PDA

Vis full versjon : Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R



Sider : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18

Holck
12/08/13, 15:50
Der 5'ern ligger er det eneste stedet pumpa pumper inn vann til motoren, men hvordan vannet går etter det går inn i toppen vet jeg ikke.
Så det er i "trykkdelen" til pumpa 5'ern ligger og lager enda mere trykk.

Da er vi uenig, femmern på bildet som vist tidligere i tråden ligger i bypasskanalen fra toppen. Vannpumpa trykker kun inn vann et sted og det er blokka. De tre andre stedene er kun returer tilbake til vannpumpa.

Zeeker
12/08/13, 16:06
Da er vi uenig, femmern på bildet som vist tidligere i tråden ligger i bypasskanalen fra toppen. Vannpumpa trykker kun inn vann et sted og det er blokka. De tre andre stedene er kun returer tilbake til vannpumpa.

Da får vi være det :D hehe

Så vidt jeg skjønner på vannpumpa så er det eneste stedet den dytter ut vann er øverst og opp i toppen på det lille uthuket som er på den.
Også får den vann fra radiator på det store inntaket og retur fra varmeapparat på baksiden.
Da er det ikke igjen flere "hull" i vannpumpa.

5'ern ligger øverst på vannpumpa som ligger opp mot toppen.

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/07/2431.jpg

Holck
12/08/13, 16:19
Da får vi være det :D hehe

Så vidt jeg skjønner på vannpumpa så er det eneste stedet den dytter ut vann er øverst og opp i toppen på det lille uthuket som er på den.
Også får den vann fra radiator på det store inntaket og retur fra varmeapparat på baksiden.
Da er det ikke igjen flere "hull" i vannpumpa.

5'ern ligger øverst på vannpumpa som ligger opp mot toppen.



Hehe, du har nok et ganske stort hull i blokka bak vannpumpa ;)

Zeeker
12/08/13, 17:17
Hehe, du har nok et ganske stort hull i blokka bak vannpumpa ;)

Ja :D haha.. nå måtte jeg si OMG til meg selv :D
(Nå er det ikke SÅ stort da, hehe)

Knallert
12/08/13, 17:37
Hullet der femmern ligger,vannrør som ligger langs blokka og der man kobler på slangen fra radiator er alle lokalisert på forsiden av impelleren i pumpa.
Så er nok bare i hullet i blokka det blir presset inn vann ja :)
Vannet dyttes bakover i blokka og opp i toppen og fremover til termostathuset og radiator,derfor fungerer det bedre med flere hull i toppakning topp (gruppe a) jo lenger bakover man kommer.
Noe man kan enkelt se ved å studere en toppakning.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQKIMlXarxmFCwCfcVTmD7HVXHBcKVu e0M8uUY_yqeNV7Gd4TFPw

Zeeker
12/08/13, 17:43
Hullet der femmern ligger,vannrør som ligger langs blokka og der man kobler på slangen fra radiator er alle lokalisert på forsiden av impelleren i pumpa.
Så er nok bare i hullet i blokka det blir presset inn vann ja :)
Vannet dyttes bakover i blokka og opp i toppen og fremover til termostathuset og radiator,derfor fungerer det bedre med flere hull i toppakning topp (gruppe a) jo lenger bakover man kommer.
Noe man kan enkelt se ved å studere en toppakning.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQKIMlXarxmFCwCfcVTmD7HVXHBcKVu e0M8uUY_yqeNV7Gd4TFPw

Skjønte den nå :D Og jeg tok skammelig feil i stad :D
Så akkurat ett bilde.
Men jeg fortsetter å spørre teite spørsmål jeg :D
Kan vannmengde og trykk i returkanalen bli for mye for fjøra i termostaten slik at den blir dytta opp?

Knallert
12/08/13, 18:06
Er vel mer sannsynlig at pumpa kaviterer (mister effektivitet) på grunn av for høyt turtall og/eller for lite tilstrømming av væske.
Er derfor man girer ned pumpa ved å montere et mindre reimhjul på veiva på motorer som går med høyt turtall.

Noen mer bevandret i fysikk må svare på om man kan få trykk i pumpas sugedel.
Skulle det oppstå så vil det jo også bli trykk gærne veien gjennom radiatoren også,da vil jo ikke pumpa ha noe vann å pumpe rundt og vil derfor heller kavitere.

Holck
12/08/13, 19:48
3467 Volvo sin tegning over kjølesystemet

3471 Volvo sin forklaring av kjølesystemet

3472 Her ser vi bypass kanalen som tettes av termostaten når vannet er blitt varmt nok

3473 Her ser vi hullet i blokka hvor vannet blir pressa inn i blokka av vannpumpa

Batland
12/08/13, 20:54
Da er vi uenig, femmern på bildet som vist tidligere i tråden ligger i bypasskanalen fra toppen. Vannpumpa trykker kun inn vann et sted og det er blokka. De tre andre stedene er kun returer tilbake til vannpumpa.
Det var en pen måte å si det på for det er "du og jeg og vi tre" som har rett her. :D

Batland
12/08/13, 20:58
Kan vannmengde og trykk i returkanalen bli for mye for fjøra i termostaten slik at den blir dytta opp?
Returkanalen går ned på sugesiden på vannpumpen. Det kan derfor ikke bli høyere trykk her enn i termostathuset.

Holck
12/08/13, 21:10
Det var en pen måte å si det på for det er "du og jeg og vi tre" som har rett her. :D

Alle skal få lov å ha sin mening om ting og det er lett å se seg blind på ting hvis man er overbevist om noe, been there done that. Det viktige er at Zeeker nå har sett et orntli bilde på hvordan vannet faktisk går i motorn, så kan han danne seg et bilde om den femmer`n faktisk har noen misjon eller ikke :)

buster83
12/08/13, 21:45
ja alle kan ta feil sa den pedofile mannen i det han hjalp den nypulte dvergen på beina igjen..

:)

Zeeker
12/08/13, 22:00
Det var en pen måte å si det på for det er "du og jeg og vi tre" som har rett her. :D

Det er fordi Holck er litt folk og jeg prater en del med han In Real Life å :D
Og jeg ser ikke på det å være uenig i noe som galt. Må ikke være drittsekk for det.
Jeg syns det er ålreit å kunne treffes på Treff med rak rygg mtp hvordan jeg har oppført meg på forumet.
Forumryttere har en tendens til være store i kjæften. Men det får stå for dems regning :)


Alle skal få lov å ha sin mening om ting og det er lett å se seg blind på ting hvis man er overbevist om noe, been there done that. Det viktige er at Zeeker nå har sett et orntli bilde på hvordan vannet faktisk går i motorn, så kan han danne seg et bilde om den femmer`n faktisk har noen misjon eller ikke :)

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var helt sikker på at hullet opp i toppen også hadde kjølekanaler bakover i toppen slik at den fikk vann der å.
Og jeg ble litt opphengt i den tanken at jeg helt glemte av hullet bak vannpumpa :D

Holck
12/08/13, 22:15
Jeg skal ærlig innrømme at jeg var helt sikker på at hullet opp i toppen også hadde kjølekanaler bakover i toppen slik at den fikk vann der å.
Og jeg ble litt opphengt i den tanken at jeg helt glemte av hullet bak vannpumpa :D

Hehe, fikk meg faktisk en liten "eye-opener" istad når jeg var på verksted: Jeg har jo den berømte varmevekslern fra 940 på 240`n, har du sett hvordan den er innkobla i vannsystemet :cool: ? Den blir herved frakoblet for å si det sånn :p

Batland
12/08/13, 22:31
Alle skal få lov å ha sin mening om ting og det er lett å se seg blind på ting hvis man er overbevist om noe, been there done that. Det viktige er at Zeeker nå har sett et orntli bilde på hvordan vannet faktisk går i motorn, så kan han danne seg et bilde om den femmer`n faktisk har noen misjon eller ikke :)
Presis. Poenget med slike diskusjoner er vel å øke kompetansen?

Holck
12/08/13, 22:36
Presis. Poenget med slike diskusjoner er vel å øke kompetansen?

Ja :)

Zeeker
12/08/13, 22:44
Hehe, fikk meg faktisk en liten "eye-opener" istad når jeg var på verksted: Jeg har jo den berømte varmevekslern fra 940 på 240`n, har du sett hvordan den er innkobla i vannsystemet :cool: ? Den blir herved frakoblet for å si det sånn :p

Får vel vann fra bakerst sylinder og retur inn på returrøret fra varmeapparatet?
Har aldri likt de uansett pga at de ligger så nærme grenrør og DP. Oljefilteret ligger nesten helt innpå hvis man ikke har filterflytter :(


Presis. Poenget med slike diskusjoner er vel å øke kompetansen?
Jeg er glad i en diskusjon så lenge det er kompetansehevende :)
Uansett så får'n belyst temaer fra flere sider.

Holck
12/08/13, 22:49
Får vel vann fra bakerst sylinder og retur inn på returrøret fra varmeapparatet?
Har aldri likt de uansett pga at de ligger så nærme grenrør og DP. Oljefilteret ligger nesten helt innpå hvis man ikke har filterflytter :(


Helt riktig :). Angrer som f..n at jeg monterte den :p

Zeeker
13/08/13, 19:35
Helt riktig :). Angrer som f..n at jeg monterte den :p

Det er bare å rive av ondskapen :)


Noe helt anna.
Har du noen banetreff i sikte fremover?

Holck
13/08/13, 21:45
Det er bare å rive av ondskapen :)


Noe helt anna.
Har du noen banetreff i sikte fremover?

Hehe, nå er den frakobla ihvertfall, så får vi se :) .
Har ikke tenkt så langt enda jeg, har fortsatt en del igjen. Fikk satt inn turbo+grenrør istad med nye studs og låsemuttere, så da bør det holde tett framover ihvertfall. Mangler å få på downpipe, koble div rør olje osv. Også må jeg få tatt noen hull i panseret for å få ut mere varme :). Kan sende deg en melding hvis jeg ser et intressant treff jeg :)

Berg Performance
13/08/13, 22:45
Mye bimetall i denne tråden i det siste ser jeg ! :cool: 5'ern ligger nok der for å hindre sirkulasjon i det tilfellet at termostaten ikke klarer å lukke bypasskanalen.. Har personlig aldri sett bak en termostat når den holder 82 grader, så bedre føre var..

Er ikke Høsttreffet på ACR ett interesant treff kansje ? Burde stå på kalenderen din synes jeg ! Skulle kommet oppover og målt litt muskler på nordens beste bane! :D

Joakim-G_R
14/08/13, 09:36
ACR nordens beste bane? Altså, du mener den banen som ble designet for å kjøres motsatt vei fra den gjør idag? :p

Zeeker
14/08/13, 10:01
Mye bimetall i denne tråden i det siste ser jeg ! :cool: 5'ern ligger nok der for å hindre sirkulasjon i det tilfellet at termostaten ikke klarer å lukke bypasskanalen.. Har personlig aldri sett bak en termostat når den holder 82 grader, så bedre føre var..

Er ikke Høsttreffet på ACR ett interesant treff kansje ? Burde stå på kalenderen din synes jeg ! Skulle kommet oppover og målt litt muskler på nordens beste bane! :D

ACR er helt klart ett interessant treff. Jeg må bare planlegge litt, også vil jeg gjerne ha med flere fra distriktet her. Er litt triveligere å reise flere sammen :) Og i tilfelle en bil streiker så er det flere som har bil som kan kjøre :) Da blir det ikke totalt faen skjæra. hehe
Har nesten bestemt meg for at jeg skal på vårtreffet til neste år. Da blir det å ta en miniferie i nord og slappe av på ei hytte eller no sånt i noen dager etter treffet.

Filtvedt Racing
14/08/13, 16:22
ACR er helt klart ett interessant treff. Jeg må bare planlegge litt, også vil jeg gjerne ha med flere fra distriktet her. Er litt triveligere å reise flere sammen :) Og i tilfelle en bil streiker så er det flere som har bil som kan kjøre :) Da blir det ikke totalt faen skjæra. hehe
Har nesten bestemt meg for at jeg skal på vårtreffet til neste år. Da blir det å ta en miniferie i nord og slappe av på ei hytte eller no sånt i noen dager etter treffet.



