Vis full versjon : Skogen Performance 242`n 2JZ-GTE 542hk og 690nm1,4bar på hjul :)
Moseby Racing
21/04/12, 08:23
takk for alle komentarer!
trur detta kommer til og bli helt greit.....
gleder meg sykt mye til bremsing i værtfall :)
og for håpentlig vis får jeg en sesong med litt mer kjøring enn med suge motoren ;)
det blir det nok! håper på mer kjøring enn tidligere selv!:p
Frigstad Racing
21/04/12, 18:56
Blir bra! Gleder meg til å se den i aksjon! Når satser du på å ha den kjørbar? :)
Moseby Racing
22/04/12, 07:41
har et bittelite håp om og rekke gatebil i mai..
eller så blir den klar tidlig juni i værtfall.. er jo ikke så mye igjen stort sett bare sprutet og bensin slanger :)
hadde vært morro og kjørt litt twin i år da, hvis håndbrekket mitt funker og du ikke mister servopumpa! haha:p
Moseby Racing
26/04/12, 21:05
hehe ja det var det da! hehe blei skummelt ei stønn der da ;)
men må vell gå ann og få til det skulle en tru...
Åssen går det her ? Byner å få dårlig tid, neeei ? :-)
Moseby Racing
12/05/12, 08:30
blir ikke noe gatebil i mai pratet med crister på PBC for en stund siden og han hadde ikke tid til og bremse før i juni..
også står det igjen mye sånn små piss som tar mye tid.men er jo i verkstedet så mye jeg kan så plutselig er det klart for oppstart har jo lagt opp sprutet og laga ferdig dashen så begynner jo og ligne litt :)
og du jonas er du klar til våler?
blir ikke noe gatebil i mai pratet med crister på PBC for en stund siden og han hadde ikke tid til og bremse før i juni..
også står det igjen mye sånn små piss som tar mye tid.men er jo i verkstedet så mye jeg kan så plutselig er det klart for oppstart har jo lagt opp sprutet og laga ferdig dashen så begynner jo og ligne litt :)
og du jonas er du klar til våler?
ok.. nei er vel ikke det men, har lyst. tenkte prøve å fikse litt pån til uka så får vi se, har ikke bremsa på nytt, men skal få veimappte den iallfall før gatebil.. så får vi se...
Moseby Racing
13/05/12, 08:24
da syns jeg du kan mappe den på tur til meg en dag!skal drive i verkstedet hele lørdag til helga igjen veit jeg. da kan du ta deg en tur syns jeg..... :)
Moseby Racing
28/05/12, 17:57
har fått gjort litt med bilen i det siste. så får vell prøve og få lagt ut litt bilder snart :) har lagt opp sprutet og gjort om innsuget så det passer til motoren det hadde flens til suge motoren og den var ikke lik som til turbo.har fått ferdig dash mengler bare noen målere og fått lagt alu plater i gulvet i stedet for gulv matter.
koblet opp el servoen med slanger og koblinger gjort ferdig bensin systemet i bagasjen.koblet opp og montert olje kjølera.
har også fått sveiset om grenrøret så jeg fikk på den eksterne WG min og laget ferdig DP.så i morgen skal jeg montere gir kasse og lage feste til den + litt annet små snacks så begynner virkelig og nærme seg noe her nå :)
har også laget side facebook som heter Skogen Performance der vi er en venne gjeng som bygger biler og skal kjøre på gatebil og div annet.er et par kule prosjekter i venne gjengen nå så blir extra moro til neste år når alle er klare... kan jo nevne noen. bilen til haugen 940 med m50,en kompis bygger 242 med 16v ca600hk, 242 med viper v10, bmw e30 m-tech 2 med s50 b32, og bilen min som dere leser om her +noen flere :) så er bare og gå inn og like!!! ;)
Moseby Racing
12/06/12, 21:00
er ei stønn siden jeg har lagt ut no bilder her så får vell legge ut litt bildr av det som er gjort... :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1313.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1314.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1315.jpg
blei litt mer sving etter jeg fikk sveiset om spindlene foran :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1316.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1317.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1318.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1319.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1320.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1321.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1322.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1323.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1324.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/06/1325.jpg
:)
volvobrage
12/06/12, 21:41
Håhåhå, detta her blir RÅTT!!:D Gleder meg til og sjå denna med blårøyken utav hjulhusa:)
Kor stor er intercooleren din?
Dæven! Detta er rått, gleder meg til å se denna på banen:)
Moseby Racing
13/06/12, 13:28
Håhåhå, detta her blir RÅTT!!:D Gleder meg til og sjå denna med blårøyken utav hjulhusa:)
Kor stor er intercooleren din?
hehe det gleder jeg meg til også!!!!
intercooleren er den største KSR.no leverer men husker ikke helt kan det være 600x100x500 eller noe?skal sjekke det ut jeg :)
ja nå må du snart oppdatere litt marius:) hva skjer om dagen? og hvordan tror du det går med gatebil juli?`:)
Frigstad Racing
21/06/12, 20:47
Helt rått! Gleder meg til å se mer ;)
Smatt! Smatt! Liker! =)
Har også litt lyst å se hvor mye hjula stikker ut om du øker sporvidda max med bærearmene foran, går å venter på mine og er spent på om man trenger noe bredding om man skal ha dem max ut :P
Gjorde du som jeg sa med forstillinga eller Marius? Må se å få den ferdig nå, gleder meg til å haike en runde på skauen ;)
Moseby Racing
22/06/12, 20:15
ja gjør litt på bilen når jeg har tid men må oppdatere det meste av el i huset og bygge gjerde rundt hele tomta så jentungen får vært ute..så volvo`n er satt litt på vent.så gjør det som ikke koster penger :) men skal nok få prøve kjørt snart...
ja magnus må vell prøve og få til det. blir moro og se hvordan det funker..gjorde som du sa ja. så skal bli moro og se hvor sidelengs jeg kan ligge nå ;)
Moseby Racing
22/06/12, 20:17
Smatt! Smatt! Liker! =)
Har også litt lyst å se hvor mye hjula stikker ut om du øker sporvidda max med bærearmene foran, går å venter på mine og er spent på om man trenger noe bredding om man skal ha dem max ut :P
må nok trikse litt med skjermen vist du skal kjøre med den på max noe jeg skal gjøre!hehe ;)
må nok trikse litt med skjermen vist du skal kjøre med den på max noe jeg skal gjøre!hehe ;)
Skal bil morro å se ;)
Blir gromt! :P skulle kjørt åpen wastegate :D tøff lyd.. stå på videre! rekker rudskogen ell?
må nok trikse litt med skjermen vist du skal kjøre med den på max noe jeg skal gjøre!hehe ;)
Hehe. det er rett! :D
Moseby Racing
23/06/12, 19:46
rekker nok ikke juli treffet.. men september satser jeg på og ha den klar vist det ikke dukker opp noe uventet!
syne det blir finere lyd uten skrimer pipe liker den dype 2jz lyden så skal gjøre alt jeg kan for og få den :)
Ikke for å kritisere på noen måte, men et lite tips : Ville prøvd å fått til en bedre vinkel på røret fra WG og inn på DP... får ganske mye mottrykk når man monterer det rett imot sånn som det er sveist på bildet over her
Moseby Racing
28/06/12, 19:24
det sitter jo sveit sånn at eksosen går rett ut av wg og rett ned i downpipen der dp går rett ned mot bakken..hvordan kan det da bli mottrykk? :) kan henne det ser litt rart ut på bildet!? men fint at du spør da holder jeg meg litt mer våken også!hehe
har fått montert de nye lengre røra på bærearmene foran for myye mer camber og montert comp brake pedalboks kan se om jeg får lagt ut no bilder i løpet av kvelden :) har også laget ferdig braket til d2 calipera.og laget fester til fuelrailen
Frigstad Racing
28/06/12, 23:22
Så bildene på facebook, fy faen å rått ;)
Hehe ok så bare ut som røret sto på toppen på det bilde =)
Moseby Racing
29/06/12, 20:22
ja gleder meg til og prøve kjøre den med de nye dela!
ja så det på bilde at det så litt rart ut :)
Njål Nilssen
02/07/12, 22:38
Flotters! Skjer jo ting i denna gården også :)
Moseby Racing
05/07/12, 17:08
skjer litt innmellom! men skal prøve og få lagt ut n bilder snart.har fått sveiset ferdig bensinrøra mine også så må vell prøve og få kjøpt no AN koblinger snart så er det snart så det går ann og tenke på oppstart :)
Moseby Racing
06/07/12, 11:18
er kommer det en liten bilde oppdate av hva jeg har gjort i det siste!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/439.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/440.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/441.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/442.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/443.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/444.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/445.jpg
justerings hjulet til den justerbare bremse vugga i pedalboksen
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/446.jpg
ny lengre rør til bærearmene mine for og få mer camber!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/447.jpg
har mer og justere på ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/448.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/449.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/450.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/451.jpg
Dan Bay-Johansen
06/07/12, 14:36
Aiaiai !!
