Vis full versjon : GMV's V70R -04
Er det 185 hk dieselblokka som skal brukast?
T5 blokka mener Autotech.
Litt snadder til denne også.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/2700.jpg
Skeive dager i Hegra? :P (Bildet står 90 grader på skakke)
Så det jeg og men regner det essensielle er dekket opp.
Skeive dager i Hegra? :P (Bildet står 90 grader på skakke)
Kva skal desse pluggane på biletet då brukast til? ;)
Kva skal desse pluggane på biletet då brukast til? ;)
Når ble gaupe en griseart?
Det er foringer til fremre nedre bærearm bak og noen motorfester. Synes den har blitt noe kenguruaktig den siste tiden så tror det er noen motorfester som er dårlige.
Da var bilen levert til oppretting og lakk av bakdør (endelig)
Hva som har skjedd ? Påkjørt ?
Mener å huske det var snakk om en parkeringsbulk :)
Jepp. Er en parkeringsbulk fra tidligere. Etter ryktene skal den være ferdig opprettet og lakkert nå.
Har skumlest litt i tråden din men ikke funnet svar, så da blir jeg pent nødt til å spørre; Hva slags senkefjærer har du? Hvor mye senker de? Høyden er jo perfekt til å være bruksbil.
Samtidig kan jeg vel også si at det er en knallfin bil du har. Jeg DIGGER interiøret i den :)
Takker for det. Ja høyden er perfekt til bruksbil. Merket på fjærene er Eibach og skal senke ca 30mm. Tror dessverre du skal slite med å få tak i de da de gikk ut av produksjon for omtrent 2 år siden. Andre alternativer er K.A.W, Elevate, eller IPD. To sistnevnte er ikke med TÜV så blir værre å få godkjent her til lands.
Fått gjort litt service arbeid på denne. Byttet tåkelysene pga vanninntregnig. De er fortsatt LED konvertert, men denne gangen er det 9 led i hver istedet for 4 før. Sjekket over foringer, bremser etc. Kappet ned eksos pga litt dårlig passform.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/64.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/65.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/66.jpg
Godt å se at den får stell! :)
Hvilken olje kjører du med? Tenkte å ta et oljeskift snart på min.
Kjøpte du nye glatte lister på dører og fangere, eller lakkerte du de originale?
Jo det gir en god følelse etterpå å få gjort unna litt forefallende. Jeg kjører på Castrol Edge 0-40
Det vet jeg faktisk ikke. Lakkering av listverk ble gjort av forrige eier.
Sånn ble tåkelysene etter ombygging fra 4 til 9 LED pærer. Satser på at de lyse bedre nå og at eventuelt fukt ventileres ut gjennom de små hulla jeg borret.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/97.jpg
Dagens økt ble montering av tåkelys. Skifte av olje og filter. Skiftet 4 foringer i bakstillinga til Powerflex.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/101.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/102.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/103.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/104.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/105.jpg
Men hva er denne kontakten til? Fant den i framkant av venstre framhjul. Kan det være til lyktepusserne som er fjernet?
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/106.jpg
Er det knot (vanskelig) å få ut de gamle foringene der?
De yttre mot navet ja om du ikke tar av skive og bremseskjold. De store mot karosseriet gikk veldig greit med baufil. Brukte ikke mer enn 5-10min å ta ut de.
Helt fan av fargen på bilen din GMV :D
Takk. Sånn skitten saltgrå blåfarge?
Den er vasket da.... For 3 dager siden.
Gr a bilen til din bror som står til høyre? Du må sparke han bak, så han får den ferdig til sommeren 2015 :-)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/12/103.jpg
Ja det er den. Han holder på i skrivende stund. Er mange detaljer som må fabrikeres da det ikke akkurat er hyllevare.
Bestilte alt av resterende superflex foringer bak fra QWT da de hadde 15% på de allerede lave prisene. God jul og stay tuned!
Stas!
Har igjen bærearmene foran på min ellers har jeg på plass alt fra Powerflex som er å få til min bil :)
Stramt!
-
Per Turbo
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder/Chairman
Skal bli bra å få strammet den opp litt ja. Var på (meget sein) EU i dag. Ingen overraskelser å finne der
Sånt er alltid hyggelig :)
Nye deler på hylla.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/214.jpg
Jepp hehe. Ikke mange gummiforinger igjen nå.
Blir bilen nevneverdig mer ubehagelig å kjøre?
Mer knirking fra interiør f.eks?
Nei jeg vil ikke si det. Sålangt har alle foringer jeg har byttet gjort den bedre og mer presis å kjøre.
Har i dag slettet diverse feilkoder i forbindelse med at bilen hadde flatt batteri i høst. Fått kalibrert elvindu, dempere og klimaanlegg.
Hva går kalibrering av klimaanlegg ut på?
Kalibrerer endestopp på spjeldmotorer. Samme med elvindu.
Nye deler i hus. Etter en nærmere titt så får man faktisk ikke alle foringer i bakstillinga i poly. Derfor bytter jeg alle resterende i gummi også for best mulig resultat. Ett par av de i gummi er polyforingen av innsatstype.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/950.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/951.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/952.jpg
Er det til ramma og diffen dette?
kanskje jeg burde vurdere å bytte disse når jeg skal ned med diffen likevel :p
Var ute for ett uhell i dag.... Gata midt i Verdal sentrum var forhøyet med en skarp kant som minnet mest om å kjøre over en kantstein. Gjett om det smalt! Kan si som så at det kom endel gloser som ikke står i bibelen!
