Ja, dette ble man jo klok av... eller...
Jeg må først få sjekket hvilken motor jeg har, men jeg mener jeg så FD her om dagen... Og den er alt annet enn "sprek"... 3-giret i tunnelen er vel ikke allverden, når andre mer eller mindre kjører opp i 5. Men det er selvsagt dieselbiler ofte det da... og er vel ikke sammenlignbart...
Men jeg spør igjen, etter å ha sett litt her inne, på annonser der slike biler skal selges...
Der er det ofte reklamert for 2,5"s eksossystem... Er dette noe som hjelper på et eller annet vis i forhold til effekten på en vanlig motor? Og bensinforbruket blir større?
Om man bytter toppen til 531, siden jeg allerede har 530 om jeg har forstått rett... Hvordan blir da bensinforbruket i det store og hele?
Flere spørsmål kommer nok...
(At det står hobbymekaniker som tittel, er vel nærmest en fornærmelse mot de som faktisk er det... selv om jeg har skiftet varmeapparat selv... :D)
Takker for tips og spør videre... :)
Det er en del som snakker om chiping av bil med mer... Og det er tross alt en hjerne på bilen min. Men har jeg da forstått det korrekt, at å bytte ut den på noen måte med en annen, vil ha null virkning om man ikke også bytter og står i ellers framme i motoren?
Jeg beklager mange dumme spørsmål, men et sted må man vel begynne og kanskje lærer man også etter hvert... :)