Rått =)
VolvoR-Sport
07/07/12, 10:31
haha, rå camber :D
På tide med update snart? =)
Moseby Racing
01/08/12, 21:27
jepp er vel det! :) men prøver og spare opp litt er liksom ikke så mye og ta bilder av. blir mye småting som må gjøres også for og få bilen klar til start :)
Hehe skjønner, er bare litt spent ;)
Moseby Racing
03/08/12, 22:43
hehe hyggelig det da! :)
kan eg spørre hvorfor så mykje camber????
Amundsen T5r
05/08/12, 14:49
Mer grep forran i svinger. Fint til sladding. Om jeg ikke tar feil? ;)
Frigstad Racing
05/08/12, 16:47
de fleste driftebilene har masse camber:) blir bare villere og villere hjulvinkler hvert år synes jeg :p
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mer grep forran i svinger. Fint til sladding. Om jeg ikke tar feil? ;)
Helt riktig det! :) får mer dekk overflate i asfalten når man svinger over.. i stedenfor at man bare har kontakt flaten på en av sidene! får man kontakt flaten over hele dekket.. dårlig forklart men :P hehe
Moseby Racing
05/08/12, 19:35
som forklart over her ja! ;)
og at jeg har sveiset om det meste får og få mer sving så må dra ut camber for at den ikke skal ta i når jeg legger over fult... :) også ser det jo ganske bøøst ut syns jeg :P
ok men blir det ikkje for lite dekkflate i asfalten når det er so ekstremt?? eg har bygget ut bærearmene mine også for max sving men har flyttet fjærbeinet etter for å ikkje få for masse camber... er jo helst inn i sving du vil ha grep ikkje når du ligger på full sving og korrigerer. men dette er berre min teori, ikkje sikkert det stemmer...
ok men blir det ikkje for lite dekkflate i asfalten når det er so ekstremt?? eg har bygget ut bærearmene mine også for max sving men har flyttet fjærbeinet etter for å ikkje få for masse camber... er jo helst inn i sving du vil ha grep ikkje når du ligger på full sving og korrigerer. men dette er berre min teori, ikkje sikkert det stemmer...
når du har mye grep forann vil det være mye bedre og lettere og korrigere bilen i sladd! :)
Moseby Racing
06/08/12, 20:19
har jo justerbare topplagringer så kan jo dra ut fjærbeinet for og få mindre camber..skal jo ta en ordentlig 4hjuls kontroll på den så er ikke sikkert jeg kommer til og kjøre med så mye camber. men vi får se. :) litt må man ha eller så ser det jo bare pysete ut...
men når bilen kommer på hjula igjen kommer jo meste parten av dekkflata til og ligge i asfalten med den camberen her også trur jeg :)
høyres ut som ein god plan!! rekker du gatebil i sept??
Moseby Racing
07/08/12, 11:35
har jo et lite håp men er så mye annet enn bil som koster penger og energi om dagen så tar det litt som det kommer.. :) men er som mål og få bremset og prøve kjørt den før det kommer snø ;) så time vill show er det ikke det dom sier......
har vært og kjøpt eksos til bilen så må vell prøve og få laga det en kveld snart.
også har jeg vært på TESS og kjøpt meg veske fylt måler til turbo trykk :)
Frigstad Racing
07/08/12, 23:09
Kjenner til problemet :) viktigste er at man koser seg med bil prosjekt, at ikke det blir stress og mas, da blir man lei.
Blir bra når du får den ferdig nå :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
det sitter jo sveit sånn at eksosen går rett ut av wg og rett ned i downpipen der dp går rett ned mot bakken..hvordan kan det da bli mottrykk? :) kan henne det ser litt rart ut på bildet!? men fint at du spør da holder jeg meg litt mer våken også!hehe
har fått montert de nye lengre røra på bærearmene foran for myye mer camber og montert comp brake pedalboks kan se om jeg får lagt ut no bilder i løpet av kvelden :) har også laget ferdig braket til d2 calipera.og laget fester til fuelrailen
her har faktisk kohler helt rett ang Wg plassering den må flyttes, prata med christer på PBC om detta når vi bremsa 242 til hans, kan ikke ha WG inn i DP i første yttersving på røret for alt trykket ut fra vifta legger seg i ytter kant av svingen grunnet hastigheten på eksos(spesielt på motorer med høyt volum som produserer mye eksos) klarer ikke og få ut eksos fra wg den vil da slippe ut i (puljer) da det kommer trykk begge veier og du vil få en ustabil ladekurve. så anbefaler deg og flytte den, christer hadde vært borti det flere ganger og spesilt på motorer med mer volum, blant annet på sin egen m50b28:)
WG skal helst sitte rett inn i røret før svingen i dp eller etter kan også sitte i "innersving" da alt eksos blir trykket ut i yterkant:)
Njål Nilssen
09/08/12, 23:41
WG skal helst sitte rett inn i røret før svingen i dp eller etter kan også sitte i "innersving" da alt eksos blir trykket ut i yterkant:) eller helst på en rak bit rør der hastigheten er nogenlunde jevnt høy også på en "blendene" måte... da får WG faktisk drahjelp... mere trykkfall over ventilen gir for mindre sjangs for dårlig sensing og flukturering... derfor også mekaniske dubbeditter som jobber med nesten likt trykk på begge sider har en innebygd og kalibrert lekkasje ;)
Fin kombinasjon, liten bil med stor motor, kommer til å bli rått!:) Gleder meg til og se det ferdig resultatet!
Moseby Racing
10/08/12, 08:46
da er det mange rundt om kring som har tull med kurven da for 90% av bila på gatebil jeg så på hadde plasert likt som meg :) men kan flytte den jeg ikke noe problem det!hehe har sveise app så det tar ikke lange tiden :)
Devil 3344: har trua på at det kan bli moro selv også når den blir klar...kommer nok til og bruke litt tid på og venne meg til og kjøre den :)
Njål Nilssen
10/08/12, 15:43
da er det mange rundt om kring som har tull med kurven da for 90% av bila på gatebil jeg så på hadde plasert likt som meg :) men kan flytte den jeg ikke noe problem det!hehe har sveise app så det tar ikke lange tiden :)
Devil 3344: har trua på at det kan bli moro selv også når den blir klar...kommer nok til og bruke litt tid på og venne meg til og kjøre den :) Vel når du først nevner det så er det kun YDERST FÅ på Gatebil som faktisk har et bra register :p De fleste har ketchup så det holder og har effektkurver som en spiker på høykant... går som "bestemors fiesta" til 4500rpm-ish og kun spøler resten opp til 7000 også er det tomt...
helt riktig det flyfaen sier! ingen som satser på ordentlig register utenom aasbø osv! som har en helt jææævelig rå kurve! Kenneth som jeg skrur for, har en 3 liter 2jz motor med en gt40 snurre! og det er så mye lagg at det er ikke morsomt en gang, greit nok at han har et rått innsug, rått grenrør! alt er av det råeste liksom! den produserer 850whp og 950nm , men turboen og grenrøret kræsjer med hverandre vil nå jeg tro, man kan riktig nok kjøre med noe som heter antilag, men det vil jo korte ned levetiden på motoren din betraktelig! så jeg ville satsa litt på og kopiere oppsettet til aasbø, med en COMP turbo! flere og flere som går over til det, eller en gtx serie ifra garrett!
Moseby Racing
11/08/12, 22:00
kommer nok til og få et ganske bra register med det oppsettet jeg har valgt..alt er gjort for og få trykk så tidlig som mulig jeg hater lagg :)
har satt på en turbo som ikke er noe kjempe i forhold til mange andre som kjører 2jz... virker som folk bare skal ha en mega turbo og tusen hk uten og tenke på alt annet.bil skal jo være kjørbar også liksom :)
tror den turboen du har blir helt sjef, skulle vært litt mer sheriff og kjørt kulelagra;)
Moseby Racing
12/08/12, 11:33
det kulelageret var litt for dyrt syns jeg ;) får nok spola med den jeg har nå også! hehe
Njål Nilssen
12/08/12, 19:59
helt riktig det flyfaen sier! ingen som satser på ordentlig register utenom aasbø osv! som har en helt jææævelig rå kurve! Kenneth som jeg skrur for, har en 3 liter 2jz motor med en gt40 snurre! og det er så mye lagg at det er ikke morsomt en gang, greit nok at han har et rått innsug, rått grenrør! alt er av det råeste liksom! den produserer 850whp og 950nm , men turboen og grenrøret kræsjer med hverandre vil nå jeg tro, man kan riktig nok kjøre med noe som heter antilag, men det vil jo korte ned levetiden på motoren din betraktelig! så jeg ville satsa litt på og kopiere oppsettet til aasbø, med en COMP turbo! flere og flere som går over til det, eller en gtx serie ifra garrett!
