Vis full versjon : Skogen Performance 242`n 2JZ-GTE 542hk og 690nm1,4bar på hjul :)
Moseby Racing
13/01/11, 17:34
hehe det går så bra!
de topplagrene er laget i alu og veier ca 1 kg.og det med at det vill skru seg opp tror jeg neppe skru godt til også får du bilens tyngde i tillegg.kan jo i værste fall bare lage seratering eller hva det heter på kanten så biter de enda bedere.
Karl:de topp lagrene du linket til får du også kjøpt hos oss..:)
men vi tenkte nå og ha en modell til som er justerbar bare ved og løsne boltene og uten og skjere i karosseriet.:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/653.jpg
Moseby Racing
13/01/11, 17:47
også kan jeg vell legge ut et lite bilde av bak coilovera som jeg har bestilt meg:D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/654.jpg
:D:D
gleder meg til og prøve dissa....
TeamBørnOut
13/01/11, 18:10
Vet ikke hvem som har produsert dem men kjøpte dem fra SAM. Har ikke montert dem enda men det må da bli en klar forbedring fra gummidrittlagringen som sprekker opp. Når det gjelder justeringsmuligheter så tror jeg det holder i massevis til vårt bruk, er tross alt ikke STCC vi kjører.
Synes lagringen ser veldig lik ut som dem Moseby Racing la ut, bare litt enklere laget. Prisen på dem er heller stiv og om man har tilgang til en dreiebenk og et delehode så er de såpass enkelt konstruert at det skulle være en grei sak å lage dem selv. Var bare et tips som sagt.
De som du kan justere i x-y retningen er nok enda bedre men jeg var ute etter noe enkelt som vi kunne bruke uten å skjære i filler støtdempertårnet. Bilen vår er veteran om noen få år og da er det fint å kunne sette den sånn høvelig tilbake i original stand slik at man kan ha skilter på den. Blir straks litt mer anvendelig å ha en banebil med skilter.
TBO, nå er det på tide at du kommer med noe håndfast fremfor å bare snakke om alt du har gjort/skal gjøre. Med det proffe utstyret og den vanvittige kunnskapen du sitter inne med så burde du ha vært med da VCCN arrangerte autoslalom på Gardemoen og kjørt fletta av alle sammen. Det skal arrangeres flere slike og jeg FORVENTER at du stiller opp;)
Angående slark i lager så kommer topplagringen med hylser innvendig som er nok så tighte og fine og selve lagringen er meget fast og fin. Har jobbet med slikt i noen år så jeg vet sånn høvelig greie på når et lager er bra eller ikke. Om du kjøpte en ny topplagring med slarkete lager så er det en soleklar reklamasjonssak.
håndfast? Fordi jeg bytta ut den dritten der mot noe jeg laget bedre selv? Btcc eller ei.. bestemors bmw har bedre oppsett på demprene hu råner rundt med i forhold til hva du klarer å få til med den dritten fra sam :)
Jeg var på autoslalomen vettu :) tilogmed med en ganske så rask bil :) Men måtte dessverre kjappe meg til lillestrøm etter å ha hilst på ML for å se på en annen bil :) Eneste negative oppsettet på den kjærra da var vell egentlig at det satt sharif dekk bak.. men understellet var uansett helt 100 :)
Fjører tilpassa etter bilens vekt + + + ;)
Dette er foresten max justert caster og camber på disse platene... Laget selv og fikk dratt de enda mer innover :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1477.jpg
Hvis du sjekker bildene jeg har på face så ser du en del mer av ting jeg lager en hva som dukker opp på forumet :)
Litt slark i disse lagrene er det alltid.. men poenget var at det tålte ikke å bli kjørt med så lenge med stive dempere før de ble litt for slappe (orker ikke dunke lyder på bruksbilen).. Seff har dette noe med at jeg kjører mye + bor på grusvei... kunne sikkert fått lengre levetid på greiene hvis jeg hadde satt en støvkopp over og under.. men slike lager er forbruks vare på en bruksbil uansett..
men enig i at det er bedre en gummi driten :) Laget meg faktisk holdere til lagrene som jeg presset inn i original topplagringa (uten gummi). Dette var på bilen til dama før jeg orka å lage justerbare camber plater :)
Vettu, dette bildet lå faktisk ikke på face heller. så da blir jo ikke det noe "håndfast heller".. så jeg tok et bilde FOR DIN SKYLD :)
Selv om ikke alt av morosaker kommer opp i bildeform på et forum så betyr ikke det at ting ikke blir gjort :) Jeg kan faktisk vaske bilen min, bytte ut blinklys pærer og skifte bremseklosser uten å lage en hel jævla bilde serie av dette ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/657.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/658.jpg
Njål Nilssen
13/01/11, 18:37
Føler at alle er litt arg for tiden jeg :p
BTW... Mye rust TBO :p
Og burdte ikke bli noe problem med den klemsaken til Moseby... Bare av boltene får man jo flere tonn press. og i og med at det er maskinerte flater er de litt ru i utgangspunktet så det kommer nok til å gå HELT fint :)
TeamBørnOut
13/01/11, 18:47
er 2-3 år siden de ble brukt.. er forbruks vare som jeg skrev :)
TBO, du slo tilbake med full kraft som jeg regnet med! Til og med bestemors BMW var med i kjent stil:D
Håndfast fordi du prater mye men viser lite;) Du burde kanskje legge ut litt mer bilder og dokumentasjon på det du gjør. Det er i alle fall viktig for meg. Er mange forumteoretikere som er eksperter på både det ene og det andre uten å ha noe som helst slags erfaring selv. Jeg er såpass fersk at jeg prøver å ta imot gode råd fra andre og da synes jeg det er best å høre på folk som har prøvd ting selv istedet for en som f.eks. aldri har eid en bil. Det skulle bare litt syting til fra meg så popper du opp med det ene bildet etter det andre, kun for min skyld, og det er jo helt supert:) Har ikke "face" så jeg får desverre ikke fulgt dine bravader på det området.
P.S. Lukter litt kylling av hele "hadde det travelt"-historien din;)
Moseby; Hvilke priser opererer dere med på topplagringene? Har dere andre produkter? Har dere noen nettside? Om noen er konkurransedyktige på pris så ser jeg ingen grunn til å gå over bekken etter vann for ettertiden. Jeg handler helst fra Norge så lenge ikke prisene er hinsides
Joakim-G_R
14/01/11, 01:09
Så å skape mest mulig camber er best asså, TBO? Understellsgeometri er en hel jævla doktorgrad av dimensjoner, som hverken du, jeg eller noen her på forumet er 100% sikre på.
Om det derimot sitter noen med skikkelig god innsikt her, så hadde det vært inspirerende å få prata litt ordentlig.
Og enig med karl ang kylling-historien din. :)
Og Karl: Ser den med å ikke kappe opp hele tårnet for å få X-Y-justering. :)
TeamBørnOut
14/01/11, 05:30
TBO, du slo tilbake med full kraft som jeg regnet med! Til og med bestemors BMW var med i kjent stil:D
Håndfast fordi du prater mye men viser lite;) Du burde kanskje legge ut litt mer bilder og dokumentasjon på det du gjør. Det er i alle fall viktig for meg. Er mange forumteoretikere som er eksperter på både det ene og det andre uten å ha noe som helst slags erfaring selv. Jeg er såpass fersk at jeg prøver å ta imot gode råd fra andre og da synes jeg det er best å høre på folk som har prøvd ting selv istedet for en som f.eks. aldri har eid en bil. Det skulle bare litt syting til fra meg så popper du opp med det ene bildet etter det andre, kun for min skyld, og det er jo helt supert:) Har ikke "face" så jeg får desverre ikke fulgt dine bravader på det området.
P.S. Lukter litt kylling av hele "hadde det travelt"-historien din;)
Kylling? Neppe, Er det noe jeg liker så er det racing :) Kunne stilt opp med mors bil og fortsatt hatt det moro :)
Så å skape mest mulig camber er best asså, TBO? Understellsgeometri er en hel jævla doktorgrad av dimensjoner, som hverken du, jeg eller noen her på forumet er 100% sikre på.
Om det derimot sitter noen med skikkelig god innsikt her, så hadde det vært inspirerende å få prata litt ordentlig.
Og enig med karl ang kylling-historien din. :)
Mest mulig camber er jo seff ikke bra... Jeg er heller ikke 100% sikker på div understell.. understell er alltid kompromiss på noe :) må bare finne ut hva man krever...
Men å få henta ut mest mulig camber og caster som overhode mulig på en 940 (uten å kappe i filler tårna) er et must :)
Syns du jeg har mye camber her? (hjemmelaga topplager som er juster mer en hva disse platene tillater... (+ casterstag som er så lange så forhjula 215 40 17 butta i fangern ved sving)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/2229.jpg
Oppsettet er helt horibelt på disse bilene originalt.. Er en grunn for at vi blir frakjørt av golf 1 i skauen etc :)
Men det gjelder å gjøre det beste ut av det man har eller kan.. noe jeg gjorde :)
Gutta på pedersen racing skjønte heller ikke hvorfor jeg skulle ha så mye camber caster... Var vist ikke nødvendig + + +.. men så stod de veldig i veien for meg på rudskogen på div treff også ;D
Det er 70talls biler vi driver med her... man kan forske å teste så mye man vil uten at man taper no penger... Ikke alltid det lønner seg å følge det alle andre gjør.. noen ting fungerer bra, andre ting fungerer dårligere... men man har da fått litt erfaring og innsyn i hvordan ting fungerer.. learning by doing er det noe som heter :)
Sorry for OT moseby! Men liker at du lager tinga sjøl og ikke kjøper søppel :D
(men skulle likt å sett at de gikk å fått lengre bakover. Er deilig med litt ekstra caster når man sladder og leker seg :))
Dette jeg mener:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/722.jpg
(lånt bilde fra Yengis sin tråd).