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/02/927.jpg
Det der er vell det de på sweedespeed kaller exhaust braket of death?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skal du lage egen en eller kjøpe en original da?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Går ikke med annen design enn orginal så får nok bli det. Er kun maks 5mm klaring til eksos. Men eksos ble bøyd og skurer borti mellomakselen. Skrufestene til braketten ble også litt bøyd.....
Er no drit det der. Livredd for høye fartshumper, ferjelemmer osv.
Trodde jeg hadde tatt brakketten selv her på lørdag på vei ut av et parkeringshus :p
SINISTER FINNI
24/02/15, 21:58
Ta springfart og hivden på skogen, jeg har kjørt uten i 4 år.
Den er fjernet nå ja. Fikk bulk i eksosen og slapp unna med skrapemerker på mellomakselen. Måtte ta av racepipen å snu den for å få nok klaring igjen.
Hvordan gikk det med mellomakselen? Verdt borti noen som har fått såpass slag at det har endt opp med kast i mellomakselene;)
Tror den berget unna. Ihvertfall ingen vibrasjon under kjøring.
Da var nye skiver bestilt. Byttet til nye orginale Volvo på mai i fjor men de har allerede begynt å ruste i senter så gjør ett nytt forsøk med uorginale.
Bestilt nytt høytalersett forran og speilglass høyre side sånn at den blir hel og pen igjen.
Har planer om å få byttet foringene i bakstillingen slik at jeg kan kjøpe nye Michelin Pilot Sport Cup dekk etterhvert.
Kanskje jeg også får montert Ferrita DP og den lett modifiserte KKK'n etterhver og. Er litt usikker på om jeg vil montere denne turboen eller om jeg kjøper den Autotech K24/K26 hybriden.
immortal92
20/04/15, 15:19
Mykje fornuftig. Dritt med rust i senter på skivene, har det eg også.
Kjører du med original innmat om det blir Autotech sin turbo?
Ja kommer nok til å gjøre det i starten. Om ikke jeg løfter toppen og shimser mellom sylindrene.
Funderer på lett porting av topp og nye kammer råder osv osv. Men da begynner det å spore kraftig av. Men i framtiden ser jeg for meg denne som en ren sommerbil.
immortal92
20/04/15, 18:27
Riktig. Ser Autotech forsterka råder etc på det kitet til 115 000,- men det er vel for å kjøre trygt med E85.
Høres ut som vi har veldig like planer for framtida, men min blir ikkje vinterlagra dei første åra, altfor god vinterbil :)
Da var nye skiver bestilt. Byttet til nye orginale Volvo på mai i fjor men de har allerede begynt å ruste i senter så gjør ett nytt forsøk med uorginale.
Bestilt nytt høytalersett forran og speilglass høyre side sånn at den blir hel og pen igjen.
Har planer om å få byttet foringene i bakstillingen slik at jeg kan kjøpe nye Michelin Pilot Sport Cup dekk etterhvert.
Kanskje jeg også får montert Ferrita DP og den lett modifiserte KKK'n etterhver og. Er litt usikker på om jeg vil montere denne turboen eller om jeg kjøper den Autotech K24/K26 hybriden.
Tror ikke det blir noe bedre med uoriginale.
Alle skivene mine var nye i fjor men en vinter med salt har fått de til å ruste i senter. Blir nok en runde med stålbørste og lakk....
Ja den er en knakende god vinterbil men jeg får vondt når jeg ser slitasjen på lakk og andre deler i vinterhalvåret.
Nei det blir ikke bedre men orginale finnes ikke hullborreder og slisset.
Jeg har planer om å få belagt senter med keramisk coating, da må det bli bedre.
Hvis du vil slippe rustproblemer er hvertfall ikke skiver med hull veien å gå om du bruker bilen om vinteren, da slike skiver faktisk kan knekke under belastning hvis dem blir gående flere sesonger under saltangrep. Mener det skjedde på skivene til en eller annen her på forumet for noen år tilbake. Slissa skiver er bedre i forhold til akkurat denne problemstillingen, men ærlig talt ser jeg ikke hensikten på disse bilene hvis det er ytelse og bremseeffekt som står i fokus foran bling-effekten. Har du originale R-bremser i god stand, stålslanger og skikkelig bremsevæske kan du drive aktiv banekjøring temmelig lenge uten nevneverdig fading.
Når det gjelder rusting i senter mellom navet og sliteflaten er det et ikke-tema hvis dere bare sørger for å vaske bilen med jevne mellomrom folkens. I sommerhalvåret vasker jeg alltid over her når jeg uansett vasker felgene, og prøver å gjøre det et par ganger i løpet av vinteren også. Da har jeg hatt rustfrie, originale bremboskiver til de har vært nedslitt og må uansett må skiftes :)
Har vasket regelmessig her og. Jeg kjøpte disse for å prøve. Da har jeg 3 sett skiver å velge mellom. Kan da spandere å ha vinter og sommer skiver.
Det er ren luksus det, spesielt om du er glad i jobben med å skiftene skivene hver vår og høst ;)
Det koster ikke mange kaloriene ekstra. Får se når skivene kommer. De er jo zink behandlet men får se. Om ikke går de til 240'n siden jeg stjal skivene fra den til R'en.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/1275.jpg
Såg nokk stjørdalns fineste v70 idag[emoji28]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha. Takk. Var vel på fredag dette. Sjeldent at jeg kjører ned der!
