Logg inn

Vis full versjon : [FERDIG] VCCN helg i Gøteborg museet og litt mere.

Sider : [1] 2

Tarell
31/01/13, 22:22
03-07: Oppdatering om endring av antall påmeldte:

Da har jeg hatt en hyggelig samtale med ei som heter Jeanette på Volvo fabrikken. Antallet på museet, fabrikkturen og restauranten VARIANTEN reduseres fra 40 til 20stk, og Demokjøringen reduseres fra 40stk til 15stk (om vi skulle bli flere så har vi fått en pris på 4300kr for 16-20stk, om flere skal kjøre). GoCart er avbestilt, men for de som har lyst til å dra å kjøre kan reise bortom og kjøre på "drop-in".

Det er fullt mulig for oss som kjører campingvogn å parkere alle plassene (museet, fabrikken og ved Demosenteret). Når vi skal spise så ble vi anbefalt å la bilene stå parkert ved fabrikken og gå 300m til der vi skal spise lunsj :)

Så foreløpig så ser prislisten slik ut:
Demosenter - 4300kr (blir rimeligere om vi er 15stk eller færre)
Museet m/guide - 1500kr
Fabrikktur - 2500kr for 40stk (fikk ingen pris på dette, men regner med at det blir billigere om vi halverer antall påmeldte)
Lunsj - 78kr pr. pers.

Så en ca. prisvurdering blir slik pr. stk inkl. lunsj: (kan bli billigere)
Med kjøring på VCDC - 400kr
Uten kjøring på VCDC - 260kr

Ut i fra hva jeg skjønte på Daniel så skulle klubben dekke utgiftene ved museet, fabrikkturen og demosenteret, for så at vi betaler tilbake for ant. personer som det kommer på. Lunsjen betales på restauranten.

Viktig info:
Volvo krever at vi melder fra om hvem som sitter i hvilken bil (reg.nr) pga. innsjekkinga på området. (Liste med reg.nr. sendes til vaktholdet utenfor fabrikken). Derfor vil jeg foreta en sjekk av dette FØR avreise ved Tusenfryd fredag morgen! For de som har mulig så er det flott om de kan sende reg.nr. og navn på de som kjører/sitter på i en mld. til meg på tlf: 92 48 22 14 (helst ikke PM her på forumet).

Ang. kjøring på Demosenteret så har jeg sagt meg villig til å være ansvarlig for de som skal utpå å kjøre. Dvs. at de som skal kjøre må ha med førerkort og ikke være påvirket av alkohol eller andre rusmidler (regner med at dette ikke skal være et problem). Uansett velger jeg å ta en sjekk av førerkort på de som skal kjøre!
Bilene som vi skal kjøre er kun forsikret med ansvarsforsikring og fungerer på samme måte som i Norge. Skade på biler blir belastet sjåføren med inntil 6000SEK i egenandel.

Håper dette var nok info til å kunne senke skuldrene litt mer, også håper jeg alle sammen får en flott tur selv om det blei litt hektisk på slutten for oss som styrer med dette :)

Tarell
02/02/13, 11:22
OPPDATERING 02.02.13

Da har vi fått bekreftet følgende oppsett:

10:00-11:00 VCDC - Volvo Cars Demo Centre
11:30-12:30 Varianten Lunch
13:00-14:00 Blue Train 2 Factory Tour
14:30-16:00 Volvo Museum

Men regner med at vi må deles i to grupper, da det er begrensninger på hvor mange som kan være med på toget og på banen samtidig.
Det er også noen ting til som skal være med på listen, men vi har noen detaljer der som skal fikses, så poster om dem når alt er klart.

Tarell
07/02/13, 09:54
God dag folkens.
Vil gjerne ha tilbakemeldinger om det er interesse for gokart og paintball.
Så jeg vet om det er vits å booke tid.

Elverumawd
09/02/13, 20:44
Det hadde vært artig å hatt med det og, smør på flesk ;-)

sendt fra galaxy'n ;-)

C.Erstad
09/02/13, 20:55
Hadde vert fint det! Tror nesten eg skal slenge meg på hvis det går :)

Daniel V
09/02/13, 21:21
Jeg er med! :) Var på det samme nå i høst, men opplever det gjerne igjen! :)

larsverm
09/02/13, 21:45
Har ikke lagt merke til dette (igjen) før nå, men det høres ut som en god plan. :) Av andre aktiviteter er jeg usikker på paintball, men gokart vil jeg i hvert fall stemme for.

VolvoForsell
10/02/13, 11:18
Jeg er med!

Sett opp Volvoforsell på lista!

Tarell
11/02/13, 11:43
Da Skal vi få med Gokart ;)
Ny oppdatering kommer løpet av uken.

Tarell
19/02/13, 12:16
OPPDATERING 19.02.13

Beklager sene oppdateringer.
Hatt endel problemer med nettet mitt.
Nå har jeg fått en bekreftelse på baneleie for kjøring av gokart :)
Så dette kan bli meget bra.

Svirre
19/02/13, 14:19
Er med jeg også! Var en knall tur i 2010, og trur at det blir en minst like bra tur i år :) Men et spørsmål ang. demosentret: er det timesleie av banen? Sist vi var der så trur jeg vi bare hadde 1t på oss, og var omlag 30stk som skulle kjøre samtidig noe som resulterte i litt stress og dårlig tid, men var verdt hvert eneste minuett av dagen hvor en vi var ;)

aarnes
05/03/13, 07:32
Noen oppdatering her?

VolvoForsell
24/03/13, 11:28
Kommer det ut noen pris overslag på dette? :)

Daniel V
30/03/13, 22:31
Kan da ikke koste rare greiene. Blåtoget koster vel en 100-lapp pr. pers, og museet koster 50,- SEK per pers. Demobanen aner jeg ikke hva koster.

Agrostar
30/03/13, 22:37
Nokon som har oversikt om det skjer noko anna interesant i Norge på dei tider? Tenker å ta ein skikkeleg ferie i sommar, so kunne vore greitt å kombinert litt.

Tarell
01/04/13, 20:25
God dag folkens.
Beklager det har vært stille her.
Har AKKURAT fått nettet til å samarbeide med meg i mer enn 5 min sammenhengende, for ikke å si at jeg klarte å glemme passordet mitt til forumet, og klarte å rote til nullstillingen verre enn en 82 år gammel gubbe med alzheimers og parkinsons.

Har ikke fått pris fra Volvo enda, men har purret på dem, så regner med å få svar meget snart.

Ang. gokart, så finnes det to typer kjøring som passer.
Her er de kort oppsummert:

Maxi race;
10 minuter träning
2 x 10 minuter kvaltid
Final
Pokal till vinnaren
Pommac till vinnaren
Medaljer till 2:an o 3:an

600 kr / person
(minst 6 personer inne eller 8 personer ute)

Le Mans:
Upplägget kan liknas vid en stafett.
Ni/vi delar in förarna i lag och sedan tilldelas lagen var sin kart.
Sedan gäller det för laget att köra så många varv som möjligt på utsatt racetid, segrare är det lag som kört flest antal varv.
Förarbyte sker normalt var 10:e minut (går att anpassa efter gruppens önskemål).

1, 2 eller 3 timmar med minst 3 deltagare /lag

Inomhus 6-8 lag
Utomhus 8-18 lag

Medaljer till de 3 bästa lagen

800 kr / lag och timma

Så vil gjerne høre med dere hva som frister dere mest, så det blir en så god opplevelse som mulig.

Elverumawd
01/04/13, 20:33
Le mans!!!

sendt fra galaxy'n ;-)

larsverm
01/04/13, 21:22
Høres tøft ut. :D Noen som har erfaringer med noe som ligner?

Svirre
01/04/13, 21:27
Le Mans hørtes tøft ut! Er dette i Gøteborg også?