Her er installeringsinstruksen på kaplhenke sine: http://trianglesunlimited.com/images/stories/products/kaplhenke_240_camber_plate_installation_notes.pdf
Det er mulig man kan få litt mer vinkel på de lagringene jeg har med å kappe littegranne i tårnet, får se når de skal monteres. Vil helst unngå det men om det ikke er så ille så er det fullt mulig å sette det tilbake til original stand senere om behøvelig.
TBO; du er priceless med uttalelsene dine:D La spesielt merke til denne; "Gutta på pedersen racing skjønte heller ikke hvorfor jeg skulle ha så mye camber caster... Var vist ikke nødvendig + + +.. men så stod de veldig i veien for meg på rudskogen på div treff også ;D "
Om du hadde et eget racingteam så tror jeg du hadde plukket hjem seier etter seier over hele fjøla. Du har jo halvveis vunnet alt bare med praten din og du ville garantert ha fått pole position i hvert eneste løp selv uten å starte bilen din:D
Beklager off topic fra meg også Moseby, du får trøste deg med at så snart TBO er inne i bildet så øker antall treff på tråden din betraktelig;)
TeamBørnOut
14/01/11, 14:21
Du vet jeg ikke har noen klasse å kjøre i norge :) For "volvo original" forbyr alt jeg liker. Godt drag i bilen og veigrep :)
Pedersen på sin side syns denne klassen er fryktelig moro :D
Men kan du ikke heller prøve å forsvare uttalelsene dine isteden for å bare preike piss da? Jeg vil høre hvorfor greiene fra sam er så bra... Jeg vil høre forklaringa på hvorfor disse lagrene du har jobbet med i såååååå mange år er så bra og holdbare :)
Moseby Racing
14/01/11, 16:54
HEHE!!:D
går bra med offtopic jeg må glise litt jeg.....heheh
anngående pris på topplagrene har jeg ikke rukket og få oversikt på enda men trur det er rundt 2500-3000 kr men får jo en pekepinn på pris vist du går inn på www.myranes.com øverst på siden i høyre hjørne (volvo special) finner du oversikt over alle våre produkter og priser i svergie:)
Moseby; Det var jo mye snacks på den siden der og prisene var heller ikke avskrekkende. Ikke noen grunn til å gå over bekken etter vann om det lar seg skaffe i Norge til nogenlunde samme priser. Skal følge med når du skal montere racing coilovers bak. Hadde egentlig vært fint å hatt en mulighet for å justere høyden når man kjører på bane kontra etter veien. Ikke at vi trenger så mye bedre demping, er nok sjåføren som er flaskehalsen når vi kjører;)
TBO; Det med mangel på klasser høres bare ut som en ny kyllinguttalelse for meg. Du sa jo at du kunne stillt opp med mors bil så at du plutselig må ha så voldsomme greier høres bare rart ut;)
At det SAM selger ikke er dritt, som du kaller det, er ikke noe jeg kan garantere da jeg ikke har prøvd ut alt de selger. MEN, jeg vet litt om SAM og historien bak. De har vært med noen år i gamet og med bakgrunn i historikken og erfaringen de innehar så regner jeg med at de har peiling og at produktene de selger er bra. Du kan jo lese mer her om du er interessert: http://www.samsteffansson.se/history.asp Noe som er mer interessant er hvordan du kan uttale deg om at det de selger er piss? Du sier mye rart.
Angående det andre du lurte på så kan du jo lese det jeg skrev. Det var at jeg vet om et lager er bra eller ikke. Tar jeg med skolegangen min har jeg drevet innen mekaniske fag like lenge som du har levd, (tar dette med siden det virket som du lurte på det). Hvis jeg i løpet av denne tiden ikke hadde opparbeidet meg evnen til å se når et lager ikke er i orden så måtte jeg helt klart ha søkt om omskolering. Disse aktuelle lagrene som er montert i topplagringen fra SAM skal være veldig tighte og fine når de er nye. Om du kjøpte lager som var slarkete har du en god reklamasjonssak som jeg sa. Holdbarheten på lagrene har jeg ikke uttalt meg om siden jeg ikke har prøvd dem enda. Skal ikke være noen spåmann men jeg tror de kommer til å holde fint til vårt bruk som er banekjøring noen få ganger i året. At du har dem som forbruksvare sier kanskje litt om (mis)bruken din av bilen;)
Håper dette var litt oppklarende for deg og beklager at jeg ikke "forsvarte uttalelsene mine" godt nok i forrige innlegg. Det beror på at jeg ikke trodde det var nødvendig og skal ikke gjenta seg.
God helg:D
Husk at SAM er gamle volvo r-sport :-)
TeamBørnOut
14/01/11, 23:39
Men jeg takker for et godt svar :) (seriøst).
Det jeg mener med klasser er at "volvo original" ikke tillater turbo biler eller multilink aksel.. Jeg har jo kammerater som driver innen for den klassen (volvo original som den het før den byttet navn).. og de gutta blir jo faktisk ifrakjørt av 18åringer i golf1 på div åpne treff etc. Jeg syns ikke det er moro å sette meg inn i "race" bilen og kjøre løp med en bil som er tregere en bruks bilen min. Er ikke skau kjøring jeg liker :)
Selv om sam har vært med i spillet lenge så betyr ikke det at de har bra deler heller.. Ford har laget biler siden 1800tallet og det er søppel den dag i dag. Volvo laget bra biler en gang. Sam deler er sikkert fint for mannen i gata som vil ha litt mindre slitasje på ytterkant av dekka når han overstyrer rundt på rudskogen med 2minutters tider... men enkelte av oss krever litt mer når vi har det moro på litt mer krevende vei og andre hastigheter..
Ang topplageret så skjønner vell du selv når du har holdt på sååååå mange år med mekanik at slike lagre blir fort slitt? Hvorfor tror du vegvesnet hater unibols? fordi det ikke er holdbart... bruk og kast...
Jeg er av typen som bryr meg om ufjøra vekt etc.. Ikke du.. jeg har andre krav til ting. enkelt å greit :) Men du klarer deg sikkert fint med slike deler som bruker bilen bare noen timer i året :)
Men lag heller en egen tråd under understells kategorien så kan vi diskutere div modifikasjoner av understell etc der.. Har mye fine tips til 740 / 940 som IKKE gjelder et bra bakhjulsoppheng også :) Har prøvd ut utallige ting og løsninger gjennom 7 år med volvo 940 :)
volvoRsport
15/01/11, 00:06
Dette jeg mener:
(lånt bilde fra Yengis sin tråd).
Jeg kjører med slike på 945'en min, trenger ikke kappe noe der ihvertfall.
TBO; Kjøper ikke helt det du sier om SAM men men. Denne lista fra siden deres er god nok attest for meg i alle fall:
"SAM har under årens lopp ansvarat för många motorsport projekt. Nedan omnämns några.
•Representant för Volvo Motorsport world-wide 1987-1997.
•Tekniskt ansvarig för Renault Clio Cup i Skandinavien 1992-1995.
•Utvecklade Volvo 240 Turbo Grupp A som blev Europeisk mästare i racing 1985 och Belgisk mästare i rally 1986.
•Svensk mästare 1992 i Nationella klassen med Volvo 240. 1994 tog SAM första, tredje och fjärde placering i Svenska mästerksapet Nationella klassen med Volvo 240.
•Byggde 1993 Volvo 850 prototypen som framgångrikt tävlade i British Touring Car Championship, BTCC.
•Byggde 1994 två Volvo 400 racing bilar som framgångrikt tävlade i det Thailändska Mästerskapet.
•Utvecklade 1994 de första Volvo 940 rallybilarna för svenska nationella klassen. Bilen testades 1995 och med denna bil vann vi 1996 det svenska mästerkapet i rally. Ännu en historisk seger för SAM.
•Tävlade framgångrikt i rally med en Renault Clio Williams Gr. A F2 1995."
Mulig jeg er en godtroende fyr og tar feil, men jeg TROR de har litt mere peiling enn både deg og kompisene dine, (OG bestemora di).
Jeg er som sagt ikke så proff som deg. Kjører for å ha det gøy. Når jeg en sjelden gang klarer å kjøre fortere enn noen som har en bil med bedre utgangspunkt, som f.eks. mere motor/bedre kjøreegenskaper, så er det belønning nok for meg. Da kan jeg skryte villt og hemningsløst en stund helt til en eller annen JÆVEL med en Golf gti eller en gammel BMW suser i fra meg på banen. Bilen vår er et lavbudsjettbygg som blir brukt lite så det blir helst enkle oppgraderinger underveis.