Jeg henger med neste år på vårtreff. Blir toppers:).

Filtis

Dan Bay-Johansen
14/08/13, 19:52
Raddissen er ca 40x90x15 og den veier jo under 10kg vel ? Så ca 150,- med i posten ;)

Berg Performance
14/08/13, 19:53
ACR nordens beste bane? Altså, du mener den banen som ble designet for å kjøres motsatt vei fra den gjør idag? :p

Akkurat den jeg prater om ! :D Du får ta med deg bilen og teste den ut rettveien om du tør ! ;)

Høsttreffet er til helga, bare å ta med seg bilen og komme og kjøre !
Ser fram til å se folket på vårtreff ! Skal bli rått å se Filtis med norges sterkeste rødblokk !

Zeeker
14/08/13, 23:14
Raddissen er ca 40x90x15 og den veier jo under 10kg vel ? Så ca 150,- med i posten ;)

Skulle ikke tro den veier mer.
Sendte deg PM jeg :)

Zeeker
14/08/13, 23:16
Jeg henger med neste år på vårtreff. Blir toppers:).

Filtis

Høres bra ut :)
Da får vi prøve å tromme frem en tropp og en plan på nyåret :)
Kjenner jeg begynner å glede meg alt nå :D


Akkurat den jeg prater om ! :D Du får ta med deg bilen og teste den ut rettveien om du tør ! ;)

Høsttreffet er til helga, bare å ta med seg bilen og komme og kjøre !
Ser fram til å se folket på vårtreff ! Skal bli rått å se Filtis med norges sterkeste rødblokk !

Har skrevet opp høsttreffet i kalenderen på phona så jeg ikke skulle glemme det, men det går ikke år :(
Vi ses nok på Vårtreffet ja :D Skal bli morro å prøve den bana også.

Ekren
17/08/13, 11:18
Takk for det :)

Jeg husker dessverre ikke hvor mye jeg skjøta den, men noe sier meg at den ble totalt 12cm eller no sånt.
Men tror det er en fordel å måle opp sånn at den blir mest mulig riktig :)
Skal du ha ZF-kasse eller skal du lage til noen ?

Det hørtes kjent ut med 12cm når du nevnte det nå. Men får vell bare dobbelt sjekke det :)
Skal ha ZF kasse i 242n min ja. Har ZF i den andre 240n min og, kjempe kasse for penga ;)

Zeeker
20/08/13, 20:43
Har begynt å se litt på bilen igjen.
Det er på tide nå etter at den har stått litt :D Også er det kanskje kjøring på lørdagen med opelklubben på Våler hvis jeg får i stand bilen.

Bremsene både forran og bak måtte sjekkes.
Forran er det kast i skivene, men er usikker på om skiva lå skikkelig på navet når vi målte. Tror det. Vi målte 30 hundredeler kast.
Ei brukt vanlig skive målte 6 hundredeler.
I Haynesboka står det noe om kast. Men det står bare 0.8. Det står ingenting om mm, hundredeler, tusendeler. Noen som har peiling på hva som er riktig?
Tenkte jeg skulle få noen til å dreie skivene rette igjen men det er visst ikke så lett å få tak i noen som gjør det :/
Det hadde vært nice å fått gjort det for å sjekke ut om det skivene som er synderen til ristinga.

Noen som vet hva som betegnes som ei skakk skive?

Bak var bare alt av bremser brukt opp. Og du dæven å de klossa har blitt brukt fort.
Det kan hende jeg husker feil, men jeg var helt sikker på at de ikke var dårlig før vi reiste til Rudskogen.
men men. Det ble stål mot stål så nye skiver og klosser må kjøpes inn.
Fikk tips om å bruke green stuff eller noe som tåler mere varme bak. Jeg har kjørt med orginalklosser og noen mener de blir som smør og blir borte fort når de blir varme.
Noen som har erfaringer med det?

Slangen til mottrykket har jeg ikke fått sett på enda.

Virker som at skiva har mere kast 1,5 cm inn på skiva enn i ytterkant.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1073.jpg

Klossene ser litt hærja ut, men det tror jeg kommer av hullene i skiva.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1074.jpg

Dan Bay-Johansen
20/08/13, 20:59
0,8 er jo 8 tideler...100 deler kommer enda et hakk til høyre om du skjønner. Syntes sånn direkte at det hørtes mye ut, nesten en millimeter jo...om ikke benevnelsen i haynes er noe spess!?

Pulser det i pedalen?

Kunne ordna maskinering jeg :-P

Sendt fra mobilen min.

Karlsen88
20/08/13, 21:02
Haugen dreier bremseskiver, eller gjorde i hvertfall :) Hør med han du ;-)

Zeeker
20/08/13, 21:03
0,8 er jo 8 tideler...100 deler kommer enda et hakk til høyre om du skjønner. Syntes sånn direkte at det hørtes mye ut, nesten en millimeter jo...om ikke benevnelsen i haynes er noe spess!?

Pulser det i pedalen?

Kunne ordna maskinering jeg :-P

Sendt fra mobilen min.

Jeg tenkte akkurat det samme at 0.8 er 80 hundredeler, men det må vel være mye.

Det rister en hel del i rattet under oppbremsing fra 180 km/t.
Merka ingenting når jeg satte på bremsene og testa langs veien. Kjører pent langs veien jeg :D
Har ikke for vane å kjøre i 180 km/t der.

Zeeker
20/08/13, 21:52
Haugen dreier bremseskiver, eller gjorde i hvertfall :) Hør med han du ;-)

Sier du det du.
Da får han besøk i mårra hvis je rekker :)

Ksteen2
21/08/13, 07:57
om ikke så har vi dreie opplegg til skiver, så kunne nå prøvd å ordna det her ;)
har ikke prøvd selv, men har snakka med de som selger å en som bruker slike "stuff" klosse..
du har green stuff, red stuff og yellow stuff..
green stuff er noe mot den orginale, men litt hardere å virker bra når den er varm, å er hardere.
red stuff er meget hard å virker bedre å bedre jo varmere den blir.
yellow stuff bruker vist alle drifter'a så vidt je skjønnte, å det er en rein "bane" kloss som biter dårlig fram til den er god å varm.
alle tre typene lager mye mindre bremse støv en org klossene ;)
å setta kostet faktisk ikke så mye mere en orginale ;)

Zeeker
21/08/13, 12:07
om ikke så har vi dreie opplegg til skiver, så kunne nå prøvd å ordna det her ;)
har ikke prøvd selv, men har snakka med de som selger å en som bruker slike "stuff" klosse..
du har green stuff, red stuff og yellow stuff..
green stuff er noe mot den orginale, men litt hardere å virker bra når den er varm, å er hardere.
red stuff er meget hard å virker bedre å bedre jo varmere den blir.
yellow stuff bruker vist alle drifter'a så vidt je skjønnte, å det er en rein "bane" kloss som biter dårlig fram til den er god å varm.
alle tre typene lager mye mindre bremse støv en org klossene ;)
å setta kostet faktisk ikke så mye mere en orginale ;)

Stikker opp til Haugen en kjapp tur etter jobb og hujer hvis han ikke kan så får vi se hva vi får til hos deg evt :)

Har prata med flere som driver med dreiing og ikke alle vil ta det på seg. Da vil de evt ha med en kappa stikkaksling slik at skiva står rett.
Det er visstnok ikke veldig lett å spenne opp bare skiva.
Hvis ingen kan så får jeg ofre en stikkaksling og gi til en sjel om ikke vil i utgangspunktet :D

Dan Bay-Johansen
21/08/13, 13:18
Stikker opp til Haugen en kjapp tur etter jobb og hujer hvis han ikke kan så får vi se hva vi får til hos deg evt :)

Har prata med flere som driver med dreiing og ikke alle vil ta det på seg. Da vil de evt ha med en kappa stikkaksling slik at skiva står rett.
Det er visstnok ikke veldig lett å spenne opp bare skiva.
Hvis ingen kan så får jeg ofre en stikkaksling og gi til en sjel om ikke vil i utgangspunktet :D

I grunn ikke vanskelig å spenne opp, men mann må bruke bakdokka med senterspiss OG dreie begge sider uten å spenne om. Da er man nesten garantert et bra resultat ;-)

Sendt fra mobilen min.

Zeeker
21/08/13, 13:33
I grunn ikke vanskelig å spenne opp, men mann må bruke bakdokka med senterspiss OG dreie begge sider uten å spenne om. Da er man nesten garantert et bra resultat ;-)

Sendt fra mobilen min.

Og der fikk vi svar fra en som vet hva han driver med :D
Ikke at jeg vet hva bakdokka og slikt er, men faguttrykk hører alltids med :)

Dan Bay-Johansen
21/08/13, 19:08
Og der fikk vi svar fra en som vet hva han driver med :D
Ikke at jeg vet hva bakdokka og slikt er, men faguttrykk hører alltids med :)

På høyre side her ser du bakdokka, denne brukes til å sentrere lengre emner i benken, brukes til boring/gjenging osv... Den kan låses på vangene og om det er riktig justert kan du dreie lange emner stabilt uten å komme utenfor toleranser blabla bla bla ;) Så monteres det en stor senterspiss på den og et mothold i chucken slik at bremseskiva kommer langt nok ut fra chucken slik at du kan dreie begge sider samtidig !

http://www.google.no/imgres?q=bakdokke&sa=X&biw=1247&bih=652&tbm=isch&tbnid=BVw6cZHkJCSL7M:&imgrefurl=http://kvennamekaniske.blogspot.no/&docid=bgs-2VWqy2_PFM&imgurl=http://www.kvenna.net/Harrison.jpg&w=800&h=600&ei=5wEVUuzREu-N4gTE4YC4Cg&zoom=1&ved=1t:3588,r:57,s:0,i:257&iact=rc&page=3&tbnh=194&tbnw=259&start=38&ndsp=20&tx=55&ty=101

Drev endel med maskinering på gamle jobben... Nå har vi nettopp fått inn en grei benk på jobb også, det gjør jo ikkeno ;)

Zeeker
21/08/13, 19:14
På høyre side her ser du bakdokka, denne brukes til å sentrere lengre emner i benken, brukes til boring/gjenging osv... Den kan låses på vangene og om det er riktig justert kan du dreie lange emner stabilt uten å komme utenfor toleranser blabla bla bla ;) Så monteres det en stor senterspiss på den og et mothold i chucken slik at bremseskiva kommer langt nok ut fra chucken slik at du kan dreie begge sider samtidig !

http://www.google.no/imgres?q=bakdokke&sa=X&biw=1247&bih=652&tbm=isch&tbnid=BVw6cZHkJCSL7M:&imgrefurl=http://kvennamekaniske.blogspot.no/&docid=bgs-2VWqy2_PFM&imgurl=http://www.kvenna.net/Harrison.jpg&w=800&h=600&ei=5wEVUuzREu-N4gTE4YC4Cg&zoom=1&ved=1t:3588,r:57,s:0,i:257&iact=rc&page=3&tbnh=194&tbnw=259&start=38&ndsp=20&tx=55&ty=101

Drev endel med maskinering på gamle jobben... Nå har vi nettopp fått inn en grei benk på jobb også, det gjør jo ikkeno ;)

Den linken der tok meg til en blogg, men jeg googla sjøl :D

Dan Bay-Johansen
21/08/13, 21:03
Den linken der tok meg til en blogg, men jeg googla sjøl :D

Merkelig, funker på både pc og tlf hos meg... Uansett så lærte du noe nytt idag også :-P

Sendt fra mobilen min.

Zeeker
22/08/13, 07:24
Lærer stadig noe nytt :)


Skivene ble levert til dreing i går og skal hentes i dag. Så da er det håp for å mekke bremser i efta.
Helt plutselig stikker jeg innom BCB å handler skiver og klosser bak i dag å :D
Da burde det bli bra med bremser på bilen igjen.

I går ble det ikke noe skruing pga at eieren tok en litt lang powernap på eftan :D haha

Riff
23/08/13, 09:42
Viktig å samle krefter av og til ;)

Zeeker
23/08/13, 11:35
Hehe.. Helt klart :)

Kommer en update senere i dag håper jeg :D

Zeeker
26/08/13, 12:45
Fikk hentet igjen skivene fra dreiing men syns det vibrerte litt likevel. Så det blir vel å kjøpe nye skiver.
Spørsmålet blir da: Skal man teste ut helt vanlig V70 skiver i slisser for å gjøre det billigst mulig, eller skal man gå for slisser bare fordi det er Bad Ass ?
For alt jeg vet så funker helt standard skiver mer enn bra nok på en 2-serie.
Noen tanker?