Tarell
10/04/13, 20:26
Ikke en direkte oppdatering, men nå er det klart for oss med go-cart, og museet er klar for oss.
Prisen varierer litt med tanke på hvor mange vi blir.
Så derfor vil det være fiint om alle som vil være med melder sin interesse til meg på PM, så blir det lettere og raskere for meg å legge dere til på listen ;)
Vil også gi alle et lite tips, om å skaffe overnatting.
Håper alle er med og klare for en flott helg ;)

thedengen
11/04/13, 11:04
Jeg og fruen vil være med. Men så lurte jeg på hvordan folk tenkte å gjøre det. Kjøre ned på lørdags morgen eller overnatte i Gøteborg fra fredag? Og når blir det go-cart? Hadde jo vært kult hvis man sov på samme hotell og hatt det sosialt

Elverumawd
11/04/13, 11:30
Evt camping? Er vel litt lettere å kunne samles på kvelda der kontra ett hotell? :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
11/04/13, 12:23
Jeg og fruen vil være med. Men så lurte jeg på hvordan folk tenkte å gjøre det. Kjøre ned på lørdags morgen eller overnatte i Gøteborg fra fredag? Og når blir det go-cart? Hadde jo vært kult hvis man sov på samme hotell og hatt det sosialt

Blir nok å reise ned tidlig på fredags morgen siden 05.07 er på en fredag ;) Slik vi gjorde det i 2010 så møttes vi på Tusenfrydparkeringa litt før kl. 6 på morran og kjørte i følge nedover da. Noen sov over på parkeringa (inkl. meg) i bilene og møtte folk ved møteplassen. Når vi kom til Gøteborg så var vi først på fabrikken, deretter demo banen og tok museet til slutt (om jeg ikke husker feil). Varte fra 10-16/17. Etter dette så splitta vi oss, noen dro til hytter, campingplass, hotell og noen reiste hjemmat. Så hadde vært årleit om vi kunne ha samles på fredagskvelden og hatt en sosial samling med de aller fleste som har deltatt på turen. Selv var vi bortimot 15stk på hotellet som vi innlosjerte oss på, men hadde vært moro å vært flere :)

Evt camping? Er vel litt lettere å kunne samles på kvelda der kontra ett hotell? :-)
sendt fra galaxy'n ;-)

Kommer helt an på hvor man er hen. Trur det hadde gått sånn nogendelunde greit på et hotell, men det må jo også være stille på en campingplass etter en viss tid.

Ang. overnattig så ligger Kvibergs i nærgheten av Gøteborg. Gruppeprisen på mer enn 8 stk ligger på ca. 600kr for fre-søn for 1 pers. Mulig vi kunne ha fått til en rabattavtale om vi veit hvor mange som kommer også.
http://www.vandrarhem.com/sidor/gruppriser.html

Torslanda Camping er kun for medbrakt vogn av slik jeg ser det. Selv har jeg mulighet til å dra vogn (også mulighet til å kunne dele soveplass med 1-2 stk da jeg har 2 sengeplasser), men det er sikkert ikke alle som gidder å dra vogn for de som har.
http://www.goteborgscamping.se/

Selv innlosjerte vi oss på Ibis hotell ved Lerum. Flott lite tettsted rett uttafor Gøteborg (ca 10 min fra sentrum). Bra hotell med bra servering :) Kan anbefale her. Mulighet for grupperabatt om vi i fellesskap bestemmer oss for et sted?
http://www.ibis-goteborg-lerum.com/

Masse muligheter, men vi burde få fastsatt noe snart så vi har en avtale i boks! Eller hva mener du, Tarell? :)

thedengen
11/04/13, 19:42
Haha. Sett SKIKKELIG feil på kalenderen. Og da jeg alltid er i Lillestrøm 4th of July blir det å kjøre ned på fredags morran for min del. Når er det tenkt at go-carten skal være?

Tarell
19/04/13, 16:03
Gocart er dagen etter museet.
Overnattingen lar jeg dere ordne selv, for noen vil på hotell, noen vil hjem osv.
Rett over helgen kommer det en ny oppdatering.

VolvoForsell
24/04/13, 17:15
Ahh! gleder meg virkelig til dette.!
Har noen hoteller i nærheten å anbefale?
Dette er første gangen min.

Tarell
26/04/13, 21:32
Hun som er kontakt personen min er syk ut neste uke, men da er hun tilbake, så mer info kommer da :)

Elverumawd
26/04/13, 22:11
Jeg skal ha med campingvogn plass til to.

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
26/04/13, 22:27
Om je får fri den dagen, så vurderer jeg å dra med vogna selv. Danne husvagn linja? :p

Elverumawd
26/04/13, 22:36
Tror det! Tøft med "vogntog" kolonne til sweden :-p

sendt fra galaxy'n ;-)

Tarell
06/05/13, 17:45
Oppdatering anno: 06.05-2013

Da fikk eg endelig litt tid og svar fra søta broder.
Vi har dato på både museet med det som hører til der, og på gokart.

Så nå er alt på plass, har desverre ikke fått pris fra museet enda, da pris varierer etter hvor mange vi blir.
Men utifra siden deres blir det ca; 250Kr/pr.pers

Gokart blir litt andreledes, der blir det 800 Skr/pr.lag pr.time
Så blir vi mange nok, blir det ikke gale.

Har lagt ut tidsplanen som museet ga oss, og det ser jo greit nok ut.
Gokart, hvilken tid føler dere for at vi skal ta? Litt greit at så mange som mulig er våken og klar, kan ikke bruke meg som en mal, da jeg som regel er oppe før kl. 08.00 uansett ;)

C.Erstad
06/05/13, 17:49
Oppdatering anno: 06.05-2013

Da fikk eg endelig litt tid og svar fra søta broder.
Vi har dato på både museet med det som hører til der, og på gokart.

Så nå er alt på plass, har desverre ikke fått pris fra museet enda, da pris varierer etter hvor mange vi blir.
Men utifra siden deres blir det ca; 250Kr/pr.pers

Gokart blir litt andreledes, der blir det 800 Skr/pr.lag pr.time
Så blir vi mange nok, blir det ikke gale.

Har lagt ut tidsplanen som museet ga oss, og det ser jo greit nok ut.
Gokart, hvilken tid føler dere for at vi skal ta? Litt greit at så mange som mulig er våken og klar, kan ikke bruke meg som en mal, da jeg som regel er oppe før kl. 08.00 uansett ;)

Greit å være Volvo ansatt da :D not. rekner med samme pris over hele linja :)

Kan komme med Campingvagn!

Tarell
06/05/13, 17:52
Greit å være Volvo ansatt da :D not. rekner med samme pris over hele linja :)

Kan komme med Campingvagn!

Hehe!!
Heldig du ja ;)
Jada, overnatting overlater jeg til dere, for som sagt, noen vil i vogn, andre i hytte, noen i telt og noen hotell.
Så best å la folk styre slikt selv, selv tar jeg det som det kommer ;)

Tarell
06/05/13, 17:54
Og vil gjerne høre fra alle som vil være med, hva de blir med på.
Så blir det lettere for meg å holde "orden" på hvem som skal hvor og når ;)

Espen Hveding Nordgård
06/05/13, 18:20
Jeg har veldig lyst til å væra med, men krangler litt med meg sjøl om jeg skal bli med her, eller følge tradisjonen og dra på EM i Rallycross på Höljes som desverre går samme helga...

Tarell
06/05/13, 18:43
Jeg har veldig lyst til å væra med, men krangler litt med meg sjøl om jeg skal bli med her, eller følge tradisjonen og dra på EM i Rallycross på Höljes som desverre går samme helga...

Det er kun du som kan avgjøre det.
Men er jo noe morro å være med klubben på slikt ;)

Svirre
06/05/13, 20:09

Trenger ikke å dra på EM du, er jo bare å kjøre mot meg så er problemet løst allerede :p

Frister å dra med vogna nedover selv, men samtidig så lurer jeg kanskje på om jeg kanskje dropper vogn siden det blir bare meg. Men å fått en 10-12 stk med vogn ned hadde vært genialt!

Elverumawd
06/05/13, 20:12
Er hvertfall èn med vogn :-P

C.Erstad
06/05/13, 21:00
Frister å dra med vogna nedover selv
Det gjør du! Så kan alle ligge på sammme plass! :)

Svirre
06/05/13, 21:25
Ja, har plass i forteltet også :) Men må bare forhøre meg om jeg kan hente ut en feriedag på fredag :)

C.Erstad
06/05/13, 21:29
Det gjør du! Så kan alle ligge på sammme plass! :)

Har vogne med selv eg, har ikke fortelt da... kanskje en markise til sommeren... :)

Svirre
07/05/13, 15:01
Markise fungerer det også, men så fort gjort som det er å montere et fortelt så syns jeg det er like greit. Aleine så bruker jeg ca. 1t når jeg er aleine. Da tar jeg det med ro i samme slengen :p

Espen Hveding Nordgård
07/05/13, 15:03
Tar vogna sjøl, om jeg blir med ;)

C.Erstad
08/05/13, 06:07
Markise fungerer det også, men så fort gjort som det er å montere et fortelt så syns jeg det er like greit. Aleine så bruker jeg ca. 1t når jeg er aleine. Da tar jeg det med ro i samme slengen :p

Tingen er at eg ikke har fortelt da eg akkuratt har kjøpt vognen :p

Elverumawd
08/05/13, 06:22
Vi får stille oss litt samla så blir ikke det noe heft! Hehe :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
08/05/13, 07:06

Bare å leite da ;)

C.Erstad
08/05/13, 07:54
Bare å leite da ;)

Ser av og til :)

Elverumawd
08/05/13, 21:01
Til døkk andre som skal dra med seg husvagnar, skulle vi ha fått opp en liste over hvem som SKAL ha med vogn, så vi får bestillt plass. Det er veldig populært i gøteborg området ved de tider!