Angående holdbarheten på de lagrene så har jeg ikke vært borti at de er spesielt dårlige i industriell bruk i alle fall. På bil har jeg ikke noe erfaring med dem, men som du sier så tror jeg de vil holde lenge til vårt bruk.
Det er vel plenty med tråder om understell osv her inne så det trengs vel ikke enda en? Det er mere gøy å ta en skikkelig off topic-diskusjon i en eller annen uskyldig medlems tråd;)
Sånn btw, du trenger vel ikke å kjøre volvo original om du ikke vil det. Det må da finnes en eller annen form for åpen klasse hvor du kan få vist hva du er god for? Om ikke annet så har de fleste banetreff en eller annen form for rundekjøring med tidsmåling som du kan delta på? Lukter dårlige unnskyldninger på lang vei her;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/761.jpg
volvoRsport; Det står i monteringsanvisningen fra Kaplhenke at det må kuttes vekk blekk fra tårnet. Dette var på 200-serien. Forsto det slik at man måtte kappe litt på 700-seriens tårn også men det kan godt hende jeg har misforstått. Når det gjelder 900-serien har jeg heller lite kjennskap til den. Mulig hullet i toppen av tårnene er større sånn at man ikke trenger noe kapping der?
Moseby; Det tok litt av her, det er jo helg. Du får sikkert slettet våset vårt fra tråden din om du vil:)
volvoRsport; Det står i monteringsanvisningen fra Kaplhenke at det må kuttes vekk blekk fra tårnet. Dette var på 200-serien. Forsto det slik at man måtte kappe litt på 700-seriens tårn også men det kan godt hende jeg har misforstått. Når det gjelder 900-serien har jeg heller lite kjennskap til den. Mulig hullet i toppen av tårnene er større sånn at man ikke trenger noe kapping der?
Man må ikkje, det er tre forskjellige måtar å montere på, når ein lagar ekstra plass, får mest moglegheiter.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/778.jpg
TeamBørnOut
15/01/11, 01:39
søk på kausebol på youtube.. Noen klipp fra div løp som vi kjører rundt her.. Ja. jeg er kylling når vi leker katt og mus med politiet etc.. Jeg frykter å bli frakjørt av en 5000kr bil med bur og klistremerker på bane :P nei..
At sam har vært med å utvikle race biler tilsier ikke at du får noe race bil av å kjøpe noen deler fra dem :D
"Utvecklade 1994 de första Volvo 940 rallybilarna för svenska nationella klassen. Bilen testades 1995 och med denna bil vann vi 1996 det svenska mästerkapet i rally. Ännu en historisk seger för SAM."
Allså... De vant med en 940 som jeg ikke ville hatt for 5øre... Dette er biler som er så trege i forhold til hva jeg kjører rundt i daglig (se bortifra 4x4n)..
Om du ser opp til slike biler så har jeg en drøss med div krenghemmere og originale bremseklosser du kan få av meg :D Jeg gidder som sagt ikke bruke tid på slike volvo klasser.. Hvis noen lager en "åpen" volvo klasse så er jeg med :) fritt understell ved bruk av originale volvo deler og heller ha restriktor innsug på turboene etc... Da blir jeg med :) Men fram til da så skjønner jeg ikke at folk gidder bruke tid på dette. eneste kicket man får er vell av at man kjører på en skau vei med 1500kg ubrukelig bil :D
Men sikkert moro for de som ikke har opplevd så mye spennende i livet. Ser jo at folk liker bilcross også.. Det er jo nesten mer moro da. selv om man kan miste bilen. men man får jo kjørt bil som faktisk kan være litt kjapp der :D
Driver kun med lavbudsjettbygg jeg også, men jeg bruker hue :)
Bra for deg! Har forresten sett videoene dine på Youtube, mye vas der:D
God helg TBO aka Kyllingmannen;)
Joakim-G_R
15/01/11, 01:52
5szEzSc19QQ
TeamBørnOut
15/01/11, 01:56
Etter dette måtte vi fjerne en del.. 5-6 biler i 240+ rundt på lokale veier med tidtakning og sladding i 220-250kmt ble litt tungt for noen... når vi bruker mobiler og snakker sammen under kjøringen og nevner navn etc så må man fjerne sånt :P
Jeg vet dette ikke er noe for deg (fordi du ikke har en rask bil). men slik kjøring liker jeg best :D Moro når oslo gutta blir med i pappas biler og sånt :) (og ja. helt enig med deg at det er moro å kjøre fra slike biler med noe lav budsjett greier :D)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/779.jpg
Prøver finne igjen noen andre klipp på youtube nå. men som ligger under et annet brukernavn. men finner F ikke :P
5-6 biler i 240+ rundt på lokale veier med tidtakning og sladding i 220-250kmt ble litt tungt for noen...
Sladding i 220-250 på veien.. Faan, du skulle jo lett kvalla for å kjøre Formula Drift løp da:D:D:D:D
Joakim-G_R
15/01/11, 10:46
Sladding i 220-250 på veien.. Faan, du skulle jo lett kvalla for å kjøre Formula Drift løp da:D:D:D:D
Det blir vel litt mye hår på ballene enn det tilogmed de fæleste japsene har?
volvoRsport
15/01/11, 12:14
Mulig det er annerledes på 240 ja, er godt med plass til justering på 940, og 740 har vel samme tårnene(?).
Joakim-G_R
15/01/11, 13:16
Har du disse Kaplhenke-platene?
volvoRsport
15/01/11, 13:19
Har du disse Kaplhenke-platene?
Mine er fra Kaplhenke ja.
Smarting, sladder ikke rundt i 250 km/t på åpen trafikkert vei.
Trenger ikke å snakke om slikt her inne!
Gleder meg til neste oppdatering :)
Joakim-G_R
15/01/11, 18:33
Smarting, sladder ikke rundt i 250 km/t på åpen trafikkert vei.
Joda, men det var hastverk. Han hadde akkurat kjørt ned påskeharen og Kalle Kanin var ute ettern! Så han måtte ta igjen Julenissen i sleden sin for å ikke bli banka av'n Kalle.
Moseby Racing
07/02/11, 18:49
har nå fått tatt opp motor og sjekket hva som var feil.det viste seg og være o ringen på røret fra olje pumpa og opp i blokka som hadde revnet:(
så den er byttet og motoren er bremset i benken hos alf eng.
Har montert motor i bilen igjen og har begynt og lage til slanger og litt til olje kjøleren og filter flytteren.har også laget så det er AN koblinger på alt av bensin slanger:)bilder kommer....
turbohaugen
07/02/11, 18:54
høres meget bra ut, hvordan ble tallene nå da??? :)
Joakim-G_R
07/02/11, 19:44
Ja, hva ble tallet?
Moseby Racing
07/02/11, 20:01
haha ja nå kan dere lure nå......:p
blei egentlig litt skuffet over effekt men får vell vente med og si om jeg er skuffet eller ikke til jeg får prøve kjørt den. dem hentet ut over 30 hk mer i fra første draget og til den var klar og fikk den til og begynne og dra skikkelig fra 2000 i stedet som 4000rpm som den gjorde i fjord etter bremsing så nå skal alt være i orden:)blir moro og prøve
turbohaugen
07/02/11, 20:13
ikke værst, da venter vi på bilder:D
Joakim-G_R
07/02/11, 20:17
Tipper på 289?
Moseby Racing
07/02/11, 20:23
nei blei ikke så mye gitt:(20 ned så er du der men alf sa jeg måtte prøve den før jeg sa om jeg var skuffet eller ikke..han sa den gikk ordentlig godt og var skikkelig sterk i bunn til og være 2.8N/A gatemotor kunne fått mer effekt men da må man kjøre med kammer som ikke er egnet for "normal" kjøring og stivere ventilfjærer men dem tåler heller ikke normal kjøring da dem knekker etter vært:)
Joakim-G_R
07/02/11, 21:24
Om det er mer enn du hadde i sommer, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal bli fornøyd. :)
Moseby Racing
07/02/11, 21:41
ja det skal jo være rundt 30hk mer og et mye bedere register.hjelper jo at den kommer fra 2 i stelle for 4!hehe;)
Joakim-G_R
07/02/11, 23:35
Det hjelper mye det! :)
269hk? :) er itte dårlig det gitt. kommer nukk til å bli overaska tenker je :)
vet du noe mer om di nye fjørbeina ?
Moseby Racing
09/02/11, 20:06
jonas ja skal bli moro og prøve den når snøen blir borte.
anngående de nye fjærbeina var det sjangs for at det første paret var klart til uka så blir vell en tur over for og hente litt parts til meg selv og kunder til uka:)blir moro..du får svinge innom verkstedet en dag veit du så kan vi juge litt:)
har du fått trimma noe mer?
ja jeg får gjøra det:) du får si ifra når du har fått dem..
neej venter på deler enda.. :rolleyes:
Moseby Racing
10/02/11, 07:58
jeg skal gi teg et tegn når dem er i hus.:D
Moseby Racing
17/02/11, 19:33
da skal jeg over til svergie til lørdag og hente div deler til go vogna:)
bilder kommer!;)
kommer en tur på søndag je da :cool: må få opp motivasjon min litt, går så tregt her :D
Moseby Racing
18/02/11, 14:28
hehe bare og komme det veit du:)
Moseby Racing
18/02/11, 19:15
tenkte jeg kunne legge ut en liten snik titt på prototypen av 335mm bremse settet som kommer i salg iløpet av kort tid.med brembo calipere og alu senter på bremse skivene:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1530.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1531.jpg
Ser ut som de fyller godt ut mot Polarisfelgene:)
Joakim-G_R
18/02/11, 23:37
Me wantz.