Alt av det råeste er somregel en heller dårlig oppskrift, for er nødvendigvis ikke de delene som funker best sammen, og alt for mange går den lette veien med å overkamme motorene noe helt jævlig for å kompensere for dårlig preppa topp, da går også spool til H uanset hvor bra resten er, når man må ha kammer som holder åpent i "et halvt år". bedre men en motor som puster bra selv og som trenger mindre "tid" på å fylle seg, som nødvendigvis gjør at kammer med lavere durasjon kan benyttes for ellers samme effekten ;)
Lurer på hvem som har bygget motoren til Aasbø jeg :rolleyes: Vet i alle fall at den vedkommende ikke får den credsen han burdte.
Moseby Racing
12/08/12, 21:13
er det ikke en som heter bjørn på SWR som har bygget motoren til aasbø? mener jeg har lest noe om det......
Flyfaen: man får jo faktisk bedre bunn drag med orinal kammene har jeg sett på flere bremse pappirer.klart man får litt mer i toppen med litt grommere kammer men spørs jo hva man liker...
og bygge en bra motor er faktisk ikke så lett som folk trur... de fleste trur dem kan lese på nett og kjøpe alt det grommeste så blir motoren dems automatisk helt værst! :) hadde det vært så lett så hadde nok flere drevet med motor bygging på heltid.. :)
Njål Nilssen
13/08/12, 00:21
er det ikke en som heter bjørn på SWR som har bygget motoren til aasbø? mener jeg har lest noe om det......
Flyfaen: man får jo faktisk bedre bunn drag med orinal kammene har jeg sett på flere bremse pappirer.klart man får litt mer i toppen med litt grommere kammer men spørs jo hva man liker...
og bygge en bra motor er faktisk ikke så lett som folk trur... de fleste trur dem kan lese på nett og kjøpe alt det grommeste så blir motoren dems automatisk helt værst! :) hadde det vært så lett så hadde nok flere drevet med motor bygging på heltid.. :)
Stemmer nok det ja :)
Jupp, det jeg mente er at med en bra preppa topp så vil kammer som kanpt er noe hvassere enn originalt gi bedre respons UTEN at det går noe dårligere lengre opp heller ;) blir som å ha en motor som har originalkam på bunn, men fortsatt mot toppen av registeret går som en med mye villere kam, med mindre EGT på kjøpet ;)
blir spennende aa se aassen a blir nedover sletta naar du skal kjore fort hehe, min har halvparten saa mye camber og vingler som ei gammal hone uten hue naar jeg nermer meg 200+.
Moseby Racing
16/08/12, 14:05
må kjøre fort og sidelengs da! ;) får se har jo muligheten til og bytte det ene røret på armen så jfår jeg normale hjulvinklerigjen! hehe
Njål Nilssen
16/08/12, 15:07
blir spennende aa se aassen a blir nedover sletta naar du skal kjore fort hehe, min har halvparten saa mye camber og vingler som ei gammal hone uten hue naar jeg nermer meg 200+. prøv å gi den mere caster da ;) (bikke tårna bakover inn mot bilen)...
Frigstad Racing
16/08/12, 21:36
Har du noen enkle garasje triks for å sjekke at man har lik camber på begge sider? :) hvor mange grader negativ camber har du her nå? Bilde av den når den står på egne ben?
Sent from my iPhone using Tapatalk
tja, pettern har ordentlig apparaturer om du e ri nærheten av oss, ellers funker jo alltids et vater med grademåler for å være innafor sånn ca :P
Moseby Racing
19/08/12, 21:07
hvet ikke hvor mange grader det er på nå men 4-5grader negativ camber tenker jeg... har ingen bilder av bilen på hjula men snrt kommer det bilder.jeg har også ganske mye mer caster enn orginalt også for og bedre selvoppretninga! :)
Njål Nilssen
20/08/12, 15:00
hvet ikke hvor mange grader det er på nå men 4-5grader negativ camber tenker jeg... har ingen bilder av bilen på hjula men snrt kommer det bilder.jeg har også ganske mye mer caster enn orginalt også for og bedre selvoppretninga! :) er også strengt talt NØDVENDIG for at ikke hjula skal helle feil vei ved sving... du vil IKKE ha gråtassvinkler på hjula når du legger hardt over ;)
hvet ikke hvor mange grader det er på nå men 4-5grader negativ camber tenker jeg... har ingen bilder av bilen på hjula men snrt kommer det bilder.jeg har også ganske mye mer caster enn orginalt også for og bedre selvoppretninga! :)
Men siden du har såpass "ekstrem" camber... Hvor mye forventer du egentlig at bilen skal krenge?
Poenget er jo å ha maksimal kontaktflate mellom dekk og underlag i sving ved høy hastighet.
Amundsen T5r
20/08/12, 16:30
Hehe må le litt av detta. Tenk så kjedelig hvis alle skal bygge ''nesten'' likt? Er arti å prøve ut litt å ikke gå samma vei som alle andre! ;) Syntes detta blir veldig kult og bra! Gleder meg til å se den her i aksjon.
Njål Nilssen
20/08/12, 16:34
Men siden du har såpass "ekstrem" camber... Hvor mye forventer du egentlig at bilen skal krenge?
Poenget er jo å ha maksimal kontaktflate mellom dekk og underlag i sving ved høy hastighet. Jupp -1,5 til -2 grader er nok til å kompansere for Volvos elendige geometri, spesielt når man har stiv bil som ikke krenger så mye, er den stiv og ikke vugger så får aldri hjulet bevegd seg nokk oppover til at det blir en OK camber, da må man putte på litt, men 4-5 grader blir nesten litt mere "stance" opplegg, gir nødvendigvis ikke noe bedre grep, og desto dårligere bremsekraft.
Moseby Racing
20/08/12, 19:01
bilen min er jo myk som en jynge hest :P !!! trur jeg kommer til og kjøre på rundt 4 grder negativ camber.at jeg har lagt den enda mer ut nå er for at det ser gromt t når man kommer inn i verkstedet.....hehe har jo et hav av justeringsmligheter også så kommer nok til og få justert bilen akkurat sånn jeg vill ha den :) og da kan det væra det samma hva andre mener er jeg som bygger bil til meg og mitt bruk :) kjedelig vist ingen prøvde og teste ut og "feile" litt ;)
Moseby Racing
06/09/12, 17:21
får legge ut noen bilder av bilen på hjula igjen for førtse gang siden i fjor sommer! ;) to dårlige mobil bilder men er bilder det og :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/416.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/417.jpg
også et bilde av hvordan det ser ut i motorrommet nå... fant ut at trykkrørene MÅ bli svarte for det ser helt dust ut med polerte oppi her syns jeg :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/418.jpg
har også fått ferdig bremsene foran med stålomspunene bremse slanger..
og fått lagt opp bensinrør i alu under bilen detta blei skikkelig fint om jeg får si det selv men har ikk noe bilder av det enda.. :)
også har jeg begynt og skjære gulvet i bilen for og lage større tunnel og eksos tunnel til eksosen så jeg får den så langt opp som mulig... er lei av eksos som subber over alt ;) kommer bilder så fort det er noe og legge ut...
Dan Bay-Johansen
06/09/12, 23:12
Ser vilt ut, skulle fått den litt breiere over ræva også nå da =)
Er enig ang fargen på trykkrørene !
ser den skriker av å få komma seg på bana å bli piska nå snart ;) detta blir bra marius! enig i svarte trykkrør. snart oppstart nå da? ;) bruker du an8 slanger/rør ell?
Moseby Racing
07/09/12, 17:53
Ser vilt ut, skulle fått den litt breiere over ræva også nå da =)
Er enig ang fargen på trykkrørene !
takk.
ja skulle vell det.men får bli vist jeg ødelegger bkskjerma da blir det nye i carbon med beddere! :)
Moseby Racing
07/09/12, 17:56
ser den skriker av å få komma seg på bana å bli piska nå snart ;) detta blir bra marius! enig i svarte trykkrør. snart oppstart nå da? ;) bruker du an8 slanger/rør ell?
ja sjaføren også er kar for og få piska denna bilen snart også....
bruker AN8 slanger og koblinger ja og 11mm alu rør som jeg har sveiset på AN8 nippler.....
oppstart ja er bare små ting igjen før jeg kan prøve og starte har fått tak i map også så da kan det henne den fyrer forholdsvis grit også uten or mye trykking på pc ;)
det blir kos vettu:) bare å glede seg til alle treffa neste år da forhåpentligvis =)
Moseby Racing
07/09/12, 21:21
satser på det da jonas!
alle bila i teamet er vell klare til neste sesong så kan bli moro for unga ;)
Moseby Racing
10/09/12, 19:31
takk takk Tarell :)
Tveite Performance
10/09/12, 20:05
blir da powerdrift te neste år eller?
