Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  187
Side 4 av 12 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 287

Tråd: B230FK enkel "NO CHIP" tuning.

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ser dere på AFR at LH2.4 ikke henger med eller en form for kutting ?
    Jeg har ikke värt tilstede på alt, men jeg oppfattet det slik at turboen spooler i fra LH2,4 slik at det blir tenningsbank. LH2,4 har jo ikke MAP sensor og aner sånn sett ikke hva som foregår. Tar man det mer rolig så klarer motoren samme ladetrykk på samme turtall uten tenningsbank, men nöyaktig hva som er problemet er uklart. Mulig at LH2,4 ikke retarderer tenningen rask nok når ladetrykket bare plutselig hopper opp til höye nivåer.

    Nå kommer eieren antagelig til å montere BSRT5+ kammen så da får vi forhåpentligvis sett hva ett enkelt kambytte tilförer en ellers urört "longblock". Airflow cut igjen når 3" LMM makser ut, kanskje?
    Sist endret av Batland; 12/04/20 kl 16:12

  2. Takk Holck takket for denne posten
  3. #77

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg har ikke värt tilstede på alt, men jeg oppfattet det slik at turboen spooler i fra LH2,4 slik at det blir tenningsbank. Tar man det mer rolig så klarer motoren samme ladetrykk på samme turtall uten tenningsbank, men nöyaktig hva som er problemet er uklart. Mulig at LH2,4 ikke retarderer tenningen rask nok når ladetrykket hopper opp.

    Nå kommer eieren antagelig til å montere BSRT5+ kammen så da får vi forhåpentligvis sett hva ett enkelt kambytte tilförer en ellers urört "longblock". Airflow cut igjen når 3" LMM makser ut, kanskje?
    Ja riktig ☺. Følger spent med videre ☺


    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  4. #78

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Lyst å fortelle litt mer om den turboen dere bruker Batland ? Er det gjort noe spesielt med den ☺?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  5. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    EFR7064 ble, pga alle tall, min favoritt turbo fra förste öyeblikk. Den er så god at den fungerer tilfredsstillende for de aller fleste med nöyaktig de samme turbinhusene som det EFR9180 med 1000 hk rating bruker. Alle er turbinhus i T4 störrelse, men det turbinhuset som ikke er divided, har fått en T3 flens for enkel montering på de eksosmanifoldene som er vanlig på mange motorer. Kun flensen altså, selve huset er faktisk i T4 störrelse som er nödvendig for å kunne stötte 1000 hk.

    Jeg mener at for oss her på Vestlandet blir ett åpent, single flow T4 turbinhus med A/R0,83 forhold og T3 flens unödvendig stort for en 52 mm turbo. Vi ville derfor undersöke alternativer og etter en stund fant vi en lösning. EFR distributör RS-Tuning-Bergen kjöpte inn ett betydelig mindre turbinhus sammen med enda ett som er direkte lite med en påstått absolutt maks kapasitet på 400 hk. Det minste turbinhuset ble maskinert, modifisert, tilpasset og montert på en EFR7064 Supercore.
    Jeg nominerte betegnelsen EFR7064RS på utgaven med det minste turbinhuset basert på eierens 1. valg av turbinhus.

    EFR turbinhusene er kostbare så det er ikke sikkert at disse alternativene i praksis blir dyrere enn en vanlig EFR7064. Over tid håper jeg at en sammenlignende test med det opprinnelige EFR 0,83 turbinhuset kan gjennomföres. Ser man til sammenligninger mellom EFR7163 og EFR7064 så er jeg overbevist om at begge våre utgaver vil utmerke seg og outspoole EFR7163 så det holder, du vet, slik en EFR7064 SKAL gjöre i mine öyne.

    Nå er forresten BSRT5+ kammen montert så nå er det bare å vente på tid og anledning til nok en effekttest. Försteinntrykket som sjåför er som forventet, klart redusert bunndrag i forhold til T-kammen og klart mye sterkere fra ca. 3500 o/min. til turtallsperre.
    Sist endret av Batland; 12/04/20 kl 16:18

  6. Takk Holck takket for denne posten
  7. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Da er det tatt noen pull med BSRT5+ kammen, men originalchippet sliter nå. Noe mager blanding i mellomregisteret og spool up, men ALT for feit på höyere turtall så det blir ingen god og vitenskaplig sammenligning. Toppeffekten ökte med ca. 30 hk på ca. samme ladetrykk som för. Örlite lavere ladetrykk enn för så vidt jeg kunne se.