Moseby Racing
19/02/11, 10:03
ja det er ikke plass til avbalangserings lodd mellom felgen og caliper....hehe
bra det er bedere plass i comp felga..gleder meg til og få satt et sånt et på bilen:)
Blir dårleg plass til lodd der :p
Joakim-G_R
20/02/11, 09:20
Godt det er slåkant på Polaris da. :)
Moseby Racing
20/02/11, 20:31
da var svenske turen unna gjort og grommdeler ligger i verkstedet og venter på og bli montert.
kommer bilder så fort jeg får tatt noen. så dere får se de nye fjærbeina foran som er til ekstrem senk med div forsterkninger fra orginalt:D
Joakim-G_R
20/02/11, 20:35
Nice! Noe fjøringsvei igjen og eller?
Moseby Racing
21/02/11, 16:40
er nettopp derfor det er laget nye bein for og kunne senke masse og ha fjæringsvei.de nye fjærbeina er 40mm kortere enn de vi har fra før på det høyeste. så med de justerbare topplagringene kontra orginalt som jeg har kjørt med så får jeg 60mm mer senk før jeg har begynnt og skru på fjærskålene.:D
Joakim-G_R
21/02/11, 23:18
Oh, da snakker vi! Må space bærebrua så heftig at den subber i asfalten nå da.. :p
Moseby Racing
22/02/11, 07:48
det er med spacer til brua de sitter i fjærbeine litt vanskelig og forklare men du skjønner det når jeg får tatt bilder av det:D
Moseby Racing
22/02/11, 21:36
Da kommer det litt bilder av div deler!:)
unibols til endeledd
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1886.jpg
Topplagringer
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1887.jpg
Også bilder av de nye fjærbeina.boltene til "bærekule holderen" er gjenget opp fra m8 til m10 og 12.9 umbrako skruer følger med.er også sveiset forsterkninger på fjærbeinet og ut på styrearmen.dette fjærbeine er forsterket for og tåle påkjenningene fra rørbærearmene som kommer i løpet av mars.:)
disse fjærbeinene senker 40mm mer enn de gammle fjærbeina før man har skrudd noe på fjærskålene:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1888.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1889.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1890.jpg
Moseby Racing
22/02/11, 21:39
også et lite motorroms bilde jeg fant på nett:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/02/1891.jpg
volvobrage
22/02/11, 22:06
mykje gromme deler!!:D
likte løysninga på bærebru senkaren:)kva er prisen på fjærbeina med topplagring osv?:)
Joakim-G_R
22/02/11, 22:51
Og hvordan blir løsningen på styrestag-spacer? :)
Moseby Racing
22/02/11, 22:55
har desverre ikke noe nøyaktig pris på de nye fjærbeinene enda men blir litt dyrere enn de gammle.er jo en del mer jobb med de beina her.topplagringa koster2995 pr.sett men kommer tilbake med pris på dette når vi har fått regnet litt på det:)
har desverre ikke noe nøyaktig pris på de nye fjærbeinene enda men blir litt dyrere enn de gammle.er jo en del mer jobb med de beina her.topplagringa koster2995 pr.sett men kommer tilbake med pris på dette når vi har fått regnet litt på det:)
mya snadder i garasjen din om dagen ja, blir bra detta, blir pent når du får sleppt denne lengre ned forran uten at det blir så "stumpete" hehe.
får ta en ljuge kveld snart tror jeg!
Moseby Racing
23/02/11, 16:34
Og hvordan blir løsningen på styrestag-spacer? :)
skal dreie meg en kon i alu fra styre armen på fjærbeinet og ned til unibolen. men før jeg gjør det så må jeg monetere alt det nye og måle og se hvor lang konen må være for og få styrestaget rett når bilen står på hjula:)
Moseby Racing
23/02/11, 16:35
ja andreas du får ta deg en tur en kveld. så kan vi prate litt tull:)
Kult prosjekt:cool: Og om du sliter med plass i garasjen kan du jo sende de Polaris felgene til meg:rolleyes::p
Joakim-G_R
23/02/11, 18:35
skal dreie meg en kon i alu fra styre armen på fjærbeinet og ned til unibolen. men før jeg gjør det så må jeg monetere alt det nye og måle og se hvor lang konen må være for og få styrestaget rett når bilen står på hjula:)
Konen og bærebruspacern må/bør være like lange, ellers blir vinklene feil i forhold til hverandre, sier de som kan detta. :)
Hvorfor ikke dreie en kon i stål, også gjenge i begge ender? Da får du jo dreiet styring i uniball'en og? :)
Moseby Racing
23/02/11, 20:18
ja dem blir nok ganske like lange de to spacerene.
og det blir nok i alu tenker jeg med 12.9 umbrako skrue igjenom det er sånn dem gjør det på rallycross bilene og det funker kanon bra;)
Moseby Racing
23/02/11, 20:20
Kult prosjekt:cool: Og om du sliter med plass i garasjen kan du jo sende de Polaris felgene til meg:rolleyes::p
de polaris felgene er nok stefan på myranes sine, så trur ikke han blir noe glad vist jeg selger unna felga hans..hehe:p
ja andreas du får ta deg en tur en kveld. så kan vi prate litt tull:)
prater ljug med deg flere ganger om dagen faktisk! det får vel være bra! hehe, neida tar vel turen oppom snart;)
Moseby Racing
24/02/11, 07:54
ja det har lett for og bli litt tull prat!:) hehe
Kan ikkje du eller Stefan, lage ein eigen Myranes-tråd, der du presenterar produkt og nye produkt som kjem?
Er spent på å sjå dei bærebruene framme, korleis dei er designa, du har ikkje noko bilete på dei?
Moseby Racing
24/02/11, 22:19
har pratet med stefan om det og det blir vell laget en sånn tråd etter vært ja.men i mens blir det meste av bilder og reklame her på tråden min jeg kjøper og tester ut alt vi selger:).
tegningen av bærebruene har vi bare noen blyant skisser og det meste er i hodene våres men stefan skulle vell få en kompis til og tegne dem på data;) men kommer til og lege ut bilder så fort dem er klare.jeg er den første som får bærebruer.må ha det så bilen er klar til sesong start.hehe
Blir det kun uniballs? Lurte litt på bruene til triangles unlimited.
Moseby Racing
25/02/11, 11:58
jepp unibols over alt men mulig det blir en kombo av unibols og poly foring på bakre feste til caster.også må man bygge om litt til stabstaget for det er ikke noe feste til det i den nye brua.men der har jeg en plan som jeg skal se litt på så kan jeg legge ut bilder her når jeg har fått prøvd det:)
Joakim-G_R
25/02/11, 14:01
Når er de første bruene tenkt produsert da?
Uniballs gjer at bruene stort sett berre kjem til å funke på gate, mistenker at det kjem til å føre til at bilen blir veldig slitsom på sporete veg. Kaphlenke har to forskjellige sortar, ein til bane og ein til veg, den til veg brukar ordinær foring mot karosseriet.
Moseby Racing
25/02/11, 17:57
disse er jo laget med tanke på banekjøring da og få justert inn optimale vinkler,blir jo veldig stumt og presist med unibols:).kan jo fort bli litt slitsomt og kjøre mye med på vanlig vei.:)
Moseby Racing
25/02/11, 17:59
Når er de første bruene tenkt produsert da?
di første bruene skal være klare i løpet av mars:) jeg skal si i fra så fort dem er klare da kommer det også bilder:D
da blei det ZF låda på deg etterhvert da! :)
Joakim-G_R
03/03/11, 15:22
Bytte ut dogboxen? :o
ikke enda, men kanskje neste år om det blir en liten jager på maskineriet;)
Moseby Racing
03/03/11, 21:15
nei skal kjøre ut sesongen med dogbox. men er planer om en liten turbo+div på vogna til vinteren igjen og da må jeg bytte ut dogboxen for den tåler nok ikke effekten jeg skal oppi:D
turbohaugen
03/03/11, 23:41
planer om å fortsatt kjøre 8v og bare bytte stempler eller blir det 16v?? :D
Moseby Racing
04/03/11, 07:47
blir fortsatt 8v syns det er litt tøft jeg med 8v og mye pulver:D så det blir nye stempler og kam
turbohaugen
04/03/11, 11:16
ja er tøft me 8v ja, blir bra det :)
Moseby Racing
04/03/11, 15:29
trur det skal bli helt greit:)
tenkte jeg kunne legge ut en liten snik titt på prototypen av 320mm bremse settet som kommer i salg iløpet av kort tid.med brembo calipere og alu senter på bremse skivene:)
Ser veldig bra ut, har like calipere (brembo/jaguar), blir det mulig å kjøpe alt utenom calipere?
