Vis full versjon : [FERDIG] VCCN helg i Gøteborg museet og litt mere.
får vi en noelunde pris på det hele da kanskje? ser at museet tar 120 sek pr familie, 60 pr voksen, 25 for barn etc. hva blåtoget koster vet jeg ikke når det er gruppebestilling, men for almenheten er det visstnok gratis (maks 10 pr booking).
Vi er beredt på kostnad ved dette, men er interessant å ha en noelunde klarhet på forhånd om det er 1000 eller 5000 liksom..
Som Daniel V sier så tar jeg kontakt om ikke lenge og gjør et forsøk på å få ned gruppa til 20 personer. Da får jeg en ca pris om hva det vil koste pr. hode på blåtoget, og Demo Centret trur jeg nesten at vi neppe blir over 15 stk. GoCarten avbestiller jeg, så får vi heller ta en dropp-in tur om lysten byr seg.
Det blir litt vanskelig å gi noen pris akkurat nå, for vi forhandler jo med dem for å slippe å betale for de 28 som aldri var meldt på :p
Men, at det havner på rundt 500,- per pers (uten GoKart) er jo det som var utgangspunktet. Sånn som det er nå, blir det vel nesten 3 ganger så mye per pers. Det vil Svirre og jeg gjøre alt som står i vår makt for å unngå! :)
GoKarten tror jeg vi bare må drite i fordi det er ikke realistisk å betale 3000,- hver!
EDIT: Ser at Svirre var før meg! :)
03-07: Oppdatering om endring av antall påmeldte:
Da har jeg hatt en hyggelig samtale med ei som heter Jeanette på Volvo fabrikken. Antallet på museet, fabrikkturen og restauranten VARIANTEN reduseres fra 40 til 20stk, og Demokjøringen reduseres fra 40stk til 15stk (om vi skulle bli flere så har vi fått en pris på 4300kr for 16-20stk, om flere skal kjøre). GoCart er avbestilt, men for de som har lyst til å dra å kjøre kan reise bortom og kjøre på "drop-in".
Det er fullt mulig for oss som kjører campingvogn å parkere alle plassene (museet, fabrikken og ved Demosenteret). Når vi skal spise så ble vi anbefalt å la bilene stå parkert ved fabrikken og gå 300m til der vi skal spise lunsj :)
Så foreløpig så ser prislisten slik ut:
Demosenter - 4300kr (blir rimeligere om vi er 15stk eller færre)
Museet m/guide - 1500kr
Fabrikktur - 2500kr for 40stk (fikk ingen pris på dette, men regner med at det blir billigere om vi halverer antall påmeldte)
Lunsj - 78kr pr. pers.
Så en ca. prisvurdering blir slik pr. stk inkl. lunsj: (kan bli billigere)
Med kjøring på VCDC - 400kr
Uten kjøring på VCDC - 260kr
Ut i fra hva jeg skjønte på Daniel så skulle klubben dekke utgiftene ved museet, fabrikkturen og demosenteret, for så at vi betaler tilbake for ant. personer som det kommer på. Lunsjen betales på restauranten.
Viktig info:
Volvo krever at vi melder fra om hvem som sitter i hvilken bil (reg.nr) pga. innsjekkinga på området. (Liste med reg.nr. sendes til vaktholdet utenfor fabrikken). Derfor vil jeg foreta en sjekk av dette FØR avreise ved Tusenfryd fredag morgen! For de som har mulig så er det flott om de kan sende reg.nr. og navn på de som kjører/sitter på i en mld. til meg på tlf: 92 48 22 14 (helst ikke PM her på forumet).
Ang. kjøring på Demosenteret så har jeg sagt meg villig til å være ansvarlig for de som skal utpå å kjøre. Dvs. at de som skal kjøre må ha med førerkort og ikke være påvirket av alkohol eller andre rusmidler (regner med at dette ikke skal være et problem). Uansett velger jeg å ta en sjekk av førerkort på de som skal kjøre!
Bilene som vi skal kjøre er kun forsikret med ansvarsforsikring og fungerer på samme måte som i Norge. Skade på biler blir belastet sjåføren med inntil 6000SEK i egenandel.
Håper dette var nok info til å kunne senke skuldrene litt mer, også håper jeg alle sammen får en flott tur selv om det blei litt hektisk på slutten for oss som styrer med dette :) Daniel V: fikser du litt info på framsida? ;)
Daniel V: fikser du litt info på framsida? ;)
Skal gjøre det med en gang jeg kommer hjem! :)
Elverumawd
03/07/13, 20:01
Men vi må bo på Campingplass? Så vi slipper og "dobbelt" booke :-p
grove skrive feil rettes til galaxy'n ;-)
Om du vil så kan du komme torsdags kveld og overnatte på parkeringa på Vinterbro Senteret (der vi parkerte i 2010). Jeg også kommer til å være der over natta for da kan jeg sove litt lenger på fredag :p
Endeleg eit litt vetigt svar :p
Endeleg eit litt vetigt svar :p
Hvis du hadde lest i tråden før du spurte, så hadde du nok fått svaret en 5-6 ganger :p
Børge Vikebø
04/07/13, 12:31
Vi kjører muligens rett til Gb/Lilleby ikveld. Mellomste har mulig adhd så han må ha litt faste rammer. C.Erstad er allerede der, så får plage han litt.