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
09/05/13, 09:35
Oppretter en liste over de som har tenkt til å dra med vogn:
- Svirre
- Elverumawd
- C.Erstad
- HvedingN
- Mr.Vikebø
- gaupe?
- Tarell

Oppdaterer når flere melder seg ;)

Ja, hadde vært bra om vi fikk med flere og samla oss på en campingplass :) Om vi kommer flere og forhåndsbestiller/reserverer plass på en camping så er muligheten for litt rabatter der også vil jeg tru.

Elverumawd
09/05/13, 09:46
Meget oppegående! Bare og hive seg i vårshininga av vogner, jo flere jo fetere ;-)

Svirre
09/05/13, 09:48
Jeg må få tak i gummi til 16" på vogna :p

Espen Hveding Nordgård
09/05/13, 10:07
Jeg har ny gummi på 15 plåt, med ford kapsler :p Ikke er den videre shiny eller, men den er tett! Nesten...

Elverumawd
09/05/13, 10:26
Greit å ikke plaske inne i vogna om det blir regn ;-)

sendt fra galaxy'n ;-)

C.Erstad
09/05/13, 10:32
Oppretter en liste over de som har tenkt til å dra meg vogn:
- Svirre
- Elverumawd
- C.Erstad
- HvedingN

Oppdaterer når flere melder seg ;)

Ja, hadde vært bra om vi fikk med flere og samla oss på en campingplass :) Om vi kommer flere og forhåndsbestiller/reserverer plass på en camping så er muligheten for litt rabatter der også vil jeg tru.

Det er det ja, men burde bestille litt i forveien da det sikkert kommer til å være fult der :)

Svirre
09/05/13, 10:37
Spørsmålet er jo; hvor mange vil være med oss som har vogn? Er det noen som vil dele vogn med oss så blir jo overnattingsprisene lavere selfølgelig, og det kan bli mer stemning siden vi kan bli fler! Men hvor skal vi ligge? Nenvte noen eksempler litt lenger oppi her. Noen andre forslag, evt. interessante?

Elverumawd
09/05/13, 10:41
Jeg har plass til to til i vogna. Hvertfall, og med fortelt kan man jo generere noen plasser til :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

C.Erstad
09/05/13, 10:42
Spørsmålet er jo; hvor mange vil være med oss som har vogn? Er det noen som vil dele vogn med oss så blir jo overnattingsprisene lavere selfølgelig, og det kan bli mer stemning siden vi kan bli fler! Men hvor skal vi ligge? Nenvte noen eksempler litt lenger oppi her. Noen andre forslag, evt. interessante?

http://www.overnatting.net/camping-goteborg.html

Elverumawd
09/05/13, 10:49
www.camping.se

fant tre campingplasser i tilknyttning gøteborg, hvor to selvsagt er ca vegg i vegg med liseberg.

Elverumawd
09/05/13, 10:54
Men ett spørsmål, hvor i gøteborg ligger museet ca? Det blit jo litt rimeligere og hvis vi tar det litt uttafor byen liksom :-)

Svirre
09/05/13, 11:00
Her:

https://maps.google.no/maps?q=Volvo+Museum,+Arendals+Skans,+Gothenburg,+S weden&hl=en&ll=57.717719,11.954498&spn=0.314288,0.891266&sll=60.249796,9.036918&sspn=4.674192,14.260254&oq=volvo+museet&hq=Volvo+Museum,+Arendals+Skans,+Gothenburg,+Swede n&t=m&z=11

Vi lå på hotell ved Lerum og var bare 10 min til sentrum :)

https://maps.google.no/maps?q=Lerum,+Sweden&hl=en&sll=57.717719,11.954498&sspn=0.314288,0.891266&oq=lerum+&hnear=Lerum,+Sweden&t=m&z=12

Elverumawd
09/05/13, 11:15
5km unna museet :-)

http://www.camping.se/sv/campingar/2882/Goteborgs-Camping-Lilleby/?view=main

VolvoForsell
09/05/13, 11:47
Jeg skal være med men har ikke vogn, tenkte først på hotell.
MEN hvis noen melder at dem har plass hos seg så henger jeg meg på.
Jeg skal selvfølgelig kjøre selv. :)

Må si at Camping høres bra ut, er jo morro med flere på en plass å mere samhold det!.

Elverumawd
09/05/13, 11:50
Som sagt så er det plass, har to ekstra plasser i vogn + fortelt hvis noen ønsker det

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
09/05/13, 11:52
Om det koster 5-600kr for en helg på en camping så er der 250-300kr på to stk om noen deler vogn med oss. Da blir det billigere enn hotell i tillegg uansett åssen man vir på det, men spør hvor man selv ønsker å overnatte!

Elverumawd
09/05/13, 11:56
Mitt syn på det så er en camping mere positivt enn hotell mtp att det blir litt lette å samles på en camping :-) tror detta blir en bra tur. Men vi må booke veldig snart i og med att sessonger sprenges igang snart :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
09/05/13, 12:01
Ja, blir nok fort fullt! Kan ta meg bryet med å forhøre meg litt rundtomkring.

Camping er desidert mye mer årleit (i mitt syn) enn hotell. Du kan ha litt mer liv og man kan grille :) Kan ta med gassgrill om det er ønskelig :)

VolvoForsell
09/05/13, 12:02
Som sagt så er det plass, har to ekstra plasser i vogn + fortelt hvis noen ønsker det

sendt fra galaxy'n ;-)

Flott men da tar jeg å henger meg på med deg jeg da ;)
Men er det ett spesielt sted vi reiser samlet fra?
Hørte noen pip om at alle møtes på tusenfryd?

Svirre
09/05/13, 12:05
Tusenfryd er nevnt for det er god plass til å kunne samles + at det er knutepunktet ved E6 mot Gøteborg ;) Ved bra plassering!

Elverumawd
09/05/13, 12:06
Jeg går utifra tusenfryd parkeringa.

Bare å henge seg på, plass er det :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Elverumawd
09/05/13, 12:38
Flere som begynner å blir klar?! ;-)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/631.jpg

sendt fra galaxy'n ;-)

C.Erstad
09/05/13, 13:58
Flere som begynner å blir klar?! ;-)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/631.jpg

sendt fra galaxy'n ;-)

Hvor stor er denne?
495 eller 560?

Elverumawd
09/05/13, 14:09
560 2004 Exclusive :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

C.Erstad
09/05/13, 14:25
560 2004 Exclusive :-)

sendt fra galaxy'n ;-)
Var meget lik min ser du :p

Elverumawd
09/05/13, 14:27
Var meget lik min ser du :p

560 du å? :-p

sendt fra galaxy'n ;-)

C.Erstad
09/05/13, 14:31
560 du å? :-p

sendt fra galaxy'n ;-)
Nei, 495 :)
09mod :p

Elverumawd
09/05/13, 14:32
Aha :-) Blir nok vra detta her!

sendt fra galaxy'n ;-)

gaupe
09/05/13, 17:11
Litt usikker om eg kan, men om eg er med, så er det med ei 09 kabe onyx gdl

Svirre
09/05/13, 19:02
Er klar jeg også :) Vogna står klar til enhver tid!

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/894970_10151608221997790_1043244409_o.jpg

Elverumawd
09/05/13, 20:25
Sjå der ja ;-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Tarell
10/05/13, 17:05
Ser ut som folk har satt seg godt igang med vognene ja ;)

Espen Hveding Nordgård
10/05/13, 20:22
Heeeeeeelt offtopic, men siden det er prat på.vogn; Noen som veit boltsirkel på 82' Bjølseth? klarer ikke å finna det noe sted...