Var det ja[emoji4]
Sent from my iPhone using Tapatalk
degocostly
26/04/15, 21:12
Trøndelags trangeste parkeringshus? :p
Bakklandet parkeringshus er verre! De har endret nedkjøringen på torgkvartalet nå så slipper å rygge for å klare svingen.
degocostly
26/04/15, 22:00
Så jeg er ikke den eneste som måtte rygge for å klare den svingen.. :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/505.jpg
Tøft. Hvor har du kjøpt disse?
Monterte skiver i gårkveld.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/531.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/532.jpg
Hva skiller bakfangeren fra -05 og 06- ?
Kun eksossargen?
volvoRsport
16/05/15, 22:41
Hva skiller bakfangeren fra -05 og 06- ?
Kun eksossargen?
Facelift (05->) har todelt fanger (løs nedre del).
Stemmer det ja. Mangler bakfanger og lys for at det skal bli facelift.
Nyvasket i påvente av polering.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/704.jpg
fikk du noen gang testet ut turboen med billet hjulet ifra ARD?
Nei den ligger like blank og fin på hylla enda. Usikker på om jeg skal sette den på eller ikke, har heller ikke satt på Ferrita DP'n enda.
Den turboen er flette ny Volvo orginal og har dreid innløp (kon fra slangetilkobling helt inn til kompressorhjulet) og portet eksoshus nå så burde fungere litt bedre enn den orginale. Om jeg skal sette den på skal jeg levere inn eksoshuset og grerøret for å få det belagt med keramisk coating som en varmebarriere for å minske risiko for sprekkdannelse.
Bare å montere :)
Ferrita DP`n gjør susen.
Nei den ligger like blank og fin på hylla enda. Usikker på om jeg skal sette den på eller ikke, har heller ikke satt på Ferrita DP'n enda.
Den turboen er flette ny Volvo orginal og har dreid innløp (kon fra slangetilkobling helt inn til kompressorhjulet) og portet eksoshus nå så burde fungere litt bedre enn den orginale. Om jeg skal sette den på skal jeg levere inn eksoshuset og grerøret for å få det belagt med keramisk coating som en varmebarriere for å minske risiko for sprekkdannelse.
Ok. Bestilte meg ett hjul ifra ebay. Spent på kvaliteten. Var omtrent halvparten av ARD sitt.
Men jeg skal bare ha det på en 16t. Blir ikke mye forandring på min R. Blir bare s60R manifold, det vinklede eksoshuset og Ferrita downpipe.
Har ett ARD hjul til overs 6+6 om det er interessant. Det er til KKK24.
Bare å montere :)
Ferrita DP`n gjør susen.
Men jeg har veldig lyst på enten hybridturboen til Autotech eller en trippel kulelagret turbo fra Cavalli til R begge to koster ei skjorte og to armer.
Men jeg har veldig lyst på enten hybridturboen til Autotech eller en trippel kulelagret turbo fra Cavalli til R begge to koster ei skjorte og to armer.
Meget gira på den til Autotech jeg og men det blir ikke nå. :p
Ikke her heller. Trenger bytting av foringer bak, firehjulskontroll og 4 nye sommerdekk. Og så må jeg bytte olje og filter på motor.....
immortal92
26/05/15, 15:36
Eg lurer på å kjøpe autotech sin fordi wastegaten min er sliten. Vil ikkje koste på gamle turboen noke meir.
Kanskje vi får kvantumsrabatt? :D 3 stk på 1 gang :)
Blir ikkje akkurat no med meg heller...
Billigare å kjøre over grensa og hente også :)
Ikke her heller. Trenger bytting av foringer bak, firehjulskontroll og 4 nye sommerdekk. Og så må jeg bytte olje og filter på motor.....
Eg lurer på å kjøpe autotech sin fordi wastegaten min er sliten. Vil ikkje koste på gamle turboen noke meir.
Kanskje vi får kvantumsrabatt? :D 3 stk på 1 gang :)
Blir ikkje akkurat no med meg heller...
Billigare å kjøre over grensa og hente også :)
Alltid noe :p
Skal kjøpe hus snart så det legger nok en liten demper på "investeringene" i R`n :p
Hyggelig å våkne til denne snappen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/59.jpg
Fikk igjen denne fra MG Performace i dag. Konet innløp inn til kompressorhjulet for økt flow. Spent på om denne fungerer bra nå.
Keep it or sell it? Funderer på hybridturboen fra Autotech. Men da forsvinner litt av orginal preget.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/437.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/438.jpg
Er ikke hybridturboen fra autotech original utvendig?
Joda. Men tenkte mer på driftssikkerhet og kjørbarhet.
Joda. Men tenkte mer på driftssikkerhet og kjørbarhet.
Trodde i grunn den hybridturboen beholdt originalfølelsen på bunndraget men har mer å gi oppover i registeret?
Mister vel litt vil jeg tro. Drivverket er vel helt på grensen til hva det tåler også.
Da har jeg vært borte på jobb i 2 uker. Og som ved ett par anledninger tidligere så er batteriet fullstendig dødt. Har mistenkt CFE'n tidligere så jeg har alltid tatt ut den når vilen har stått over tid. Kan ikke være den da.....
Lite har skjedd med denne men nå er det på tide med litt fix.
-Blankslitte sommerdekk på innsiden. Hjulstilling på bærtur?
-Liten kaklelyd fra venstre fram som jeg ikke har peiling hvor kommer fra. Rivd og alt og kjent på det meste uten å bli klok.
-Veldig irriterende skranglelyd fra dashbord rundt instrumentområdet.