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1645.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1646.jpg

Det ble nye skiver og klosser bak etter at eieren ikke fulgte med og kjørte klossa helt ned på jernet.
Skivene ble ikke veldig pene av det :/ Det gjelder å følge med, hehe.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1647.jpg

Satte på slike klosser bak. Vet ikke hvor bra de er men skulle være bedre enn orginalt. Noen som har prøvd og har en formening?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1648.jpg


Har også vært å raidet ett ledningsnett hos Buster83 :D
Kjekt å ha hvis jeg skal lage nytt eller bytte ut ødelagte kontakter.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1649.jpg

Zeeker
26/08/13, 12:47
Fikk hentet Nuke-drevet mitt for en stund siden.
Det jeg kjøpte først var for stort sånn at reg-reima begynte å klatre.
NUKE mente at ingenting var galt men sendte likevel nye drev til BCB og alle de nye dreva er helt utmerket :)
Så da vet ikke jeg, hehe.
Jeg får vel montere dette igjen snart sånn at Mr.Nilsen får igjen sitt :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1650.jpg

Zeeker
26/08/13, 12:53
Også til noe som ikke har noe med 242'n å gjøre i det hele tatt.
Er det noen som har lyst på restene av 945 delebilen min?
Det som er igjen er skallet, dører med litt rust på, helt grei bakluke, alle ruter bortsett fra frontruta(sprekt) og venstre bakrute.
Det sitter bakakslingen og tank på den.
Det er også stoler i den, men forrige eier hadde hund, så vet ikke om det er noe å ha. I så fall må de renses.
Bilen er svensk så det er ikke vrakpant på den.
1500,- evt bud ?
Skal helst ha fjerna den i løpet av kort tid, så hvis det ikke er interesse for den så hugger jeg resten :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1651.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1652.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1653.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1654.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1655.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1656.jpg

Marius Skau
26/08/13, 13:05
Hva med biltema sine Sport bremseskiver til x70?

Holck
26/08/13, 15:11
Satte på slike klosser bak. Vet ikke hvor bra de er men skulle være bedre enn orginalt. Noen som har prøvd og har en formening?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1648.jpg


Jeg kjører Ferrodo klosser, men da i DS3000 utførelse (Racing klosser, trenger litt varme før de fungerer optimalt). Regner med at Ferrodo kjører samme linje kvalitets messig på alle sine klosser så de er nok bra tror jeg. Blir spennende å høre om du merker noe forskjell :)

Joakim-G_R
26/08/13, 18:37
Passa Ferodoklossene asså? :p

Zeeker
26/08/13, 19:14
Jeg kjører Ferrodo klosser, men da i DS3000 utførelse (Racing klosser, trenger litt varme før de fungerer optimalt). Regner med at Ferrodo kjører samme linje kvalitets messig på alle sine klosser så de er nok bra tror jeg. Blir spennende å høre om du merker noe forskjell :)


Passa Ferodoklossene asså? :p

Dette er til bakbremsene. Ikke forran.

Forran vet jeg ikke hva jeg har. hehe. Har ikke giddi å tatt de ut. Jeg får vel gjøre det en dag :)

Jeg har ikke funnet ut hva slags kalipere jeg har, men de ligner veldig på Teigen sine. Og mener han sa at de var fra EVO7 ?
Skal se om jeg finnet ett nummer på kaliperene slik at jeg kan finne ut hvor de kommer fra.

Holck
26/08/13, 20:45
Dette er til bakbremsene. Ikke forran.



Hehe, ok :D

Zeeker
27/08/13, 14:37
Hvis noen vil kjøpe 16V-topp er det muligheter nå :)

http://forum.vccn.no/showthread.php?58201-SELGES-Volvo-16V-topp-4500-Bud&p=794649#post794649

OlaBoy
27/08/13, 16:02
Endring i planene?


Sendt fra min iPhone

Zeeker
27/08/13, 16:32
Endring i planene?


Sendt fra min iPhone

Ingenting er avgjort enda :)
For se hva det blir til.
Vil ikke si hva det blir til enda, men det blir noe som er heftigere enn 230'n :D hehe
Jeg skal uansett bygge om bensinsystemet for å kjøre denne motoren jeg har på sprit fra våren.

buster83
29/08/13, 17:07
Bygge om til pedaldrift. Kjøre på steroider og redbull :D

Mathisen
30/08/13, 09:41
Fikk hentet igjen skivene fra dreiing men syns det vibrerte litt likevel. Så det blir vel å kjøpe nye skiver.
Spørsmålet blir da: Skal man teste ut helt vanlig V70 skiver i slisser for å gjøre det billigst mulig, eller skal man gå for slisser bare fordi det er Bad Ass ?
For alt jeg vet så funker helt standard skiver mer enn bra nok på en 2-serie.
Noen tanker?


eventuelt så fikser vell TBO slissespor i org skiver?

Zeeker
31/08/13, 04:25
Begynte å se på bilen i går og det var ikke helt bra det som var der. DP, turbo, grenrør må av.

buster83
31/08/13, 10:25
why.?

Zeeker
01/09/13, 23:40
Det kommer update med bilder i mårra, hehe.
Litt treig ama., også leker jeg tralle-taxi om dagen :D

Zeeker
02/09/13, 11:27
Jeg fikk en eksoslekkasje her rundt Rudskogen-tider og skulle sjekke litt nå etter at bilen var kommet inn i varmen igjen.
Når jeg fyra motoren og tok jeg hånda rundt alle v-båndklemmene. Jeg fant ingenting men hørte det godt. Da tenkte jeg T3-pulssplittpakningen.
Kjente det blåste litt nedi der men det var slettes ikke pakningen som putret. Det var pokker meg grenrøret mitt som hadde sprekt :(
Syns samtidig at motor lå sånn på siden og lurte på hvorfor det.
En liten tur under avslørte at det sprett nye festet fra KG hadde tatt kvelden etter 1 dag på skogen.
Turboen lå innpå tårnet :(
Om sprekken i grenrøret er pga ødelagt motorfeste vet jeg ikke. Det har sprekt på samme plassen før men ikke så mye.
Ang motorfester vet jeg ikke hva jeg gjør enda. Få se om jeg hører om BCB har igjen noen av de gamle scan tech diesel-festene.
Når motoren har tippa over så har luftfilteret lagt seg nedpå ene kontakta til hovedlyset og knikka litt. Heldigvis ikke hull, men det ble ikke noe pent.
Og grunnen til at jeg mistet mottrykket på skogen var en slange som hadde smeltet. Når denne blir byttet blir det vel litt futt igjen :)

Også har jeg bestemt meg for å prøve helt vanlig std skiver forran. Hvis det holder så er det billigst.
Jeg klarer nok aldri å slite ut ei sånn skive. Det som kommer til å skje er at den blir skakk pga noe.
Da er det billigere å kjøpe ei til rundt 500,- kontra 1200,- for ei litt fancy ei.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/87.jpg

Her ser man på bandasjen at motoren vrir seg så mye under kjøring at den subber borti tårnet og knikker av bandasjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/88.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/89.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/90.jpg

Når jeg fikk av downpipe'n så skjønte jeg hvor lekkasjen var. Den har brent bort bandasjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/91.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/92.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/93.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/94.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/95.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/96.jpg

Det er rørene til 1 & 4 som har sprekt, men rundt ved røret ut til wastegate'n.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/97.jpg

Pent ble det vel ikke. Men tett håper jeg :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/98.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/99.jpg

Riff
02/09/13, 15:29
Ja, er jo litt kjedelig når sånt skjer. Har du noe som holder igjen motoren på noen måte i forhold til momentet den skaper?

OlaBoy
02/09/13, 15:40
Sprekte grenrør må man vel regne med :)


Sendt fra min iPhone

Zeeker
02/09/13, 16:33
Ja, er jo litt kjedelig når sånt skjer. Har du noe som holder igjen motoren på noen måte i forhold til momentet den skaper?

Kun motorfester. Skulle kanskje ha hatt en liten demper der, men "det har funka før". Hehe.



Sprekte grenrør må man vel regne med :)


Dessverre ja. Det er ikke verdens undergang. Det er bare kjedelig å ta av alt for å sveise en liten sprekk som ikke skulle vært der, hehe.

J.A.S
02/09/13, 16:42
Det der er kjipt:/ har gjort det samme sjæl.. Jeg hater originale fester, Holder itte ved litt aktiv hærjing.

Ola Moen
02/09/13, 17:14
Jeg skulle ha laget et sett med motor fester til Zeeker, men fritida mi har blitt borte. De kommer. Nå må je fan meg bare TA meg tid :)

Ballen har begynt å rulle nå, så da ting går litt mer av seg sjøl i butikken, så skal jeg ta det ASAP. :)

Zeeker
02/09/13, 17:44
Det der er kjipt:/ har gjort det samme sjæl.. Jeg hater originale fester, Holder itte ved litt aktiv hærjing.

Det er noe dritt,. Men hva kan man forvente av noen gummifester som skal holde igjen 250Nm. Også blir de voldtatt med 470Nm.
Men jeg trodde de skulle holde mer enn 1 dag, hehe.
Kjøpte igjen et av de gamle diesel-festene når jeg var innom BCB før i dag.


Jeg skulle ha laget et sett med motor fester til Zeeker, men fritida mi har blitt borte. De kommer. Nå må je fan meg bare TA meg tid :)

Ballen har begynt å rulle nå, så da ting går litt mer av seg sjøl i butikken, så skal jeg ta det ASAP. :)

Sounds good :)
Var å kjøpte ett nytt et i dag læll for å kunne sette ned motoren slik den skal stå. Kjett å ha en jekk under der :D

Christian
02/09/13, 17:48
Hva med et støttestag mot toppen?

Zeeker
02/09/13, 17:56
Hva med et støttestag mot toppen?

Har aldri vært plaga med ødelagte motorfester før nå. Men tanken har streifet meg ja.
Men er det en demper som er beregnet til noe sånt bruk der ute?
Og vil den hjelpe på når motoren vrir seg når man strekket ut gira skikkelig eller vil den bare la motoren vri seg sakte med sikkert likevel.

Ola Moen
02/09/13, 18:18
Motoren vil nok fortsette å vri seg litt, men ikke så brått, og ikke like mye. Det er det brårøsket som gjør at det slipper i vulkinga på festene.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

buster83
02/09/13, 18:32
Jeg skulle ha laget et sett med motor fester til Zeeker, men fritida mi har blitt borte. De kommer. Nå må je fan meg bare TA meg tid :)

Ballene har begynt å rulle nå, så da ting går litt mer av seg sjøl i butikken, så skal jeg ta det ASAP. :)

jasså, så du har dem fortsatt... hihi.. :p

buster83
02/09/13, 18:33
Det kommer update med bilder i mårra, hehe.
Litt treig ama., også leker jeg tralle-taxi om dagen :D

pussy.. (les pussig) jeg leker tralle utleier om dagen.. skulle begynt eget firma vi vettu.. 'Dala Trill og Trall' ellerno.. :)

Zeeker
02/09/13, 18:58
pussy.. (les pussig) jeg leker tralle utleier om dagen.. skulle begynt eget firma vi vettu.. 'Dala Trill og Trall' ellerno.. :)

Bare så synd at vi går i minus på detti :(
Du får slitasje på tralla og jeg bruker diesel. hehe

MGP
02/09/13, 19:41
og så lenge du sveiser med mig så vil det fortsette og sprekke ;)

/MGP

Dan Bay-Johansen
02/09/13, 21:15
og så lenge du sveiser med mig så vil det fortsette og sprekke ;)

/MGP

Why?

Sendt fra mobilen min.

buster83
03/09/13, 10:06
Bare så synd at vi går i minus på detti :(
Du får slitasje på tralla og jeg bruker diesel. hehe

jojo.. men tenk på alle fine turene vi får :)

Zeeker
03/09/13, 22:54
Var innom BCB før i dag og har fått kjøpt nye skiver :)
Det ble vanlige V70 skiver. Så får'n se om stopper bilen lekent etter noen gode runder på skogen neste år.
De holder i hvertfall til det som er igjen av kjøring på asfalt i år. Og iskjøringen trenger nesten ikke bremser.