Svirre
10/05/13, 21:55
Er vel 4x100 som alt anna, hvis ikke det er 4x98 da. Har 4x98 selv, men felger på 4x100 er ikke noe problem. Det ser du jo ;)

Daniel V
10/05/13, 22:56
Blir nok hotell på meg gitt. Lettest og rimeligst for mitt vedkommende, om jeg skal kjøpe meg vogn, og trekkbil :p Trekker ikke akkurat vogn etter 340en ;)

Elverumawd
10/05/13, 22:58
Har du ikke kule på 850'n ell? ;-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Daniel V
10/05/13, 23:22
Har du ikke kule på 850'n ell? ;-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Nupe ;) Trekker ikke henger med utstillingsbilen ;)

Hadde avtagbar krok på den, men den er det ovlov86 som har nå :)

Elverumawd
10/05/13, 23:29
Ser den! :-) Ordner seg jo. Sikkert plass i en av vogna, blir helt sikkert billigere enn hotell. :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Tarell
29/05/13, 12:03
God dag folkens.
Beklager sen tilbakemelding her. Har hatt familie problemer å ordne opp i, men er nå tilbake for fullt.
Håper eg ;)

Prisene jeg har fått fra Volvo:

Museet: 3'000 Skr
Blåtoget: 1'500 Skr
Demokjøring 5'600 Skr

Pluss mva.

Og flinke meg, finner ikke igjen filen eg laget på hvem som var meldt på, så hvis alle som blir med kan sende meg en PM og hvor mange de skal ha med, og hva dere vil være med på.
Museet, toget, demokjøringen og go-cart.
Det vil gjøre jobben min litt lettere enn å begynne å lete igjennom tråden igjen ;)
Så får vi en liten bekreftelse på hvor mange vi blir :)

Har booket tid på go-cart, men her vil prisen variere etter hvor mange vi blir som kjører.

Håper så mange som mulig blir med, jo flere jo mer morro heter det jo ;)

Elverumawd
29/05/13, 16:21
Demokjøring? Hva vil det si?

Var endel dyrer enn hva jeg har sett for meg, MEN! Lar oss ikke skremme av den grunn! :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Daniel V
29/05/13, 20:35
Det der er jo ikke per person, men for hele gruppen. Blir ikke rare greiene, så mange som vi er :)

Elverumawd
29/05/13, 20:51
Haha! Så bra, da erre ittno problem ;-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
29/05/13, 21:51
Da var vi i gang igjen ja :) Begynte å bli usikker på om det blei noe av siden det vart stille en stund, men godt å vite at det er planlagt nå :) Må fremdeles høre om det kan la seg gjøre å få fri den dagen. Har ikke spurt (gått litt i glømmeboka :p) siden vi ikke har hørt noe. Men håpe på at det blir tur uansett! ;) Vogna har fått delevogn så nå blir 'a komplett med større kjøleskap med plass til mer pils!

Svirre
31/05/13, 12:26
Da har jeg sikra meg mulighet til å være med!!! :D Har campingvogn på kroken, så hvis noen vil sove over kan vi dele på overnattingutgiftene.

Daniel V
31/05/13, 13:17
Jeg har nå bestilt hotell Elite Park Avenue Hotel. Skal visst være en av de beste sammen med Scandic Rubinen, og har bodd her flere ganger, og vært strålende fornøyd hver gang :)

C.Erstad
31/05/13, 13:39
Jeg har nå bestilt hotell Elite Park Avenue Hotel. Skal visst være en av de beste sammen med Scandic Rubinen, og har bodd her flere ganger, og vært strålende fornøyd hver gang :)

Bo i vogna med meg du :p

Børge Vikebø
31/05/13, 14:00
Er det ledig plass igjen? Tilfeldighetene har det til at vi er østpå fra 2 juli, og skal til sverige 6 juli. Om der er plass (og madammen er enig :P) så tenker vi å hive oss med. Har vogn vi og ;) Vi er 5 stk , dvs 3 unger som digger bil :)

Børge Vikebø
31/05/13, 14:10

Vi får stille oss litt samla så blir ikke det noe heft! Hehe :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Helt nytt telt her :D

Svirre
31/05/13, 20:21
Lage en ring med forteltene vent mot hverandre, så får vi ha grillparty i midten :)

Elverumawd
31/05/13, 20:54
Det hadde bare vært rått! Men er det noen som har ringt til campingen?! :-p jeg har HELT glemt det!

sendt fra galaxy'n ;-)

larsverm
31/05/13, 21:09
God dag folkens.
Beklager sen tilbakemelding her. Har hatt familie problemer å ordne opp i, men er nå tilbake for fullt.
Håper eg ;)

Prisene jeg har fått fra Volvo:

Museet: 3'000 Skr
Blåtoget: 1'500 Skr
Demokjøring 5'600 Skr

Pluss mva.

Og flinke meg, finner ikke igjen filen eg laget på hvem som var meldt på, så hvis alle som blir med kan sende meg en PM og hvor mange de skal ha med, og hva dere vil være med på.
Museet, toget, demokjøringen og go-cart.
Det vil gjøre jobben min litt lettere enn å begynne å lete igjennom tråden igjen ;)
Så får vi en liten bekreftelse på hvor mange vi blir :)

Har booket tid på go-cart, men her vil prisen variere etter hvor mange vi blir som kjører.

Håper så mange som mulig blir med, jo flere jo mer morro heter det jo ;)

Er prisene du har fått hos Volvo samlet (drøyt kr 10.000) nærmest uansett hvor mange vi er...? Så mindre pr person om vi er flere? Jeg vil være med. :)

Lexaron
31/05/13, 21:30
Jeg er også med :) Må da bli billigere når man er mange..

C.Erstad
31/05/13, 23:50
Helt nytt telt her :D
Fu... Kommer sikkert til neste år her.
Får se hva eg gjør med det første. Må handle bord og stoler snart. :p

Børge Vikebø
01/06/13, 08:18
Enkelt telt på biltema til 2200.-

http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Fortelt-og-vindskjerming/Reisefortelt-37215/

Børge Vikebø
03/06/13, 13:31
Kjerringa har gitt løyve :D

Så da kommer en familie med 4 bilgale gutter (3,7 og 8 år :) ) og madammen som ikke bryr seg en døyt sånn egentlig.

Blir fin kortesje av slike denne gang ;) :

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/728.jpg

Elverumawd
03/06/13, 20:50
Blir bra, lik vogn og lik bil ;-) nesten hvertfall! :-p jentungen er hos mor si da den turen er :-(

sendt fra galaxy'n ;-)

C.Erstad
03/06/13, 20:56
Kjerringa har gitt løyve :D

Så da kommer en familie med 4 bilgale gutter (3,7 og 8 år :) ) og madammen som ikke bryr seg en døyt sånn egentlig.

Blir fin kortesje av slike denne gang ;) :

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/728.jpg

Hvilken dag komer du til å kjøre på?

Børge Vikebø
03/06/13, 20:58
Kjører østover 2 juli, mot hunderfossen. Satser på å kjøre retning tusenfryd torsdag ettermiddag?

Børge Vikebø
03/06/13, 21:00
Blir bra, lik vogn og lik bil ;-) nesten hvertfall! :-p jentungen er hos mor si da den turen er :-(

sendt fra galaxy'n ;-)

Er en '06 560 UFK med litt modifisert sengeløsning. Bilen er bensin og automat :P Mao, tørst løsning :)

gaupe
03/06/13, 21:02
Får koble i hop desse to og henge med :)

3135

C.Erstad
03/06/13, 21:04
Kjører østover 2 juli, mot hunderfossen. Satser på å kjøre retning tusenfryd torsdag ettermiddag?

Okei. lurte på og komme meg nedover onsdag eller torsdag...

Børge Vikebø
03/06/13, 21:42
God plan. Vi kjører nedover slik at vi er klar i 8-tiden til avreise fra tusenfryd..

Svirre
03/06/13, 21:47
Vil egentlig anbefale å samles på parkeringa ved Vinterbro senteret (Tusenfrydparkeringa stenges kl. 11 på kvelden så der kan vi ikke være). Gikk bra i 2010, så regner med at det må kunne gå bra med dette i år også. Selv vil jeg nok ta turen over til Vinterbro på torsdag slik at jeg møter andre som kommer lengveisfra + at det ikke blir så tidlig å reise fra Hønefoss :)

Noen andre som har hatt samme tanke?

Kart til Vinterbro Senteret (https://maps.google.no/maps?q=vinterbro+senter&hl=en&ll=59.739466,10.769348&spn=0.015355,0.052271&sll=59.738233,10.769563&sspn=0.015355,0.052271&hq=vinterbro+senter&t=m&z=15)

Børge Vikebø
03/06/13, 22:08
tenker du å overnatte på parkeringen der?

Elverumawd
03/06/13, 22:16
Jeg tenker det, så jeg er ship shape fredags mårran!

sendt fra galaxy'n ;-)

Børge Vikebø
03/06/13, 22:19
Om vi står relativt trygt og ikke blir feilaktig tatt for å være irske steinleggere så :P

Elverumawd
03/06/13, 22:27
Tror det er andre beskyldninger før Irske arbeidere :-p Rom folk som har vært på tokt feks... ;-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Børge Vikebø
04/06/13, 14:14
Bare ikke dra frem guinniessen, så går det vel bra!

