Vis full versjon : Skårholen's 940, DreEcu, 530d, Truetrac ++
Har du beholdt ekspansjonstanken da Zeeker? Ser at de universale ikke har 3 nipler men 2.
Jepp.
Sveist på en rørstuss til.
+ at jeg fikk sveist om inn/ut rørene. Disse er store i forhold til volvo (europeisk) som er ca 32mm.
Mener BCB selger en helt grei kjøler som passer rett i.
Etter at jeg fikk bygd om min Griffin så ble den kosten mer enn den kjøleren på BCB.
Jeg hadde prøvd å få tak i en tropic radiator beregnet for bil med AC. Husk at det finnes 2 forskjellige størrelser. En som ligger oppå vangen til radiator/intercooler feste og en som er høyere og går igjennom denne og stikker litt under.
Da får du en skikkelig vifte og en kåpe som passer til radiatoren.
Jeg har selv kjørt flere trackdays på rudskogen med denne radiator og orginal termostat uten problemer med varme.
Jeg ville ikke koblet steg to på bryter men heller på en termostat som du kan plassere i radiatoren. Er fort gjort å ikke få med seg at tempen stiger når horna i panna vokser ut av hjelmen. Og da er en termostat som styrer vifte steg 2 i mine øyne en bedre løsning
Skårholen
24/07/16, 10:27
Så de har en på bcb som passer? Ja tropic er kanskje like greit om jeg får tak på ei viftekåpe til.
Jeg ville ikke koblet steg to på bryter men heller på en termostat som du kan plassere i radiatoren. Er fort gjort å ikke få med seg at tempen stiger når horna i panna vokser ut av hjelmen. Og da er en termostat som styrer vifte steg 2 i mine øyne en bedre løsning
Sprutet styrer trinn 1 til hverdags og trinn2 skal alltid skrus på når man reiser fra depoplassen sin :)
Da er det maks kjøling før den blir skikkelig varm og termostaten slår inn.
Glemmer man den kan man glemme å kjøre [emoji16][emoji23][emoji85]
Skårholen
25/07/16, 22:00
Har kjørt bilen litt, ikke hatt noe problem til nå. Slenger ved et bilde av kurva som noen etterspurte.
http://0o2471.net//65352.jpg (http://0o2471.net/65352)
Ser ikke noe på kurva jeg [emoji12]
Skårholen
25/07/16, 22:18
Hæ? Får du opp bildet da?
Ja. Ser bare ikke noe ser det er svart.
vangsfreaken
25/07/16, 22:25
Ser da linja... Om du ser godt etter [emoji14]
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Prøvde følg link denna gangen så da så jeg den :)
Skårholen
26/07/16, 06:49
PCen klikka så la det inn med mobil, å da ble det sikkert litt lite kanskje?
Har kjørt bilen litt, ikke hatt noe problem til nå. Slenger ved et bilde av kurva som noen etterspurte.
http://0o2471.net//65352.jpg (http://0o2471.net/65352)
Ser her at du har ca. 340 Nm v/ ca. 3800 o/min. målt på hjul, og hvis det er med 0,7 BAR ladetrykk så blir det 200 Nm fra den teoretiske sugemotoren.
Originalt er alle Volvos 2,3 L rødmotorer oppgitt til rundt 195 Nm på svinghjulet. :)
Vi ser også at A-kammen, som gjør at originale B23(0) motorer avgir maks effekt rundt 5250 o/min, gir samme resultat her.
Skårholen
26/07/16, 08:45
Dette er 0.7 i trykk ja. Blir spennende å se hva som skjer når vi får på en kilo til i ladetrykk.
PCen klikka så la det inn med mobil, å da ble det sikkert litt lite kanskje?
Mulig . Sitter å ser på mobilen jeg så mulig det var det som gjorde det også :)
Blir nok saker tenker jeg :) Håper termostaten jeg bestilte kommer snart, lyst til å benke engang til med noget mer ladd :)
To tips.