    Turboen spooler så man må väre litt forsiktig med gassen så den ikke spooler tenningsbank på motoren med LH 2,4.

    Datasprut neste?
    Sist endret av Batland; 28/11/18 kl 19:26

  8. Takk Holck takket for denne posten
  9. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Prøv å få smidd til et spesialchip. Hør med Fekzen.se om en live justerbar chip f.eks. Koster noen kroner men gøy å se hva LH 2.4 klarer under kontrollerte former.

  10. #82
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    EFR7064 ble, pga alle tall, min favoritt turbo fra förste öyeblikk. Den er så god at den fungerer tilfredsstillende for de aller fleste med nöyaktig de samme turbinhusene som det EFR9180 med 1000 hk rating bruker. Det er 3 turbinhus og alle er T4 störrelse, men det turbinhuset som ikke er divided har fått T3 flens. Kun flensen altså, selve huset er faktisk i T4 störrelse som er nödvendig for å kunne stötte 1000 hk.

    Jeg mener at ett T3-flenset åpent single flow T4 turbinhus med A/R0,83 forhold blir unödvendig stort for en 52 mm turbo for oss her på vestlandet og ville derfor undersöke alternativer og etter en stund fant vi en lösning. EFR distributör RS-Tuning-Bergen kjöpte inn ett betydelig mindre turbinhus sammen med enda ett som er direkte lite med en påstått absolutt maks kapasitet på 400 hk. Det lille turbinhuset ble maskinert, modifisert, tilpasset og montert på en EFR7064 Supercore.
    Jeg nominerte betegnelsen EFR7064RS på utgaven med det minste turbinhuset etter eierens 1. valg av turbinhus.
    Utgaven med det nest störste kalles EFR7064GT (etter sjeldne Volvo 242GT) for jeg vet ikke om noen andre som kan levere dette for öyeblikket.

    EFR turbinhusene er kostbare så det er ikke sikkert at disse alternativene i praksis blir dyrere enn en vanlig EFR7064. Over tid håper jeg at en sammenlignende test med det opprinnelige EFR 0,83 turbinhuset kan gjennomföres. Ser man til sammenligninger mellom EFR7163 og EFR7064 så er jeg overbevist om at begge våre utgaver vil utmerke seg og outspoole EFR7163 så det holder, du vet, slik en EFR7064 SKAL gjöre i mine öyne.
    Så turbinhuset på EFR7064 er egentlig et t4 hus med t3 flens? Det er med andre ord et ganske stor eksoshus på de da. Er det slik på SX-E serien også?

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  11. #83

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da er det tatt noen pull med BSRT5+ kammen, men originalchippet sliter nå. Noe mager blanding i mellomregisteret og spool up, men ALT for feit på höyere turtall så det blir ingen god og vitenskaplig sammenligning. Toppeffekten ökte med ca. 30 hk på ca. samme ladetrykk som för. Örlite lavere ladetrykk enn för så vidt jeg kunne se.

    Turboen spooler så man må väre litt forsiktig med gassen så den ikke spooler tenningsbank på motoren med LH 2,4.

    Datasprut neste?
    Jeg stemmer datasprut


    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  12. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Jeg sier kjør vidre med lh2.4 og se hva slags muligheter/begrensninger man ender opp med.

    Hadde nå vært morro å se en "norrbagge" med greie tall og lh2.4...

  13. #85
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153

    Det går å livemappe lh2.4 også, hvis man virkelig vil. Det finnes mye mer info om ostrich og lh2.4 enn bare den gamle forumtråden der.

    http://ipdown.net/wiki/index.php/EZK

    Her er det litt info som kanskje kan være relevant, i forbindelse med tenningsbank og fet blanding som følge av at ezk116 og lh2.4 prøver å begrense tenningsbanken. Det er mulig å jekke opp/ned hele tenningsmappet fra -6 til +12 i 3graders steg.
    Sist endret av eab; 07/12/17 kl 22:32

  14. #86
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Jeg stemmer også for lh2.4. Hadde vært morro å sett hva dere klarer på org. motorstyring

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  15. #87
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Prøv å få smidd til et spesialchip. Hør med Fekzen.se om en live justerbar chip f.eks. Koster noen kroner men gøy å se hva LH 2.4 klarer under kontrollerte former.
    Eieren er inne her og leser så han sjekker nok opp.