Svirre
04/06/13, 14:33
Gikk bra sist vi parkerte der gikk det knirkefritt. Mener å huske at det ikke var noen som kom bort til oss, enda Jens (locked) sov under åpen himmel. Flere av oss andre la oss i bilen. Dessuten er det nok ikke mange romfolk som kjører tørst Volvo og drar på tur til Volvomuseet med familien sin :p

Grunnen til at jeg velger å dra dit for å overnatte er kort og greit for at da blir det ikke riktig så tidlig når vi reiser fra Tusenfryd (antar at det blir brukt som utgangspunkt for turen sørover).

Børge Vikebø
04/06/13, 17:21
Jaja, har gassalarm ;)

Svirre
04/06/13, 17:59
Jaja, har gassalarm ;)

Var det en liten remind til meg? :rolleyes: :p

Børge Vikebø
04/06/13, 18:50
Til samtlige ,kanskje? Jeg skal bytte slangen også :)

Daniel V
04/06/13, 19:13
Dere kan prøve, men det er blitt mye strengere der nå, for de holder på å bygge om senteret, og det har vært mye tyveri der i forbindelse med det. Jeg bor 10 min unna Tusenfryd, så er der ganske ofte :)

Børge Vikebø
04/06/13, 19:52
Da tar vi hagen din :)

Svirre
04/06/13, 20:33
Er med på den! Invation Daniel's Garden :p Nei, om den parkeringa blir et problem så må det vel være muligheter lengre nedover veien. Daniel; siden du er der ofte, hvordan er de større plassene ved havna etc?

gaupe
04/06/13, 20:39
Er med på den! Invation Daniel's Garden :p Nei, om den parkeringa blir et problem så må det vel være muligheter lengre nedover veien. Daniel; siden du er der ofte, hvordan er de større plassene ved havna etc?

Problemet er vel at i dag så står det allereide fullt av litauiske lastebilar på dei plassane, merka girteka logistics, forsovidt Volvoar det også.

Svirre
04/06/13, 20:56
Problemet er vel at i dag så står det allereide fullt av litauiske lastebilar på dei plassane, merka girteka logistics, forsovidt Volvoar det også.

Hjelper ikke hva slags merke de kjører når de ofte har en holdning som ikke holder mål. Men skal ikke dra alle under 1 kam.

Børge Vikebø
04/06/13, 21:18
Hvor langt er det fra Gjerdrum Camping da? :P

gaupe
04/06/13, 22:09
Hvor langt er det fra Gjerdrum Camping da? :P

Gjerdrum camping ser ut til å vere fullbooka av ein skrotnisse for tida ;)

Tarell
06/06/13, 10:09
Er prisene du har fått hos Volvo samlet (drøyt kr 10.000) nærmest uansett hvor mange vi er...? Så mindre pr person om vi er flere? Jeg vil være med. :)

Stemmer. Prisene er for inntill 40prs.

larsverm
06/06/13, 11:14
OK. Omtrent hvor mange blir det, ser det ut til? Mye mer enn ti...? :p

Daniel V
06/06/13, 15:55
Dere kan jo prøve, men jeg tør ikke garantere noe. Varierer veldig fra helg til helg også :)

larsverm
10/06/13, 11:18
Stemmer. Prisene er for inntill 40prs.

Altså nedimot kr 250-300 pr pers hvis vi er nærmere 40 - og 500-600 hvis vi er 20, f eks?

Børge Vikebø
10/06/13, 11:19
Noen som har kontroll på campingplasser eller som tar på seg arbeidet med å booke plass til vognene som kommer? Jeg har overhodet ingen kjennskap til det i det området!

Elverumawd
10/06/13, 11:47
Tidligere så la jeg i en post bittelitt info om en camping her. Jeg er på øvelse, så for min del så har ikke jeg mulighet til å ringe denna uka.

sendt fra galaxy'n ;-)

VolvoForsell
10/06/13, 14:29
Gleder meg skikkelig til dette, hvordan ligger vi ann med hvor mange som skal? Osv?

Elverumawd
10/06/13, 16:25
Er det noe oppdatert på hvem som stiller med vogn? Litt lettere om de som nå VET de stiller med vogn kan sende meg en PM med litt info? Navn feks så vi kan koke sammen en liste til å få en samla plass på en camping! Jeg har mulighet til å ta tlf til søtabror på torsdag og fredag. Tipper dere er enige i med meg her att man kan være på samme camping så man får muligheten til å bli kjent :-)

Lars-Erik

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
10/06/13, 17:19
Ligger oppdatert her (http://forum.vccn.no/showthread.php?51601-VCCN-helg-i-G%C3%B8teborg-museet-og-litt-mere-OPPDATERING-06-05-2013&p=752570&viewfull=1#post752570)

Svirre
10/06/13, 17:36
Har sendt en hyggelig mail til senterledelsen om det kan la seg gjøre å disponere parkeringa utenfor Vinterbrosentret natt til fredag. Bare å vente på svar :)

Anders Dybvadsskog
10/06/13, 19:54
Tenkte meg hit selv, men blir sikkert ca en uke senere..

Elverumawd
11/06/13, 00:07
På side 7 har jeg lagt ut en link over en camping som virka bra. Bade muligheter for de små Vikebø's ;-)

Om noen andre har andre forslag legg ut en link a, så kan man ta noen tlf i slutten av uka. Eller om noen andre vil ta initiativet før? :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
11/06/13, 23:21
Har fått svar fra senterledelsen på Vinterbro, og det var helt i orden at vi kunne oppholde oss på parkeringa etter kl. 21.00. Så lenge vi ryddet opp etter oss og ikke var til sjenanse så var dette fullt mulig :) Så da har vi i utgangspunktet en plass å stå! Om noen skulle komme litt før så kan man jo alltids parkere der i forkant, og være en "kunde" for senteret, men vi skal IKKE rigge oss til før tidligst kl. 21.00 (f.eks. å dra ut møbler, vatre opp vogn etc). Vi skulle også forlate plassen helst seinest 06.30 på fredags morgen, men regner med at vi reiser før dette tidspunktet :)

Håper dette er en løsning som kommer godt med!

Elverumawd
11/06/13, 23:28
Høres meget bra ut! Noen som har insja på camping? Er på øvelse til torsdag.

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
12/06/13, 06:45
Høres meget bra ut! Noen som har insja på camping? Er på øvelse til torsdag.

sendt fra galaxy'n ;-)

Hvem camping har du nevnt? Finner ikke igjen det innlegget ditt :p

Elverumawd
12/06/13, 07:20
Camping lilleby på camping.se :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Børge Vikebø
12/06/13, 07:59
Jeg er bare med jeg, sitter i kundesenter så får ikke ringt. Sålenge det er en ok noelunde barnevennlig camp så er jeg fornøyd. Vi skal videre lørdagen.

C.Erstad
12/06/13, 09:57
Har fått svar fra senterledelsen på Vinterbro, og det var helt i orden at vi kunne oppholde oss på parkeringa etter kl. 21.00. Så lenge vi ryddet opp etter oss og ikke var til sjenanse så var dette fullt mulig :) Så da har vi i utgangspunktet en plass å stå! Om noen skulle komme litt før så kan man jo alltids parkere der i forkant, og være en "kunde" for senteret, men vi skal IKKE rigge oss til før tidligst kl. 21.00 (f.eks. å dra ut møbler, vatre opp vogn etc). Vi skulle også forlate plassen helst seinest 06.30 på fredags morgen, men regner med at vi reiser før dette tidspunktet :)

Håper dette er en løsning som kommer godt med!

Hvilken dag gjelder dette?

Svirre
12/06/13, 10:54
Hvilken dag gjelder dette?

Torsdag kveld, natt til fredag. Er flere av dere som kommer langveisfra så muligheten for å overnatte samla på en parkeringsplass er der :)

Elverumawd
12/06/13, 11:00
Jeg bare håper V70'n er ferdig til da! Ellers dør jeg :-p

sendt fra galaxy'n ;-)

gaupe
12/06/13, 11:03
Eg ser eg har dobbelbooka, og skal i bryllup den helga....

Svirre
12/06/13, 11:04
Eg ser eg har dobbelbooka, og skal i bryllup den helga....

