe blir godt med skikkelig vinterbil også nå.
Hvor fikk du tak i 3er ramma som er oppå dashen ? evnt hvor mye ga du for den ?
den blei utrolig tøft!
jeg forstår;) du er flink til å få tak i billige deler, det skal du ha ;)
Ja takk skal du ha beachee for det ! sorry for OT
Gøy med ny bil! Men det herre ryggekamera-opplegget ditt... ;)
Heisann.
Hvordan går det med 240'n og chippene? Fortsatt problemer?
hei, tja den går nå vell ok forsåvidt. ikke helt fornøyd enda pga ustabil tomgang og rykkete på lavt turtall og lavt gir\ køkjøring... men skal se å få skrudd opp litt trykk samt få benka den etter hvert... men må på bjørnstad bil pga ES tuning har tatt juleferie fram til januar....... :p
Hørt mye forskjellig om Bjørnstad de siste årene. Skal aldri dit med noen av mine biler.
ES tuning er jo hos Bjørnstad å benker da :p
Ser du snakker om ujavn gange på tomgang og ved lavt turtall. Du har åpning på pluggene på 0,7mm. Jeg ville prøvd og justere dem ned til 0,3. Fungerte for meg iallefall.
ES Tuning har da vell egen benk for bremsing...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1691.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1692.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1693.jpg
testa adapterene til R bremsene med skiver og calipter i dag på gamle akslingen til Kenneth D ;) må si jeg ikke akkurat gruer meg til å montere dette til våren el noe :D tror det blir heftig kult å bremser godt :D bare finne en løsning på håndbrekket da...
Jasså du som har den ja:p Du gidder ikke å åpne den å se inni den da? Var litt nedtur å kjøre 245`n igjen. Er ikke akkurat noe komfort bil med understellsoppsettet jeg har på den. R`n er behagelig som fy!
jess istede for å kaste tok jeg med hjem for å tilpasse håndbrekkskit å greier. eller se hvordan jeg skal løse det :)
skal åpne etter hvert her nå ja å se inni.
ps: mek anbefalte deg å skifte diff olja om 14 dager når den er slitt til for den kverna godt å hørtes trang ut sa han :)
Okey, får bestill litt mer gulf olje fra pedersens da. Plager meg litt at IPD staga overfører litt vel mye vibrasjoner når jeg ligger i 5 gir og gir på litt. Spes opp bakker, da må jeg gire ned:p
Fortsatt irellevant. Prøver bare å være behjelpelig med mine erfaringer om bjørnstad. Kompis leverte bilen sin der for ca 3mnd siden. Fikk den tilbake med en stor oljelekasje på retur fra turbo, og 2 slanger for veivhusånding var helt glemt å satt på.. Prøvde å hinte da jeg har lakt mærke til at de fleste her inne vil ha valuta for pengene. Så dårlige holdninger som det er her gidder jeg ikke å dele erfaringer om slikt lenger :)
Klin til med hydr. brekk da kodja?
Texascom hadde vel en veldig grei løsning på håndbrekkproblemet om ikke jeg husker feil ? Modda vel inn bremseskold e.l. fra en R ?
Evt så har jeg sett en annen løsning der man dreier av selve slitedelen på de orginale skivene slik at man står igjen med en trommel. Bruker denne da inni R-bremsene. Vil da fungere som en liten spacer i tillegg og man kan bruke org håndbrekk. Det funker kanskje ikke hos deg da du allerede har ombyggingsbrakkettene for kaliperene.... ?
tja sliter ikke med det jeg, men så er min generelt ikke noe jeg tenker over med vibrasjoner så stiv den er :p
vil gjerne ha feedback på folk det ikke er verdt å bruke ja :) men for min del er det å koble til bilen på maskina å dra som FY å få ut papirer. nothing else. så der bør vell alle klare å få til det :) skal ikke gjøres en dritt med bilen annet enn det på benkinga.
ja driver å spekulerer på det... men igjen... får man det godkjent da? og ev hvilke skal man bruke og hvordan kobles det opp?
for min del kan det være veldig aktuelt med tanke på å få montert det slik at jeg får bygget en fin midtkonsoll. har grubla om det finnes elektrisk håndbrekk av noe slag? for jeg bruker ikke brekket til noe annet enn parkering uansett... gir gass om jeg skal korrigere noe på veien...
spacer inni skivene utgår, men om det var noe annet der som bruktes så for all del må Texas komme og forklare meg det på pm eller her ut fra hva han ønsker :) guruen for 240 ombygging tar jeg gjerne imot tips av :)
må prøve å finne meg noe ABS tilpassede fjærbein nå da så jeg ev kan få tilpassa\sjekka fester for bremsene på fjærbeina foran også :)
du kan jo bruke hydralisk brekk da :D en kompis av meg lagde en extra krets for brekke
Hydraulisk brekk er ikke lov som eneste brekk... Kodja vil vel ikke ha noe som ikke kan registreres? :p
skaff deg håndbrekk sko fra en R å monterings sett å noe stålplater så burde du klare å sette sammen noe som funker ;) texascom klarte det å da burde du det også... se i tråden hans for inspirasjon, ser faktisk ikke så vanskelig ut heller... virker bare vanskeligere en det er ;)
skal ha noe som er godkjent for bruk på veien ja. skal se hva jeg får til i løpet av vinteren nå :)
har lagra noe mld ser jeg fra way back når jeg først spurte han ang dette :) får se igjennom de igjen.
ellers blir 242n stående og hvile seg litt nå til jeg får solgt 945n og får råd til å benke og godkjenne den og ribbe-> lakking... for nå har konton tømt seg på C70 kjøpet :D
Har dyser til deg.....
Løp og kjøp.
dyser er da montert sinnister :)
oppsettet er komplett det nå. mangler bare benking m.m. nå :)
da har jeg endelig sparka meg selv i RÆVA å fått bestilt time for å benke bilen... skal ta oljeskifte og filter igjen i helga nå så det er ok til neste uke + skru opp trykket dit det skal og kjøre litt.
for timen for benking er nemlig dromdromdrom.... 22 desember på Bjørnstad Bil!!!!! de har dessverre? bare nav rulle så får ikke sett noe moro hjullek på rulla av noe form... ES Tuning skulle jo plutselig ha juleferie i over 1,5 mnd så fikk ikke tatt den på rulla deres...
bli spennede å se:)
må ikke bli skuffa på resultat da:p som regel noe helt anna enn man vil tro det er:)
Må du ha benking for å få det godkjent ? med fk ?