Moseby Racing
11/09/12, 20:26
har tenkt litt på det :)! men skal få alt til og fungere 100 før jeg skal melde meg på noe powerdrift løp :)hehe
skal du/dere på gatebil våler el?.. jeg med 242n og en kompis med 242 16v turbo har tenkt oss dit. mer volvo mer morro =)) selv om bilen min bare blir en fis i røykskyene deres da!! ;) blir det no mekking til helga el?..
Moseby Racing
20/09/12, 20:20
planen er at alle bila i teamet skal være klare til gatebil i mai ja! blir stas :P
trur ikke det blir så mye skruing i helga..men du kan jo sikkert komme innom en tur og juge litt :)
fis i røyk skyen sa du? når alle vi andre har rasa så promper du rundt fortsatt jonas ;) hehe
Moseby Racing
21/09/12, 16:15
takk takk thune :)
anders_jacobsen
24/09/12, 09:50
Korleis har du bygd om dette med svingen din? Du som har mikka og sveist om til slike bærearmer?
Moseby Racing
24/09/12, 19:08
har sveiset på et nytt øye til endeleddet lengre inn mot fjærbeinet vist du skjønner :)...skjærte det av et annet fjærbei og la det i "gropa"på baksiden av det orginalet og sveiset det fast og shimsett litt ved det indre endeleddet. :)
ikke jeg som har sveiset de armene nei ,men har vært med og tegnet og planlagt ;) stefan på myranes som har fått dem i produksjon :)
rustkongen
24/09/12, 20:12
ånkle deiilig projekt :D godt å se en gammel sliter med supra motor!
Moseby Racing
25/09/12, 16:24
takk takk rustkongen!!! :)
Ser fram til neste steg ;)
anders_jacobsen
26/09/12, 08:53
har sveiset på et nytt øye til endeleddet lengre inn mot fjærbeinet vist du skjønner :)...skjærte det av et annet fjærbei og la det i "gropa"på baksiden av det orginalet og sveiset det fast og shimsett litt ved det indre endeleddet. :)
ikke jeg som har sveiset de armene nei ,men har vært med og tegnet og planlagt ;) stefan på myranes som har fått dem i produksjon :)
Eg har allereie desse montert på: http://www.kaplhenke.com/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=32
Men problemet vist eg flytter lengre inn er att hjulet slår inn i innerskjermer, så må bygga ut hjulet slik som du har gjort. Skulle hatt slike bærearmer. Han bygger vell snart sett, og selge då rekne eg med? :)
Gleder meg til å sjå korleis dette funker, for er gromt prosjekt du heldt på med!
Korleis er det foresten med traversen framme? Er den sterk nok slik den er bygd?
Tveite Performance
26/09/12, 15:25
settene selger han allerede ;)
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31441359
Moseby Racing
30/09/12, 14:55
som tveite sier er armene i salg men du må be om de jeg har som er forlenget :)
ang traversen holder den i massevis. peter bjørck (bjørcks busbil) har begget likt som meg på sin "service bil" volvo 245 med 2jz og den går vell på tredje sesongen nå... ;)
og takk for gode tilbake meldinger folkens hjelper skikkelig på motivasjonen :) og pc`n min har død så jeg får bare sjekket forumet på jobb så kommer bilder så fort dataen er på nett igjen :)
anders_jacobsen
30/09/12, 21:00
som tveite sier er armene i salg men du må be om de jeg har som er forlenget :)
ang traversen holder den i massevis. peter bjørck (bjørcks busbil) har begget likt som meg på sin "service bil" volvo 245 med 2jz og den går vell på tredje sesongen nå... ;)
og takk for gode tilbake meldinger folkens hjelper skikkelig på motivasjonen :) og pc`n min har død så jeg får bare sjekket forumet på jobb så kommer bilder så fort dataen er på nett igjen :)
Kjempe greier!
Prosjektet ditt er jo heilt skammrått!
Korleis er det med sving med dei bærearmane? Du får svingt mykje før hjul begynner å få konflikt med staga?
Frigstad Racing
04/10/12, 09:20
Grom bil :)
bruker AN8 slanger og koblinger ja og 11mm alu rør som jeg har sveiset på AN8 nippler.....
Hvor tykke vegger er det i alurøret du bruker?
Nice bil & prosjekt :D
Moseby Racing
08/10/12, 12:09
husker ikke helt hvor tykke dem er men kan måle det i kveld :) takk takk zeeker
Moseby Racing
08/10/12, 12:10
Kjempe greier!
Prosjektet ditt er jo heilt skammrått!
Korleis er det med sving med dei bærearmane? Du får svingt mykje før hjul begynner å få konflikt med staga?
får lagt over fult med bilen uten at hjula tar i noen steder bruker også 10mm spacer... så jeg driver og prøver og finne på noe så jeg kan få enda litt mer sving :) men får se om jeg får det til :)
Eg har allereie desse montert på: http://www.kaplhenke.com/index.php?option=com_content&task=view&id=85&Itemid=32
Men problemet vist eg flytter lengre inn er att hjulet slår inn i innerskjermer, så må bygga ut hjulet slik som du har gjort. Skulle hatt slike bærearmer. Han bygger vell snart sett, og selge då rekne eg med? :)
Låner tråden din litt til å forklare hva jeg har gjort med dette problemet hvis det går greit :)
Du får ikke automatisk mere sving ved å ha kortere styrearm som du sikkert har funnet ut. Dette får du kun ved å flytte hele navet utover.
Jeg var kun interessert i mere riktig vinkel på bærebrua og få kortstyring. Jeg kjører på det midterste hullet.
Jeg skal bygge om bruer og slikt senere for mere vinkel men det kommer senere, hehe.
Det jeg gjorde for å stoppe hjulet fra å gå rett i innerskjermen var at jeg lagde en stopper inne i tannstanga.
Har så klart ikke bilder av dette :/
Stopperen jeg lagde er veldig enkel.
Ta av mansjetten på tannstanga og mål tykkelsen utvendig og samtidig innvendig i tannstanga.
Kjøp ett rør som går innenfor disse målene. Og det er greit om det har litt tykkelse sånn at du får litt anleggsflate. Du skjønner hva jeg mener når du ser inni tannstanga.
Så tar du å skrur av det innerste styreleddet og trer en bit av røret på 3-4 cm inn på tannstanga, og skrur på leddet igjen.
Sett bilen på bakken og legg over. Hvis hjulet fortsatt tar borti må du legge inn et lengre rør.
En av sidene krever lengre rør enn den andre. Husker så klart ikke hvilken side.
Så da er det bare å jekke opp, ta av ett ledd, og enten korte inn eller legge i lengre rør til hjulet stopper der du du vil.
Ett tips da er å sette på det største hjulet du har tenkt til å bruke. Kjett å justere inn dette med ett 15" med 20 i impress også setter du ett 18" etterpå som har helt andre verdier og der felgbanen bygger mye innover.
Er bare å slette innlegget hvis det ikke passer Moseby :)
Moseby Racing
09/10/12, 07:16
alurør jeg har brukt er 2,5mm tykke og en inner dim på nesten 12mm :)
alurør jeg har brukt er 2,5mm tykke og en inner dim på nesten 12mm :)
Takker :)
Moseby Racing
13/10/12, 08:18
får legge ut noen bilder av ting jeg fikk gjort før dataen kræsja... har også bygget om DP men har ingen bilder av deta enda :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/677.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/678.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/679.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/680.jpg
anders_jacobsen
21/10/12, 15:50
Faan så gromt da blir!
Skal du skal vell ha meir girkassetravers enn da du har laga til der vell?
Moseby Racing
22/10/12, 16:59
ja den traversen blir bygget på mer ja. bare laget den sånn først så har jeg noe og bygge videre på ;)
hva heter det utløserlagret du har? hvor høyt er det?