Drit i bryllupet, de skal vel være gift en stund?! :rolleyes:

Daniel V
13/06/13, 20:27
Så bra at dere fikk ordnet med ledelsen der :)

Jeg og fruen, samt VolvoForsell og hans frue sover (ikke sammen :p) på Elite Park Avenue Hotel :) Tror det kan bli bra, så hvis flere har lyst til å sove på hotel anbefales dette mtp parkering osv. Kostet 2245 NOK for fredag til søndag! :)

Børge Vikebø
13/06/13, 20:59
Vi kommer fra hunderfossen og skal videre til karlstad lørdagen, så derfor har vi vogna med

Svirre
13/06/13, 22:06
Vi kommer fra hunderfossen og skal videre til karlstad lørdagen, så derfor har vi vogna med

Så dere blir med til Gøteborg først? Eller bare stikker dere innom for å hilse nede på Vinterbro? :)

EDIT: Hvor mange er vi nå egentlig? Jeg og fetter'n min blir med (garantert to stk), men det er mulig at frua også slenger seg med siden hun har skifta jobb og ikke helt har sett på åssen turnusen sin er.

Børge Vikebø
14/06/13, 05:56
Vi blir med fra vinterbro. Har bokket fra lørdag av i Sunne. Så er med på camp i gb fra fredag til lørdag

Børge Vikebø
14/06/13, 09:51
Lurer på en liten ting, og det er hva ungene evt skal betale. Ser ikke helt for meg at de skal betale fullpris da de ikke kan prøvekjøre noe.. Om det blir type 500 pr hode, så dekker jo jeg 2500,-....

VolvoForsell
14/06/13, 20:43
Jeg er med, men jeg booker meg på hotell i gøteborg med DanielV.

Daniel V
15/06/13, 17:29
Greit å vite hvor mye det blir pr. snute ja. Kan da ikke se for meg at det blir så mye. Museet og fabrikken kostet meg 150,- tilsammen sist vi var der. Svenske..

Tarell
16/06/13, 02:43
Liten oppdatering.

Vi er så langt 12 medlemmer påmeldt, med følge 18stk.
Iallefall de som har meldt seg til meg ;)
Men kun 7 på gokart.

C.Erstad
16/06/13, 03:00
Eg er med på Gocart ;)

Elverumawd
16/06/13, 10:25
Du har vel ført meg opp på full pakke? Ble brått usikker på om jeg har gitt deg beskjed om det :-p

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
16/06/13, 10:51
Jeg og fetter'n ska på GoCart :) Mao; full pakke på begge to. Hustrua måtte jobbe allikevel så blir bare 2 stk.

Tarell
16/06/13, 12:50
Ja, da var det og oppdatert igjen, så ble en person mer på alt ;)

Daniel V
16/06/13, 13:18
Ser det står 250 pr pers for museet. Det må da være feil. Har betalt 50,- hver gang jeg har vært der.

C.Erstad
16/06/13, 14:35
Ser det står 250 pr pers for museet. Det må da være feil. Har betalt 50,- hver gang jeg har vært der.

Fint for meg at eg går gratis :D

Elverumawd
16/06/13, 15:25
Hysj på deg :-p

sendt fra galaxy'n ;-)

Elverumawd
18/06/13, 11:40
Idag skal jeg ta en tlf til campen. Alle skal ha fra fre-søn? Bortsett fra vikebø som skal ha fra fre-lør?

sendt fra galaxy'n ;-)

Daniel V
18/06/13, 16:56
Jeg blir ikke med på Gocarten, rett og slett fordi fruen er med, og da er det hyggelig å få litt tid henne også. :)

Agrostar
18/06/13, 18:08
Idag skal jeg ta en tlf til campen. Alle skal ha fra fre-søn? Bortsett fra vikebø som skal ha fra fre-lør?

sendt fra galaxy'n ;-)

Definer alle :p Campingvogngjengen eller alle?

Elverumawd
18/06/13, 18:41
Hehe, er nok vogn gjengen jeg mente ja! :-)

sendt fra galaxy'n ;-)

Børge Vikebø
18/06/13, 18:44
Du har korrekt info om tidsrom for oss.

C.Erstad
18/06/13, 22:27
Eg tar fredag til Søndag eg.

Svirre
19/06/13, 12:52
Jeg blir ikke med på Gocarten, rett og slett fordi fruen er med, og da er det hyggelig å få litt tid henne også. :)

Controlled by lady? :rolleyes:

Fre-søn her også!

aarnes
19/06/13, 13:02

Controlled by lady? :rolleyes:

Fre-søn her også!

http://www.skoesken.no/web/content_images/25/dagens121009.jpg

Daniel V
19/06/13, 13:21
Ikke mye tøffel her i gården :p Men når hun er så snill å er med hele tiden, selv om hun ikke er spesielt bilinteressert, er det minste jeg kan gjøre å være sammen med henne på kvelden ;)

C.Erstad
19/06/13, 13:32
Ikke mye tøffel her i gården :p Men når hun er så snill å er med hele tiden, selv om hun ikke er spesielt bilinteressert, er det minste jeg kan gjøre å være sammen med henne på kvelden ;)

Da har du i oppdrag å få henne til å like bil!

Gocart kommer hun til å like! Eksen min var skeptisk til det og, men hun digget det når hun hadde prøvd! :)

Børge Vikebø
19/06/13, 13:39
Jeg får bare ikke skikkelig plass i en slik en liten tråbil, men så må jeg være litt pappa også :)

Svirre
19/06/13, 16:37

Har hu prøvd gocart? :p Dessuten så skal vi jo ikke drive hele dagen med det heller, men skjønner tankegangen ;)

Daniel V
19/06/13, 21:39
Hehe, hun har kjørt Gocart ja! Hadde nesten ubegrenset tilgang på det i 2 år nå, så det er også litt av grunnen til at jeg står over nå. :) Har liksom fått "dosen" min med gocart for en stund! :) Kan ikke bare drive med motorrelaterte ting heller :) Men får se litt nærmere turen om lysten plutselig melder seg ;)

Chris: Ja, jeg vet.. Må få henne til å bli litt mer interessert! :) Hun liker V70Nen til mine foreldre, men bortsett fra det er hun ikke voldsomt entusiastisk for Volvo... enda. ;) Driver å kikker etter en bra Golf 3 Cabriolet hun, så det er da en begynnelse... :)

Børge Vikebø
19/06/13, 22:11
Golf 3 er rustbøtte, tror heller jeg ville sett etter en 4er. Man kan selvfølgelig finne et godt eksemplar, men jeg føler en må lete litt.

Skal gjøre klar vogna til turen nå, må ha batteri inn, er ikke kjekt å sitte i tussmørket på Vinterbro :p
Ellers begynner vi å bli klare, kulekløen har kommet:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/994297_10151455456421566_578625199_n.jpg

Elverumawd
19/06/13, 22:23
Ser meget bra ut! Håper jeg får 2 dager avspass før ferien så jeg slipper og kjøre i ett til gøteborg(fra bardufoss) :-p

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
19/06/13, 22:56
Noen mil ekstra på et par timer skader vel ikke? :p

larsverm
19/06/13, 23:40
Fra Bardufoss og ned i ett strekk er litt drøyt. Til tross for adresse i Hammerfest, tar jeg selv utgangspunkt i Åsnes (Solør, Hedmark) i sommerferien. Jeg har sjekket hvor langt det er å kjøre derfra til Göteborg, og jeg vil si det var overraskende kort. Lett dagstur i forhold til mine turer fra/til Finnmark. :p

Elverumawd
20/06/13, 13:32
Kjører Bardufoss - Elverum på ca døgnet inkl stopp. Men skal jo koble på vogna også trøkke videre! Men det stopper ikke meg! Er forsåvidt siste turen min i grønnt :-) så grei dimmetur? ;-)

sendt fra galaxy'n ;-)

VolvoForsell
20/06/13, 17:24
Kjører Bardufoss - Elverum på ca døgnet inkl stopp. Men skal jo koble på vogna også trøkke videre! Men det stopper ikke meg! Er forsåvidt siste turen min i grønnt :-) så grei dimmetur? ;-)

sendt fra galaxy'n ;-)

En helt holdbar tur! :)

Elverumawd
20/06/13, 17:30
Hehe ja ;-)

larsverm
20/06/13, 20:06
Kjørte Hammerfest-Åsnes på 27 timer en gang. Det tar vanligvis litt mer... :p

Elverumawd
20/06/13, 20:10
Kjørt til Elverum rimelig kvasst. Bra var det ikke og fort gikk det ;-) alle vinduene på bilen var helt nede fra Rena hehe :-P

larsverm
20/06/13, 20:21
Det er nok egentlig ikke helt å anbefale... :p Men en tur til Göteborg skal gå lett.