Moseby Racing
04/03/11, 20:49
trur vi skal klare og få til noe der så fort vi har fått masse produsert braketen til caliperen:)
Joakim-G_R
05/03/11, 01:27
Kylling. Kanke bytte bort sugisen nå!
Moseby Racing
05/03/11, 09:14
må ha litt mer krutt!!!men skal jo kjøre ut sensongen med sugisen da:)
Moseby Racing
05/03/11, 20:03
da var zf kassa i hus. og de nye race coiloverene bak med 2 way justering får jeg på mandag det blir stas:D
gleder meg som en unge til og begynne og montere dette her:)og til første kjøringa på gardermoen!;)
Njål Nilssen
05/03/11, 22:31
må ha litt mer krutt!!!men skal jo kjøre ut sensongen med sugisen da:)
Hive på presse da? eller blir det sotkompressor? Presse blir jo nesten plug 'n play på sugis. Du slipper å bytte kam osv, kompen må noe ned da men... Og med den effekten du har i utgangspunktet bør det jo gi helt OK effekt. Samt det skjer jo noe med en gang du legger ned fjøla ;)
Joakim-G_R
06/03/11, 09:38
Hive på presse da? eller blir det sotkompressor? Presse blir jo nesten plug 'n play på sugis. Du slipper å bytte kam osv, kompen må noe ned da men... Og med den effekten du har i utgangspunktet bør det jo gi helt OK effekt. Samt det skjer jo noe med en gang du legger ned fjøla ;)
Trenger ikke så mye ladetrykk når man har såpass med komp, trenger jo ikke å lade 2-3 kg. :)
Moseby Racing
06/03/11, 10:09
blir vell en liten sotvifte på denne. men jeg skal ikke ha noe monster turbo skal bygge det så jeg får ladetrykk så tidlig som mulig og mye moment:)
liker jo og sladde og herje og da ser jeg ikke poenget med og ha 100hk opp til 4000rpm også pluteslig få 500hk til det blir for dumt...
Njål Nilssen
06/03/11, 10:41
Trenger ikke så mye ladetrykk når man har såpass med komp, trenger jo ikke å lade 2-3 kg. :)
Tenkte på presse med 0,5 i trykk elns ;) Med det oppsettet han har fra før bør det gi markant resultat :D
Moseby Racing
06/03/11, 11:11
hadde sikkert vært moro det og men det har jeg aldri drevet med.sånn sett er det "lettere" med turbo:)
tenkte jeg kunne legge ut en liten snik titt på prototypen av 320mm bremse settet som kommer i salg iløpet av kort tid.med brembo calipere og alu senter på bremse skivene:)
synes det står jaguar på caliperen.
Moseby Racing
06/03/11, 12:28
det gjør det.de er fra jaguar type R.det er større stempel i disse caliperene enn på volvo sine volvo sine har37mm stempel og på disse er det 40mm.disse skal også glass blåses og få ny mørke grå farge:)
Joakim-G_R
07/03/11, 11:54
blir vell en liten sotvifte på denne. men jeg skal ikke ha noe monster turbo skal bygge det så jeg får ladetrykk så tidlig som mulig og mye moment:)
liker jo og sladde og herje og da ser jeg ikke poenget med og ha 100hk opp til 4000rpm også pluteslig få 500hk til det blir for dumt...
Er jo ingen Audi-motor du har... :)
Skal gå greit å få klem i bunn med toppen din.
må komme oppom en dag og tittepå de nye coilovera gitt, litt lyst på sånn til min :D
Moseby Racing
07/03/11, 16:15
ja fikk dem hjem i stad og det er GROMT.hehe gleder meg til og sette dem på bilen sammen med alt det andre:)
audi nei! ja får håpe det blir moro med turbo etter vært:D
Moseby Racing
09/03/11, 17:48
da får jeg vell legge ut litt bilder på de nye bak coiloverene mine.også har jeg fått meg hydr håndbrekk;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/754.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/755.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/756.jpg
:Ddetta er gromme greier!!!!!!!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/757.jpg
så nå kan det henne det går ann og få litt heftigere oppstell inn i svinga;)
åssen har du tenkt å koble brekket, med tanke på at det er 2 kretser... ? :)
Joakim-G_R
09/03/11, 20:02
Homo-brekk da! :D
Moseby Racing
09/03/11, 20:42
veit ikke har tenkt litt på og koble dem sammens inn på brekket og ut igjen til to etter brekket håper det funker!hehe
Blir bra dette her :D får du sånne dempere til 740 også bak? må få sånne forran også nå da :D
PS: må lære deg å hilse når noen kjører forbi deg på mekonomen :p
Moseby Racing
10/03/11, 10:16
ja får tak i sånne til 740 også men er bestillings vare.driver og jobber med gaz for og få pris på hva en gaz coilover til volvo foran med og uten flasker vil komme på.men dette kommer vi tilbake til:D
hilse ja!!hehe så det var deg etter at vi hadde pasert deg. men sorry da....hehe:)
Joakim-G_R
10/03/11, 10:33
veit ikke har tenkt litt på og koble dem sammens inn på brekket og ut igjen til to etter brekket håper det funker!hehe
Bygg om til 2 pumper, med egne væskebeholdere. :)
Berg Performance
10/03/11, 11:39
Du må bruke 2 pumper og "skjøyte", uten å bruke veskebeholder! Ellers vil du trykke veska tilbake i tanken fremme når du drar i brekket! ;)
Joakim-G_R
10/03/11, 15:12
Du må bruke 2 pumper og "skjøyte", uten å bruke veskebeholder! Ellers vil du trykke veska tilbake i tanken fremme når du drar i brekket! ;)
Er det ikke en form for tilbakeslagsventil i sylinderen når man drar i spaken?
Njål Nilssen
10/03/11, 16:31
Man kobler vel gjerne bremsekretsen bak gjennom det hydrauliske brekket... altså i serie... den funker jo som en mastersylinder så er jo ei lita glippe der når brekket ikke er aktuert, sov vil gjøre at kretsen bak funker som normalt, intil man napper i brekket og det overstyrer ;)
Det er sånn jeg har gjort på min og det fungerer 100%.
Han på eu-kontrollen skrøt og sa at han aldri hadde hatt en 240 inne på kontroll med så godt håndbrekk..
Han så ikke at håndbrekkwirene var borte og at det kun gikk ett bremserør bakover..hoho!!
Joakim-G_R
10/03/11, 20:08
Han på eu-kontrollen skrøt og sa at han aldri hadde hatt en 240 inne på kontroll med så godt håndbrekk..
Han så ikke at håndbrekkwirene var borte og at det kun gikk ett bremserør bakover..hoho!!
Du koblet vekk 2-krets'en?
Nja..jeg bruker to-krets på frambremsene men har kun enkrets til bakbremsene nettopp pga håndbrekket.
Moseby Racing
10/03/11, 20:30
er noe sånt jeg har tenkt på og gjøre også.trur det blir moro med ordentlig brekk:D
Jeg fikk ihvertfall et håndbrekk jeg kan stole på.
Pluss at pumpa er gjemt i midtkonsollen og originale håndbrekkarmen er brukt.
Ble meget fornøyd selv ihvertfall og det er jo det som teller.
Moseby Racing
10/03/11, 21:43
det stemmer.ser frem til og få hydr brekk det skal bli stas:)
Joakim-G_R
10/03/11, 21:43
Lur løsning det ja. :)
Moseby Racing
11/03/11, 07:35
jeg trenger ikke og gjemme brekket mitt da detta er jo rææser bil:)
også må jeg jo vise den fine fargen som er på det:p
ja farger er viktig! hehe ja prøvd og koble hydraulisk på min men det funka dårlig :/
Skal Stefan til å lage lilla delar no? :eek:
Moseby Racing
11/03/11, 15:21
neeeeei detta er fra ksr.no :)
med tanke på krets problemet med brekket så kunne du jo bygget om til akseldelt to krets system ;)
Moseby Racing
11/03/11, 16:44
det er og en løsning:) finner nok ut av det når jeg begynner på prosjekt handbroms:) hehe
trur du finner en bra løsning jeg ;) stå på !
Moseby Racing
12/03/11, 09:54
takk!blir vell litt skruing for og få på alle delene som er innkjøpt.men sitter her med en høygravid samboer så er liksom ikke bare og være i verkstedet hele tiden heller:) men skal ta litt bilder så dere ser hvordan ting blir på bilen;)
Joakim-G_R
12/03/11, 11:00
takk!blir vell litt skruing for og få på alle delene som er innkjøpt.men sitter her med en høygravid samboer så er liksom ikke bare og være i verkstedet hele tiden heller:) men skal ta litt bilder så dere ser hvordan ting blir på bilen;)
Ja satan stemmer det! Er vel bare dager om å gjøre det nå?
Moseby Racing
12/03/11, 11:46
ja ho har termin 18 mars men trur ikke det går så lenge for nå begynner ho og få mye symtomer på fødsel her hehe.:) skal bli stas:D
Joakim-G_R
12/03/11, 12:16
Det blir stas! Tida går sykt fort når ungen kommer, min er 6 mnd allerede til onsdag :p
Moseby Racing
12/03/11, 12:29
hehe ja det har jeg merket lille søstra mi fikk jo unge her og det jo 2år sia i juni .synes ikke det er lenge siden han kom og jeg var på sykehuset og hilste på han!hehe så gleder meg masse til og få en selv:D
Joakim-G_R
12/03/11, 13:18
Da blir det sånn her vettu
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/200645_10150423719515508_747295507_17803387_407859 1_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/198319_10150423719290508_747295507_17803384_265651 3_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/190710_10150423720095508_747295507_17803390_467305 0_n.jpg
:p
Gutt eller jente du får? Vet kanskje ikke enda?