Fikk levert grenrøret til planing. Både flensen mot blokka og turboen.
2 pakker med eksosbandasje (30 meter?) er handlet inn. Kjenner at jeg gleder meg til å bandasjere detta grenrøret igjen, hehe.

Tok også med ett motorfeste :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/240.jpg

Ksteen2
04/09/13, 09:14
blir nok bra skal du se ;)

Zeeker
04/09/13, 15:00
Satser på at bilen er kjørbar igjen til helgen :)
Da skal det rattes litt og spises kebabb :D

Sportern min trenger litt TLC den å, så da bytter bila plass.

Riff
04/09/13, 21:15
Fint med bremser ja :D

buster83
04/09/13, 22:28
Kjøre hvor til helga?

Mathisen
05/09/13, 07:25
Hamar?

Zeeker
05/09/13, 09:17
Kjøre hvor til helga?


Hamar?

Ja. Bare litt rundt om kring :D Også spise babb.
Hvis jeg blir ferdig da. Jeg skal visst på fest på fredag som jeg mente var neste fredag. Så vi får se an formen på lørdag :D
Jeg har ikke fått igjen grenrøret mitt heller, så vi får se når det dukker opp.

The Sven
05/09/13, 22:04
Får prøve å treffe på deg til helga for en prat og den lille transaksjonen vi har hatt i tankene i noen mnd nå ;) Har omsider litt tid når jeg er hjemme denne gang :)

Zeeker
07/09/13, 14:20
Får prøve å treffe på deg til helga for en prat og den lille transaksjonen vi har hatt i tankene i noen mnd nå ;) Har omsider litt tid når jeg er hjemme denne gang :)

Det går an :D

Zeeker
07/09/13, 14:38
Skal hente grenrøret mitt etterpå håper jeg :)

Fikk montert bremser forran i går og drev å målte litt på hvordan kaliperen sitter i forholde til skiva.
Skyvelæret mitt har ikke lange nok armer/føtter/"målegreier" eller hva jeg skal kalle de til å få måle skikkelig, så jeg la skyvelæret flatt og dytta det inn mellom kaliper og skiva.
Både oppe/nede og på hver side av skiva.
På høyre side er kaliperen litt for langt til høyre. Der får jeg skyvelæret inn mellom skiva og kaliperen og det virker som at det er samme avstand til skiva både oppe og nede, men kun på høyre side av skiva. Den står nok rett.
Tenkte da å ta ei 0.9 plate og lage til ei remse å legge i mellom fjørbeinet og braketten og måle igjen.

Venstre side får jeg skyvelæret inn i 3 av hjørnene til kaliperen. men ikke nede til høyre.
Prøver da med ei 0.9 plate kun på festet nede for å rette opp kaliperen.
Jeg tror jeg gjør dette før jeg testbremser med nye skiver.
Hvis det er helt smooth så kan jeg heller kaste på de gamle skivene ved en senere anledning for å se om det kaliperene som har sitti bittelitt skakt eller om skiva var skakk.

Sånn som på høyre kaliper. Vil den "justere" seg selv og kun klemme og bremse eller hvis den klemme likt på alle 4 stemplene slik at den kan dra skiva sidelengs?

Teigen: Hvor kommer kaliperene dine fra? Evo 6/7 ? Syns de ligner på mine. Tenkte jeg skulle få tak i nye klosser, men da er kjekt å vite hva jeg har :D
Jeg finner ikke noe nummer på kaliperene
Kan evt ta med en kloss å måle og sammenligne på MECA eller no sånt, men det er litt mere tungvint.
Hadde du giddi å sammenligna mine og dine? Hvis man kan se forskjell på de forskjellige kaliperene til EVO da.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/426.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/427.jpg

Høyre kaliper skal bli flyttet litt til venstre.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/428.jpg

Venstre kaliper skal bli flyttet til til høyre, men kun det nedre festet.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/429.jpg

Teigen
07/09/13, 20:03
Kan a måle, er samme som sitter på E55 AMG i str om det går å google.

PS klossene som sitter i når du kjøper dem suger balle på bane. Et par kraftige nedbremsninger fra 250 og det er slutt på brems. Skal bytte til DS3k nå tenkte jeg

Zeeker
08/09/13, 11:41
Kan a måle, er samme som sitter på E55 AMG i str om det går å google.

PS klossene som sitter i når du kjøper dem suger balle på bane. Et par kraftige nedbremsninger fra 250 og det er slutt på brems. Skal bytte til DS3k nå tenkte jeg

Tar å måler ene klossen min etterpå jeg så kan vi evt sammenligne.
Hvilken EVO er dine fra btw ?

Zeeker
08/09/13, 15:04
Har fått hentet igjen grenrøret mitt.
Nå bærer det i verkstedet for å pusse grader og skal kose meg med bandasjering :D Kjenner det klør litt allerede, hehe.


http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/482.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/483.jpg

Zeeker
08/09/13, 20:24
Har fått pussa grader og bandasjert grenrøret i kveld. Det er fortsatt en skikkelig drittjobb. rørene sitter så tett at man må teste og surre av og prøve på nytt mange ganger før det blir brukbart.
Men nå er det gjort :)

Fikk også satt på igjen ett motorfeste så får vi se om det overlever neste banedag :D
Hadde en kompis innom som sa det originalt satt varmeskjold på 940-festene og at jeg evt kunne prøvd det. Bare for å skåne feste for strålevarme slik at vulkinga kanskje hang på litt til før den evt slapp.
Så da var jeg utpå delebilen og fant ett sånt og modda bitte litt så passa det. Om det hjelper vet jeg ikke, men det nå sitter det der :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/499.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/500.jpg

Ferdig bandasjert.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/501.jpg

Zeeker
10/09/13, 19:20
Ting er på gang :D

Driver å setter sammen ting og tang nå. Det går litt smått for det er skikkelig knot.
Også juger vi mer enn jeg skrur, så når det går sakte i fra før så kan dere tenke dere :D så jeg skylder på Buster83 & Mr.Nilsen.
Det er "bare" igjen å ta av comp-huset på turboen og få på oljeretur / tur og DP og litt småtteri så er den klar til å startes.
Må vel klare å bli ferdig i mårra :D

Det er ingen andre som sier det til meg om dagen, så jeg må kjøpe meg komplimenter :/ hehe
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/605.jpg

Også går det en del sånn.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/606.jpg

Så langt har jeg kommet :D hehe. Fått hektet på grenrøret og turboen. Er en ræser på å skru om dagen :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/607.jpg

Dan Bay-Johansen
10/09/13, 20:20
Prøvde å skrive til deg på vwbus, men der er du tydeligvis ikke så ofte ;)

Lurte bare på om du hadde fått raddisen hel hjem til deg ?

Zeeker
10/09/13, 20:49
Prøvde å skrive til deg på vwbus, men der er du tydeligvis ikke så ofte ;)

Lurte bare på om du hadde fått raddisen hel hjem til deg ?

svarte deg der nå :D Så du må inn der for å lese.. hehe.
Neida.
Jeg har fått pakka :) Den var bra og fint pakket inn, så det burde vel ikke by på noen problemer.
Håper på å få byttet den mot helga. Da er det litt annet småtteri på sportern som skal fikses også :)

Zeeker
11/09/13, 14:57
Har prøvd å skru litt til :D Men fant en liten feil.
Den bolten som holder støtta mi inn til toppen er knekt. Jeg trodde den hadde skrudd seg ut som vanlig, men det sitter igjen er bit inni der :(

Så det store 1000-kroners-spørsmålet da.
Hvordan få ut denne lettest?
Går det an å dele turboen der den i sitter? eller må jeg ta den av?
Og jeg får ikke noe svar fra de jeg kjøpte den hos, så jeg vet ikke noe spec på hvor mye den evt skal dras til igjen på akslingen.
Er det noen std på turboer på dette eller har produsenter hver sin NM de drar igjen?


Dårlig bilde, men det fikk bli med læll
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/644.jpg

Sitter litt teit til denna bolten å.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/645.jpg

Zeeker
11/09/13, 19:42
"jojo" hehe.
Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal skrive.
Det jeg vet er at jeg ikke har veldig mye peiling på turbo, men vi fikk den fra hverandre. Og det vi så tyder vel på at tingenes tilstand ikke er tipp topp :D

Dette hadde jeg ikke funnet ut hadde ikke den bolten knekt.. Jeg er ikke helt sikker på om det var bra at den bolten knakk.

Men antagelig ett teit spørsmål.
Er det noen sjans for at denne kan kjøres med med de tetningene som er der?
Den drev å puffa litt olje før den ble tatt av, men har tetningene blitt ødelagt av å bli tatt opp?
Det jeg lurer på er om jeg kan kjøre med den til det renner olje gjennom den, eller om det bare å er putte i søppeldunken.

Blir det ny turbo, blir det ny mapping.
Det blir mange $$ som heller kan gå til bygging av ny motor.
Har noe på lur som kanskje kunne blitt ferdig til neste sommersesong, men vil ikke si hva det er :D

Det kan kanskje se ut som at is-sesongen ble avsluttet før den i det hele tatt startet :/


http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/667.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/668.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/669.jpg

Her var det mye koks inni.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/670.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/671.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/672.jpg

Det eneste positive er vel at jeg fikk ut den knekte bolten uten å krangle med den.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/673.jpg

Dan Bay-Johansen
11/09/13, 20:19
svarte deg der nå :D Så du må inn der for å lese.. hehe.
Neida.
Jeg har fått pakka :) Den var bra og fint pakket inn, så det burde vel ikke by på noen problemer.
Håper på å få byttet den mot helga. Da er det litt annet småtteri på sportern som skal fikses også :)


Ja jeg så det, du har jo fått ett lass med svar nå også :p

Det er bra, var i grunn det jeg ville vite...litt småkinki å få pakka inn når jeg ikke hadde pappeske som var stor nok ! Da får jeg håpe den fikser problemene dine, kan jo ikke la servicevognas defekter komme i veien for stasvogna ;)

Ksteen2
12/09/13, 08:09
ingen fare å sette det i sammen igjen ;)
å koksen der var ikke så mye, sammen lignet med en som har sitti på en bil 200k ;)
klæm det sammen å gi gass du ;)

Zeeker
12/09/13, 20:37
ingen fare å sette det i sammen igjen ;)
å koksen der var ikke så mye, sammen lignet med en som har sitti på en bil 200k ;)
klæm det sammen å gi gass du ;)


Jeg hører hva du sier :D
Tror det blir så jeg prøver å sette sammen.
Årker ikke tanken på kostnader med ny turbo og mapping nå :/

Ola Moen
12/09/13, 21:04
Gjør skikkelig rent med bremserens ihvertfall.


Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Zeeker
13/09/13, 20:09
Får vel prøve å få til noe :)

Ny turbo blir det uansett ikke nå.
Da blir hele bilen stående i vinter også begynner jeg på ny motor og selger 230'n :)

Koff
17/09/13, 17:05
Kok hønnmøkkete deler i vann med oppvaskmiddel! Blir helt reint! :P

kimove
17/09/13, 17:18
Zeeker, hvilken hardy kobling kjører du med ?

Zeeker
17/09/13, 17:40
Kok hønnmøkkete deler i vann med oppvaskmiddel! Blir helt reint! :P

Jeg har lite med kokeplate i verkstedet :D
Hvordan går det med lagre å slikt?

Zeeker
17/09/13, 17:49
Zeeker, hvilken hardy kobling kjører du med ?

Kjører med en god gammal std sprøkki hardy :D
Kjørte med det på Rudskogen sist. Riktignok var jeg innom BCB og kjøpte en ny hardy som jeg hadde med meg. Men den gamle holdt fint den.

Har liggende en M3-hardy jeg har kjørt med tidligere, men denne er litt tykkere men da ble akslingen litt for lang totalt at den kløp på midten.
Tenkte jeg skulle ha den M3-hardy'n liggende til den nye motoren skal oppi.

kimove
17/09/13, 20:51
Kjører med en god gammal std sprøkki hardy :D
Kjørte med det på Rudskogen sist. Riktignok var jeg innom BCB og kjøpte en ny hardy som jeg hadde med meg. Men den gamle holdt fint den.