Anders Dybvadsskog
04/07/13, 12:49
Får ikke til å bli me nå i helga:( ska kanskje inover mandag eller tirsdag, men dere planlegger kjøring og slik på bane? Er det noe enkelpersoner som meg kan få fiksa når jeg drar dit? Tenkte meg på museumet, men kunne å tenkt meg både fabrikktur og den demo kjøringa. Men får jeg det som enkeltperson eller er det bare grupper?
Det må vel bestilles. Vi har i alle fall gjort det hver gang vi har vært på det. :)
Demokjøringen vet jeg ikke om er forbeholdt grupper eller hva det er.
Det er uansett for sent å melde seg på til turen vår nå, hvis noen vurderer det. :(
Vi kjører muligens rett til Gb/Lilleby ikveld. Mellomste har mulig adhd så han må ha litt faste rammer. C.Erstad er allerede der, så får plage han litt.
Går helt fint :-P
Elverumawd
04/07/13, 16:18
Husk att jeg har booka. På mitt navn for alle :-p bare oppgi navnet mitt da du kjem dit. :-) Lars-Erik Småriseth
Det må vel bestilles. Vi har i alle fall gjort det hver gang vi har vært på det. :)
Demokjøringen vet jeg ikke om er forbeholdt grupper eller hva det er.
Det er uansett for sent å melde seg på til turen vår nå, hvis noen vurderer det. :(
Kjøringa er forbeholdt grupper. Isåfall om du som egen person ønsker å betale en del alene så tviler jeg på at det lar seg gjøre :p
Husk att jeg har booka. På mitt navn for alle :-p bare oppgi navnet mitt da du kjem dit. :-) Lars-Erik Småriseth
Forklarte hun på god svensk at eg var en del av gruppen. Bare kom noen dager før de andre. Ok sa hun. :-)
Elverumawd
04/07/13, 18:32
Hehe okei :-) vogna koblet og klar ;-)
Da sitter vi klare og venter på morradagen :)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1010035_10151750972942790_1077015260_n.jpg
Børge Vikebø
04/07/13, 21:29
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/240.jpg lokallagstreff
VolvoForsell
04/07/13, 22:51
Morro!!
Ses i morgen karer! :)
Føler at V70 kommer til å dominere litt på denna turen :p
BTW: Mr. Vikebø og C. Erstad:
Kan dere sende meg en sms med navn på hvem som sitter i hvilken bil og reg.nr. på tlf: 92 48 22 14? Trenger det innen vi kommer til Gøteborg i morra :)
Naturchips
05/07/13, 21:02
Når kan man melde seg på til neste år? ;)
Får prøve å blie med neste år tenker jeg. I År blei det litt andre ting denna helga som blei prioritert.
Og da kan jeg stille opp med litt meir spesiell bil enn S80
Vi må først se om det blir noe neste år :)
Vi må først se om det blir noe neste år :)
Hva er årsaken til dette Daniel?
Hva er årsaken til dette Daniel?
At det ikke pleier å være nok som vil være med at vi tar det vært år. Det forutsetter også at fabrikken og alt det er åpent, noe den ikke var i fjor sommer. Vi skulle egentlig dra i juli i fjor, men da var alt stengt hele sommeren. Kun museet som var åpent. Så det avhenger ikke alltid av oss :)
Når kan man melde seg på til neste år? ;)
Først må du få lappen og egen bil ;)
At det ikke pleier å være nok som vil være med at vi tar det vært år. Det forutsetter også at fabrikken og alt det er åpent, noe den ikke var i fjor sommer. Vi skulle egentlig dra i juli i fjor, men da var alt stengt hele sommeren. Kun museet som var åpent. Så det avhenger ikke alltid av oss :)
Ser den. Bli det slik at det blir en gang iblandt da eller?
Kunne egentlig tenkt meg å dra dit igjen, men det passet ikke denne gangen. Har også hvert med på kjøringen der en gang (med jobben) og det var veldig morro, selv med fartsgrenser.
400kr for omvisning og kjøring er absolutt ingen upris. Vet det koster litt å leie banen og bilene der.
Hvor mange var dere denne gangen?
VolvoForsell
07/07/13, 14:50
Vi var vel Ca. 15 :)
Vi var 20, men 15 kjørende hvis jeg ikke husker feil :)
Børge Vikebø
07/07/13, 19:54
Jeg hadde 4 som ikke kjørte.