1. Anbefaler at pluggåpningen reduseres til 0,55 mm før du begynner å benke.
2. Her ser du hvordan RS Tuning Bergen og jeg gjør det: https://www.facebook.com/700349646752959/photos/a.711201285667795.1073741826.700349646752959/1022321737889080/?type=3&theater
Man MÅ ha oversikt over alt dette dersom oppsettet skal "optimaliseres". Hvis dette er for mye for han du mapper hos, så forsøk å filme ladetrykksmåler og turteller under noen pull så det er mulig å sammenligne med bremsepapiret for ett minimum av oversikt og kontroll.
Skårholen
29/07/16, 14:11
Har logge mulighet i sprutet :) Br7es eller br6es?
Det er en god mulighet som bør benyttes.
BR7ES.
Skårholen
29/07/16, 14:28
Da må jeg få handla inn det en dag også :)
In The White
02/08/16, 21:50
Har läst igenom hela tråden nu! Riktigt skoj läsning som kommer föjlas! :)
Skårholen
02/08/16, 22:39
Ikke værst, takker for det. Ja er bare å følge med framover, håper på ny benking om ca 10 dager :)
In The White
02/08/16, 23:49
Önskar lycka till med bänkningen då! :)
Skårholen
07/08/16, 21:53
Skrudd litt i dag, bytta fra j spec coilovers til bilstein sprint og 60/40 senk. Samt begynt litt på motoren til 240en.
In The White
07/08/16, 23:44
Jag kör också med Bilstein Sprint och är jättenöjd, verkligen bra dämpare! :)
Skårholen
08/08/16, 07:05
Ja de er noe helt annet enn j spec coils hvertfall.
J spec sine er det de billige eller er det BC racing?
Skårholen
08/08/16, 08:05
Billige, tenkte å kanskje prøve BC sine neste år. Fornøyd med dine?
Eller du har muligens drift versjonen? Jeg skal ha street versjonen som er 5kg og 6kg og ikke 10kg og 8kg.
Har hørt at de ikke er de beste. Ble frarådet å kjøpe de for banekjøring av J-spec. Jeg er kjempefornøyd med de. Noget stivt med 10kg og 8kg. Har nå oppgradert til 12kg fjærer fram som er kortere (160mm istedet for 200mm) for at fjæra skal komme over dekket slik at det blir mer senk å gå på. Hadde helt sikkert gått fint med f.eks 8kg fram og 6kg bak til gatebruk og bane av og til. De går an å få akkurat som du selv vil, det er det fine med de. De er brukanes mot korrosjon også. Minimalt med tegn til det på mine etter en vinter i saltlake. Men for sikkerhets skyld så har jeg nå sprayet de i ett tynt lag med voks.
Skårholen
08/08/16, 09:27
Ja det er mulig, vet ikke hva f.eks lesjø har forno fjørkonstant jeg. Men foran var bilen grei med 10kg men bak så var det altfor stiv, gikk bare å hoppa. Bilen ble mye bedre å kjøre med 3 i baksetet.
Lesjøfors er vel rundt 2-3kg...
Skårholen
08/08/16, 09:34
Ja det er ikke stivt hvertfall, heller litt for mjukt. Så et sted mellom lesjø og j-spec sine billige kunne jeg likt.
Da blir vel BC sine perfekt for deg.
Skårholen
08/08/16, 09:48
Håper det :) Vet ikke om jeg bare skal legge bilstein og 60/40 settet på hylla da evt tilfelle jeg blir misfornøyd.
Kan vel være lurt ja. Alternativt sette på Volvo Orginal Cup Arenafjærer, de er litt stivere.
Skårholen
08/08/16, 10:04
Hvor kan de skaffes evt?
http://www.rallyboutique.com/store/p/v%C3%A4gh%C3%A5llning-246856/volvo-740-940-fj%C3%A4der-fram-581508
In The White
08/08/16, 10:26
Vet några som kör med gröna VOC fjädrarna fram och är väldigt nöjda! Ångrar att jag inte köpte dom när jag bytte, Lesjöfors är i mjukaste laget fram.
Skårholen
08/08/16, 10:43
Ikke at godkjenning er veeldig aktuelt med akkurat denna bilen, men om jeg må bytte karosseri engang. Så skal jeg ha mest mulig i vognkort, hvordan er det med de grønne rallyfjørene?