Moseby Racing
22/10/12, 19:01
det heter howe! det en alu hylse/adapter som ligger på baksiden som er dreid til r154 kassa for og få riktig klaring fra lager til tilton clutshen.så jeg slipper og shimse og styre for og få riktig klaring :) men kan måle litt på det i morgen jeg :)
Moseby Racing
11/11/12, 11:43
her står det litt rolig om dagen har drivi og pusset opp huset.og venter på mellomaksel tunnel jeg har bestilt på mål :)
fikk vindus nett i farsdags gave i dag også så da kan man kjøre med viduet oppe til året og det kan være greit da det har lett for og bli sykt varmt inne i bilen :)
Moseby Racing
12/11/12, 21:25
da er den nye tunnelen kommet i hus så begynner og skjære i filler gulvet på bilen i morgen kveld :/ skal bli moro og få det klart da er det liksom bare resten igjen :P
Amundsen T5r
12/11/12, 21:42
Bilder bilder bilder!! :)
Moseby Racing
14/11/12, 18:22
den nye photobucket driten vil ikke funke ordentlig så får ikke lagt ut bilder :( men ligger bilder av gårsdagens arbeid på Team Skogen Performance på facebook :)
så dem som har lyst til og se kan gå inn der. ;)
Frigstad Racing
15/11/12, 00:29
Gromt prosjekt :) stå på videre
Moseby Racing
15/11/12, 17:57
takk takk frigstad! er ikke så værst bilen din heller :P
Tveite Performance
15/11/12, 21:55
Gleda meg te å kjøra mot deg til våren ;)
Gleda meg te å kjøra mot deg til våren ;)
Du er ikke den eneste som skal prøve å holde følge med fjøla helt nede og stram wire :D
Dette blir rett og slett tøft :)
242'n min må nok jobbe hardt for i det hele tatt prøve seg.
Moseby Racing
16/11/12, 12:56
hehe ja håper det blir noen fighter til sommeren igjen! :) hehe gleder meg til og kjøre tandem med deg steffen tveite..
Zeeker du kjører spor eller? jeg kjører jo side lengs men får vell sikkert litt fart også med den nye maskinisten :P
hehe ja håper det blir noen fighter til sommeren igjen! :) hehe gleder meg til og kjøre tandem med deg steffen tveite..
Zeeker du kjører spor eller? jeg kjører jo side lengs men får vell sikkert litt fart også med den nye maskinisten :P
Kjører kun spor hvis det er noen som er gode på det og det går en liten faen i meg at jeg skal prøve å henge på. Det går som regel dårlig men morro er det :)
Så jeg kjører ikke mye spor bortsett fra på autoslalom på Gardermoen.
Det går stort sett på tvers :D hehe
Ligger noen videoer på http://youtube.com/peiteinc
Du får si fra hvis jeg skal fjerne link :)
Sykt rått bygg! Stå på! :D
Moseby Racing
22/11/12, 21:15
takk takk :) prøver så godt jeg kan ;)
Detta blir bra marius. Akkurat som i by`n:)
Ser du bruker tilton clutch. Har du tenkt å sette på flow control valve el?
Moseby Racing
25/11/12, 10:18
takker for det Jan Egil blir vell helt greit..gleder meg til og få den klar..
ang sånn flow ventil har jeg tenkt litt på det..har en liggende på hylla som kansje blir putta inn ;)
Det er hylle vare hos deg ja:) Lurte på å bestille ventil serru. Tenkte kanskje du trengte en ventil da vettu. Når blir det oppstart da?
Moseby Racing
26/11/12, 21:15
hehe :) nei du si det... håper det ikke er så veldig lenge til venter på at Kim på KSR skal få inn TPS så er det bare litt kobling før jeg kan prøve og starte :) men gidder ikke si noe tid skjærer seg hver gang det hehe ;)
Regner med du er klar til våren da. Er jo ikke noe å kjøre etter nå så. Tar tid med både hus, bil og kjærring ja. Satser på oppstart nå på ny året jeg da. Wetterhus skal hjelpe meg med oppstarten da. Sprutet er ferdig mappet så det er bare å koble. Gleder meg som en unge:)
Moseby Racing
28/11/12, 19:27
ja tar litt tid og ikke minst jentungen må jo være så mye jeg kan med ho og :) men skal være klar til 17 mai da skal det cruses ;) hadde et ørlite håp om og få bremset den i februar :)
Detta er et skikkelig fett prosjekt, stå på :) synd du ikke har Volvo motor nedi der da, men forstår at folk vil bruke 2jz motoren pga den utrolige egenskpaer til å tåle juling :) Det jeg ikke skjønner er hvorfor du har valgt å bruke det innsuget som vil samle all luft til bakerste runner. Er en del med denne motoren som har tatt livet av bakerste sylinder også lurer man på hvorfor...hehe. Men forøvrig lykke til videre, her skal det følges med..
Tveite Performance
02/12/12, 16:03
eg ville ha brukt orginal innsug eg. da e eit veldig bra innsug ;)
Moseby Racing
02/12/12, 19:04
ja vi får se da anngående innsug...er jo mange andre som bruker de innsuga og har da effekt og fine kurver :)
anngående ras på 6 syl er vell mest pga at folk blender vann uttaket i bakkant på toppen og vannet blir stående rolig og ikke får sirkulert...
men moro med positive komenterar.eneste som er noe dritt er at jeg ikke får lagt opp flere bilder for photobucket har jo blitt helt kuk :/
Frigstad Racing
04/12/12, 22:27
Kom igjen nå moseby! vil se mer :)
blir ordentlig grom denne tralla di, gleder meg til å se den i akjson på skogen til sommeren ;)
Moseby Racing
05/12/12, 08:03
ja frigstad skulle gjerne ha lagt ut bilder jeg men photobucket siden min blir helt rar når jeg går inn på library for og finne bildene mine.da står det at jeg kan få en tour rundt på den nye siden men får ikke trykket på noen ting :/
ja håper det blir sånn tårlig i værtfall :) og gleder meg sykt masse til gatebil på våler i mai.... ;)
Frigstad Racing
05/12/12, 10:17
Stemmer var det ja.. hmm, må kanskje lage en ny photobucket konto?
Hvor mye mer sporvidde foran har du fått med de ekstra lange distansene kontra de som originalt følger med fra myranes? Skal over grensa å hente litt snacks over nyttår. Hvor mye pulver regner du med å klemme ut her? Ønsker meg 2jz til jul ! ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moseby Racing
06/12/12, 15:22
da har jeg fått byttet til bake til den gammle photobucketen og da funker det igjen!!!! så da skal jeg legge ut litt bilder men har gjort litt mer enn det jeg har bilder av..
anngående effekt er jeg fornøyd med alt over 500 på hjul jeg :) men Kenneth Nornes som kjører r34 skyline i powerdrift har identisk opp sett som meg og han bremser 711hjul hk og 1000hjul nm på 1,7 i trykk :) er egentlig ikke så nøye for meg hvor mye effekt det blir bare jeg får en holdbar motor og et oppsett som funker så tidlig som mulig best mulig respons fra bunn. vill ha misnt mulig turbo lagg :) kan gått ha 150hk mindre på hjula vist det er det som skal gjøre at jeg bare kan kjøre og kjøre!
Moseby Racing
06/12/12, 15:27
her kommer noen bilder av tunnel bygge :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/273.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/274.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/275.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/276.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/277.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/278.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/279.jpg
har fått sveset den ferdig på oversiden og fått flettet den inn mot gir tunnelen i forkant og mot brannveggen i bakkanten.men har ikke bilde av detta enda :)
Moseby Racing
07/12/12, 18:28
akkurat hvor mye mer sporvidde jeg har fått veit jeg ikke. men har nok blitt en del vill jeg tru ser ganske barsk ut forfra i værtfall :)
gl740turbo
07/12/12, 18:33
Gromt :)
Frigstad Racing
07/12/12, 19:08
Ser bra ut som alltid ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moseby Racing
07/12/12, 19:13
takker!!! :) hjelper litt på pågangs motet skal jeg innrømme. sitter og ser på filmer fra året som har gått og hjelper jo på en del det og ;)
Frigstad Racing
07/12/12, 19:19
Jeg pleier alltid å se på drifte filmer fra gatebil og powerdrift for å få pågangsmot! Fy fela nå gleder vi oss til sesong ;) bare få skutene klare så vi kan utpå å slenge litt ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moseby Racing
07/12/12, 19:45
Jeg pleier alltid å se på drifte filmer fra gatebil og powerdrift for å få pågangsmot! Fy fela nå gleder vi oss til sesong ;) bare få skutene klare så vi kan utpå å slenge litt ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
da er vi to! hehe
ja MÅ ha den klar til gatebil på våler.......da skal det gasses bruker sikkert ei helg på og lære meg og kjøre bilen igjen :P har jo blitt litt ombygging :)
Moseby Racing
01/01/13, 13:17
Godt Nytt år alle sammen!!!!
håper 2013 blir et moro år med mye kjøre tid i volyotaen :)
kommer vell snart noe uppdate her også.må brae få kjøpt sveisetråd og litt stasj for og få ferdig tunnel prosjektet ;)
godt nyttår !
oppstart snart da ? ;) skal det skrus no i helga ?