Har liggende en M3-hardy jeg har kjørt med tidligere, men denne er litt tykkere men da ble akslingen litt for lang totalt at den kløp på midten.
Tenkte jeg skulle ha den M3-hardy'n liggende til den nye motoren skal oppi.

Vanlig standard 740/940 hardy ? :p

trudde man måtte ha en bmw m sak som er 35mm tykk jeg :p (original 740/940 og de fleste andre bmwer ser ut til å være 30mm)

Zeeker
17/09/13, 23:26
Stemmer det.
Den holder en stund :D hehe.
Hvor lenge vet jeg ikke. Men jeg vet hva som i hvertfall dreper de. Og det er ett ustabilt oppheng på midten.
Da får hardyen noe leie vinkler å jobbe med også blir den rett og slett rivd i filler.
Jeg vet ikke hvor mye pulver en må ha før den orginale ikke er bra nok lenger jeg, men min holder da :D
Den ny-innkjøpte orginale Hardy'n som ligger i hylla blir montert så fort bilen henger i en bukk igjen.

kimove
18/09/13, 06:43
Stemmer det.
Den holder en stund :D hehe.
Hvor lenge vet jeg ikke. Men jeg vet hva som i hvertfall dreper de. Og det er ett ustabilt oppheng på midten.
Da får hardyen noe leie vinkler å jobbe med også blir den rett og slett rivd i filler.
Jeg vet ikke hvor mye pulver en må ha før den orginale ikke er bra nok lenger jeg, men min holder da :D
Den ny-innkjøpte orginale Hardy'n som ligger i hylla blir montert så fort bilen henger i en bukk igjen.

Nice, kjempemessig :)

Da vet jeg det :)

Takk for svar :)

Zeeker
19/09/13, 05:20
Dette har ingenting med bilen min å gjøre, men føler jeg må dele denne sånn at ting kanskje kommer tilbake.
noen drittsekker har vært langfingret!

Si fra 940 LPT eller gl740turbo hvis du vet om noe.

http://forum.vccn.no/showthread.php?58800-Felger-og-motor-st%C3%A5let-fra-lokale-i-bergen

gl740turbo
19/09/13, 23:32
Takk for deling av tråden Zeeker og håper jeg finner noe igjen ;)

Over til bilen din igjen :) Hva endte du må gjøre ang tanken her for lenge siden? Har du satt i fuelcell?

Zeeker
20/09/13, 05:41
Takk for deling av tråden Zeeker og håper jeg finner noe igjen ;)

Over til bilen din igjen :) Hva endte du må gjøre ang tanken her for lenge siden? Har du satt i fuelcell?


Bare hyggelig. Det skulle bare mangle :)
Hater folk som er langfingra.


Bensinsystem har jeg ikke begynt på enda. Det går ikke så fort. hehe
Men jeg og Mr.Nilsen har tenk ut hvordan tanken skal bli.
Det blir ingen fuelcell. Vil ha bagasjen fri slik at jeg kan putte handleposer og ishjul baki der :D
Skal prøve å skjære opp tanken også senke nedi 2 x walbro400 pumper i hvert sitt rør.
Da burde både den ene og den andre motoren få nok suppe.

Ksteen2
20/09/13, 08:14
kjett att det har blitt stjålet noe, skulle fått stå i fred ute under åpen himmel, men den gang ei, søstern hadde innbrudd i bilen sin også her natt til i går :/

over til bilen, noen hint om motor valg?
eller har du ikke finni det ut selv enda??
å trur den bensin tank finessa du, blir den beste muligheten der ;)
ga meg egentlig en ide sjøl ;)

buster83
20/09/13, 12:42
lett trimmet motor fra en gammel mixmaster...

Mathisen
20/09/13, 13:14
lett trimmet motor fra en gammel mixmaster...
mene, å ska'n med bensin da?

Mathisen
20/09/13, 13:16
Tenkte på den bensintank tanken din, 2 pumper i hvert sitt røøøør, med pickup helt i bunnen da eller? tenkt noe på "skvulpe-plater" neddi der eller blir ikke det noen vits kanskje? pumpene skal sikkert ikke stå heeelt inntil hverandre?

Zeeker
20/09/13, 16:38
kjett att det har blitt stjålet noe, skulle fått stå i fred ute under åpen himmel, men den gang ei, søstern hadde innbrudd i bilen sin også her natt til i går :/

over til bilen, noen hint om motor valg?
eller har du ikke finni det ut selv enda??
å trur den bensin tank finessa du, blir den beste muligheten der ;)
ga meg egentlig en ide sjøl ;)


Tenkte på den bensintank tanken din, 2 pumper i hvert sitt røøøør, med pickup helt i bunnen da eller? tenkt noe på "skvulpe-plater" neddi der eller blir ikke det noen vits kanskje? pumpene skal sikkert ikke stå heeelt inntil hverandre?

Kan i hvertfall si at evt ny motor vil få flere enn 4 sylindre :D
Det er noen som vet om litt av planene, men jeg får se om det blir noe av før jeg skryter på meg noe.
De som vet noe har fått beskjed om å holde tuten igjen :D hehe
Det koster litt mer enn ett par hubba bubba :D

Tanken med ny bensintank er som følger.
Origialt armatur med ei eller anna løftepumpe som går inn i en Y-kobling som deretter mater 2 x 4" rør. Helt separert fra hverandre.
Disse rørene blir tette i bunnen og vil kun bli fylt opp av matepumpe og returen fra motor.
I hvert rør sitter det ei walbro 400 pumpe som mater opp inn i ny Y-kobling med AN8 og fremover til motor.
Pumpene vil sitte helt i bunnen av rørene.
Returen blir AN8 med Y-kobling og ned i hver sitt 4"-rør.
For å ordne så det ikke blir overtrykk i disse rørene så blir de hullborret på sidene øverst. Da vil alt som er til overs renne ut i tanken.
Eksakt hvordan alt skal kobles, sveises, tettes vet jeg ikke enda.

Om det funker så smooth som vi vil ha det til vet jeg ikke.
Det må bare testes, også finner man ut det i benken om motoren drar tomt bensinsystemet.

Grunnen til at jeg ikke vil ha fuelcell i bagasjen er for at jeg ikke vil ha noe drit der som tar opp plass.
Bilen blir som regel hjulkjørt til isbaner om vinteren og da må jeg ha plass til ishjul/jekk/olje/vann/verktøy i bagasjen.
Ett annet pluss er at ingen vil se modifikasjonene på tanken ved evt kontroll / PKK

Jan-Einar Jenssen
20/09/13, 17:23
mistenker nye motoren stammer fra toyota..

kermitt
20/09/13, 17:31
Lsx?? Ikke si du skal ha noe annet :p allerede uten overtrykk så er effekten bra. Som du allerede har sett i B230 motorn så trenger bare 1 kam for å dra effekt!

Riff
20/09/13, 20:12
Det er slik jeg har tenkt å bygge bensinsystemet mitt og. Usikker på om det blir en eller to pumper.
Jeg lurer på å skjære ut armatur festet og sveise den inn en ny tank, sånn at innfestningen til pumpen blir lik som orignalt.. om det var forståelig :P

Zeeker
20/09/13, 22:45
mistenker nye motoren stammer fra toyota..


Lsx?? Ikke si du skal ha noe annet :p allerede uten overtrykk så er effekten bra. Som du allerede har sett i B230 motorn så trenger bare 1 kam for å dra effekt!

Hehe. Dere kan bare lure :)
Morro blir det i hvertfall uansett. Og jeg håper motoren vil yte såppas at den kan henge på med både det ene og det andre.
Helst like bredt, og gjerne nedover langstrekka :D

Det skal uansett tuktes så til de grader.

Zeeker
20/09/13, 22:54
Det er slik jeg har tenkt å bygge bensinsystemet mitt og. Usikker på om det blir en eller to pumper.
Jeg lurer på å skjære ut armatur festet og sveise den inn en ny tank, sånn at innfestningen til pumpen blir lik som orignalt.. om det var forståelig :P

Det er bare å kjøre på :)
var inne på tanken selv, men blir å lage det selv på ett vis

buster83
21/09/13, 09:05
jeg har trua.. uten tvil.. :)

Agrostar
21/09/13, 16:21
Har rutelim/sikaflex noko for seg i mellomakselopphenget på ein orginal bil? Eller ein med 180 gamp?

kermitt
21/09/13, 16:27
Kjører du stygt nok så må jo alt forsterkes uansett effekt :p Det er min erfaring. Om du fremdeles skal plage bil men ikke putter inn forsterka så går det unna mer deler.

Zeeker
21/09/13, 16:33
Har rutelim/sikaflex noko for seg i mellomakselopphenget på ein orginal bil? Eller ein med 180 gamp?

På ett 240 oppheng ville jeg ha gjort det ja.
Hver gang du sparker pedalen til venstre vil akslingen prøve å vri seg opp mot gulvet og etterhvert vil gummien bli slapp og den vil begynne å slå.
Har du hardykobling vil denne få litt leie vinkler å jobbe med når akslingen ligger oppunder gulvet ditt. Da river du løs hylsene fra vulkinga i hardy'n.
Hvis du skal fylle ett så monter det på en aksling og sett den i stikka eller noe.
Jeg hadde problemer med at limet gjorde senteret på opphenget urunt. Men trer du det på en aksling kan den ikke vri seg noen stand :)

kermitt
22/09/13, 23:18
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1238910_225067794322580_1216064554_n.jpg

Ksteen2
23/09/13, 10:56
får da ikke håpe det er en ls motor da.. huff..
2jz ell T6/T5 tipper jeg på :p

buster83
24/09/13, 05:41
2l fra sierra

OlaBoy
24/09/13, 15:41
E30 316?


Sendt fra min iPhone

J.A.S
24/09/13, 16:29
M50b25!

buster83
24/09/13, 16:31
Hmmm... lurer på hva den traktorpuller-traktor'n utafor verksted uten motor gjør der... go figure..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Riff
24/09/13, 18:07
Jeg tror det er en BMW S70/2 med 2 kompressorer og 4 holset hx40 ;)

Ola Moen
24/09/13, 19:06
B14 sugis :)

buster83
24/09/13, 19:12
Adidas med borrelås. :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

volvobrage
24/09/13, 19:30
Skal ikkje gidde og tippe sidan det er så mange gode forslag her:p
Men venter i spenning og håper såklart på volvomotor;)

Zeeker
24/09/13, 23:07
Her var det mange gode forslag.

Jeg kan i hvertfall si motoren er kjøpt :D
Men det blir ingen kjøring med denne med det første.
Den mangler "bare" det rundt, hehe.

Zeeker
27/09/13, 19:16
Det har blitt gjort investeringer :D
Type gedigne. hehe.
Jeg har kjøpt Volvo vaffeljern.


http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1639.jpg

Riff
27/09/13, 19:24
Blir volvo merke på vaflene?

Zeeker
27/09/13, 19:30
Blir volvo merke på vaflene?

jaja. Så klart :)

Lånte ett bilde av noen på facebook :D
Det ser ut sånn inni.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/p480x480/10854_636002483091845_1204550353_n.jpg

Agrostar
27/09/13, 20:41
Fekk det sjøl for nokon veker sidan :p Funkar greitt, men det tek lang tid å steike eindel røre. Pluss at eg syns det er vanskeleg å finne mellomtingen av usteikt og svidd. Men, det er artigt å ha det ståande ;)

Riff
27/09/13, 20:47
Stilig :D Skulle hatt et slikt jeg og :D

Zeeker
01/10/13, 18:08
Stilig :D Skulle hatt et slikt jeg og :D

Bare å kjøpe :)
Tenkte jeg skulle prøvesteke noen vafler i dag, men har ikke så jeg får laga røre :/ Så da får det bli en anna dag.

Zeeker
01/10/13, 18:13
Det skjer ikke så mye ellers.