Er vel på lik linje med alt annet uten TÜV.... Pulverlakker de svart og godkjenn med Lesjøfors først.
Skårholen
08/08/16, 11:42
Regna i grunn med det, sto de var godkjent selv med kapp i rally. SÃ¥ tenkte kanskje var godkjent for vei.
Skårholen
10/08/16, 08:58
Batland du har full innboks.
Skårholen
13/08/16, 18:44
Ble en tur til i benken i dag, varmeproblemet jeg hadde sist er borte. Men nytt problem, jeg får ikke nok bensin så på topp klarer den ikke holde bensintrykket oppe. Satser på at det er filter om å gjøre, for det har ikke jeg bytta i mitt eie. Evt bytte pumpe i tanken, har en walbro 255l sak nå, men er usikker på om det er kopi eller ei. Hva er evt den største intank pumpa man før kjøpt som passer? Tilfelle jeg må ha ei ny ei.
Kjedelig.......
Men fikk du ut noen tall?
In The White
13/08/16, 20:01
Det var ju synd att bränsletrycket skulle strula! :(
Skårholen
13/08/16, 20:08
313whp hvertfall. Ja tyvärr, men blir vel mkt bra tilslut.
313whp hvertfall. Ja tyvärr, men blir vel mkt bra tilslut.
dette er artig å lese, hvilket ladetrykk?
syns du turboen er bra til prisen?
Skårholen
13/08/16, 20:48
1.6 men hadde kanskje fått noe til hvis den kunne gått litt feitere. Ja virker ålreit den :)
nytt problem, jeg får ikke nok bensin så på topp klarer den ikke holde bensintrykket oppe. Satser på at det er filter om å gjøre, for det har ikke jeg bytta i mitt eie.
Har du målt volt på pumpen under ett pull med fullt ladetrykk? Vi ser stadig at folk slurver med strømforsyningen her og det originale har sjelden stor nok kapasitet.
Skårholen
13/08/16, 23:33
Det har jeg ikke, men kan gjøre det neste gang bilen er i benken. Hvor grov ledning bør man legge fram til pumpa? Er vel 1.5mm2 der nå, altså originalt.
Kan vel legge fram 4 eller 6mm2 ledning :)
Skårholen
14/08/16, 08:08
Da legger jeg 4mm2 for det har jeg liggende. Lurer litt på om 255n jeg kjøpte på bcb var kopi. Kjøpe ny ekte evt en som er enda større? Vil ikke ha 044 hvertfall, er jo bruksbil det her trossalt.
Når noe skal gjøres så er det velg like greit å gjør det korrekt med én gang?
Egentlig er det slik det skal gjøres:
Du bør legge 6 kvaderat mm fra minus på pumpen og jorde den i dynamoen som er strømkilden i bilen.
Du legger så 6 kvaderat mm fra batteri + til ett relé som plasseres nært pumpen og som styres av den originale + ledningen til pumpen.
Skårholen
14/08/16, 12:37
Tenker jeg legger 6mm2 da. GST450 pumpe blir bestilt. Legger opp 10mm bensinslange på både tur og retur. Er org filter greit?
Skårholen
18/08/16, 08:29
Begynt delesanking for nytt bensinsystem.
http://0o2471.net//65552.jpg (http://0o2471.net/65552)
In The White
18/08/16, 16:43
Najs med nya fräscha grejer!:cool:
Skårholen
18/08/16, 17:07
Ja blir godt når alt funker som det skal :)
hvordan radiator endte du opp med?
Skårholen
18/08/16, 23:08
Original med tilpassa 940 'ac-radiator' vifte. 71' termostat men holder likevel 80 grader.
Skårholen
31/08/16, 15:19
Syk å svak og dårlig bak sier de. Vært forkjøla i 4 dager nå, så har ikke orka noe. Å forrige uke ble det bare jobbinga. Men formen er på tur opp nå så ligger vel an til å skru i morgen. Også benke når bilen er klar. Satser på litt mer ladd og kanskje klare 340hk og 500nm.