-Skranglelyd fra undersiden rundt midten ett sted.
Ajajaj!
Kjedelige lyder det der.
Noe fremgang på turbo-fronten? Eller drøyer du litt med å bytte/oppgradere?
Ja det er dritkjedelig! Drøyer litt enda med turbo. Ble så dyr den på 940'n at det forblir orginal på denne en stund til.
Da er sommerdekk i boks.
Ble Continental sport contact i dim 235/35-19
Viktig å være tidlig ute [emoji3]
Pris er avgjørende for en god handel. [emoji14]
En liten vintershinings. Får litt vondt i sjela når den ikke vaskes ofte nok.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/544.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/545.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/546.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/547.jpg
Vasket i dag og.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/693.jpg
Helt rått! Ser tona ruter gjør susen :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Takker. Er veldig fornøyd selv.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/493.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/02/494.jpg
190 k km og da ville ikke R`n kjøre en meter til? :rolleyes:
Ser ut som den la seg på buken i det den runda 190 000km ja! :p
BadSwede liftkit? Er litt å banne i kjerka om du gjør det med en R, men jeg støtter det! ;)
Det er på åkeren. Spant til så hang den gitt. Måtte til med traktorhjelp.
Da var nye (brukte) sommersko på. Du verden for en forskjell å gå fra Sunny til Continental. Ble lettere på rattet, sporet mindre, mindre støy og kjennes mer akselerasjonsvillig pga dekkene veide ca det halve.
Kommer en full oppdaterong med shinings og service etterhvert.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/726.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/04/727.jpg
Fått gjort litt i dag. Ny olje og filter. Etterfyllt girolje da det er en liten lekkasje. Satt på ferrita DP. Satt i alle skruene på mellomaksel 4 av 6 var vekk og de to siste løse!!!
Sjekket eksoshus for sprekker og det var heldigvis ikke noen å se.
Lakkert opp senter på bremseskiver.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/529.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/555.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/556.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/557.jpg
Etter å ha kjørt noen dager med den nye DPn så er det første jeg har notert at det er mye bedre drag i bilen over hele registeret. Ulempen er litt mer lyd inni kupeen, helt på kanten til at det vurderes å sette på ei midtre potte igjen istedet for racepipe.
Har også kjøpt inn litt snacks.
Det som ikke er med på bildet er IPD sine innsatsforinger til subframe.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/674.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/1100.jpg Pynta i annledningen til eldstemanns konfirmasjon i går.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/140.jpg
Testet bilen som trekkvogn i kveld. Litt drøyt med 780 vogn men dro den fint.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/394.jpg
Ikke gjort så mye med denne foruten den vanlige vasken og pleien.
Tok en økt i gårkveld med 4hjuls kontroll og isetting av Ipd sine innsats foringer i subframe samt powerflex sine i øvre bærearmer bak. Spissinga va ute på 3 av 4 hjul som jeg egentlig har mistenkt i lengre tid. Ble som en drøm å kjøre og føles meget kompakt igjen.
Forøvrig er jeg ikke helt fornøyd med eksosen. Volvo har jo klart å legge skjøten mellom DP og mellomrøret rett under opplagringa til mellomakselen. Dette medfører at det tar borti i gitte situasjoner. Vurderer derfor å bygge om til V-band slik at klemma havner framom opphenget.
Testet bilen som trekkvogn i kveld. Litt drøyt med 780 vogn men dro den fint.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/394.jpg
Drit tøft! veier ikkje vogn litt mye for bilen ?
Jo med egenvekt på 1740kg vil jeg tro den var nærmere 2000kg. Var bare en meget kort transportetappe pga den opprinnelige trekkbilen var ute av drift.
Jo med egenvekt på 1740kg vil jeg tro den var nærmere 2000kg. Var bare en meget kort transportetappe pga den opprinnelige trekkbilen var ute av drift.
Var det eg å tenkte :D Også brukte den vel litt drivstoff også :D
Gjør antageligvis det ja. Var snakk om maks 1mil. Kun for å hente vogna hjem.
Lite har skjedd den siste tiden. Har vært på ferie å kjørt litt. Bilen er en drøm og kjøre på langtur. Men det er noen ting jeg irriterer meg over. Det ene er at det skrangler mer fra eksosen med Ferrita DPn dette er pga fleksiskjøten er myyye stivere enn på orginal DP. Jeg synes også at motorbrems har blitt dårligere og at den går dårligere samt at for første gang så har jeg måttet etterfylt olje. Det er ikke noen god nyhet. Har ikke tatt komptest enda men skal gjøre det. Koblet meg opp mot ecu med Torque II til telefonen og leste av turbotrykk. Det viste en peak på 0,7bar og datt ned mot 0,4 oppover i registeret. Tidligere har den ladet stabilt 1bar hele veien. Har en liten mistanke om at MAC ventilen har blitt dårlig. Vet det er flere som har vært borti det problemet. Tok å kjørte det litt med 12v direkte fra batteriet og litt tynn olje så får vi se. Slangene til wg var uten lekkasje så burde være greit sånn sett.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/721.jpg
Tok også av dørtrekket på høyre framdør å sjekket basselementet jeg har mistenkt har vært dårlig lenge. Fikk bekreftet min mistanke om at det var kaputt, det var helt fastbrent så her må ny til....