Elverumawd
20/06/13, 20:40
Direkte fra Elverum ja. Fra Bardufoss, så går det. Men er f ikke bra haha :-p

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
20/06/13, 20:44
Det er nok egentlig ikke helt å anbefale... :p Men en tur til Göteborg skal gå lett.

Du blir med mao? :)

larsverm
20/06/13, 22:55
Ja, det er planen. Lenge siden jeg var på Volvo-museet - og kan jo bli artig å hilse på en del av dere som jeg "kjenner" her på forumet. :)

Daniel V
20/06/13, 23:17
Golf 3 er rustbøtte, tror heller jeg ville sett etter en 4er. Man kan selvfølgelig finne et godt eksemplar, men jeg føler en må lete litt.

Ja, de vanlige Golf 3ene pleier å ruste MEGET ja! Cabene pleier å være litt bedre, da mange av dem ikke er i bruk på vinterstid :)

C.Erstad
20/06/13, 23:20
Ja, de vanlige Golf 3ene pleier å ruste MEGET ja! Cabene pleier å være litt bedre, da mange av dem ikke er i bruk på vinterstid :)

Har en vennine som skal selge en 2`er golf cabbbbe... :)

Daniel V
20/06/13, 23:21
Det er godt gjort, for Golf 2 finnes ikke i Cabriolet :) De laget Golf 1 cabriolet frem til 1993, så gikk de rett over på Golf 3 cab :)

C.Erstad
20/06/13, 23:22
Det er godt gjort, for Golf 2 finnes ikke i Cabriolet :) De laget Golf 1 cabriolet frem til 1993, så gikk de rett over på Golf 3 cab :)

Mener da såklart golf 1 ;)
Roter litt...

VolvoForsell
21/06/13, 23:57
Oppmøte tid på tusenfryd? Er dette bestemt?

Svirre
22/06/13, 11:15
Da har vi fått bekreftet følgende oppsett:

10:00-11:00 VCDC - Volvo Cars Demo Centre
11:30-12:30 Varianten Lunch
13:00-14:00 Blue Train 2 Factory Tour
14:30-16:00 Volvo Museum

Så vi bruker ca. 3t på å kjøre siden vi skal dra vogn. Også er jeg usikker på om vi skal ha med vognene rundt på aktivitetene eller om vi skal sette de fra oss ved campingen FØR vi reiser rundt. Så 06.00 er absolutt siste avreisetidspunkt. For dere som ikke skal overnatte anbefaler jeg å komme 10-15 min før k. 6 på fredags morgen. Om vi alle blir samlet så reiser vi sikkert når vi blir klare for det.

Møteplassen ved avreise kan vi ta enten ved parkeringa på Vintero Senteret (der vi skal overnatte), evt. innkjøringa til Tusenfryd ved 1-2-3 stasjonen :)

Daniel V
22/06/13, 15:11
Lettest å møte ved 1-2-3 stasjonen ved Tusenfryd, det ser man fra motorveien for de som ikke er kjent. Det gjør man ikke med parkeringen til Vinterbrosenteret :p

VolvoForsell
22/06/13, 22:16
Kan vi ikke bare si det så enkelt at Vi reiser fra 123bensinstasjonen på tusenfryd 06:00.
Så opp folk setter klokken slik at vi møter opp 05:30-05:45 så vi får snakket litt og avtalt litt videre? eller hva mener dere? :D

Elverumawd
22/06/13, 22:25
Støttes

sendt fra galaxy'n ;-)

VolvoForsell
22/06/13, 22:33
Flott! Da får vi se hvor mange som støtter forslaget.
Jeg reiser avgårde i morgen på en go ukes sydenferie med fruen og blir borte til 1. Juni jeg får da ikke kommet inn på forum å sett hvem som støtter forslaget osv. Men jeg skal med engang jeg er i stad til å skjekke når jeg kommer hjem se hvordan det blir til. Men i og med Vi reiser senest 06, mener jeg der er greit å kanskje ha 15-30 minutter på oss å samle gjengen og avtale hvordan vi gjør det videre med evt. stopp og ankomst gøteborg. :D

Børge Vikebø
23/06/13, 09:54
Funnet ut hvilken camp det blir?

Elverumawd
23/06/13, 10:19
Har ikke fått svar enda! Så det blir en ringe runde denna uka her.

sendt fra galaxy'n ;-)

Svirre
23/06/13, 11:13
Lettest å møte ved 1-2-3 stasjonen ved Tusenfryd, det ser man fra motorveien for de som ikke er kjent. Det gjør man ikke med parkeringen til Vinterbrosenteret :p

Kan vi ikke bare si det så enkelt at Vi reiser fra 123bensinstasjonen på tusenfryd 06:00.
Så opp folk setter klokken slik at vi møter opp 05:30-05:45 så vi får snakket litt og avtalt litt videre? eller hva mener dere? :D

Flott! Da får vi se hvor mange som støtter forslaget.
Jeg reiser avgårde i morgen på en go ukes sydenferie med fruen og blir borte til 1. Juni jeg får da ikke kommet inn på forum å sett hvem som støtter forslaget osv. Men jeg skal med engang jeg er i stad til å skjekke når jeg kommer hjem se hvordan det blir til. Men i og med Vi reiser senest 06, mener jeg der er greit å kanskje ha 15-30 minutter på oss å samle gjengen og avtale hvordan vi gjør det videre med evt. stopp og ankomst gøteborg. :D

Ja, er enig i det :) 1-2-3 ligger inn mot Tusenfryd som er skilta, så da kan vi si at det blir møtepunktet. (Bare slår litt i bordet og sier at det blir møtepunktet ;) )

Møtested: 1-2-3 stasjonen v/Tusenfryd. Avreisetidspunkt: kl. 06.00!

Veibeskrivelse: Følg skilting mot Tusenfryd uten for Oslo. Anbefaler alle å møte opp litt før!

C.Erstad
23/06/13, 17:00
Avreisetidspunkt: kl. 06.00!

zZZzzzZZZ

Agrostar
23/06/13, 17:20
Er det ferie eller ke fakerten er det? :p Står opp 5.30 når eg skal på jobb kl 7 jo xD

Svirre
23/06/13, 17:53
zZZzzzZZZ

Huffamei :) Er sjelden våken før kl. 16.00 på dagen, da jeg slutter på jobb ;)

Daniel V
23/06/13, 22:36
Får bare henge i stroppen jeg da, så får jeg kjøre 850 :)

C.Erstad
24/06/13, 00:04
Huffamei :) Er sjelden våken før kl. 16.00 på dagen, da jeg slutter på jobb ;)

Står opp 6 eg :P

Så tror ikke det blir et problem liksom :)

Lexaron
24/06/13, 10:56

Fornuftig forslag. Dette støtter jeg :)

Svirre
24/06/13, 15:22
Står opp 6 eg :P

Så tror ikke det blir et problem liksom :)

Er selv fysisk oppe halv 7 hver dag, men er ikke bevisst før 1 time etterpå :p

Elverumawd
24/06/13, 17:52
Da kan jeg med glede medele at campingen er good! Pr.Vogn: 300 SEK inkl strøm. Da har de gitt oss en liten rabatt. Jeg booker det. Noen innvendinger? ;-)

Elverumawd
24/06/13, 17:56
MEN jeg trenger ANTALL personer som skal være med på campingen!

Elverumawd
24/06/13, 17:59
Funnet ut hvilken camp det blir?

Det blir LILLEBY :-)

Svirre
24/06/13, 20:37

Ikke antall vogner? I såfall så er det 2 stk fra min side.

Børge Vikebø
24/06/13, 21:08

2 voksne, en på 3år, 7 år og 8 år.

C.Erstad
24/06/13, 22:37

Eg er 2.

Børge Vikebø
24/06/13, 23:31
Pris pr overnatting eller hele helgen?

Elverumawd
25/06/13, 00:51
Det er døgn leia.

grove skrive feil rettes til galaxy'n ;-)

Børge Vikebø
25/06/13, 11:22
Inkl alle personer da? 25,- i rabatt er bedre enn ingenting :p

Elverumawd
25/06/13, 11:25
Slik jeg forstod på hu dama så betalte vi kun vognplass med strøm for 300 kr natta :-) Det er klart det er bedre enn ittno, hehe ;-)

Svirre
25/06/13, 19:03
Slik jeg forstod på hu dama så betalte vi kun vognplass med strøm for 300 kr natta :-) Det er klart det er bedre enn ittno, hehe ;-)

Er det pr. person eller pr. vogn? Siden du lurer på hvor mange som kommer :p

VolvoForsell
25/06/13, 19:24
Er vel per. Vogn

Elverumawd
25/06/13, 21:30
Pr.vogn. :-)

Svirre
25/06/13, 22:00
Pr.vogn. :-)

Flott flott :) Begynte å lure :p Men har du regna ut sånn ca på hvor mange vi blir/hvor mye det blir på hver snute? Tenker da på alt inkl. GoCart.