Men når jeg er ferdig med det, så skulle jeg hatt noe mer å gjort noen tips? Blir å gjøre noe med bremset etterhvert samy nye foringer i understell men de to blir nok i vinter engang.
In The White
31/08/16, 15:52
Ja inte lätt det där med att komma på saker att göra med bilen.
Skårholen
31/08/16, 16:02
Nej inte direkt. Skulle fått den lite spesiell på en måte.
In The White
31/08/16, 16:34
Vet inte vad du gjort med chassit på denna, annars är ju där en del kul att montera, typ fjäderbensstag, ställbart panhardstag, justerbara stabilisatorstag till krängningshämmaren osv...:D
Skårholen
31/08/16, 17:18
Justerbart panhard blir lagd i vinter. Vet ikke om fjørbensstag har mye å si på hvordan bilen svarer jeg?
In The White
31/08/16, 17:43
Om man monterar fjäderbensstag, ambulansstag (stag mellan casterstagens konsoller) och 960 länkarmsfäste-förstärkning så märks ganska stor skillnad.
Skårholen
31/08/16, 18:02
Hm er muligheter ser jeg. Kunne egentlig tenkt meg rattutslagskit typ 60 grader. Men dette er jo bruksbil så det får vente.
In The White
31/08/16, 18:31
Ja sådant kit har jag med kollat på, vet dock inte om jag skulle ha så stor nytta av det? Men det är alltid skoj med nya grejer!:p
Skårholen
31/08/16, 18:35
Ja, jeg skal bruke bilen min på isen å sladde å kose meg i vinter å da kommer jo rattutslag godt med. Ny eksos vil jeg også kanskje lage i løpet av vinteren.
Usikker om jeg skal gå for sprut i 240en også, for lh2.4 er ikke min favoritt.
blir det å prøve å lade 2 bar i benken nå eller?
Skårholen
31/08/16, 18:47
Jeg vil prøve 1.8 hvertfall. Er mest for morroskyld. Liker tanken på m50b25/8 egentlig. Rimelige motorer med bra effekt originalt. Spørsmålet er om man skal prøve det eller volvo 6er.
Skal omdesigne styrevinkelkittet på min jeg iallefall sånn at ackerman blir riktig. Skal også lage de sånn at jeg kan bruke orginale styrekuler.
Skårholen
31/08/16, 19:22
Hvilke at kittene har du? Har et liggende her av den typen som gir typ 5 grader ekstra.
J-spec sitt. Alle de er vel designet for paralellstyring. Skrubber noe voldsomt ihvertfall.
Skårholen
31/08/16, 19:26
Okei. Mkm sitt jeg har, innerskjermer det skrubber i?
Det og ved fullt utslag. Værste er at dekka skrubber mot asfalten fordi ackermanvinkel er helt feil. Normalt så skal jo indre hjul svinge mer pga mindre radie, men på driftkit så svinger d likt for å rulle lettest mulig i sladd.
Skårholen
31/08/16, 19:51
Aha slik ja. Det har ikke jeg tenkt på før du sa det, kanskje de havner på 240en da..
skjer a?
fått no fart på snurra??
Skårholen
16/09/16, 15:15
Her skjer det heller lite om dagen, vært ei uke på jakt nå. Så har jo blitt noe fart og fangst der.
Men tenkte å se litt på bensinsystemet på søndagen, i morra går dagen til å hjelpe en kamerat å bygge bikkjekve.
Skårholen
27/09/16, 20:18
Skjer ikke mye her heller, jakt og jobb er litt på skjemat om dagen. Men skal prøve å få handla siste delene til 240en mtp motor i den til helga. Blinklyset mitt datt av her en dag også så har bestilt nytt. Samt en del 2.5" slanger så det blir skikkelig trykkgate der også. Men klunse med lh2.4 eller gå for sprut?
Næh, fikser da lett et sprut til denna å du? Bedre det enn å krølle med lh2.4 :)
Skårholen
28/09/16, 15:48
Ja går fortere å koble opp et sprut enn å klundre og lure på hvorfor lh 2m4 kuker. Høre med Dre om han leverer et til :)
Skårholen
18/10/16, 22:28
Fått kjøpt og hentet en 16v topp + litt diverse. Så da blir det motor i 240en tenker jeg.