  16. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Så turbinhuset på EFR7064 er egentlig et t4 hus med t3 flens? Det er med andre ord et ganske stor eksoshus på de da. Er det slik på SX-E serien også?
    Det er korrekt ja. I SX-E serien er utvalget i turbinhus större, men de er uten integrert wg. NTS/STS tilbyr rene T3 hus som er maksinert og tilpasset SX-E serien, men totalsummen endres betydelig. Man skal også vite at SX-E utgaven av EFR7064 går med ett turbinhjul i samme störrelse som EFR7670 turboen som er unödvendig stort og tungt.
    Sist endret av Batland; 28/11/18 kl 19:31

  17. #89
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Jeg stemmer datasprut
    Samme her, spesielt i dag når alle "ungene" på död og liv skal ha en skjerm og ergo ett nytt datasprut som stötter dette. Resultatet er at eldre sprut med stor kapasitet selges for en slikk og ingenting.

    Ser man på sluttresultat i forhold til tid, krefter, penger, innsats osv. så er ikke jeg i tvil om at ett brukt datsprut er det soleklart beste valget. LH2,4 har folk fomlet med siden 1980 og jeg kan ikke huske å ha sett ett eneste GODT resultat. Hvorfor? Er det noen her inne som har noen å vise til?

  18. Takk Holck takket for denne posten
  19. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Terje1 Vis post
    Jeg sier kjør vidre med lh2.4 og se hva slags muligheter/begrensninger man ender opp med.

    Hadde nå vært morro å se en "norrbagge" med greie tall og lh2.4...
    Du har ikke sett noen så langt du heller?

  20. #91
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg stemmer også for lh2.4. Hadde vært morro å sett hva dere klarer på org. motorstyring
    Med en slowspool turbo så kunne det värt ett alternativ med ett livemappet chip, men her er det allerede en "hyperquickspool" turbo og motoren blir sannsynligvis en testmotor for både det ene og det andre og da må alle spool kompenseringer väre gode og sprutet må väre enkelt og rask og remappe for å optimalisere de forskjellige oppsettene.

    Vi snakker om planer som f.eks f-manifold, f-manifold med större gasspjeld, f-manifold som portes, f-manifold uten dyser da dysene flyttes til toppen, E-innsug, CNC portet 530 topp, ekstra mye CNC portet 530 topp osv., osv.

  21. #92
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153

    Det går å livemappe lh2.4 også, hvis man virkelig vil. Det finnes mye mer info om ostrich og lh2.4 enn bare den gamle forumtråden der.

    http://ipdown.net/wiki/index.php/EZK

    Her er det litt info som kanskje kan være relevant, i forbindelse med tenningsbank og fet blanding som følge av at ezk116 og lh2.4 prøver å begrense tenningsbanken. Det er mulig å jekke opp/ned hele tenningsmappet fra -6 til +12 i 3graders steg.
    Takk for tips. Det siste her blir antageligvis testet.

  22. #93
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er korrekt ja.
    Mye det samme på den hyggelig rimelige SX-E sierien ja. NTS/STS tilbyr rene T3 hus som er maksinert og tilpasset SX-E serien, men totalsummen endres betydelig. Man skal også vite at SX-E utgaven av EFR7064 går med ett turbinhjul i samme störrelse som EFR7670 turboen som er unödvendig stort og tungt.
    Jeg var ikke klar over at det var t4 hus på disse! Takk for nyttig info Det blir ikke trøbbel med baktrykk hos meg da skjønner jeg... Tenkte å kjøpe BW SX252 SX-E twin T3 0.83
    Morro å følge med i denne tråden!

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #94
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.921
    Antall takk

    Standard

    Denne kjørte vel med Lh2.4 å var ganske frisk i sin tid






  24. Takk HansOla takket for denne posten
  25. #95
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    De fleste kjenner vel en lokal Volvo fantast som herjer på mer intenst enn gjennomsnittet? Vår mann gjorde seg iallefall nok bemerket til at han kom i avisen og det var mye ståk og stöy på det intense nivået og det store (i lokal målestokk) omfanget. Mannen og bilen hadde litt av ett rykte og bilen gikk som en kule den med LH2,4, stor turbo, svär intercooler, portet topp, trimkam, inntil 2,0 BAR ladetrykk osv osv.