Sitter i samme båten mtp høyttalere. OEM er bass og mellomtonen ca 75W samlet, 8Ohm hver og paralellkoblet slik at den tilsammen blir 4Ohm. Har lett etter alternativer, det man kan gjøre er å kjøpe en dobbelspolebasser i 8", og seriekoble spolene, slik at det vil totalt være 8ohm gjennom basseren. Deretter parallellkobles dette med mellomtonen for å oppnå 4Ohm totalt.
Utfordringen ligger i å finne en høyttaler som ikke brenner forsterkeren umiddelbart, de fleste 8" bassere er på 250W RMS og over.
Volvo sine har god lyd, men er sabla dyre og tilsynelatende ikke de som tåler mest bruk.
Om jeg ikke minnes feil så kostet de 2700 +mva - eventuelt rabatt.
Fikk pris på forsommeren fra Bilia, bikka 3k før eventuelle rabatter.
Er vel derfor jeg ikke har bytta enda....
Det er uhorvelig dyrt, ja. Kommer til å undersøke det jeg nevnte tidligere, kan rapportere tilbake, om interessant.
Ja det er selvfølgelig interessant. Kan jo gå med hifi for hjemmebruk da noen av de har 8 eller 6 ohm.
Ja, hender det er det, men det er det å finne en med noenlunde riktig wattstyrke.
Dagens fangst.
Pris for beste R.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/983.jpg
Hvert på Ål i hallingdal ?
volvoRsport
27/08/16, 15:18
Hvert på Ål i hallingdal ?
Ser ut til at det står "Volvoklubben Trøndelag" på plaketten.
Ser ut til at det står "Volvoklubben Trøndelag" på plaketten.
såg/Ser ikke ka som står der :D men men! :D
Då har nok du bedre syn en meg :D
Er Volvoklubben Trøndelag ja.
Gratulerer hilsen mr. Kilt... ;-)
Btw... Skal du freshe opp skinnet so
Begynner å bli avfarget? Mener å huske at du dreiv å prøvde? Å farge det opp tidligere har her? Eller husker jeg feil...
Jo takk. Ah det var du det ja. Skotske aner? ;) Har prøvd ja, men med variert resultat. Synes det var for tynn konsistens på den vesken med fargen så ble ikke som jeg tenkte. Var veldig transparent.
Da foreslår jeg den løsningen jeg alltid har brukt på mitt skinn... Leathermaster sine produkter. De er tykke og solide. De varer nok mange år. Ser enda de C70 beige setene som står i 245'n, null avfarging enda. Og de blir brukt inn og ut daglig flere ganger og i 4 år nå minst tror jeg. Send inn nakkeputene for "scanning" av fargen og få det blandet riktig. Kan godt hjelpe deg med det om du ønsker! Guide ligger på www.volvorsport.com :-) skal fikse opp et rødt r-sport ratt snart nå forhåpentligvis så da kan jeg sende med nakkestøtten din for scanning og blanding av farge samtidig om du ønsker?! Har firmapriser hos de pga mange runder med slikt på ulike ting...
Har slekt i Skottland ja B-)
Btw de produktene er tykke og skal farge opp et beige utslitt sort R-Sport ratt og 960 armlene også i forbifarten...
Ja det kan være veldig interessant. Broderen har en V70R med samme interiør som trenger oppfreshing.
immortal92
28/08/16, 11:27
Eg kjøpte noke med Lars Taklo Sekse på forumet, har kun prøvd det en gang, og det blei mykje bedre.. Spørsmålet er om en får det jevnt med fleire lag. Dei anbefaler å sprøyte det på med lakk eller airbrush sprøyte..
Huska ikkje kor han kjøpte det, men han huska det sikkert :)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Er du noe i Trondheim da? Rakk jo ikke å prate med deg før du dro i går :-) ring meg på mobilen så kan vi ta en prat. De produktene fungerer i alle fall. Så jeg sverger til de for evig tid... Og atacama er absolutt det grommeste som bør være strøkent :-) 41409403
Det høres jo bra ut. Ja jeg vil gjerne ha det strøkent ja. Er jo ikke lange biten til Trondheim fra Stjørdal da.
Sant det :-) bare slå av en prat så tar vi en runde og finner ut hvordan vi skal organisere det. Prosessen med disse midlene tar ikke en kveld det tar en helg. Men det er vell også derfor det varer lenge også fordi det er omhyggelig prosess å gjøre det bra :-)
Etter at jeg monterte Ferrita DP og poly inserts i subframe fram så har jeg opplevd i overkant mye vibrasjoner inne i bilen både på tomgang og når den drar tungt. Kommer nok til å skifte ut motorfester samt og fjerne disse polygreiene til fordel for orginale fresh gummi. Ferrita DP blir muligens modifisert med en lengre flexidel sånn at vibrasjonen ikke forplanter seg så lett til resten av eksosen.
Sliter også med for lavt ladetrykk. Tidligere har den ladet 1bar jevnt over hele registeret, men nå ligger den på 0,5 og kanskje opp imot 0,8 ved fullt pådrag og høyt opp i registeret.
Merker jo styrket vibrering bare med motorfeste, enda mer i gulv med bærearmer så med de i ramma også må det jo riste godt?
Vurderer OEM foringer selv, men kan leve med det jeg har nå, venner seg til det. Men ja, tipper du merker det enda mer enn jeg gjør på min
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
Jeg synes det rister såpass at det forringer kvalitetsfølelsen endel, blir fort gammelbil når det begynner å knirke i plast etc. DP'n gjorde sitt i tillegg også. Kommer nok til å gå for XC90 eller såkalte HD foringer neste gang.
Tror det er en bedre løsning ja, absolutt.
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
Det er litt rart.