Når får du tråd på 240en da? Kunne vært morro å fulgt med på :)
Skårholen
19/10/16, 13:42
Når jeg begynner med den tenker jeg. Sanker bare litt deler nå.
Skårholen
24/12/16, 18:05
God jul folkens lite som skjer enda, men sanker deler til begge bilene. Funnet ut at 240en blir 8v til å begynne med, og hvis jeg får kjøpt 242en til Buster83 så blir 16ven i den.
Håper på noen timer fri i kveld etter kaker og gaver, så ta ei økt på 240en. Montere sammen motor og gir samt legge opp ledning som skal styre bensinpumperele.
lest gjennom tråden, og dette er artig lesing! fortsett med oppdateringer! :)
Skårholen
02/02/17, 15:04
Takker for det slikt er gøy å høre. Lite som skjer nå om dagen på mine biler da jeg hjelper no kompiser med noen biler som skal brukes på isen. Men tenkte å ta ei økt på denna. Bygge ny eksos å kamskifte står på planen. Bensinpumoe har jeg bytta.
Skårholen
08/02/17, 00:14
Eksos er straks ferdig på på en endestuss i morgen så blir det vel bra. Kappa av 4cm på downpipen og sveisa sammen igjen. Kardanbøyen til biltema ble forlenga med 10cm på ene bøyen å litt slik så ble rimelig bra passform :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/303.jpg (http://forumbilder.se/G7DS0/20170207-231501)
Skårholen
08/02/17, 21:26
Tok et litt bedre bilde for å vise klaringa, får såvidt en finger i mellom og jeg har ikke grillpølser til fingre.
Prøvde å laga gubbsving å men må nok kanskje kappe den litt til så den harvner nærmere midten på bilen. Ble litt langt ut egentlig.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/320.jpg (http://forumbilder.se/G7DSL/20170208-183844)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/321.jpg (http://forumbilder.se/G7DSL/resized-20170208-213132)
Noen tips til coilovers?
Hjelper godt på lydnivået med gode lyddempere og gubbsving :) Ser flott ut [emoji106]
Coilovers, bygge sjøl? Eller kjøpe BC coilovere kansje?
Skårholen
08/02/17, 22:07
Litt usikker egentlig. Har jo bilstein dempere så kunne jo prøvd å bygge sjøl :)
In The White
18/02/17, 09:45
Blev ju bra med avgassystemet!:) Gillar gubbkröken!:cool:
Skårholen
17/03/17, 10:31
Skjer absolutt ingenting om dagen egt, annet enn at 765 klutsj, og ei gs6-53dz girkasse har blitt handla. Men bytter verksted om dagen til et som er nærmere. Flytter inn 1 april, så da blir det vel litt sving i sakene igjen :)
Skårholen
03/04/17, 13:54
Står litt stille om dagen, kjøpt meg en patrol y60 jeg skal fikse på å bruke som bruksbil også har turboen på denne havarert. Så må vel få ordna meg en ny i løpet av sommern :)
Skårholen
07/04/17, 07:01
Plukka ut girkassa som satt i den i går, for de som lurer er en M90 54cm lang, og en omsveist 530d et 55cm. Så jeg har brukt original mellomaksel i den stunden kassa har vært i bilen. Men nå blir det 6 trinns:)
Skårholen
07/04/17, 19:57
Men hva skal jeg gjøre? Motoren har jo turbohavari, og det kunne jeg egentlig ønska å få fiksa oppi. Samt jeg mangler å få sveist om mellomaksel og girkasse men det er en grei deal som jeg har en til å gjøre. Men mangler svinghjul som passer nye clutchen, 765 fra Sachs om noen vet om noe.
Også har jeg jo lyst på 16v, har en topp med endel kroka ventiler, og stempler som er dreid ned, og regrem kit for å få det til å passe B230 blokk. Så mangler egt ikke så mye annet enn råder og et grenrør å litt slik. Eller skal jeg fikse den jeg har?
Vanskelig dette.