Moseby Racing
12/03/11, 19:02
veit ikke hva det blir klarte ikke og se det på ultra lyd.:o
ja dem skal tidlig krøkes.skulle passe på nevøen min i sommer en gang og han sluttet ikke og grine så da tok jeg og putta han i 242 og han sluttet og grine med en gang og begynte og gliste værre enn akldri før.:Dhehe det var moro.
så hver gang jeg kommer spør han meg om jeg har med volvo`n;) hehe
Joakim-G_R
12/03/11, 19:49
Hehe, guttungen sin det. :p
Mi har termin 23. Er det ahus?
Moseby Racing
12/03/11, 23:45
jepp er ahus ja:D
Mi har termin 23. Er det ahus?
Blir stille fra deg her fremover da? ;)
Moseby Racing
13/03/11, 13:37
trenger jo ikke slutte og skru forde man får unger da..;)
Moseby Racing
13/03/11, 14:08
da har jeg fått montert de nye kortere coilovera på ene siden av bilen.litt forskjell:)dere får ikke bry dere om de rustne bærebroene de skal byttes ut med rør armer i løpet av mars.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1079.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1080.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1081.jpg
har også fått lagt opp litt nytt bensin system og har også begynt med og montere filter flytter og filter holder.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1082.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1083.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1084.jpg
har også kjøpt meg zf kasse fra e 36 m3 3,0liter og elektrisk srvo fra opel astra.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1085.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1086.jpg
og et lite stemnings bilde til slutt;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/1087.jpg
Moseby Racing
13/03/11, 14:15
mer bilder kommer bare jeg får byttet fjærbein på andre siden også og få på de nye coilovera bak.har også festet fangerene med panserlåser foran og bak.bak har jeg fjærnet aluskinna inni også kan ta bilde av hvordan det blei vist det er av innteresse?!synes selv det blei tøft.hjelpa liksom litt på bane stuket på bilen...hehe;)
litt av ei skute det her :D
blir du lei gassera er det bare og kaste de over skauen så skal jeg passe på de så lenge :cool:
åssen er den elservon å montere? kosta?
Moseby Racing
14/03/11, 19:26
den er lettvin og koble opp og den kostet meg 1000kr på høgger`n.får se om det blir kobling av den i vinter eller om jeg venter til neste vinter.men kjekt og ha:)
Moseby Racing
14/03/11, 19:27
litt av ei skute det her :D
blir du lei gassera er det bare og kaste de over skauen så skal jeg passe på de så lenge :cool:
hehe ja du mener det!du får kjøpe dem av meg til vinteren igjen og bygge deg ny maskinist:)
hehe ja du mener det!du får kjøpe dem av meg til vinteren igjen og bygge deg ny maskinist:)
hehe står på penga da ;) ikke mye penger og hente når man går på skole:cool:
Moseby Racing
14/03/11, 19:41
hehe må selge kroppen din da! blir jo ikke rik av det men blir jo sikkert litt:Dhehehehehe
hehe må selge kroppen din da! blir jo ikke rik av det men blir jo sikkert litt:Dhehehehehe
hehe, får gjøra ett forsøk der, så kanskje det blir no volvo deler :rolleyes:
turbohaugen
14/03/11, 21:48
mye fine nye deler her nå :) åssen årsmodell osv kommer denna elektriske servoen fra a? driver å tenker litt på å bruke det på min å :)
Moseby Racing
14/03/11, 22:29
er jeg ikke helt sikker på men er vell fra astra g trur jeg det var.:)
så du har brukt en av kretsene bakover fra delningsblokka forran? å bare plugga den andre kretsen?
Moseby Racing
15/03/11, 21:31
ja vil tru det er det han har gjort .tenkte og koble de to ut fra den blokka sammen jeg med en t skjøt.:)
så du har brukt en av kretsene bakover fra delningsblokka forran? å bare plugga den andre kretsen?
Helt rktig.
Blindet ene utgangen.
Ser`n står på eiker igjenn. solgt compmotiva?
skulle du forresten ha den trykkregulatoren?:cool:
glemte det helt bort til slutt jeg:D
Moseby Racing
17/03/11, 17:22
nei har bare sendt bort comp felga for og glass blåse dem og få på noe ny maling.han som hadde dem før meg har liksom ikke vasket i hjel seg dem er jo helt gule.hehe så det kommer comp felger på den med toyo r888 dekk på til sesong start:)
Moseby Racing
17/03/11, 17:23
skulle du forresten ha den trykkregulatoren?:cool:
glemte det helt bort til slutt jeg:D
ja skulle vell hatt den ja.hehe får ta det en dag det passer sånn:)
ja skulle vell hatt den ja.hehe får ta det en dag det passer sånn:)
hehe, den ligger her så du får bare skrike ut om du skal ha den etterhvert :o
Moseby Racing
17/03/11, 17:40
jepp den er god!:)
skal ikke selge dom da? hehe
gratulerer så mye!! får du noe tid i garasjen så den er klar til våren nå da? å og husk at dem skal tidlig krøkes! ;)
Moseby Racing
22/03/11, 22:14
hehe takk takk.ja det blir vell fortsatt skruing også er jo bilen så og si klar bare små ting igjen:)
Moseby Racing
24/03/11, 08:20
takk for det magnus :D
Anders Dybvadsskog
24/03/11, 11:11
Gratulere ja:)
Moseby Racing
24/03/11, 22:54
takk;)
Gratulere med unge:-) alt vel?
Moseby Racing
25/03/11, 06:57
takk takk:D her går alt fint.var skikkelig godt og få komme hjem fra sykehuset og få slappet av litt ordentlig og kunne spise når man vill og ikke bare når resturangen er oppe;)
Joakim-G_R
25/03/11, 12:05
Gratulerer! :)
Henger meg på den, Gratulerer med en liten volvotilhenger:)
Moseby Racing
25/03/11, 14:32
takk takk:) må vell snart prøve og få gjort noe med bilen igjen også skal se hva jeg får til i løpet av helga:)
Moseby Racing
27/03/11, 15:43
har da vært innom verkstedet en svipp tur i dag og begynt med hydraulisk håndbrekk.skulle også bytte styrestaga mine,men hadde jo så klar fått feil så da blei ikke det noe i dag:)
slenger ut noen bilder av hvordan det blei med panser låser på fangera:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2623.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2624.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2625.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/2626.jpg
gromt prosjekt !! :D
Og gratulerer med kid :)
Moseby Racing
27/03/11, 17:13
takk takk:)
Dan Bay-Johansen
27/03/11, 19:43
Liker !!
åssen type indrestyrekule har du på din 242? dro på fredagen får å få tak i en ny pga min er skjev. fikk den typen der styrekula har utvendige gjenger. men skulle ha hatt den typen som er med innvendige gjenger. har funnet ut at det må ha kommet 5 ulike typer slike på volvo.
Moseby Racing
27/03/11, 20:11
hehe jeg skulle ha med utvendig gjenger og hadde fått med innvendig:) så får vell dra og by7tte dem så fort som mulig.ja jeg veit det er værtfall 4 forskjellig.og når bilen min har litt deler herfra og derfra kan det fort bli litt problemer når jeg skal ha deler.hehe:)
hvor handlet du den delen fra? Har du slike GAZ dempere som passer til vauxhall ?
Moseby Racing
28/03/11, 21:47
vist gaz har det i sortemanget sitt så får jeg tak i det.men er jo liksom volvo og ford og bmw som blir mest prioritert på coilover siden:)
handlet delene på mekonomen.er jo mekopartner på jobben så;)
Flyttet til gullprosjekter :)
Se der ja, grattis med gull ;)
Moseby Racing
30/03/11, 07:02
takk takk detta var moro:D
Dan Bay-Johansen
30/03/11, 12:01
Absolutt verdig gullplass - congrats ;)
Joakim-G_R
30/03/11, 15:11
Det var på tide! :)
Njål Nilssen
30/03/11, 15:12
Gratulerer med opprykk!
Gratulerer med gullprosjekt!:cool:
Moseby Racing
30/03/11, 18:10
takk folkens;)
Gratulerer, det var vel fortjent:)
Moseby Racing
31/03/11, 19:07
da har jeg vært på mekonomen i dag og byttet styrestagene jeg hadde fått feil så da blir det vell montering av dette til helga.har også fått en kompis av meg til og sveise en olje catch tank og ånde nippel i toppdekselet og ei plate med ånde nippel på blokka der ånde boksen sitter så dette skal også monteres i helga bilder kommer:)
har også bestillt meg toyo proxes r888 dekk som skal på compomotiv felga;)
Moseby: fant ut at jeg skulle prøve styrestaget fra servotannstangen min som satt på en 240 90-92, men da jeg skulle se om den var lik som den gamle var bolthullet( der kula er festet på tannstangen) større enn på den gamle min. og så har en jo den typen med slik ende som det er utvendigegjenger også .