Har samme DP og inserts i subframeforinger. Merker ingen forskjell på vibrasjoner.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Da må jeg sjekke motorfester. Jeg har jo de stive konsollene i alu uten gummi på "fjærbeinsstaget" samt den største foringen på nedre momentstag er i poly.
Da må jeg sjekke motorfester. Jeg har jo de stive konsollene i alu uten gummi på "fjærbeinsstaget" samt den største foringen på nedre momentstag er i poly.
Der er det nok litt vibrasjoner ja ;)
Jeg har poly inserts i konsollene til tverrstaget. Tar vekk slakken men fortsatt godt med vibrasjonsdemping.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vibrerte så godt som ingenting før DP og subframe inserts...
Noen med P2R som har slitt med for lavt/ujevnt turbotrykk? Når jeg bruker Torque Pro appen så lader den 0,4-0,5 fra bunnen og opp på turtall når den kanskje max 0,8. Tidligere har den ladet 1,0 over hele registeret. Har gjort følgende:
-Sjekket trykkrør for lekkasje. (Skal trykktestes)
-Sjekket at wg stag går fritt.
-Rengjort ARD TCV (Mac ventil). Og senere byttet til Pierburg HD TCV.
Alt dette er gjort uten hell. Merker at den ikke går som den skal. Ingen lugging eller fusking eller andre feilkoder, men det siste av draget uteblir liksom. Er det noe andre elektroniske parametre som kan påvirke at den ikke går som den skal?
Må kanskje gå grundigere til verks å sjekke leakdown etc.
immortal92
19/10/16, 07:21
Boost pressure sensor er ikkje uvanlig at den gir feil verdier ifølge swedespeed. Eller LMM.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Kam ETM forårsake dette? Leser av max 85-86% på fullt pådrag.
immortal92
20/10/16, 12:54
Høres ikkje ulogisk ut, men min ETM er eg veldig sikker på er dårlig, og den har riktig turbotrykk. Boost pressure sensor ville eg Skifta uansett, har lest at mange har hatt trøbbel med den. Rimelig og enkelt å skifte:)
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Ble ikke din veldig mye bedre etter rens? :)
immortal92
20/10/16, 13:26
Jo absolutt, men har fått igjen feilkode no :( vare et par daga når eg sletta dei, so er det tilbake til 7-8 psi [emoji14]
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Men kan det hende at sålenge ECU ikke ser 100% pådrag så gir den ikke TCV beskjed om fullt trykk? Hadde det være boost pressure sensor så hadde den vel gitt meg ett annet trykk enn det jeg leser av/opplever?
Tok en titt på bilen fredags ettermiddag for å se på motorfester om de var gåen eller om det var andre ting jeg kunne gjøre med tanke på vibrasjoner. Alt så egentlig fint ut men at eksosen lå farlig nære braketten til opplagringen av mellomaksel. Prøde å snu racepipen men ble helt likt. Hele morroa endte med at jeg kappet og vinklet om flensen imot DP, det ga minst 1,5cm klaring. Nå er iallefall værste vibreringa borte. Oppdaget at framdekkene igjen er utslitte på innsiden.... Oppgitt? Ja! Riktignok la jeg på brukte dekk men det var bra mønster på de. Kjørte vel noen hundre mil før hjulstilling ble foretatt så er vel min egen feil....
Men det positive var at etter jeg sveiset om eksosen så ladet den 1 bar som den gjorde før og gud bedre det var enorm forskjell i mellomregisteret!
Gleden var kortvarig for nå er det 0,8 igjen.
Da skal denne få seg en makeover. Nye dekk, alle ledd i forstilling og ett hjullager er bestilt.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Er noe helt eget med sunn forstilling - sålenge det varer hvertfall;)
Den dekkslitasjen du sliter med, lurer på om jeg må følge med på samme. Var det Eibach Pro Kit du har og? Hvis du har de, og 225/40-18 har vi tilnærmet identisk forstilling. Hvilket dekktrykk kjører du på?
Eibach ja. Kjører med 235 35 19 og ca 43-46psi... La merke til at 17" vinterdekka hadde samme tegn til slitasje, de er 225 45 17
Hvordan er det med bærebruforingene? Typisk slitasjepunkt de, og kilde til dekkslitasje, men man merker gjerne slingringa under kjøring.
Ja det er vel ett evig tema på alle bilene våre (P2)
Skulle hatt flate veier og dønn stiv forstilling, innstøpt camber i dekka og bare good times. Men nei da, her skal vi ha fartsdumper.
Har jo Superpro sine (svindyre) med rustfri kjerne og ytre hylse. Disse ble levert med livstidsgaranti men er ikke 110% overbevist om at det ikke er de som skaper problemer. Skal sjekkes når resterende deler dukker opp.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Ja, garantien går jo ikke på at de garantert ikke får feil.
Nei det er ingen garanti for at det ikke er feil på de. Håper bare det ikke er tannstanga som lager problemer.
Da står det ganske mye på tapeten for denne.
Begynner å merke at det ikke er en nybil lengre dessverre....
Lista er lang.
-Ny frontrute, sprekker på 2 plasser
-Nye forstillingsdeler. bærekuler styrekuler indre og ytre begge sider pluss ett hjullager.
-2x nye Continental Sport Contact 5P i 235/36-19
-Pusse og lakkere nav og ytterkant på bremseskiver (hater synlig rust)
-Hjulstilling
-Nye skvettlapper fram og lakkering av disse. Dette er par nr 3 da de knekker veldig lett.