Har du kjørt i filler e46? Du kan jo bruke den e50 turboen du har :) Kjøp svinghjul på Grinden motorsport
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skårholen
08/04/17, 18:34
Japp E46n har kvelda, er E60 det. Så den er egt for stor tenker jeg.. Kjøpe den motoren jeg linka deg herom dagen.
Ã…faen, e60 ja. Litt stor da kansje. Ã…ja! Da blir det 16v da :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skårholen
08/04/17, 20:13
Hehe skulle bare hatt no mere cash :) SÃ¥ du mÃ¥ nesten kjøpe E60n í ½í¸‚
Hehehe, ja e60 kan jo gå på 16v min da.. Eventuelt på 945n, den kan sikkert få stor turbo :)
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Skårholen
08/04/17, 20:31
Bare å handle da :)
In The White
16/04/17, 20:26
Ja mer pengar skulle man allt haft när man sysslar med bilar!:p
Skårholen
16/04/17, 20:38
Det er helt klart, mye jobb og penger som går med på slike prosjekter.
Skårholen
06/05/17, 16:47
Tar seg litt opp igjen bygginga her også nå, rivd ut det gamle datasprutet. Skal legge opp igjen på nytt, bare hakket penere ellers likt. Samtidig fjerner jeg bilens ledningsnett som går fra torpedo og fram til lys, og alt det originale dilldallet man kan ha som vifte +++. Også blir det til lys og abs, og utetempføler lagt ut i skjermen.
In The White
07/05/17, 13:41
Gott med nytt ledningsnät! :)
Skårholen
07/05/17, 22:34
Ja det er det helt klart ingen tvil om. Blir ryddig å få de i innerskjermen også. Men har er lite problem, der ledningsmatta med bla kontaktene til motornettet kommer torpedo. Så er jo hullene tomme. Så skulle fått taki noe gummiplugger på 75-76mm. Noen som vet hvor jeg kan skaffe det?
Skårholen
14/05/17, 21:11
En liten kjapp updeit. Fått flytta lysnettet, fjerna endel ledninger inni bilen som ikke går til noe, bla motornettet. Men det er jo fjerna; så nå blir det kun ledningene til sprutet som blir i motorrom. Batteri blir flytta baki, har sveist ei batteriramme og lagt opp ledningen framover, mangler bare å ordne med gjennomføring i torpedoen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/495.jpg (http://forumbilder.se/G8BOU/20170514-164640)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/496.jpg (http://forumbilder.se/G8BOU/20170514-164659)
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/497.jpg (http://forumbilder.se/G8BOU/20170514-164645)
Ser jo nå at telefonen har fått litt støv inni seg igjen, godt brukt s7 som snart blir bytta ut tenker jeg.
Skårholen
17/05/17, 22:31
Fikk brukt en liten time på bilen igjen i sta, så fikk festa intercooler med nye fester, skal ordne noe bilder i morgen. Mangler bare fester til oljekjøler nå så blir det nok bra frammi der. Har planen klar til de hvertfall så vil tru det går fort å ordne det. Så blir det å koble sprut resten av morgen dagen, nå blir det å prioritere bil litt framover. Stortsett hjulpet en kamerat med oppussing om dagen, men nå erre 940 for alle penga :)
Skårholen
19/05/17, 21:50
For det gikk jo veldig bra, må skaffe en minnekort leser til dataen. Fikk tatt bilder, men får de ikke inn på dataen så da er man jo like langt. Fikk ikke gjort så mye i går akkurat, fikk henta et M90 klutsjhus og kappa til stålet som oljekjøleren skal stå på. Og i dag gikk dagen med til litt snekring igjen.
In The White
20/05/17, 12:01
Men då har det ju hänt en del i alla fall! :) Synd att du inte får upp bilderna. :)
Skårholen
20/05/17, 12:36
Ja noe skjer jo. Må prøve å få tatt ei økt i kveld igjen, fått levert klutsjhus så får vel igjen det til uka :)
Skårholen
21/05/17, 19:41
Ga opp minnekort dritet så blir et par dårlige mobilbilder igjen.