VolvoForsell
07/07/13, 20:56
Vi var 20, men 15 kjørende hvis jeg ikke husker feil :)
Stemmer! Sånn det var :)
Da er artikkel om turen publisert:
http://www.vccn.no/content.php?204-Volvo-Ca-Club-Norway-til-Volvo-Torslanda-2013!
Meget bra artikkel fra en fantastisk tur :) Ser allerede frem til neste!
Takker for turen! Moro å se åssen folk ser ut bak nikket sitt ;) Dessuten syns jeg hele fredagen gikk bra, selv mtp tidspresset vi hadde siden jeg og ElverumAWD hadde med oss hybel på hjul :)
Takker for turen! Moro å se åssen folk ser ut bak nikket sitt ;) Dessuten syns jeg hele fredagen gikk bra, selv mtp tidspresset vi hadde siden jeg og ElverumAWD hadde med oss hybel på hjul :)
Hehe, jo det var no bra det!
Kjekke tur! :D :D :D
Elverumawd
08/07/13, 16:46
Men jaggu vart det en bra getto-camp vi laga ;-)
Men jaggu vart det en bra getto-camp vi laga ;-)
Hehe, vart bra den! :D
Børge Vikebø
08/07/13, 17:40
Jo takk for hyggelig lag, selv om vi måtte kjøre videre før dere våknet. Gjerne med på en ny tur!
Elverumawd
08/07/13, 17:43
Skjønnte ingenting da jeg stakk hue ut 12.45 på lørdag :-p hadde helt glemt att dere skulle dra :-) Men det var veldig artig og møte ansikta bak kallenavna! :-)
Hehe. Du var ikke aleine, men sant skal sies; noe forvirra ut den døra var du :p
EDIT: Noen bildetråd som er opprettet for denne turen?
Elverumawd
08/07/13, 22:54
Hehe ja! :-p
Tenkte jeg skulle mekke en bildetråd nå :)
Takkar for turen eg og ;) Spesielt takk til lån av soveplass fredagsnatta :p Reiste torsdag og kom att igår halv 11, 1700km.
Eg reiste til Borås laurdag for å helse på ein eg jobbar med og resten av familien hans, so blei verande der den natta. Når eg da for mot Norge igjen søndagen for eg no i passleg tempo på motorvegen. Plutseleg såg eg ei campingvogn med litt kjente fargar, og hjul, og bil, og det som ga utslaget, parabolen på taket av vogna. Trudde eg skulle daue av latter når eg hadde tatt igjen Svirre :p Godt gjort eigentleg at me møttest igjen! Prøvde å finne nr ditt, men det fekk eg ikkje til. Korleis gjekk det med das deutchen møyndomsfrauen eigentleg?
Elverumawd
09/07/13, 13:47
Joda, de ble låst inne av faren og han slutta og smile til oss :-p
Hahahahahahah, gjorde de so mykje etter at eg og bergensarane reiste?
.....Korleis gjekk det med das deutchen møyndomsfrauen eigentleg?
Joda, de ble låst inne av faren og han slutta og smile til oss :-p
Noen som har lyst til å utdype litt her? :-P
Elverumawd
09/07/13, 15:45
Var noen døttre der som var relativt søte, da vi starta å hilse på de og slik, så likte ikke far dems det ;-)
Og slikt?! Ke de gjorde eigentleg :p
Noen som har lyst til å utdype litt her? :-P
Selv med telt hold de døtrene på avstand fra oss :p Møtte faren i fellesdusjen. Ganske stivt blikk han hadde på meg :rolleyes:
Elverumawd
09/07/13, 16:47
Hilse og glane kan man vel si :-p
Hmm, han helste no på meg når eg var borte på dass :p Men Svirre, eg tykte det var genialt når eg møtte deg igjen!
Elverumawd
09/07/13, 17:05
Haha, du kjørte forbi meg å! :-p
Gjorde eg?! Køyrde de ilag eller? Klarar ikkje å hugse det nemleg :p Du har for anonym bil og vogn.
Elverumawd
09/07/13, 22:45
Godet det, gli inn i mengda ;-)
Selv med telt hold de døtrene på avstand fra oss :p Møtte faren i fellesdusjen. Ganske stivt blikk han hadde på meg :rolleyes:
Hehe, han var vel klar for deg!
Ahh.. Swirre! nicht in den Arsch
Takkar for turen eg og ;) Spesielt takk til lån av soveplass fredagsnatta :p
Jo bare hyggeligt!
Det går gjerne noen dager uten at jeg gjør noe med internett nå på sommeren. Så noen dager på etterskudd:
Takk for trivelig tur, alle som var med. Artig å hilse på enkelte av personene bak brukernavnene her på forumet. :)
Godt, morsomt, givende program med kjøring, fabrikk og museum. Blir gjerne med på noe lignende en annen gang.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.