-Ny list på bakdør (og muligens fram) V side. Da den som er (var) der løsnet og ble knekt imot framdøren.
-Ny servooljebeholder da det er ulyd og noe løst neddi der.
-Service med plugger etc.
-Feilsøking av mistet ladetrykk. Har ladet 1 bar konsistent tidligere men nå lader den max 0,7 og veldig seint så føles ikke spes sprek lengre.
-Bytte foringer i giroverføringer for å få den mer tight.
-Bytte høytalere i framdører.
Faktisk så har tanken på å handle ny bil fristet mer og mer i det siste pga tiden strekker ikke til med pleie og vedlikehold, men på den andre siden har denne vært utrolig snill i mitt eie og så er det veldig godt å slippe å ha billån. Blir nok gleden ved p eie R kommer tilbake når alt dette "småtteriet" er fikset på.
immortal92
21/05/17, 11:05
Der har du litt jobb ja. Har faktisk hatt samme tanken sjøl, å kjøpe nyare bil. Ikkje lei av R'n men hadde vært deilig med noke nyare av og til :) Eg hadde importert en 2012 ish S60 T6 AWD R-Design trur eg, lika dei godt :) Synd dei kun har Automat.
Ka du har prøvd for å ordne ladetrykket? Veldig kjedelig med sånne feil, min går endelig skikkelig etter årevis med trøbbel pga defekt intercooler..
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Der har du litt jobb ja. Har faktisk hatt samme tanken sjøl, å kjøpe nyare bil. Ikkje lei av R'n men hadde vært deilig med noke nyare av og til :) Eg hadde importert en 2012 ish S60 T6 AWD R-Design trur eg, lika dei godt :) Synd dei kun har Automat.
Ka du har prøvd for å ordne ladetrykket? Veldig kjedelig med sånne feil, min går endelig skikkelig etter årevis med trøbbel pga defekt intercooler..
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Prøvde å bytte magnetventil i fjor uten hell. Demonterte og sjekket det meste av slanger etc, men må nok evt sette på litt trykkluft inn etter LMM og sjekke etter lekkasjer. Skal sjekke sylinderlekkasje på motor osv for å se tilstanden på den og sjekke forspenn på wg stag mm.
immortal92
21/05/17, 14:58
Har lite tru på lekkasje igrunn sia eg hadde mindre tap av turbotrykk og den gikk i nødmodus ofte, da med kun 0,4 bar og latterlig høgt forbruk.
Vanskelig å finne slike feil men herregud so deilig når dei er funnet.
Bytta boost pressure sensor? Som sitter mellom intercooler og gasspjeld? Den er ofte synderen ifølge swedespeed dersom magnetventilen er i orden.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Neii ikke gjort det. Skal sjekke trykket mekanisk først å se om det er riktig i forhold til det jeg leser av via OBD2 uttaket. Forbruket har økt litt her også syns jeg.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Fått gjort litt i dag. Ny olje og filter. Etterfyllt girolje da det er en liten lekkasje. Satt på ferrita DP. Satt i alle skruene på mellomaksel 4 av 6 var vekk og de to siste løse!!!
Sjekket eksoshus for sprekker og det var heldigvis ikke noen å se.
Lakkert opp senter på bremseskiver.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/05/855.jpg
Bladde igjennom noen bilder her forleden dag og oppdaget noe jeg ikke har lagt merke til tidligere. Om man zoomer inn på bildet er det en ganske tydelig sprekk bak armen til WG klaffen. Lurer litt på om dette kan ha sprukket ytterligere og forårsalet effekttapet som jeg nå opplever? Isåfall har jeg en grunn til å sette inn den oppgraderte turboen jeg har liggende på hylla.
immortal92
25/05/17, 17:00
Har kjørt med sprekk i årevis uten stort effekttap, går ifra 16-17 psi til 13-14 psi gjennom heile registeret, dersom det er der lekkasjen ligger. Men om du har liggande er det ingenting å lure på :) Veldig vanlig med sprekk på 04 modeller visstnok :/
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Burde vel gi noe mer effekt den nye med billethjul portet inn og utløp. Har også merket en mer markant turbolyd når bilen er kald enn før.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Da var det ett problem mindre ihvertfall. Ulyd fra servopumpe var forårsaket av oljebeholder. Returrøret hadde delt seg og kammeret inni var løst så pumpa sugde i seg luft. Men nå var lyden borte igjen. Kjapt og enkelt fikset på 10min.