Moseby Racing
02/04/11, 12:28
har da vært en svipp tur på verkstedet i dag tidlig var ikke der så lenge så fikk ikke gjort så mye men legger ut noen bilder av delene en kompis har sveiset til meg.også har jeg byttet farge på det fine hydr brekket mitt:D mangler bare en skikkelig polering av catch tanken så den blir blank og fin!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/144.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/145.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/146.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/147.jpg
Liker arbeide ditt :D Hvor har du skaffet di Y koblingene til bremserør?
Moseby Racing
02/04/11, 12:43
takk takk moro og høre..:) kjøpt på den lokale mekonomen butikken;)
Detta ser helt rått ut :D
Marius Skau
02/04/11, 16:47
Strøkent arbeid :D
kanskje kunne vært noe å lage et kit for oljeånding med sånn plate istede for boks og så en liten catch tank og slanger til og fra turbo og beholder\plate?? :)
så jo kurrant ut det!
ellers ble spaken noget mer maskulin enn den buttpluggfargen du hadde før :p hehe
Moseby Racing
02/04/11, 17:06
hehe. ja har faktisk vært inne på tanken om og lage de tinga og selge det men må høre med kompisen min om han er inntersert i og sveise opp et parti til meg.hehe
ja blei fint når jeg fikk lakkert litt på brekket:) hehe
har lenge vært en selvfølge at din skulle ligge her marius! syns dette her en en mye bedre tråd enn min egen, og ikke minst har du mere mods enn meg! og du er flink til og oppdater og tråden er ryddig, så absolutt velfortjent! gleder meg til sesongen og sitte på en tur med sugisen din! ;) må ta en ljuge kveld snart igjen, var trevlig det! :D
Moseby Racing
03/04/11, 19:22
hehe alltid fint med en juge kveld.hehe ja gleder meg sykt til sesong start selv nå bare små ting igjen så er bilen klar for og brukes;)
vi må prøve og få kjørt litt sammen til året!!!!:mad:
hehe alltid fint med en juge kveld.hehe ja gleder meg sykt til sesong start selv nå bare små ting igjen så er bilen klar for og brukes;)
vi må prøve og få kjørt litt sammen til året!!!!:mad:
ja må prøve på det! ;) tror det kan bli en bra sesong nå! ;) blir spent på og se hvordan min blir med den nye turboen nå :D
og din blir vel en heel del mer kjørbar i år fremfor i fjor tenker jeg ;)
Moseby Racing
07/04/11, 20:34
satser på litt bedere bånn drag i min værtfall.og din bli vell noe kvikkere i bånn den og med det nye oppsettet:)
Moseby Racing
10/04/11, 06:38
driver og lager braket til det hydr brekket mitt nå om dagen.er også snart klar med det nye ånde systemet mangler bare 2 stk AN8 90graders koblinger.så nå begynner det og nærme seg prøvekjøring snart :)
Joakim-G_R
10/04/11, 07:21
Du gleder deg ikke...? :p
Moseby Racing
10/04/11, 08:31
nei gruer meg maaaase:o....trur det blir skikkelig kjedelig jeg;) hehe
denne var jo drittøff :D håper jeg får se den i virkeligheta engang :)
gleder meg til å kjøre nå gitt! er det plass på skogen performance standen på gatebil elll?? ;)
blir feste til brekket bra? laga meg en litt annen variant her om fredan. ligger bilde på sia mi:) skal ha service på 2-søylern i mårra, så blir det bytting av topplagringer :)
Moseby Racing
17/04/11, 12:14
blir nok plass til bilen din jonas.blir moro det.:)
har begynt og lage en mal til hvordan det blir så får se til slutt.hehe
blir bra og få på topplagringene da!;)
har hentet meg toyo r888 dekk jeg nå så må bare få noe maling på comp felga så håper jeg det blir litt testing i påsken........gleder meg masssssssssse:)
Moseby Racing
19/04/11, 14:50
da har jeg hentet toyor888 dekka.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1850.jpg
også har jeg vært en tur hos profileringsgutta og fått på carbon folie på panser og bagasje luke!syns detta blei skikkelig tøft men blir nok enda bedere når jeg får vasket bilen og får den ut i sola;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1851.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1852.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1853.jpg
Njål Nilssen
19/04/11, 15:09
Litt poengløst med karbonfiber-look foile syns nå jeg :p ser ut som karbon men veier fortsatt 10x mere :p
volvobrage
19/04/11, 16:04
tøft!!:)begynner og bli bra racestuk på bilen no:D
men på deg nokon nye blinklysglass framme og riv av teipen på lyktene:p
blei "race" stuk pån nå! dyrt og foliere?
Moseby Racing
19/04/11, 19:24
Litt poengløst med karbonfiber-look foile syns nå jeg :p ser ut som karbon men veier fortsatt 10x mere :p
ser den men hadde vell kostet meg rundt 20000 vist jeg skulle hatt carbon panser og baklokk.detta kostet meg 2500. :) også har jeg jo alu panser som veier ca halvparten av orginal panseret ;)
Moseby Racing
19/04/11, 19:27
tøft!!:)begynner og bli bra racestuk på bilen no:D
men på deg nokon nye blinklysglass framme og riv av teipen på lyktene:p
har tenkt litt på hvit blink men alle har det jo, så trur jeg heller kommer til og sote alt av lamper i stedet trur det kan bli tøft:) blander litt svart i klarlakk og lakker blir fint som fy.
og teipen på lampene blir der...... var teip på lampene på racer bila på 70 tallet ;)
hvorfor kjøre dekk som passer toyota yaris?
Moseby Racing
19/04/11, 20:46
jeg har jo yarismoped bil! :D nei det passer greit på 8x17 compomotiv felga syns jeg da får jeg litt strekk og det liker jeg ;)
men hvorfor lager du ikke prosjekt tråd på bilen din Bruningen du har jo norges grommeste 242 etter min mening;)
ser ikke helt den med å minske rulleomkretsen jeg men;) smak o behag.
bilen min er jo ikke et prosjekt lenger.kanskje norges mest sveiste volvo,men råeste veit jeg ikke
Moseby Racing
19/04/11, 21:37
205 40 17 ligger jo inna for kravet på rulle omkretsen da men... :) samma det alle kan ikke like det samme det hadde blitt kjedelig.
prosjekt eller ikke så er jo bilen din grom som fy!bare min mening da;)
Njål Nilssen
20/04/11, 00:06
ser den men hadde vell kostet meg rundt 20000 vist jeg skulle hatt carbon panser og baklokk.detta kostet meg 2500. :) også har jeg jo alu panser som veier ca halvparten av orginal panseret ;)
Støpe selv? Trenger ikke koste sjorta bare navnet "karbon" er med i settningen vett ;)
Moseby Racing
20/04/11, 07:04
har pratet med folk som støyper carbon og det er ganske mye jobb for og få det til og bli strøkent. har sett mange carbon deler til en litt billigere penge som har masse porer eller små hull i "gelcoten" og det vill ikke jeg ha i værtfall.
men vist du klarer og støype strøkne carbon produkter så syns jeg su skal begynne med det.;)
har sjekket litt med en svenske som skulle lage det så vi kunne selge det på jobben.men blir ganske dyrt rundt 8-10 tusen for et panser. 6-8 for en fram skjerm. 7-9 for bakluka.:)
ikke for å kvervulere,men har ikke 240 175/80-14 orginalt?
sjekket litt rundt det å få støpt opp carbon deler selv.koster ikke så gæli hvis man kun skal ha sandwitch,men det blir litt bilcross i mine øyne å ikke ha mulighet til å få åpnet ting på orginal måte med hengsler og låser.
volvobrage
20/04/11, 07:59
har tenkt litt på hvit blink men alle har det jo, så trur jeg heller kommer til og sote alt av lamper i stedet trur det kan bli tøft:) blander litt svart i klarlakk og lakker blir fint som fy.
og teipen på lampene blir der...... var teip på lampene på racer bila på 70 tallet ;)
tenkte på orginal blink eg, men nye lamper:)såg så matte ut, men er kansje berre bilde?
Njål Nilssen
20/04/11, 11:12
ikke for å kvervulere,men har ikke 240 175/80-14 orginalt?
sjekket litt rundt det å få støpt opp carbon deler selv.koster ikke så gæli hvis man kun skal ha sandwitch,men det blir litt bilcross i mine øyne å ikke ha mulighet til å få åpnet ting på orginal måte med hengsler og låser.