Elverumawd
25/06/13, 22:06
Jeg har bare kontroll på campen :-p

C.Erstad
25/06/13, 23:28
Flott flott :) Begynte å lure :p Men har du regna ut sånn ca på hvor mange vi blir/hvor mye det blir på hver snute? Tenker da på alt inkl. GoCart.

Skal du på økotur? :P

Svirre
26/06/13, 23:07
Skal du på økotur? :P

Har budsjett langt over hva du tror, men er greit å vite sånn ca :) Det er litt forskjell på 300pr. snute kontra 1000kr ;) Ikke at jeg blir lei meg i den forstand :p

C.Erstad
26/06/13, 23:12
Har budsjett langt over hva du tror, men er greit å vite sånn ca :) Det er litt forskjell på 300pr. snute kontra 1000kr ;) Ikke at jeg blir lei meg i den forstand :p

Hehe, jo det er jo det :)

Daniel V
27/06/13, 19:14
Hadde vært greit å vite ja. Noen av de prisene som blir oppgitt på tidligere sider her, så er det faktisk billigere å dra alene som en person. :p Det vil da si at vi ikke har fått grupperabatt som er vanlig, men gruppepålegg :p

Bare få ut prisen pr. person for det offisielle opplegget med fabrikk, museum og demokjøring. Det andre er jo en frivillig aktivitet, som ikke har noe med klubben å gjøre, så det får dere ta utenom :)

VolvoForsell
29/06/13, 13:49
Ja folkens blir det så vi møtes 05:45 på 123 stasjonen tusenfryd eller er det noen som dropper det å kjører straka veien?

Svirre
29/06/13, 14:05
Ja folkens blir det så vi møtes 05:45 på 123 stasjonen tusenfryd eller er det noen som dropper det å kjører straka veien?

Har skrivi lenger opp her at vi samles der på morran. Om noen kjører beint ned tviler jeg på, men om noen som henger seg på underveis kan nok skje :)

Elverumawd
29/06/13, 14:06
Blitt lova att bilen skal være ferdig nå mandag eller tirsdag! Håpe de holder ord! ;-)

Svirre
29/06/13, 14:07
Blitt lova att bilen skal være ferdig nå mandag eller tirsdag! Håpe de holder ord! ;-)

Best for dem :p Kommer du fra Bardufoss?

Elverumawd
29/06/13, 14:37
Kjører fra Bardufoss dagen bilen er tilbake. Opprinnelig er jeg fra Elverum, men har jobba som Grenader i forsvaret i Bardufoss. Hadde min siste dag i det grønne igår! :-)

Tarell
30/06/13, 11:25
Hei folkens!
Alt er på plass, men desverre kan ikke jeg bli med dere, pga må ta noen vakter på jobben den helgen.
Men har gjort klart alt for dere, så det er bare å kose seg på turen :)

Hvis noen vil ta styringen, så bare ta kontakt, så får dete kontaktpersonene i Gøteborg, både på Volvo museet og på Gokarten.

Svirre
30/06/13, 23:13
Jeg kan sikkert overta om det er greit. Har vært nede der før og kjenner litt til hvordan det foregår der nede ;)

Daniel V
01/07/13, 00:23
Siden jeg er eneste fra styret som er med, har jeg sagt jeg kan ta på meg ansvaret for selve fabriksturen og det, så om du vil være med å bistå på det er det supert.

Svirre
01/07/13, 00:35
Siden jeg er eneste fra styret som er med, har jeg sagt jeg kan ta på meg ansvaret for selve fabriksturen og det, så om du vil være med å bistå på det er det supert.

Den er brun! Tar resten av den samtalen på PM :)

C.Erstad
02/07/13, 06:30
Er her nede no eg.... På campingen.
Kom i helgen som var.

Elverumawd
02/07/13, 07:44
Er her nede no eg.... På campingen.
Kom i helgen som var.

Å hvordan er det der? :-)

VolvoForsell
02/07/13, 12:40
Hei folkens!
Alt er på plass, men desverre kan ikke jeg bli med dere, pga må ta noen vakter på jobben den helgen.
Men har gjort klart alt for dere, så det er bare å kose seg på turen :)

Hvis noen vil ta styringen, så bare ta kontakt, så får dete kontaktpersonene i Gøteborg, både på Volvo museet og på Gokarten.

Leit at du ikke kan blir ned tarell. Menmen må man på jobb så blir det sånn.

Elverumawd
02/07/13, 14:54
Da er bilen henta, så da blir det gøteborg i Volvo ;-)

Agrostar
02/07/13, 15:25
Kan nokon skrive med feit tekst eller i første post kvar og når me møtest? Både med tanke på avreise og kvelden før?

Daniel V
02/07/13, 15:26
Kan nokon skrive med feit tekst eller i første post kvar og når me møtest? Både med tanke på avreise og kvelden før?

Kom når du vil, vi reiser fra 1-2-3 stasjonen kl 06:00 fredag morgen. Det er det eneste som er spikret fra vår side.

Daniel V
02/07/13, 23:18
Her har det skjedd noe kluss!

Når jeg overtok informasjonen fra Tarell nå, ser jeg at det har blitt bestilt for 40(!) mennesker! Vi er under 20 påmeldte, så jeg og Svirre vil jobbe på spreng i morgen (03.07.13) for å få redusert dette, så vi slipper å betale dobbelt så mange. Det har ALDRI vært snakk om 40 stk, så hvorfor dette har blitt bestilt har jeg ingen anelse om! Det får dere ta med Tarell.

GoKart er også bestilt for 45(!!) mennesker, og det er 9 stk i følge det jeg har fått av info som skal på det. Dette vil derfor bli avbestilt, med mindre dere 9 som har meldt dere på vil dele regningen på nesten 30 000,-.

Tarell får svare for hvorfor han har bestilt til 28 mer enn det som er påmeldt..........................

C.Erstad
02/07/13, 23:31
Å hvordan er det der? :-)

Er helt ok liksom. Vært på bedre plass liksom :-)

Tarell
03/07/13, 06:14
Her har det skjedd noe kluss!

Når jeg overtok informasjonen fra Tarell nå, ser jeg at det har blitt bestilt for 40(!) mennesker! Vi er under 20 påmeldte, så jeg og Svirre vil jobbe på spreng i morgen (03.07.13) for å få redusert dette, så vi slipper å betale dobbelt så mange. Det har ALDRI vært snakk om 40 stk, så hvorfor dette har blitt bestilt har jeg ingen anelse om! Det får dere ta med Tarell.

GoKart er også bestilt for 45(!!) mennesker, og det er 9 stk i følge det jeg har fått av info som skal på det. Dette vil derfor bli avbestilt, med mindre dere 9 som har meldt dere på vil dele regningen på nesten 30 000,-.

Tarell får svare for hvorfor han har bestilt til 28 mer enn det som er påmeldt..........................

Tror jeg vet hvorfor.
De spurte meg hvor mange som kom.
Svaret mitt var neppe mer enn 40, men regner med et lavere tall.
Har garantert vært en glipp i kommunikasjonen der et sted.
Beklager dette på det sterkeste.....

Daniel V
03/07/13, 08:03
Tror jeg vet hvorfor.
De spurte meg hvor mange som kom.
Svaret mitt var neppe mer enn 40, men regner med et lavere tall.
Har garantert vært en glipp i kommunikasjonen der et sted.
Beklager dette på det sterkeste.....

Vi skal nok få ordnet det. :) Svirre kontakter dem etterpå :)

Børge Vikebø
03/07/13, 09:19
får vi en noelunde pris på det hele da kanskje? ser at museet tar 120 sek pr familie, 60 pr voksen, 25 for barn etc. hva blåtoget koster vet jeg ikke når det er gruppebestilling, men for almenheten er det visstnok gratis (maks 10 pr booking).

Vi er beredt på kostnad ved dette, men er interessant å ha en noelunde klarhet på forhånd om det er 1000 eller 5000 liksom..

Svirre
03/07/13, 09:21

Om du vil så kan du komme torsdags kveld og overnatte på parkeringa på Vinterbro Senteret (der vi parkerte i 2010). Jeg også kommer til å være der over natta for da kan jeg sove litt lenger på fredag :p