Har endelig fått tak i turbobanditen i Sverige og de sier at de "snart" skal få inn rep-kit til turboen min.
Det jeg frykter er at det tar litt lang til og at jeg da ikke rekker siste runden med autoslalom på Gardermoen :(

Hvis jeg venter på rep-kit vil antagelig turbo'n fungere i vinter også får jeg kjørt litt på isen.
Om jeg setter den sammen nå så vil den bare brenne mere olje og kanskje ta kvelden i løpet av vinteren.
Jeg vil aller helst ha en turbo som virker helt til våren og gjerne litt til.
Har tenkt tanken med salg av motor til våren, så og da prøver jeg nok å selge komplett motor med BMW-kassa og sprut.

buster83
01/10/13, 21:13
Når er siste runde på gardermoen?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Agrostar
01/10/13, 21:24
Hadde du hatt problem med at det rista når du slakka av eller hadde girkassa i fri? Eg fekk det etter å ha bytta og fyllt mellomakselopphenget.

Zeeker
02/10/13, 04:25
Hadde du hatt problem med at det rista når du slakka av eller hadde girkassa i fri? Eg fekk det etter å ha bytta og fyllt mellomakselopphenget.


Det vibrerte hele tiden.
Med fyllt 940 oppheng ble det hele sinnsyk risting. Så jeg skulle nok ha fått tak i fremre del av mellomakslingen og bytta bare for å ha prøvd det å.
Målte mellom alle ørene på girkassa og på akslingen. Vridde de så de sto ovenfor hverandre og det var like langt mellom alle, så den skal stå helt rett. Men det rister likevel.

Kjører du med 240 eller 940 oppheng nå?

Zeeker
02/10/13, 04:25
Når er siste runde på gardermoen?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Neste helg :)
Lørdag 12.10.13

Agrostar
02/10/13, 04:51
Eg brukar 240 oppheng no, ristar ikkje under pådrag eller jamn fart. Men slepp eg gassen eller trykkjer inn clutchen, so ristar det når eg er over 50.

Zeeker
02/10/13, 13:40
Eg brukar 240 oppheng no, ristar ikkje under pådrag eller jamn fart. Men slepp eg gassen eller trykkjer inn clutchen, so ristar det når eg er over 50.

Og det ble sånn etter at du satte på nytt oppheng som du har fylt opp?
Fylte du opphenget og lot det ligg løst eller hadde du det på en aksling over natta?

Når jeg hadde 240 oppheng opplevde jeg at jeg fikk vibrasjoner når jeg kom opp i fart og ble bare værre og værre jo fortere jeg kjørte.
Det skyltes at jeg la opphenget på benken etter at jeg hadde fylt det opp.
Da har sikkert senteret klart å deformert seg mens limet har herdet.
Kjøpte ett nytt ett og tredde det på en løs aksling jeg hadde og satte den i stikka og og fylte det. Da ble jeg kvitt ristinga i hvertfall.
Men om det er det som er feil med ditt vet jeg ikke.

Agrostar
02/10/13, 16:11
Det blei sånn etter at eg fyllte det ja. Eg kjøpte nytt oppheng og lager, hadde lageret inni opphenget, la opphenget på eit papir på badegolvet og fyllte det opp. So venta eg nokon dagar og hadde det innpå akslingen. Men eg skal til Gjøvik fredag og skal vere der heile helga. Tenkte ta meg ein tur innom Bcb når eg først var på traktene og. Du hadde ikkje hatt tid å prøvekøyrd?

Zeeker
02/10/13, 18:45
Det blei sånn etter at eg fyllte det ja. Eg kjøpte nytt oppheng og lager, hadde lageret inni opphenget, la opphenget på eit papir på badegolvet og fyllte det opp. So venta eg nokon dagar og hadde det innpå akslingen. Men eg skal til Gjøvik fredag og skal vere der heile helga. Tenkte ta meg ein tur innom Bcb når eg først var på traktene og. Du hadde ikkje hatt tid å prøvekøyrd?

Rart. Men det som er enda rarere er at noe "slarker" når du slipper opp trykket på akslingen.
Bare send på ei mld på 95870644 i helga så får vi se hvor jeg er :D Kan jo kanskje komme på BCB å juge og testkjøre litt å jeg :)
Synd 242'n min ikke får så skulle du fått vært med på kjøretur :)

Agrostar
02/10/13, 18:49
Ok, høyrest kjempeflott ut :) Skal gje lyd ifra meg. Kanskje like greitt at 242' ikkje er køyrbar, eller so hadde eg fått meir inspirasjon til ombygging ;)

Mathisen
03/10/13, 12:21
M50b25!
Har prøvd å prakke på'n det flere ganger..

J.A.S
03/10/13, 14:14
ja, det er jo grom motor, får jo motor å kasse for rundt 6-7k svenske :) Trenger ikke gjøres mye med heller :) spørs jo hvor mye effekt man er ute etter selvsagt.

Zeeker
03/10/13, 15:08
Har prøvd å prakke på'n det flere ganger..


ja, det er jo grom motor, får jo motor å kasse for rundt 6-7k svenske :) Trenger ikke gjøres mye med heller :) spørs jo hvor mye effekt man er ute etter selvsagt.


hehe.
Jeg tror ikke det blir noen bmw sekser nei. Alt koster skjorta hvis'n vil tukle litt. Og tukler man litt er det gjort :D

buster83
03/10/13, 16:40
hehe.
Jeg tror ikke det blir noen bmw sekser nei. Alt koster skjorta hvis'n vil tukle litt. Og tukler man litt er det gjort :D

Sa brura... ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Batland
03/10/13, 19:52
hehe.
Jeg tror ikke det blir noen bmw sekser nei. Alt koster skjorta hvis'n vil tukle litt. Og tukler man litt er det gjort :D
All praktisk erfaring herfra tilsier at du tar feil her.

Det eneste som trengs for 400 ++ hk er ett pakningssett og en lett neddreiing av de orginale stemplene for lavere komp.

Datasprutet og bensinpumpen har du jo. ;)

Lokal rekord med orginalt innsug, orginale stempler og en dårlig eksosmanifold (ikke grenrør) er 830 Nm og 613 hk, på 98 blyfri.
Han spant seg til 159 km/t på 201M.

En annen kar måtte, pga liten bensinpumpe, gi seg på rett over 1,0 BAR ladetrykk og derfor 400 + hk.

Dette er en gudegave av en motor til folk med moderat budsjett hvis man bare dreier stemplene.

(Ikke veldig ulik rødmotoren altså. ;) )

Zeeker
03/10/13, 21:59
All praktisk erfaring herfra tilsier at du tar feil her.

Det eneste som trengs for 400 ++ hk er ett pakningssett og en lett neddreiing av de orginale stemplene for lavere komp.

Datasprutet og bensinpumpen har du jo. ;)

Lokal rekord med orginalt innsug, orginale stempler og en dårlig eksosmanifold (ikke grenrør) er 830 Nm og 613 hk, på 98 blyfri.
Han spant seg til 159 km/t på 201M.

En annen kar måtte, pga liten bensinpumpe, gi seg på rett over 1,0 BAR ladetrykk og derfor 400 + hk.

Dette er en gudegave av en motor til folk med moderat budsjett hvis man bare dreier stemplene.

(Ikke veldig ulik rødmotoren altså. ;) )

Jada :)
Sier ikke at det er en drittmotor og det er ikke til å stikke under en stol at dette er motorer som går godt.
Har en kompis som maxa benken til Volden Racing på NM.
Det er bare det at jeg ikke vil ha bmw-motor i bilen min :D

Læfsebussen (Omega med BMW-sekser)
http://www.youtube.com/watch?v=AQTw3K4O1t4

Batland
04/10/13, 07:03
Jada :)
Sier ikke at det er en drittmotor og det er ikke til å stikke under en stol at dette er motorer som går godt.
Har en kompis som maxa benken til Volden Racing på NM.
Det er bare det at jeg ikke vil ha bmw-motor i bilen min :D

Læfsebussen (Omega med BMW-sekser)
http://www.youtube.com/watch?v=AQTw3K4O1t4

Det er en ærlig sak.
Personlig synes jeg ta du burde dreid B230 stemplene. Når du skal selge denne motoren kan du annonsere en 450 hk motor i stedet for en orginalkomp. 350 hk motor med så høy eksostemp at akslingen i turboen er blitt misfarget. ;)

Zeeker
04/10/13, 16:48
Var innom BCB en liten tur i dag.
Traff på Agrostar og fikk jugd litt med han og Mr. Nilsen.
Det var rett og slett brukbart.

Fikk også handlet meg en liten snack :)
Vet bare ikke om den skal brukes eller om den skal få ligge sammen med klistremerkene :D hehe

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/138.jpg

buster83
04/10/13, 16:58
Nice. :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Agrostar
06/10/13, 14:47
Trur jaggu eg fekk meg ei sånn hue eg og! Og berre so det er sagt, dei har 1 igjen, og den blir solgt for 1200kr.

Jan-Einar Jenssen
06/10/13, 16:44
Trur jaggu eg fekk meg ei sånn hue eg og! Og berre so det er sagt, dei har 1 igjen, og den blir solgt for 1200kr.

ingen luer er værdt 1200kr..

Agrostar
06/10/13, 17:05
Det får du sei til dei bakom kassa :p Var vel uansett meint litt som ein spøk, men han sa at det var den siste av si slag.

Zeeker
06/10/13, 17:40
ingen luer er værdt 1200kr..


Det får du sei til dei bakom kassa :p Var vel uansett meint litt som ein spøk, men han sa at det var den siste av si slag.

Tror det var en spøk ja, hehe.
Men det er morro å ha lue :)

Foreløpig så ligger lua forran bilderamma med R-sport klistremerkene :)

Agrostar
06/10/13, 18:11
Du må jo ramme den inn!

Mathisen
07/10/13, 10:47
Vet bare ikke om den skal brukes eller om den skal få ligge sammen med klistremerkene :D hehe

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/138.jpg

Den blir vell brukt flittig i vinter, regner med ravnan ska på mange lange ski turer, da er det kjett å fryse på øra;)

Zeeker
07/10/13, 16:34
Den blir vell brukt flittig i vinter, regner med ravnan ska på mange lange ski turer, da er det kjett å fryse på øra;)

Kommer til å møte på så mange sportsidioter som ikke skjønner hva slags merke jeg går med på lua a:/
Da er det bedre å bruke den gode Birken-lua mi :D Da trur folk at jeg er mol-sprek (Noe som jeg også har inntrykk av at andre syns å) haha

Zeeker
07/10/13, 16:40
Jeg har fått tak noe gammal sengelektyre.
Og det er ikke av den snuskete sorten. Dette er mye bedre :)


http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/285.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/286.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/287.jpg

Jan-Einar Jenssen
07/10/13, 19:10
skanne å legge ut? :D

buster83
07/10/13, 19:42
driver du å utvikler en form for samlesyke? :p

Zeeker
07/10/13, 20:11
skanne å legge ut? :D

Har ingen skanner :/

Og de to siste bildene er ikke i samme artikkel, det ble bare tatt random bilder i katalogen :)


driver du å utvikler en form for samlesyke? :p

Har så mye penger og det brenner i lomma mi, så jeg bare må handle noe innimellom :D
Venter på litt deler som strengt tatt ikke er livsnødvendige akkurat nå men hadde vært greit å hatt og fått bytta mens bilen står på bukker.
Også venter jeg på svar fra noen andre. Så da står nå bilen der da :/ Synd og skam egentlig

Marius Skau
07/10/13, 20:13
Trenger ikke du ny turbo? :P

Koff
07/10/13, 20:46
Teigen og jeg har blitt enige om at du bør bytte navn på tråden din til "Lua til Zeekær" ;)

Zeeker
07/10/13, 22:05
Teigen og jeg har blitt enige om at du bør bytte navn på tråden din til "Lua til Zeekær" ;)


Done :D

Riff
07/10/13, 22:15
Grattis med ny lue ;)

240racing
07/10/13, 22:58
Jeg har fått tak noe gammal sengelektyre.
Og det er ikke av den snuskete sorten. Dette er mye bedre :)


http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/285.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/286.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/287.jpg

Som er brosjyresamler må jeg si jeg sikler nok litt på denne ja!:D

Amundsen T5r
07/10/13, 23:25
OIOIOI..... Jævlig fet lue! Har du specs på den? Type stoff i selve lua og brodderiet, og forskjellige fargekoder?? Det er kanskje en historie bak den, hvem er hovedprodusenten? Du kan kanskje legge ut litt flere bilder av ovenifra og under osv så trur jeg det nok er flere som blir fornøyde her ;)

Teigen
08/10/13, 07:10
hahahaha! two thumbs way up

buster83
08/10/13, 15:58
up in what? husk at unger kan lese dette...

