Hei :)
Noen som kan forklare meg hvordan det er mulig å måle turbotrykket med kjølevesken på motorn?? har seg sånn at den originale målern går på det og ikke vacum ;) gjelder en 760. Trudde ikke dette var mulig men det er visst det :p
Printable View
Hei :)
Noen som kan forklare meg hvordan det er mulig å måle turbotrykket med kjølevesken på motorn?? har seg sånn at den originale målern går på det og ikke vacum ;) gjelder en 760. Trudde ikke dette var mulig men det er visst det :p
hehh? det der hørtes snodig ut! bilder hvordan det er kobla da fiksa i slanger\kabler? :)
hmmm er ikke bare kondens da?
merklig :P trodde dette gikk på luft bare.
Måler jo ikke turbotrykk i kjølevann? :s Er jo 2 helt forskjellige systemer..
Nei ikke vet jeg, men det går jo på kjølevann ser det ut som, rant da ut nesten en halvliter og det slutta ikke å renne heller :p
jævlig moro! :p
ingen som har kobla helt feil da? :p
er det ikke kobble feil, slit at turbotrykket er kobblet på vannkjølinga?:S
men følg slangen og ta bilde :P
Måleren var jo litt mongo da, så kan hende Runar har surra sammen litt?
Høres rimelig absurd ut det da :p. Da vil du jo måle vanntrykket med den måleren.
Nippelen:
http://i745.photobucket.com/albums/x...5/SDC10347.jpg
Slange går igjennom torpedovegg og direkte inn på kjølevannet via en T- sjøt:
http://i745.photobucket.com/albums/x...5/SDC10352.jpg
Er iallfall akkurat sånn nippel på vanlig integrert turbotrykksmåler også (som går på luft)
Sikker på at du ikke har fulgt feil slange? Sett feil når du har fulgt den ut.
peker nedover, (eller som en vill vri den) på min 740 originale turbotrykksmåler..
men si ting enkelt. med en turbotrykksmåler, måler du turbotrykket. å hva er turbotrykk av? jo luft. så om du hr vann på målern, sier det seg selv det er noe galt:)
ta av slangen din, blokker t-stykket, og kjør slangen på innsuget. da har det som det skal være:)
Sånn som den er koblet nå så virker det jo, men den måler jo vanntrykket i motoren. Og den øker jo også med turtall... Kanskje forrige eier hadde et problem med kjølevannet og gjorde dette for å holde øye med det? Litt skummelt å byne å kjøre kjølevann inn bak instrumentpanelet i tilfelle lekkasje, men :p.