Her er ramma til oljekjøler og feste til IC.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/739.jpg (http://forumbilder.se/G8CEO/20170521-192135)
Så har datasprutet fått ny plassering, denne gangen i hanskerommet, reléer og sikringsholder havner dit det også etterhvert.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/740.jpg (http://forumbilder.se/G8CEO/20170521-000003)
Skårholen
10/06/17, 22:06
Skjer litt her også, sakte men sikkert. Fått lagd en brakett for reléer og sikringsholder til å ha der original bensinhjerne sitter. Fått kobla ferdig datasprutet i motorrom, så der mangler kun de til vanntemp i instrument, starter, lading og oljetrykk. Også må det kobles sprut inni bilen til sikringer osv. Men det er gjort på en kveld.
Fikk lagd travers til girkasse og nytt rør til slavesylinderen da BMW sin slave er 10x1mm og Volvo har brukt 12x1mm. Så da ble det kobberrør hele veien. Klutsj virker til å funke greit, mangler mellomaksel så har ikke fått prøvd den noe akkurat.
Det var vel det for denne gang. Er alt for dårlig til å ta bilder underveis også, så får ta noen neste gang av alt jeg har tukla med.
In The White
11/06/17, 12:02
Gott! Det händer ju en del!:)
Ja många bilder är skoj!;)
Skårholen
11/06/17, 12:43
Ja skjer litt, men ting tar tid. Er liksom litt slik at jeg ikke trenger bilen, så tar den tida jeg trenger for å bli fornøyd isteden for å bare kaste det sammen denne gangen.
Ja må få ordna noe bilder.
Skårholen
27/06/17, 14:46
Skjer litt smått om dagen vært å fiska litt å slappa av når jeg har hatt fri fra jobb. Fikk på mellomaksel i går, costum av Dreracing@ her på forumet. Bra passform. Får vel også ny boks da jeg solgte den forrige med 240en jeg hadde.
Så mangler å koble opp et par ledninger til starter, oljetrykk osv. Så blir det muligens oppstart hvis jeg får dratt fra jobben snart.
Skårholen
29/06/17, 21:57
Da har den starta! Egentlig litt godt. SÃ¥ har jeg satt inn igjen basskassa og ny cd-spiller. Pluss at jeg har spandert pÃ¥ meg et sett med felger, dere kan fÃ¥ gjette litt men ikke du HansOla for du vet jo svaret alt í ½í¸ƒ
Da har jeg bare en ting å gjøre! Skru som F for å rekke Våler i høst :) Jeg tror du har kjøpt deg slike kosebamse-felger jeg ;)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Skårholen
30/06/17, 10:10
Hehe ja mÃ¥ nok stÃ¥ pÃ¥ du nÃ¥. Satser pÃ¥ Ã¥ ta en tur oppi Lom i ferien min jeg tenker jeg, sÃ¥ kan vi skru litt en dag :) Er nok ikkje kosebamse felger altsÃ¥ í ¾í´£í ½í¸ƒ
Ja bare å ta en tur! :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Skårholen
01/10/17, 11:40
Er ikke helt dødt altså, men har skjedd svært svært lite egentlig. Fått dreid spacere å satt på nye hjul. Styre å ordna litt med datasprutet da jeg hadde noe problem med trigger men det var mest trolig vann i kontakta som var feilen der. Fikk bytta olje, oljefilter, luftfilter og kam i går. Samt fiksa girspaken etter mye om å men og forskjellige patenter, men nå gjorde jeg som med 5 trinnskassa, og det ble rimelig ålreit.
Så nå er bilen egentlig klar for en tur i benken, men blir tur til Vestby på jobb så det blir nok ikke før neste helg desverre.
Bilder kommer!
Knall, K-kam du monterte nå? Gledes til å høre talla du får :)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Skårholen
01/10/17, 15:09
Jepp ble K kammen jeg hadde liggende, så over litt kammer i hylla. Fant ut at jeg har 3 A kammer :)
Så nå er bilen egentlig klar for en tur i benken, men blir tur til Vestby på jobb så det blir nok ikke før neste helg desverre.
Bilder kommer!