Moseby Racing
04/01/13, 21:23
godt nytt år ja!hehe ja begynner og nærme seg med storm skritt nå gitt :) ja blir vell litt skruing i morgen tenker jeg :)
Moseby Racing
13/01/13, 11:21
da får jeg vell legge ut litt bilder av ting som har skjedd :) har fått ferdig tunnelen mangler bare maling..og den er sveiset på begge sider av gulv plata :)
har også lakkert alle trykkrøra og vannrøra svarte og montert dem :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/788.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/789.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/790.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/791.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/792.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/793.jpg
også et lite stemnings bilde fra Team Skogen Performance Garasjen :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/794.jpg
Moseby Racing
13/01/13, 11:28
har også sveist en liten "boks" i gulvet til den ene eksos potta for og få eksosen helt oppunder bilen ;) man ser den på to av bildene..
kjøpt denne bilen oppi gudbransdalen eller? så det var HS registrert bil så :P
Moseby Racing
13/01/13, 17:30
kjøpte den av en eldre kar på toten i 2005 :)
liker dette marius. hvordan turbo bruker du? blir grisete dette. bli morro se denne når er ferdi.
Moseby Racing
14/01/13, 22:01
takk takk :) turboen er en precision 6266 med 81 hus. liten søt sak :P ja håper det blir kult når den blir klar.håper i værtfall på mye kjøre tid :)
Moseby Racing
19/01/13, 20:19
har fått mala bilen svart inni og fått dekal trimma motorrommet litt :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/1219.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/1220.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/1221.jpg
Har trua på at detta blir kansje mest gøy for penga av alle her inne. vri om nøkkelen og kjør!
Moseby Racing
19/01/13, 23:37
liker det jeg hører teigen! har håp om det samme selv :) hehe
Ser fint ut så langt iallefall!
Moseby Racing
06/02/13, 08:55
har skjedd en del med bilen men mye som det ikke er vits og ta bilde av :)
så legger ut noen bilder av det som er gjort som er noe vits og legge ut bilde av :)
bygd om DP
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/293.jpg
ferdig fuel system. men trenger en skikkelig vask baki her før sesong start ser jeg ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/294.jpg
mangler bare og få festet slangene til gulvet
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/295.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/296.jpg
Frigstad Racing
06/02/13, 09:05
044 til swirl pot også to 044 videre eller? Ser bra ut ;) blir ordentlig bøs denne bilen her!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moseby Racing
06/02/13, 10:56
stemmer bra det frigstad en 044 til catsh også 2 til motoren.skulle få nok suppe da trur jeg ;P
ja håper den blir bra når jeg blir ferdig.
har også flyttet veske beholderene til pedalboksen og litt sånn små piss.. :)
holder med ei matepumpe, er ikke allverdens fuel som går fra tanken til potten. Ujamn camber eller bare bilde som ljuger?
Moseby Racing
06/02/13, 17:29
jeg har bare ei mate pumpe ja :)
og det er voksen camber på den ja rørbærearmene er 4cm lengre enn orginale brua med unibolsa skrudd helt inn :) men har hylser med orginal lengde og så får se litt når bilen blir klar hvem jeg skal bruke :) er jo ikke så mye orginalt fra volvo igjen her ;)
tenkte mer i form av ei holleypumpe og ikke værst 044 hehe. Jeg tenkte å gå ut ca 1.7cm. si fra åssen detta blir å kjøre. Ment for sladd vel?
Moseby Racing
06/02/13, 21:14
åja det var sånn du tenkte! hehe ser jo fint ut med 3 x 044 da! hehe
skal si i fra jeg hvordan det blir og kjøre med. kan vell henne vi ses til sommeren skal kjøre på alt som er om bilen er enig med meg :P
bilen brukes til drifting/ show kjøring på gatebil.har jo sveisa om spindla og shimsa ut styrestag for mer sving så har ganske mye mer sving enn orginalt.ligger vell noen bilder lengre frem her :)
Frigstad Racing
06/02/13, 23:05
4cm på hver side eller totalt Marius?
Ganske mye camber her ja, ser gromt ut. Spent å høre åssen det blir å kjøre med ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moseby Racing
07/02/13, 09:43
4cm på hver side ja! hehe :) er greit med camber ja.er to andre i teamet som kjører med samme greiene og virker til og funke helt greit.eneste var at vist det blir for mye camber ville ikke bilen selv opprette ordentlig... så får se litt på det er viktigere at bilen selvoppretter enn at jeg har masse camber :) det skal jo brukes og da er det greit at ting virker også ikke bare ser kult ut ;)
Moseby Racing
02/03/13, 10:27
skjer litt med biloen selv om jeg ikke har vært så mye her inne i det siste!
har drivi og kobla sprut i det siste og fikla med mye små ting som tar mye tid :)
men nå er det ikke mye igjen av koblinga igjen så kommer vell en filmsnutt så fort den er startet! vist den starter da :P
Frigstad Racing
05/03/13, 07:53
Ting tar tid! Stå på videre :)
Skal du kjøre denne på E85 eller?
Hva er oppsett på motoren?
gromt bygg marius, bli morro dette ja. 2jz er veien å gå skal du ha kjøretid på banen ja. utne tvil:)
Moseby Racing
06/03/13, 21:33
ja ting tar fryktelig med tid!!!! også skal det jo se greit ut også.så liksom ikke bare og kaste sammen :)
oppsett på motor er orginal bunn og topp men byttet til ARP studs.
jdm kammer
,1000cc precision dyser
,precision 6266 turbo
,46mm precision wastgate
,HPO grenrør
,custom Skogen Performance Innsug
,aeromotive a1000 BTR
,3x HPO 044 pumper
,HPO LS1 coiler x6
,MSD super coductor pluggledninger
og Vi-pec v44 sprut sikkert glemt noe men detta er grovt det jeg har kjøpt og har rundt motor.kommer H råder og smidde stempler til vinteren igjen :) detta er samme oppsett som Kennteh Nornes kjører med i sin r34 skyline med 2jz i powerdrift og den bremser 713 hjul hk og 990 hjul nm. så burde funke greit. bremser jeg så mye skrur jeg den heller ned litt for og få det enda mer holdbart...vill kjøre MASSE i år :)
Moseby Racing
06/03/13, 21:35
gromt bygg marius, bli morro dette ja. 2jz er veien å gå skal du ha kjøretid på banen ja. utne tvil:)
takker for det! :)
ja håper at detta skal bli en bil jeg bare kan reise og kjøre og fylle bensin og bytte dekk på. hadde vært deilig :)
Moseby Racing
31/03/13, 12:36
da er datasprutet ferdig koblet! :) mangler bare noen AN koblinger for og starte bilen vist den vill starte da :/ hehe håper åenga strekker til nå på slutten så jeg rekker og bli ferdig med bilen til gatebil mai :) men gidder ikke stresse da blir det bare tull....
Frigstad Racing
31/03/13, 18:07
Konge :D venter i spenning
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moseby Racing
01/04/13, 11:52
hehe da er vi flere men kjenner jeg har en litt lei klump i magen når det kommer til starting blir sån når man har bygd storsett alt nytt og man har sykt lyst til og få det opop og gå :) hehe men går nok bra ! hehe
anders_jacobsen
01/04/13, 18:27
Gleder meg til å sjå denna i drift. Blir det volvo treff 27. juli på deg og eller? :)
Moseby Racing
05/04/13, 20:25
ja satser på det da :) må prøve og få brukt den så mye som mulig når den blir klar :)
Moseby Racing
05/04/13, 20:26
det som mangler nå er og få tak i noe eni racing 10w60 olje og litt e85 så kan det startes :)
anders_jacobsen
05/04/13, 22:45
det som mangler nå er og få tak i noe eni racing 10w60 olje og litt e85 så kan det startes :)
Litt misunnelig ja!