Hvorfor ikke kunne bruke hengsler og låser? honeycomb min venn :D også aluminiumsklosser akkurat der gjengene skal være ;)
Njål Nilssen
20/04/11, 11:18
har pratet med folk som støyper carbon og det er ganske mye jobb for og få det til og bli strøkent. har sett mange carbon deler til en litt billigere penge som har masse porer eller små hull i "gelcoten" og det vill ikke jeg ha i værtfall.
men vist du klarer og støype strøkne carbon produkter så syns jeg su skal begynne med det.;)
har sjekket litt med en svenske som skulle lage det så vi kunne selge det på jobben.men blir ganske dyrt rundt 8-10 tusen for et panser. 6-8 for en fram skjerm. 7-9 for bakluka.:)
Bruker bare prepreg carbonfiber... blir litt rufsete overlate i utgangspunktet så kan man spraye på resin eller lignende med sprøyte etterpå og våtslipe som på annen lakk, for så å legge et lag vanlig klarlakk ytterst. Greit man får det ikke speilblankt i ei vending som man gjør med polert negativ, men blir akkuratt samme finnish til slutt... Men med polert negativ kan selv en fersking får det pore og bobblefritt om man bruker godt med resin og vakuum-baging, er bare å massere fiberen i forma mens vakuumet er på :p
Skal man leve av det og ta en normal timepris blir nok produserte panser dyre uansett, lager man det selv trenger man ikke tenke på timeprisen i form av arbeid :D Kun materialkostander da... og du som har firma kan jo kalle bilen din reklame og kjøpe varene MVA-fritt ;)
Hvorfor ikke kunne bruke hengsler og låser? honeycomb min venn :D også aluminiumsklosser akkurat der gjengene skal være ;)
skal man bruke honeycomb kan man like greit bruke glassfiber.JALL.det samma gjelder aluklosser som muttere.
skal man støpe f.eks en dør med hengsler.lås vindusmekanisme må det gjøres i 4 omganger og former.
skulle likt å sett du hadde gjort det når jeg ser framgangen på snakke/drømmeprosjektet ditt!!!er snakk om annet enn timer,erfaring er en viktig faktor her.....
Moseby Racing
20/04/11, 14:50
de dela vi fikk priser på av han svensken var med alt av stivere og og gjenger så panser åpner og hangsler passet rett på samme var det på skjermer og bakluke da blir det fort litt dyrere.ikke noe skjelet det syns jeg også blir litt bilcross.men samme det jeg har lagt folie.får heller få noe ordentlig carbon i neste steg:)
fikk litt lyst til og gjøra det sjøl, men kjøpe glassfiber panser og bagasje luke og foliere!:)
Njål Nilssen
20/04/11, 17:26
skal man bruke honeycomb kan man like greit bruke glassfiber.JALL.det samma gjelder aluklosser som muttere.
skal man støpe f.eks en dør med hengsler.lås vindusmekanisme må det gjøres i 4 omganger og former.
skulle likt å sett du hadde gjort det når jeg ser framgangen på snakke/drømmeprosjektet ditt!!!er snakk om annet enn timer,erfaring er en viktig faktor her.....
Vel hvis honeycomb er jalla, bør du tenke deg om neste gang du setter deg i et helt vanlig passasjerfly eller helikopter ;) Om du er skeptisk til aluminium så finnes det noe smart som heter helicoil. evt. brikker av syrefast stål, men da for jo fort hele vektaspektet bort... Nå var det jo primært snakk om panser og bagasjeluke, og de er relativt greie å få til. Skal man lage dørene blir det et HELT annet stykke arbeid.
Hva har framgangen på turbokompressorprosjektet med dette å gjøre da? Hvis det du vil fram til er at jeg bare prater og er ubrukelig i praksis, så bør du lese litt nøyere gjennom. For der står det at det er på pause mens jeg bygger meg ny bruksbil, og du kan jo titte litt på det først... Og der skjer det da ting :) Får ikke jobbet med den hver dag heller. Jobber i Luftforsvaret som lærling/tekniker og er ganske så ofte at kveldene ryr bort i snag-arbeid.
Vil også be om unnskyldning til Moseby R hvis babblingen om kompositt opplevdes som OT, og dette innlegget som er OT...
Moseby Racing
20/04/11, 18:50
fikk litt lyst til og gjøra det sjøl, men kjøpe glassfiber panser og bagasje luke og foliere!:)
var inne på tanken om og gjøre det jeg også men da må du få tak i panser og baklokk med stivere i så det ikke blir hangende på midten vist du skjønner hva jeg mener ;) for det er ikke veldig pent. :)
Dan Bay-Johansen
20/04/11, 19:31
Ser fortsatt ingen grunn til å ikke gjøre det, det SER tøft ut uansett ;)
Er ikke alle som har råd til å få spesialstøpt slike ting...
Meeen glassfiberpanser+luke med slik film hadde kanskje vært noe, det er vel å få kjøpt om ikke jeg husker feil ?
EDIT: Glemte å lese siste side før jeg postet :p
Joakim-G_R
21/04/11, 01:27
Er det så nøye da? Om man sparer 10 kg på panser og bakluke så er det akkurat som å pisse i havet. Det hjelper nada på hverken rundetider, 0-100-tider, eller autoslalom-tider.
Det ser kult ut, og det var det som var hovedpoenget. Sutreunger! :)
TvilsomRacing
21/04/11, 03:11
Hehe! Godt sakt :D Må si at race stuket kledde bilen utrolig godt!
Er det så nøye da? Om man sparer 10 kg på panser og bakluke så er det akkurat som å pisse i havet. Det hjelper nada på hverken rundetider, 0-100-tider, eller autoslalom-tider.
Det ser kult ut, og det var det som var hovedpoenget. Sutreunger! :)
Fjerning av vekt er muligens det aller viktigste for å få en rask banebil i følge kjennere;)
Synes forøvrig at folien ser dritbra ut. Helt enig i at det er andre plasser man heller bør legge pengene enn i svindyre lokk til bilen. Sånt kan man gjøre når det ikke er mer å forandre på.
Joakim-G_R
22/04/11, 14:56
Fjerning av vekt er muligens det aller viktigste for å få en rask banebil i følge kjennere;)
Synes forøvrig at folien ser dritbra ut. Helt enig i at det er andre plasser man heller bør legge pengene enn i svindyre lokk til bilen. Sånt kan man gjøre når det ikke er mer å forandre på.
Nettopp! Denne bilen skal såvidt jeg har skjønt aldri brukes til å jage tiendeler uansett, men om den skal det så kan man begynne å fjerne vekt etter alle de andré knepene er tatt. Måsaby'n har jo som nevnt også alupanser og ikke stålpanser, og det hjelper jo litt.
Er mer å hente på hjulvinkler, mindre uværet vekt, matchede fjører og dempere, og dekktrykk/type enn karbon panser og luke.
Holder i at folien ser fresh ut. Snart 17mai og offisiell briefedag nå. :D
Moseby Racing
23/04/11, 09:56
ja håper jeg får luftet den litt på 17mai:D blir stas....
Moseby Racing
02/05/11, 19:41
driver med siste innspurt for og bli ferdig med bilen så jeg får kjørt på gatebil i mai!rakk jo ikke og få bilen ferdig til licens day på gardemoen... bilder av ting som har skjedd kommer når alt er klart:)
minstemann moseby
04/05/11, 18:30
det er ikke så mye i gjen nå da:)
Moseby Racing
05/05/11, 06:58
nei da det går sakte menn sikert fremm over.... hehe:)
hallo! åssen ligger du ann? byner å dra seg ihop nå vel? :cool:
Moseby Racing
11/05/11, 19:58
begynner og hjelpe nå..hehe men har ikke så mye tid til og skru akk nå er helt kaos på jobben om dagen.men er jo bra det da!;) blir oppstart og prøvekjøring fredag eller lørdag.kommer noen bilder når jeg har fått den klar også.:)
Joakim-G_R
11/05/11, 20:50
Kaos på jobben og kid hjemme som du sikkert ønsker å se litt til også, vel? :p
Moseby Racing
11/05/11, 20:58
ja prøver og få så mye tid med vesla som mulig også men er ikke altid like lett.skulle vært mer enn 24timer i døgnet det hadde vært noe..
Ute å lufta kjerra i går ja :) Vill lyd å utsende på bilen din! Råått!
Moseby Racing
18/05/11, 11:36
var ute og lufta gliset ja.:) men sleit litt med eksos lekk gjengene har gått i toppen på syl 4 så ikke den grommeste lyden på den i går men....:(
Njål Nilssen
18/05/11, 14:42
var ute og lufta gliset ja.:) men sleit litt med eksos lekk gjengene har gått i toppen på syl 4 så ikke den grommeste lyden på den i går men....:(
Sett inn helicoil ;)
Moseby Racing
18/05/11, 16:54
helicoil er montert!:D så da får vi se hvor lenge det går denna gangen..... hehe
var forresten på en fredet går og tok noen bilder av bilen i sola...så legger vell ut noen av bildene her etter vært.:)
ellers fungerer det bra eller? :) kjøre på gatebil hele helga? skal en tur dit på søndagen, tar med gopro kamera å henger det på bilen din jeg :p
Njål Nilssen
19/05/11, 14:45
helicoil er montert!:D så da får vi se hvor lenge det går denna gangen..... hehe
var forresten på en fredet går og tok noen bilder av bilen i sola...så legger vell ut noen av bildene her etter vært.:)
Har du satt inn helicoilen riktig tar nok resten av motoren kvelden før den gjør det :p
Moseby Racing
19/05/11, 17:21
den er montert etter alle kunstens regler så trur nok den blir der.....hehe
J.A.S ja nå er den friskmeldt igjen så bare noen timer til vi setter oss i bilen og spoler opp mot våler.søndag ja får håpe bilen holder hele helgen hadde vært deilig etter maaange timer i garasjen:D er spådd regn på søndag men kan jo filme litt vann planing da.hehe:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.