Zeeker
10/10/13, 13:07
Update !

Da kommer det litt info om lua.
Det har vært en ganske stor prosess så det har tatt litt tid, men nå kommer det.
Lua er produsert av 100% Acrylic og er laget i Vietnam
Den er 20 cm i bredden utvendig og 20 cm i høyden. On size fits all.
Det er en hvit kant helt nederst på lua som måler 1 cm og er godt synlig.
Selve R-sportmerket er 9x4 cm og er sydd. Dette er ikke noe som bare er trykt på. Her ligger det massa sjel i arbeidet.
Lua er ikke i bruk enda, så den har fått æresplass forran R-sportklistremerene mine på høyre høyttaler innpå pc/tv/hjemmekinorommet mitt :)


Den ble levert i en solig zipbag-pose
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/476.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/477.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/478.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/479.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/480.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/481.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/482.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/483.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/484.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/485.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/486.jpg

240racing
10/10/13, 13:12
Damn, er ekte saker detta ser jeg, ikke noe brask!^^

Marius Skau
10/10/13, 13:16
Hahahahhahahahhahahah xD

Loggy
10/10/13, 13:24
Men for guds skyld, hva med vekta på lua?! Kan jo føre til helt feil tyngepunkt i en eventuell sladderelatert situasjon :)

Martin.S
10/10/13, 13:25
Nydelig wright up! Grundig arbeid og en flott lue!

Amundsen T5r
10/10/13, 13:49
Haha eg døyr.....

Riff
10/10/13, 14:50
Hehehehe. Jævlig bra Zeeker :)

Mathisen
11/10/13, 12:55
du ravna, du ravna.. hahaha:D

Zeeker
14/10/13, 20:54
Jeg var litt useriøs og bytta topic'n igjen jeg.

Spørsmålet er om jeg rett og slett skal sette sammen turboen og kjøre til den bruker mye olje, også parkere bilen og gi meg for sesongen hvis det skjer.
Også heller plukke ifra hverandre den nye motoren og begynne med den og få skrivi liste over alt jeg trenger. Det kan jeg egentlig begynne med uansett.

Og hvis de veldig serviceinnstilte svenskene mener at de skal selger meg ett rebuildkit i løpet av vinteren en gang.
Eller når de klarer å svare på en mail så kanskje jeg kjøper og pakker opp igjen turboen da.
Hvis det er igjen noe av den.

What to do..
Er det noe vitsi å sette sammen turboen ?

buster83
14/10/13, 20:56
Svaret er Yes.. :)

Riff
14/10/13, 21:49
Trodde du kanskje hadde solgt lua nå jeg :P

Kjedelig at du ikke får svar om kitet da :/

Mathisen
15/10/13, 07:52
Go-Go

Ksteen2
15/10/13, 08:15
bare å ren gjøre å sette i sammen, så blir det nok gåen lenger enn du tror ;)

Zeeker
16/10/13, 11:20
Det sier de alle det...

Da får jeg vel prøve på det til helga eller no da :)

Zeeker
25/10/13, 18:13
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1343.jpg

Mathisen
25/10/13, 21:02
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1343.jpg

Vart det gt instrumenter læll?:)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Zeeker
26/10/13, 16:37
Vart det gt instrumenter læll?:)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ohh yeh :)

Det ble visst til det :)
Blir morro å få montert

Zeeker
26/10/13, 16:48
Some pictures :)

Det ser ut til at panelet skal skrus i ei ramme, som igjen skal skrus fast i dash'n.
Også skal jeg prøve å få tak i den "lys-stripa" nederst. Den har krølla seg litt.
De originale kontakene følger med med avklipte ledninger. Ikke at jeg trenger de, men det er sikkert kjekt å ha liggende :D
Det som må kobles utenom er måleren rundt.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1388.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1389.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1390.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1391.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1392.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1393.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1394.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1395.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1396.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1397.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1398.jpg

240racing
26/10/13, 16:51
Ser bra ut dette Bjørn Stian :D Du fikk tak på ett slik til slutt:)
Den ikonstripa får du kjøpt kopi av fra en på ebay:) han har også noe andre smådeler til slike instrumenter, han pusser dem nemlig opp for salg tror jeg:)

Riff
26/10/13, 16:54
Grattis :D

J.A.S
27/10/13, 16:57
hvordan skal du få speedometeret til å funke? :)

Zeeker
27/10/13, 17:25
Ser bra ut dette Bjørn Stian :D Du fikk tak på ett slik til slutt:)
Den ikonstripa får du kjøpt kopi av fra en på ebay:) han har også noe andre smådeler til slike instrumenter, han pusser dem nemlig opp for salg tror jeg:)


Grattis :D

Takker :D

Ønska meg sånt speedometer leeeenge. Men slike kommer man ikke over veldig ofte, og som regel ikke billig.
Jeg får vel ebay'e litt etterhvert.
Skal demontere sånn at jeg får sendt plata til lakkering. Ringene rundt målerene ser ganske bra ut.

Zeeker
27/10/13, 17:27
hvordan skal du få speedometeret til å funke? :)

Jeg må vel krype til korset og kjøpe meg en sånn boks som gjør om fra EL- til mekanisk.
Kontakta ett firma i USA i fjor og jeg mener å huske at boksen kostet rundft 1500,- men husker ikke frakta akkurat nå.
Tror den var litt småsyk, så det ble ingen handel akkurat da.

buster83
27/10/13, 18:05
Det er da bare penger.. :)

Skårholen
27/10/13, 18:56
Cable X trur jeg den oppfinnelsen het. Tøft prosjekt som er litt budsjett men fortsatt mer enn en oppskrudd fk likevel. Gleder meg til du får ny motor :)

Jan-Einar Jenssen
27/10/13, 19:00
Jeg må vel krype til korset og kjøpe meg en sånn boks som gjør om fra EL- til mekanisk.
Kontakta ett firma i USA i fjor og jeg mener å huske at boksen kostet rundft 1500,- men husker ikke frakta akkurat nå.
Tror den var litt småsyk, så det ble ingen handel akkurat da.

tror yengis kjøpte en slik til sin 242 :)

Zeeker
27/10/13, 20:31
Cable X trur jeg den oppfinnelsen het. Tøft prosjekt som er litt budsjett men fortsatt mer enn en oppskrudd fk likevel. Gleder meg til du får ny motor :)

Det navnet hørtes kjent ut :) jeg får vel finne igjen noen gamle mail og forhøre meg igjen.


Det er da bare penger.. :)

jajaja.. Penger ække no problem :D $$$

Zeeker
27/10/13, 20:37
Har ett annet dilemma om dagen.
Drev å tenkte på den turboen min. Hvis det er den som har drevet å lekket olje som det igjen har røket litt av innimellom som er jeg ikke så keen på å sette den sammen og kjøre med den :/
Har ikke veldig lyst til å sette på noe som skal bli glovarmt og kan sette fyr på olja.

Det jeg tenker på om dagen er om jeg skal ha igjen øya, og prøve å sende 1519 mailer til og sjekke om det er noe svar å få om det rebuildkittet.
Hvis det ikke er å få tak i så har jeg en liten tanke om å kjøpe en ny turbo. En helt maken en.
Da slipper jeg å gjøre noe med mappet mitt og jeg får kjørt litt i vinter.
+ at jeg får en fungerende motor å selge.
Får jeg tak i dissa folka og de kan selge meg ett overhalingssett så er det det beste..

Batland
27/10/13, 20:49
Synes at det blir helt feil at du skal sløse bort mer penger på enda en dritt turbo.

Hvis du ser på Volvo og Cosworth sine orginale oljenippler til turboen så har disse ett hull på ca. 2,0 mm innvendig. Dette gir turboen nøyaktig rett mengde med olje.
Hvis man bruker nippel med større hull så oversømmes turboen med olje og oljetetningene klarer ikke å holde oljen inne.
Hvis man i tillegg har dårlig oppsett og dårlig kapasitet på veivhusventilasjonene så blir det vanskelig for disse store oljemengdene å finne veien ned i bunnpannen og oljen går i stedet ut til turbin og kompressorhjul.

Foreslår at du smokker kinaskrotet sammen igjen, men oppgraderer til en nippel med 2,0 mm hull og kjører glad og fornøyd videre.
Når du skal selge så reduserer du heller prisantydning med en tilsvarende sum som en ny identisk turbo koster.
Den nye eieren kan selv dreie stemplene, kjøpe en ny turbo og mappe på nytt slik at han får en bil som både er rask og holdbar. ;)

Zeeker
27/10/13, 21:26
Synes at det blir helt feil at du skal sløse bort mer penger på enda en dritt turbo.

Hvis du ser på Volvo og Cosworth sine orginale oljenippler til turboen så har disse ett hull på ca. 2,0 mm innvendig. Dette gir turboen nøyaktig rett mengde med olje.
Hvis man bruker nippel med større hull så oversømmes turboen med olje og oljetetningene klarer ikke å holde oljen inne.
Hvis man i tillegg har dårlig oppsett og dårlig kapasitet på veivhusventilasjonene så blir det vanskelig for disse store oljemengdene å finne veien ned i bunnpannen og oljen går i stedet ut til turbin og kompressorhjul.

Foreslår at du smokker kinaskrotet sammen igjen, men oppgraderer til en nippel med 2,0 mm hull og kjører glad og fornøyd videre.
Når du skal selge så reduserer du heller prisantydning med en tilsvarende sum som en ny identisk turbo koster.
Den nye eieren kan selv dreie stemplene, kjøpe en ny turbo og mappe på nytt slik at han får en bil som både er rask og holdbar. ;)

Ser den, og jeg har tenkt myyye på om jeg skal kjøpe en bedre turbo. Men føler det blir penger rett ut.

Det jeg er redd for at olja fra nåværende turboen kan ta fyr hvis jeg bare setter den sammen.
Har hatt opp panseret og det har ryki altfor mye der til at det er hyggelig.
Spm er hvor mye er motor uten turbo verdt.
Det går an å selge alt jeg har bortsett fra turbo og bruke alt av penger på å bygge ny motor og skippe denne sesongen også.
Hadde vært greit å solgt en fungerende motor med girkasse og sprut, og helst med en turbo som går litt mer enn 3 mnd, også får jeg en sur telefon selv om det ble opplyst om at turbo var dårlig.

Batland
27/10/13, 21:40
Har både hatt og sett forskjellige turboer med tidvis voldsomme oljelekkasjer, men har til gode å se at olje fra disse lekkasjene tar fyr.

Ene bildet ditt synes å vise at turbinakslingen virker å være misfarget av den ekstreme eksostemp. som bensin, hyggelig ladetrykk og originalkomp. alltid gir på en 8V rødmotor.
Så høye temperaturer belaster både stempler, ventiler, ventilfjærer og topplokket betydelig så selv med ny turbo kan den sure telefonen komme etter 3 mnd uansett.

Man må bare være ærlig på forhånd.

Tor24
27/10/13, 21:50
Har du ikke surra nok med detta gamle oppsettet nå Bjørn? :) motoren din lider av feber og astmaproblemer.. og en liten dose kols ;)

Zeeker
27/10/13, 21:58
Har både hatt og sett forskjellige turboer med tidvis voldsomme oljelekkasjer, men har til gode å se at olje fra disse lekkasjene tar fyr.

Ene bildet ditt synes å vise at turbinakslingen virker å være misfarget av den ekstreme eksostemp. som bensin, hyggelig ladetrykk og originalkomp. alltid gir på en 8V rødmotor.
Så høye temperaturer belaster både stempler, ventiler, ventilfjærer og topplokket betydelig så selv med ny turbo kan den sure telefonen komme etter 3 mnd uansett.

Man må bare være ærlig på forhånd.

Jada. Jeg er ikke uenig, og olja tar nok ikke fyr. Men jeg har ikke hatt noen god magefølelse når det er oljedamp som siver opp.
Og av og til så har en sett røyk komme ut av grillen, og jeg regner med at det har vært turboen.