Lykke til med oppstart! =)
Er eni og agip det samme produktet? var ikke no glad i volvomotorn på e85 hvertfall. måtte byttes ofte for å være bra. (agip racing 10w60)
Moseby Racing
06/04/13, 14:03
Lykke til med oppstart! =)
jo takk for det arne! er litt spent kan du si :)
Moseby Racing
06/04/13, 14:05
agip har byttet navn til eni samme logo og alt har het eni i utlandet en stund faktisk :) å likte ikke olja e85? hmm hva kjører du på da teigen?
eni racing olja går jo for og være noe av det beste da :)
Tveite Performance
06/04/13, 23:42
eni olja blir ambefalt av dei fleste ja. blir brukt på alle 2jzan til dei frå sogn. (nornes,alving lægreid ++) eg bruker den også skjøl. har 24 liter stående :)
Moseby Racing
07/04/13, 11:00
ja går jo liksom for og være bra :) så derfor jeg har lyst til og bruke den og :) at du har 24 liter hjelper ikke meg så mye steffen :P hehe
Skifta konsistens\farge etter få timer. Kan ha noe med syltrykket mitt\div lagertyper\e85. Bytta over til castrol så varte det mye lengre. Tenkte å prøve royal purple nå for morro. Er jo ikke dårlig. bare funka ikke i overanstrengt rødblokk hehe. Kan hende den reagerte med mineralen som lå igjen her og der som vi hadde starta opp på
Moseby Racing
08/04/13, 17:49
ja kan jo være mange faktorer som spiller inn.men får prøve og se blir den rar så får jeg prøve noe annet :) bytter jo olje så ofte på dissa banebila så rekker jo nesten ikke bli varm :P hehe
Tveite Performance
09/04/13, 11:28
Kan ta med olje på gardermoen vist du vil ha. Får billig olje hjå meg;)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Moseby Racing
10/04/13, 18:56
hvor mye skal du ha for 10liter da stefen?kan ta det på face vist du vill :) har fylt på olje på motor nå men kan jo være greit og ha i bakhånd :)
Tveite Performance
10/04/13, 20:47
tar de på fb me ;)
Moseby Racing
17/04/13, 14:48
skulle ta siste sjekk på alt føre oppstart i går og fant ut at o-ringene i topp på dysene var skadet.anntagelig for hullene i railen min ikke har en skrå kant inn mot hullet og at jeg har vært litt hard med dem...men nå har jeg laget en kon og mulig fått tak i nye ringer som kommer i kveld.har også tatt av alle bensin slanger og vasket og blåst dem rein noe som appsolutt trengtes var mye gummi spon og dritt i slangene :)
så blir vell oppstart en av de nærmeste kveldene :O
sverre2210
18/04/13, 05:34
Gleder meg :D
Njål Nilssen
19/04/13, 14:47
Begynner å nærme seg nå :)
Moseby Racing
20/04/13, 09:10
ja de første o-ringa jeg fikk taki var feil men i går var jeg på otto olsen og fikk kjøpt noen skikelige ringer skulle tåle e85 også :) så får se hva jeg rekker i løpet av helga.. eller så blir det på tirsdag da tirsdag er fast skru kveld :) GLEDER MEG!
har også kjøpt meg D2 6punkt seler.
Ja nå må du få fyra snart gutt! :D tirsdager det skrus altså, jeg får prøve å få kommet med hjula dine en dag :)
Moseby Racing
22/04/13, 17:09
bilen skal prøve startes i morgen så blir moro og se om vi får liv i den :) kjører jop orginal trigger på veiv og kam så er vell egentlig dem det står på for alt annet er jo nytt :P krysser alt av fingre ot tær i værtfall!
ja jonas tirsdager er det skruing så bare og svinge innom :)
Joakim-G_R
29/04/13, 14:11
Hvor skrur du hen nå? Setskævven?
Moseby Racing
01/05/13, 18:33
joakim-G_R : skrur der jeg alltid har skrud på Setskæven ja :)
første oppstart gikk dårlig da vi ikke hadde noe gnist! :( men i går kveld tok jeg et feilsøknings sjæv og fant ut at jeg har fått 4 coiler som er døde! har snakket med kim på KSR og han sa dem hadde fått et helt parti som det var en produksjons feil på.... så da er det bare og vente på 4 nye coiler.
har sjekket opp alt annet på sprutet og alt funker som det skal så når coilene kommer så skal det dure !!! :)
så venter på ei pakke fra pedersens racing med AN3/4 koblinger og slanger til pedalboks og howe utløserlageret :)
sverre2210
01/05/13, 18:38
gleder meg :)
Joakim-G_R
03/05/13, 09:55
Blire no brumming i helga?
Moseby Racing
03/05/13, 18:10
ikke noe i helga har jo ikke noe coiler men har fått lånt så til uke tenker jeg det burde skje noe :)
fikk dårlige nyheter fra pedersens på mail i dag også dem har gått tom for 90 graders AN3 koblinger så må vente til dem får inn igjen før jeg får bremse slangene mine :( da må jeg vente på dem og coiler..... får tru det går fort får begynner og bli desperat etter og få ferdig bilen :)
Dan Bay-Johansen
03/05/13, 18:18
Nå må det snart til noen bilder her kjenner jeg ;)
Har coiler hvis du trenger Marius.. Og fittings of norway har "alt" av fittings på lager ;)
Moseby Racing
04/05/13, 10:03
ja nå har jeg fått lånt meg coiler magnus :) ellers takk for komme tilbake til deg vist det skulle skjære seg :)
har vært inne og titta på fittings of norway men syns nett siden var litt dårlig/lite oversiktlig :/
får vell også ta og prøve montere girkassa så jeg får målt opp hvor lang mellomskael jeg må ha så har jeg det på tur også :)
ang bilder så er det ikke så mye og ta bilder av egantlig.men skal se hva jeg får til jeg hehe
når skal du bremse dyret? blir morro maskin dette. hvordan turbo gikk du fer? kor my effekt håpe du på
Okay
Sia er dårlig ja! Men ring eller send dem mail så ordner det seg!
Ring Rune på 986 23 789
Moseby Racing
04/05/13, 17:46
Okay
Sia er dårlig ja! Men ring eller send dem mail så ordner det seg!
Ring Rune på 986 23 789
har sendt mail til stian sørlie og hørt om han har de koblingene pedersens ikke hadde så kansje det ordner seg :) eller så får jeg høre med rune på fitting of norway :)
Moseby Racing
04/05/13, 17:51
når skal du bremse dyret? blir morro maskin dette. hvordan turbo gikk du fer? kor my effekt håpe du på
ja det må bli når den er klar det da tidlig juni kansje :) kommer jo litt ann på han som skal bremse når hen kan.er jo den travleste tida detta! :)
turboen jeg skal kjøre med er en precision 6266
håper på 5-600hk på hjula
veit om 3 biler som går med samme oppsett som meg og dem har bremset 6-700 hjul hk på rundt 1,7 i trykk og 8-900 hjul nm så burde jo funke :)
men bremser jeg 6-700 på hjul trur jeg at jeg safer litt og heller kjører på litt mindre effekt.5-600hjul hk og rundt 800nm funker som f i en gammal 242 :P
anders_jacobsen
08/05/13, 08:49
Blir bra med såpass med effekt i bilen ja! Du får jo eit godt kjørbart oppsett og då, som draget kjem ganske tidlig på. Håpar alt går lett for deg framøve no då :)
Moseby Racing
08/05/13, 20:15
det håper jeg også!!! akkurat nå sliter jeg litt med og få fyra trur det er noe innstillinger jeg ikke har funnet.dysene åpner ikke når jeg kinner men er i orden når jeg kjører dyse test.så har sendt mapet mitt til en guru som skal se over at alt stemmer! venter spent på svar derfra :)
Moseby Racing
09/05/13, 12:30
da starta volyotaen på morgen kvisten! bare noen små innstillinger som måtte gjøres om :)
film mister! må jo ha bevis! Uten bevis har den ikke starta!;)
Moseby Racing
09/05/13, 17:29
har ikke film for har jo ikke coiler nok til alle syl.de jeg fikk var det jo produksjons feil på så fikk lånt så jeg hadde 5 stk så jeg fikk startet og stoppet igjen med en gang :) kommer film så fort jeg har fått 6 coiler :)
Jonas Soldal
09/05/13, 18:17
Var vel passe digg å få start på bilen kan jeg tenke meg? :D Håper å få sett denne bilen live :)
Moseby Racing
09/05/13, 20:21
ja var digg det gitt! nå er det bare resten igjen.mangler egentlig bare mellom aksel.
så når dela fra pedersens racing kommer skal kassa opp og mellom aksel bestilles.
håper og ha bilen klar tidlig i juni.men man veit jo aldri ting kan skje :) men er veldig klar for og kjøre på vccn treffet vist jeg får lov nå som jeg har en dasdard med toyota motor :P
Jonas Soldal
09/05/13, 20:28
Du får klistre på ett volvo klistermerke over toyota merket på toppdekselet :p
Joakim-G_R
10/05/13, 12:49
Amazon med cosworthmotor har vel vært på banen før, så. :p
Moseby Racing
10/05/13, 20:49
ja burde vell få lov ser jo ut som en volvo på utsiden i det minste :P
da har pakka fra pedersens-racing kommet! reine hjulekvelden :)
har også kjøpt elektronisk ladetrykkstyring som skal kobles gjenom sprutet :)
tok også litt bilder av reklamen jeg har satt på og et bilde av motorrom sånn det ser ut akkurat nå :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/794.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/795.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/796.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/797.jpg
også et bilde av bilen vi skal på gatebil på våler med! BMW e30 m-tech 2 s50b32 med 320+ suge hk :) og mye gromme deler!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/798.jpg
Jonas Soldal
10/05/13, 21:10
Er så sinssykt bra gjennomført den bilen din :D Håper du får mangen effektive kjøretimer på bane med den uten masse tull :)
Bare å nappe ut motorn av E30'n og sende den ned til meg komplett med ledningsnett og alt, skulle hatt litt mer futt i den slappe 520'n min:P med 225/45-17 så slitern jo med å spinne på vått føre, selv med clutch bruk:P er jo en skam!