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/06/127.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Tok en liten økt i kveld. Fikk bytta låsen på luka helt bak påvenstre side. Oppdaget at jeg hadde betalt og fått 2 og ei ekstra fjær.[emoji85]
Eldstemann byttet plugger mens jeg sletta en haug med feilkoder og kalibrerte vindusheiser på nytt.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Fått gjort litt mer i de siste ukene. Bytta 2 dekk. Alt av forstillingsdeler. Tatt 4hjuls kontroll og fått lakkert opp div deler. Blingsa litt på Kverneland. Jeg bestilte skvettlapp sats forran med delenummer og det hele. Mottok delene og leverte de til lakkering uten å tenke over det. Skulle montere i dag og oppdaget at jeg har 4 nylakkerte skvettlapper bak..... Sjekka delenummer og de har endret på delenummeret jeg spesifikt bestilte.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Ett bilde fra dagens økt da jeg monterte den nylakka lista på venstre bakdør.http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/682.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Har ikke et bilde av den nylakka lista på venstre bakdør da? :) :)
Her er den. Den løsnet i vår å ble knekt mot fremdøra. Var godt å få det iorden igjen.http://forum.vccn.no/img-dump/2017/07/699.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
I dag har den fått en grundig vask innvendig og utvendig samt voksing og skinnpleie. Det trengtes for å si det sånn. Så da er den klar for ferietur til sverige i morgen.http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/30.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/31.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/32.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/33.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/34.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/35.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/36.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/37.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/38.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Da var 50mil unnagjort. Er fremdeles som en drøm å kjøre langt med. Når jeg kom over grensa passet jeg på å "vanne" ut 95 oktan med E85 siden de ikke hadde 98 oktan. Jeg syns det utgjør stor forskjell på dreiemomentet. Kan ligge i 50 i 6. gir og den drar fint ivei uten problem. Målte litt forbruk de siste milene hjem og det landa på 0,7 men det var nok i endel nedoverbakker og med minimal gassbruk. Ligger nok nærmere 0,8 - 0,9 vil jeg tro.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Dagens fangst [emoji4] http://forum.vccn.no/img-dump/2017/08/646.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Anders Dybvadsskog
27/08/17, 18:35
Fortjent den, nydelig å se på. Var å titta litt med det samme du kom:)
Takker.[emoji4] Til å være en 14år gammel bil som er brukt hver dag så er den da ikke så værst. Var mange fine biler der, men foruten den 850 T5-R så var det vel ingen andre R biler. [emoji12]
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Denne er virkelig rålekker!!
Bortsett fra Flashgrønn er dette helt klart en av de fineste fargene! [emoji4][emoji108]
Takker. Det var da svært så rause ord.[emoji4]
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Man fortjener jo å høre det når man har en fin bil :)
Spanderte på ett nytt 95Ah batteri fra Biltema på denne siden det gamle var dårlig og stort sett utladet etter ett par uker. Reiv selvfølgelig vekk Biltemamerkene for å få en anonym look. [emoji4]
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Så var det dags for litt pleie. Har bestemt meg alt småtteri skal fikses. Neste prosjekt er bytte av framhøytalere og fikse lekkasjen fra vinkelgir/ girkasse.http://forum.vccn.no/img-dump/2018/06/339.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Ikke så mye å meddele men har fått skifta olje og filter på motor, bruker Castrol Edge FST 0W-40. Fikk også bytta høytalerne. Guud så deilig det var med skikkelig lyd igjen. Så nå er den klar for en ferietur i morgen.[emoji4]
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Utrolig hvor viktig lydkvalitet er. Foretrekker selv lavt volum og kvalitet i V70en. I skranglekassa jeg bruker på jobb tyner jeg høyttalerene til bristepunktet og åpner vinduet for å plage alle andre.
Deilig å ha det iorden igjen. Skrudde opp nivået på subben bak for å avlaste de forran litt mer så håper de varer en stund.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Gjorde motsatt jeg, skrudde ned bassen litt så Focalene mine kan avlaste subben:D
Vurderte frem og tilbake med uorginale jeg også men endte opp med orginale.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Tenkte at siden denne i kun blir cruisebil fremover så fikk den en skikkelig bilpleie. Fikk vekk det aller meste av riper og fikk en skikkelig glød i lakken nå. Har ingen helhetsbilder enda da det har regnet hver dag siden den ble ferdig
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/370.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/371.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/372.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/373.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/374.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/375.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/376.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/377.jpg
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Våtsliping er magiske greier ass:)
Tok denne inn i varmen i går for klargjøring til vinterlagring.[emoji4] vaska hele bilen inn og utvendig samt tok en skinnpleie på setene. Denne har ikke blitt mye brukt i sommer så lite har blitt gjort foruten en detailingjobb jeg satte bort. http://forum.vccn.no/img-dump/2018/11/74.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/11/75.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/11/76.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2018/11/77.jpg
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Denne er ett skikkelig smykke! [emoji1362]
Per Turbo
2005 V70 2.0T Gatebil Rescue
2016 FH500 #poophunter (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=poophunter) krokbil
Denne er ett skikkelig smykke! [emoji1362]
Per Turbo
2005 V70 2.0T Gatebil Rescue
2016 FH500 #poophunter (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=poophunter) krokbilTakk så mye. At disse ordene kommer fra deg betyr vel at jeg har gjort noe riktig.[emoji4]
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Skal bli spennende å se om dette hjelper på baktrykket.http://forum.vccn.no/img-dump/2019/04/198.jpg
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Da var den godkjent for 2 nye år. Første gangen jeg har fått mangler.
Fikk 3st 2er feil på tåkelys fram, dårlig virkning på håndbrekk og eksoslekkasje mellom downpipe og mellomrør.
Fikset dette med nye tåkelys fra IPD og ny eksospakning. Håndbrekket var det kun etterstramming som skulle til.http://forum.vccn.no/img-dump/2019/06/202.jpg
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Hva var feil med tåkelysene?
Hva var feil med tåkelysene?
Feil lysbilde pga pålimt noe billig led greier bak glasset grunnet plassmangel ved IC bytte.
har du et delenummer på eibach fjærene? mulig jeg må søke på nett etter et sånn sett veldig snart:cool:
Eibach ja. Kjører med 235 35 19 og ca 43-46psi... La merke til at 17" vinterdekka hadde samme tegn til slitasje, de er 225 45 17
har du et delenummer på eibach fjærene? mulig jeg må søke på nett etter et sånn sett veldig snart:cool:Om jeg ikke tar feil så er det
Product code: E10-84-003-05-22
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.