Har du ikke surra nok med detta gamle oppsettet nå Bjørn? :) motoren din lider av feber og astmaproblemer.. og en liten dose kols ;)
Joda :D Det hadde vært morro med noe nytt.
Og jeg har veldig lyst til å legge ut bilder av ny motor og spørre og grave etter info, men føler det er så langt frem i tid at det blir litt kjett å gå å vente på at den skal bli ferdig, hehe.


Men hvis dere ville ha prissatt motor uten turbo, ZF-kassa og sprutet.
Hva ville det vært?

Tor24
27/10/13, 22:06
Du har vel ikke tenkt å feige ut med å stappe nedi en japsemotor? :mad:

Zeeker
27/10/13, 22:44
Du har vel ikke tenkt å feige ut med å stappe nedi en japsemotor? :mad:

Jeg har spandert på meg noe som har 5 eller 6 hull :D Men det er kun motor som er kjøpt, så alt rundt må kjøpes / lages.

Tor24
27/10/13, 22:47
Ja er det Volvo motor da?

Zeeker
27/10/13, 22:59
Ja er det Volvo motor da?

:D (hehe)
Info kommer når jeg begynner å plukke litt på den.
Er så kjett å skryte på meg motorbygging også blir det aldri startet pga motivasjon eller penger

Batland
27/10/13, 23:12
Ser ut til at kinaturboene til turbobanditten skal lekke litt olje: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=12&t=79292

Zeeker
27/10/13, 23:24
Haha.
Det bildet i tråden der var som tatt ut av albumet mitt.

Zeeker
28/10/13, 00:23
hvordan skal du få speedometeret til å funke? :)


Cable X trur jeg den oppfinnelsen het. Tøft prosjekt som er litt budsjett men fortsatt mer enn en oppskrudd fk likevel. Gleder meg til du får ny motor :)

Her er svaret jeg fikk fra Abbott Enterprises 06.07.2012

Jeg har ikke svart da jeg syntes det ble litt vell dyrt.

http://www.atrol.com/speedometer/

Hi Bjorn,

The Cable X box will work great for you but you will have to send your cable and housing for us to modify to fit the box. We do not have the fittings for the Volvo speedometer. If you send your cable to us the price is $325.00 plus shipping or we can locate a cable and that would be an additional $60.00. Shipping to Norway is very expensive…will be at least $150.00. I would need your address to get an exact amount.

Let me know what you want to do…

ArneR
28/10/13, 01:04
Jeg sier bare USPS Priority mail international, greo pris og er relativt raskt framme i Norge. De har sikkert quotet UPS eller FedEx eller lignende når de kommer med det tallet der.

Daruu
28/10/13, 02:12
Blir bra med rsport instrument :)
De kontaktene du har fra før skal passe der, såsant du ikke har modifisert de ;)
Jeg har koblingsskjema liggende ett sted, men du har kanskje det selv?

Btw, den giveren til oljetrykksbryteren i den "anonyme" instrumentserien til biltema er nesten perfect match sammen med instrumentet. Var ikke mange ohm forskjell, fungerer fint i bilen min (viser kanskje noen % feil trykk)

Ksteen2
28/10/13, 09:43
vis du er intrisert i å selge fk'n, kan du jo ta høyde for att i norge tar de jo faktisk oppi 10-11.000 for en motor i ok stand, som ikke har noe bank el.
så trur nok ikke det ville vært noe problem å tatt 18-25.000 for den motoren din, uten turbo, eller sende med TB turboen ved siden av, det er jo tross alt noen tusenlapper i topp, råder, grenrør, kasse, wastegate osv.
det er jo en bra motor, å selv om du har hatt div problemer med den, så er det jo tross alt et gammalt röd blokk, å de er jo helsikkes bra og drift sikkre motorer ;)

Zeeker
29/10/13, 16:30
Jeg sier bare USPS Priority mail international, greo pris og er relativt raskt framme i Norge. De har sikkert quotet UPS eller FedEx eller lignende når de kommer med det tallet der.

Det går an å sende ny mail og høre på frakt spesifikt på de transportørene :)
Takker for tips

Zeeker
29/10/13, 16:33
Blir bra med rsport instrument :)
De kontaktene du har fra før skal passe der, såsant du ikke har modifisert de ;)
Jeg har koblingsskjema liggende ett sted, men du har kanskje det selv?

Btw, den giveren til oljetrykksbryteren i den "anonyme" instrumentserien til biltema er nesten perfect match sammen med instrumentet. Var ikke mange ohm forskjell, fungerer fint i bilen min (viser kanskje noen % feil trykk)

Jeg har de originale kontaker i nettet mitt ja :)
Tror jeg har finni ut hvordan det skal kobles ellers, men hvis du har skjema så sier jeg ikke nei takk til det :D
Jeg har den blå sandwitchen fra Race-tema med oljetrykk og temp nå. Så da kan jeg sikkert bruke den trykføleren :)

Hvordan er tankmåleren på nøyaktighet mot den originale? Nå er riktignok mange av de originale humørsyke, men likevel, hehe.

Zeeker
29/10/13, 16:36
vis du er intrisert i å selge fk'n, kan du jo ta høyde for att i norge tar de jo faktisk oppi 10-11.000 for en motor i ok stand, som ikke har noe bank el.
så trur nok ikke det ville vært noe problem å tatt 18-25.000 for den motoren din, uten turbo, eller sende med TB turboen ved siden av, det er jo tross alt noen tusenlapper i topp, råder, grenrør, kasse, wastegate osv.
det er jo en bra motor, å selv om du har hatt div problemer med den, så er det jo tross alt et gammalt röd blokk, å de er jo helsikkes bra og drift sikkre motorer ;)

Det er noe med det.

Det jeg er interresert i er å selge alt komplett.
Motor / kasse / sprut.
Også kjøper jeg alt nytt når jeg ska bygge.
Må ikke selge sprutet sånn sett, men motoren er ferdig mappet med det og jeg plages ikke nevneverdig hvis jeg må lage lytt ledningsnett på den nye motoren.
Jeg får vel sette meg ned en dag og finne en god pris på alt :)

Zeeker
23/12/13, 21:58
Da er det bare å ønske dere alle en riktig God Jul :)
Ta vare på hverandre og bilene så treffes vi igjen på treff i 2014 :)


http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/978.jpg

Ola Moen
23/12/13, 22:15
God Jul til deg og dine også Bjørn Stian :-)

Riff
23/12/13, 22:56
Kult bilde :D
Ha en God jul du og :D

Marius Skau
24/12/13, 11:19
God Hjul fra Nord :)

Dan Bay-Johansen
24/12/13, 13:42
God jul fra Palmekysten ;)

buster83
24/12/13, 16:38
God jul fra nabo'n :p

Kjetil Krømcke
24/12/13, 22:41
God Jul, Bjørn Stian, takk for mye morro denne sesongen :)

Marius Skau
13/01/14, 05:36
Jaaa, skjer det noe her?

buster83
13/01/14, 06:16
Tror han sitter i tenkeboksen om dagen. .. :p

volvobrage
13/01/14, 10:15
Tror han sitter i tenkeboksen om dagen. .. :p

Om ka?:)

Zeeker
13/01/14, 15:19
Jaaa, skjer det noe her?


Tror han sitter i tenkeboksen om dagen. .. :p


Om ka?:)

Tjaaa.. hehe. Det blir brukt mye penger i ett rivende tempo. Det er egentlig sånn at lønningene ikke kommer fort nok :D
Banditsnurra har jeg vasket litt, og tenkte jeg skulle prøve å sette den sammen en dag det passer seg :D hehe.

Har så vidt begynt på nytt motorprosjekt.
Men det kommer alltids noen ideer fra andre på hva som kan gjøres, og jeg er altfor lett å lure, så da blir ting litt dyrere enn først planlagt. As usual
Jeg kan i hvertfall si at noen rundt om innpå her har vært med å tukla, og skal få være med å tukle. Så jeg har kjempetrua.

Også har jeg kjøpt inn litt snadderdeler sånn at jeg skal slå tiden til Holck på Gardermoen Raceway.
Har ett lite håp om å få kjørt litt raskere tider enn han og at det skal bli vondt å slå tidene :D haha..
Det kommer vel mere info om det når det begynner å nærme seg vår og monteringstid.

Holck
16/01/14, 22:03
Også har jeg kjøpt inn litt snadderdeler sånn at jeg skal slå tiden til Holck på Gardermoen Raceway.
Har ett lite håp om å få kjørt litt raskere tider enn han og at det skal bli vondt å slå tidene :D haha..
Det kommer vel mere info om det når det begynner å nærme seg vår og monteringstid.

Hehe, har jo fortsatt ikke offisielt fått den tiden som ble satt, men muligheten har du definitivt med det nye motor prosjektet;-)

Zeeker
17/01/14, 14:38
Hehe, har jo fortsatt ikke offisielt fått den tiden som ble satt, men muligheten har du definitivt med det nye motor prosjektet;-)

Jeg må få noe mer understell før motor kommer :)
Har noe liggende på lur :D Noe med litt mindre diameter på fjøra, så skal se om jeg klarer å matche tiden din med det og samme motor :D
Det er i hvertfall knallmorro å fighte sånn med deg, (og snart forhåpentlig snart fler)
Det er bare så synd du kjører litt fortere enne meg, hehe. ( :( )

Zeeker
27/01/14, 01:31
Da kan jeg dessverre meddele av de nye motorplanene blir skrinlagt inntil videre.
Så får jeg prøve å få tak i en anna turbo til 230'n og evt anna kam for å prøve noe annet.
Hva slags turbo/kam det blir har jeg ingen anelse om.

Riff
27/01/14, 05:39
Hva var planene da?
Gleder meg til å se fortsettelsen uansett jeg :)

buster83
27/01/14, 06:13
Men er fortsatt mye spennende som kommer til å skje. :D

Zeeker
27/01/14, 11:37
Planen var noe med litt flere hull, og jeg ville ikke ha BMW eller japsemotor.
Det endte opp med Volvo sin T6 :)
Toppen har fått nye vinkler på ventilseter og ventilene har blitt slipt. Også ble den småportet litt under ventilsetene.
Så toppen er smooth og får ligge trygt og godt i hylla til resten av motoren kan bygges :)
Grunnen til at motoren ikke blir ferdigstilt er at jeg ikke har lommebok til det. Ting baller på seg mens man planlegger.
Da vil jeg heller få i stand 230'n som sitter i bilen og være med på noen treff i sommer og kjøre litt.

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1539.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1540.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1541.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1542.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1543.jpg

Marius Skau
27/01/14, 11:53
Dette blir bra :D

buster83
27/01/14, 12:48
Kjøp større lonmebok?

Zeeker
27/01/14, 13:02
Kjøp større lonmebok?

Ja kanskje det :)

Får'n kjøpt det noe sted btw ?

OlaBoy
27/01/14, 13:25
Ja kanskje det :)

Får'n kjøpt det noe sted btw ?

Reis til en veskebutikk for damer, alle damer har gigantiske lommebøker :)


Sendt fra min Thaifon

Riff
27/01/14, 15:56
Ah, ja 6'er er gromt :D

Ja, bedre å sette på vent til pengene er der :)
Gleder meg til å se fortsettelsen med 230'n og :)

Ola Moen
27/01/14, 22:12
Anbefaler 4,5:1 i komp. D kam og en T3 Super 60. 2.5 bar ladetrykk og Strømberg forgasser...

volvobrage
27/01/14, 22:44
Spennande, liker motorvalget:D
Følger spent med framover!

Zeeker
28/01/14, 00:54
Spennande, liker motorvalget:D
Følger spent med framover!


Jeg skal vurdere 6'er-bygginga etter sommeren. Det skal skje litt annet med bilen, så får ta en vurdering til slutt :)
230'n skal i hvertfall friskes opp litt med (antagelig) ny turbo, (og kanskje ny kam?)
Understellet skal oppgraderes heftig og planen er å ta tilbake bestetiden på SS2 på Gardermoen Raceway :D hehe.
Pr. dags dato er det Holck som har den tiden.
Bensinsystemet må oppgraderes.
Utseendemessig kan det hende bilen får seg en liten makeover.
Da blir det ny lakk og litt dekor.
Det blir da litt å henge fingra i selv om man ikke skal bygge 6'er med det første :)