Moseby Racing
10/05/13, 22:22
Er så sinssykt bra gjennomført den bilen din :D Håper du får mangen effektive kjøretimer på bane med den uten masse tull :)
takk og takk! :)
ja håper det blir noen timer i setet på denna i løpet av sommeren :)
Moseby Racing
10/05/13, 22:23
Bare å nappe ut motorn av E30'n og sende den ned til meg komplett med ledningsnett og alt, skulle hatt litt mer futt i den slappe 520'n min:P med 225/45-17 så slitern jo med å spinne på vått føre, selv med clutch bruk:P er jo en skam!
hehe spørs vell om team kompisen blir noe særlig imponert da :P hehe denna sliter ikke med og spole selv på tørt og 225/40 R17 på 3 gir:) blir moro på gatebil!
hehe spørs vell om team kompisen blir noe særlig imponert da :P hehe denna sliter ikke med og spole selv på tørt og 225/40 R17 på 3 gir:) blir moro på gatebil!
greit da, jeg kommer opp (bort,ned..litt usikker xD) så bytter vi bare motor, han tar min og jeg tar hans! merker jo sikkert ikke no:P
Må vel nesten ha ladeluft regulering innen ifra bilen du ja, kommer jo ikke til å kjøre innom depoet for å skru på bilen du så;). Kjører vel et døgn om gangen du. Hvor mye måtte di gi for den elekriske ladetrykksventilen? Følger den ladetrykket i forhold til di forskjellige mappa?
Moseby Racing
11/05/13, 10:36
hehe du mener det Jan Egil! hehe hadde vært deilig om det var tillfelle at bilen bare gikk og gikk :)
den koster vell en 1000lapp hos KSR.no den ladetrykksventilen kobler den opp igjenom sprutet og kan da porsonere ut turbo trykket utover registeret vist jeg har skjønt riktig :) så blir jo ikke noe jeg kan fikle med inni bilen må inn på sprutet for og endre :) og det er kansje like griet :P hehe
blir også en tur til stian sørli motorsport på tirsdag for og handle fia plater til feste boltene til 4 punkts selene
og 4 stk 90 graders AN 3 koblinger til bremse slangene mine( var jo utsolgt på pedersnes )
også blir det vell til at jeg river med meg en 3liter catshtank til olje :)
Moseby Racing
11/05/13, 10:37
greit da, jeg kommer opp (bort,ned..litt usikker xD) så bytter vi bare motor, han tar min og jeg tar hans! merker jo sikkert ikke no:P
bare og komme det! men motor bytte blir gjort på eget annsvar!!!! :P
bare og komme det! men motor bytte blir gjort på eget annsvar!!!! :P
Crap..da tror jeg at jeg står over:P
rustkongen
29/05/13, 11:56
sikkelig gromme saker du har her altså :)
veit du åssen jz motorer som har bunnpanna i bakkant? er det bare supra som har det? er jo ganske mange toyotaer som har jz motorer :O
gl740turbo
29/05/13, 14:17
Kun supra som originalt har sumpen bakover.. Soarer, aristo og evt andre har framover mener jeg ;)
Moseby Racing
29/05/13, 17:06
riktig det ja! bare supra som har midt sump.den er mer midt på enn bak faktisk
og de andre har sumpen foran ja :)
rustkongen
29/05/13, 17:24
takk for svar :)
Moseby Racing
07/06/13, 18:48
da får jeg vell legge ut litt bilder av ting som har hendt! er mye oftere oppdateringer på Skogen Performance siden på face :)
det som har skjedd er at jeg har fått senterert clutshen,montert kassa,laget girkasse feste,laget 3" eksos fra turbo og ut bak :)
har også fått en glad melding fra KSR.no i dag og får coila mine på mandag så da kommer det vell en film av at motoren går på alle 6 syl :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/555.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/556.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/557.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/558.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/559.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/560.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/561.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/562.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/563.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/564.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/565.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/566.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/06/567.jpg
Joakim-G_R
07/06/13, 20:41
Bakhjula dine står feil vei, tsktsk :p
Gromt Marius. Ser du har gateslicks. Vurderer det selv men litt usikker på hvilket merke jeg skal gå for.
Noen anbefalinger?
Moseby Racing
07/06/13, 22:08
joakim G_R : det er nok ikke så farlig da dissa ikke lever lenger enn rett borti svingen fra verkstedet etter bremsing :P
Jan Egil: jeg har toyo r888 og drit fornøyd med dem i værtfall... men på regn suger dem balle :)
Joakim-G_R
07/06/13, 22:12
Ja, spiser nok dekk til både frokost, lunsj og middag :p
Med den effekten du sikter til så suger vel alle dekk balle;)
Moseby Racing
08/06/13, 19:55
hehehe ja du sier noe jan egil :) blir moro og se og føle :)
Moseby Racing
13/06/13, 18:29
da har jeg fått fyra etter at jeg har ventet en stund på coiler :) begynner og nærme seg bremsing her nå gitt :)
https://www.facebook.com/video/video.php?v=591983290821724
anders_jacobsen
14/06/13, 23:30
Gromt!
Gleder meg ikkje mindre til oppstart av min no altså...
Moseby Racing
14/06/13, 23:57
bare og glede seg helt værst lyd i dissa motora! blir ferdig med eksos på tirsdag :) og gleder meg veldig til og høre hvordan lyden blir med eksosen montert :)
Moseby Racing
26/07/13, 19:04
er ei stønn siden jeg har skrevet noe her nå! men bilen er så og si klar til bremsing :) bare litt små piss som skal gjøres først ;)
er mye oftere oppdatering og bilder på facebook siden våres.den blir flittig oppdatert med bilder og info...ligger en del ferske bilder der som ikke ligger her :)
https://www.facebook.com/SkogenPerformance
er så mye lettere og laste opp bilder der slipper det photobucket dritet.......
Moseby Racing
31/07/13, 17:46
kommer en liten bilde oppdate på ting som er gjort i det siste :) er ikke mye igjen nå gitt. håper på litt road mapping i løpet av ei uke eller to :)
http://i473.photobucket.com/albums/rr95/MosebyRacing/946257_607410095945710_51294039_n_zpscfcfaa42.jpg[/IMG
[IMG]http://i473.photobucket.com/albums/rr95/MosebyRacing/263314_607411632612223_1427852342_n_zps3c3bdb7f.jp g
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2166.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2167.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2168.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2169.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2170.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2171.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2172.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2173.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2174.jpg
har også fått 20 liter med racecool spritbasert frostvæske uten vann som har kokepunkt på 190 grader og kjøler bedre enn vanlig glycolbasert. den produserer heller ikke trykk som tradisjonell frostvæske gjør :) blir moro og teste ut :)
Detta blir Nice. Hvor mye betalte du per/liter for racecool?
Gleder meg til å sitte på her;)
gull pilen
01/08/13, 06:42
ser sinnsykt bra ut.. men blir den ikke tung å få stoppet uten bremsekraft forsterker??
Moseby Racing
01/08/13, 07:35
JEMracing : betalte 87.50 pr liter for den pluss frakt! gleder meg til og prøve det ut.
gull pilen :takk takk! blir litt tyngre enn vanlig men kan ikke sammenligne en pedal boks med og kjøre uten kraftforsterker.er jo laget for racing så må jo også funke bra :) har jo også 330 mm skiver med 8 stempla calipere så trur jeg skal få stoppet.kan jo også justere bremse kraften med et lite hjul jeg har i midtkonsolen.
Moseby Racing
01/08/13, 07:36
JEMracing : gleder meg til og sitte på selv jeg ;) heeh
gull pilen
01/08/13, 08:17
JEMracing : betalte 87.50 pr liter for den pluss frakt! gleder meg til og prøve det ut.
gull pilen :takk takk! blir litt tyngre enn vanlig men kan ikke sammenligne en pedal boks med og kjøre uten kraftforsterker.er jo laget for racing så må jo også funke bra :) har jo også 330 mm skiver med 8 stempla calipere så trur jeg skal få stoppet.kan jo også justere bremse kraften med et lite hjul jeg har i midtkonsolen.
riktig.. har bare hørt om noen som har kjørt pedal boks og for dem ble det for tungt å stoppe så de bygget om til bremsekraft forsterker igjen...
Joakim-G_R
01/08/13, 08:45
Har vel litt med type bremseklosser og volum på pumpa å gjøre, hvor "vanskelig" det blir å stoppe.
hehe, det finnes ikke bare en bremsepumpe i verden, ei heller bare en utveksling ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.