Slikt er alltid interessant. :)
Skårholen
19/10/17, 15:51
Vel det sitter jo en kineser i eksosen, og han er nok ikke helt fornøyd. Som Kinaturboer flest kanskje? Ville ikke over en var uansett hva, wg staget ble justert til først ca et øye forspenn lada da 0.9-1 bar. Skrudde boots controlleren i bånn, typ nxs motorsport med kule og fjør fortsatt 0.9-1bar. Nappe slangen fortsatt akkurat like lite. Så da ble det hekta i sammen igjen, også ble bilen grovjustert så den er kjørbar og meg grei afr. Endte på ca 230whp og 350nm. Skal se om jeg ikke finner igjen kurva.
Så derfor jeg meget på let etter turbo om dagen. På et budsjett på en 10-12 tusen.
Grunnen til at kineseren sitter der er vel for at den Netics E46en jeg hadde begynte å bruke olje. Og denne lå i hylla til en kompis.
Den BW s252sxe med integrert wg vart jo helt superb om du fortsatt skal kjøre med manifold da :) Dog litt dyr kanskje..
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Her ett veldig godt, interessant og spennede alternativ som publiken ikke har fått med seg. De som, helt unödvendig, stresser med skilleveggen i turbinhuset, kan slipe denne bort så langt inn som det går. :)
http://www.airtune.se/product_info.php?info=p46_Garrett-GT32.html
Alternativt hakket eldre og hakket större turbo som kan velges med "Ford 5 bolt" turbinhus og "Anti Surge Option" kompressorhus: http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-TBO-060&Category_Code=TBN
Skårholen
19/10/17, 22:17
Den BW s252sxe med integrert wg vart jo helt superb om du fortsatt skal kjøre med manifold da :) Dog litt dyr kanskje..
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Ja 12950kr + at den må modifiseres ytterligere gjør den lite interessant. Da er veien kort til EFR.
Skårholen
16/11/17, 23:04
Da er turbo og wg bestilt. Noen som tørr gjette hva?
Da er turbo og wg bestilt. Noen som tørr gjette hva?Borg Warner [emoji16]
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Wg vet jeg, men usikker på turbovalget! Ble det BW SX-E?
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Skårholen
16/11/17, 23:49
Ble ikke BW, ble holset HX35, typ T3 divided og #12. Og TIAL MV-R 44mm WG.
Jafanken, det sa du jo[emoji38][emoji38] Får skylde på tidlig alzheimer tror jeg
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Blir spennende ☺
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Skårholen
17/11/17, 07:51
Spørs det Hans Ola í ¾í´£
Det blir det helt klart :)
Ble ikke BW, ble holset HX35, typ T3 divided og #12. Og TIAL MV-R 44mm WG.
Helt klart ett interessant valg. Svenskene bruker Holset med påstått suksess, men nå får vi se hvilket resultat du får i praksis. Blir spennende å følge med. :)
Skårholen
17/11/17, 17:07
Helt klart ett interessant valg. Svenskene bruker Holset med påstått suksess, men nå får vi se hvilket resultat du får i praksis. Blir spennende å følge med. :)
Ja vi får se da. Fikk WGen til god pris heldigvis, ellers hadde nok valget falt på noe annet.
Ja vi får se da. Fikk WGen til god pris heldigvis, ellers hadde nok valget falt på noe annet.
Da blir det å sammenligne med denne: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=12&t=95305
Skårholen
17/11/17, 18:05
Ja er litt vanskelig å si hva som er værst / best. Men blir neppe kjøp av 2 WGer nå. Får evt kjøpe en til senere og splitte opp.
Jeg skal kjøre dobbel turbosmart ultragate 38mm, så jeg er spent på forskjell på spool og stabilitet :) Dog med BW 257sx-e det da, men uansett (har bestemt meg for å kjøpe ny etterhvert)
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Skårholen
18/11/17, 18:54
Jepp blir spennende å sjå. Gleder meg til å få prøvd ut.
Skårholen
02/12/17, 16:52
Da har det ramla inn både WG og turbo i postkassa. Så da mangler grenrør, downpipe og nytt trykkrør på turbosia. Så erre bare å ladde pao i benken igjen.
Fiksa litt småtteri ellers og, bilen virker egt veldig fin med 6tr 530d kassa også :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.