Hei
Kjøpte meg Volvo 740 tic igår, se annonse
http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2...ied=1285351049
Den blir noe veldig varm!, tempføleren viser at den vipper mellom 80 og 105 grader ca, men jeg stoler ikke på denne, den er koblet til strømmen til lysene i dashen, så viss jeg stiller opp på dimmeren så går plutselig føleren til topps...
Kjørte den ganske greit hjem, når jeg var kommet hjem måtte jeg jo prøve å dra på litt på kjentsveiene.
Når jeg stoppet, lot jeg bilen svive en stund, tok opp panseret, plutselig smalt det noe helt sykt, turboen hadde varmet opp ekspansjonstanken så mye att det gikk hål på den, vannet spruta ut som bare det, tydelig at det var sykt med trykk inni der!
Heldigvis hadde en kamerat en ekstra ekspansjonstank som jeg fikk byttet til..
Jeg kjørte rolig hjemover derfra, når jeg hadde kjørt veldig mykt i ca 15-20 minutt, stoppet jeg, lot bilen svive i ett minutt, også gikk jeg ut å skrudde opp lokket, da var det vanlig trykk der, først litt trykk men så gikk det ned igjen..
Jeg tenkte at det så jo greit ut, så jeg prøvde å dra ut første, andre også tredje giret på sletta, så stoppa jeg igjen, lot bilen svive en stund før jeg så gikk ut for å sjekke vannet igjen, da spruta det opp, ville ikke gi seg med det første, kom en del vann opp..
Hva kan være galt??
Hilsen en som er helt ny på forumet med en helt ny 740!:)