    Så stilte mannen etterhvert på Street legal dragrace og overraskelsen var stor for oss alle da denne bilen gikk helt likt med en annen Volvo, trimmet etter urgammel oppskrift med lavt budsjett, lavkomp. og modifiserte A-forgassere, Audi 100 WG, osv. men bilen ble kjört på dette stevnet av en kammerat av eieren.

    Tidlappene viste elendig performance så vi måtte bort i depot og spörre eieren av sistnevnte hva som var forklaringen. Joda, sjåfören hadde glemt å trykke på "high boost knappen" og hadde kun kjört 0,9 BAR på forgassermotoren når han gikk likt med bilen med "värstingryktet."

    En halv time senere var det nytt race og forgasserbilen bare blåste i fra värstingen med LH2,4.

    Etter denne episoden har jeg alltid hatt öynene åpne for å finne praktiske resultater som viser objektivt GODE resultater med LH2,4. I löpet av de siste 10 årene har jeg ikke funnet ett eneste ett.

    Personlige meninger, historier, rykter og skryt teller ikke. Det er det plenti nok av. Jeg snakker om resultater.
    Sist endret av Batland; 09/12/17 kl 13:10

  26. Takk regeli takket for denne posten
  27. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Den røde gikk med lh2.4 ja. Mener det var i området 400hk i den. Om jeg ikke husker feil var det sl turbo chipper i den.

    Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  28. #97
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Stokkøy
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    400 som i påståtte eller som i på papiret? :P

  29. #98

    Medlem siden
    24. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    1591
    Innlegg
    146
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Da er det tatt noen pull med BSRT5+ kammen, men originalchippet sliter nå. Noe mager blanding i mellomregisteret og spool up, men ALT for feit på höyere turtall så det blir ingen god og vitenskaplig sammenligning. Toppeffekten ökte med ca. 30 hk på ca. samme ladetrykk som för. Örlite lavere ladetrykk enn för så vidt jeg kunne se.

    Turboen spooler så man må väre litt forsiktig med gassen så den ikke spooler tenningsbank på motoren med LH 2,4.

    Datasprut neste?
    Grunnen til at dere nå får tenningsbank er ikke at LH2.4 ikke klarer å henge med, det er at dere har rota til for EZK.
    I det dere flyttet LMM over i et 3-toms hus, og så kompensert for A/F med dyser og bensintrykk så har dere vel strengt tatt gjort samme feil som "alle chiptrimmerne" gjør i mine øyne. Hva skjer med tenningskurven din? Den har du jo ikke kompensert for på noen som helst måte, så EZK vil jobbe i et annet "område" enn før på samme belastning, og du har garantert mye mer fortenning enn tidligere. Kom deg inn i EZK og kompenser for det endrete signalet inn i EZK i forhold til motorens belastning der med et tilsvarende flyttet tenningsmap, alternativt legg inn en trykkbrytersom drar av 3-6 grader fortennning ved å trigge EZK's innganger på stigende ladetrykk som en enklere løsning.

  30. #99
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av [Martin] Vis post
    Grunnen til at dere nå får tenningsbank er ikke at LH2.4 ikke klarer å henge med, det er at dere har rota til for EZK.
    I det dere flyttet LMM over i et 3-toms hus, og så kompensert for A/F med dyser og bensintrykk så har dere vel strengt tatt gjort samme feil som "alle chiptrimmerne" gjør i mine øyne. Hva skjer med tenningskurven din? Den har du jo ikke kompensert for på noen som helst måte, så EZK vil jobbe i et annet "område" enn før på samme belastning, og du har garantert mye mer fortenning enn tidligere. Kom deg inn i EZK og kompenser for det endrete signalet inn i EZK i forhold til motorens belastning der med et tilsvarende flyttet tenningsmap, alternativt legg inn en trykkbrytersom drar av 3-6 grader fortennning ved å trigge EZK's innganger på stigende ladetrykk som en enklere løsning.
    Det tenningsbanker ikke når motoren holdes igjen på ett gitt turtall i dynapacken og man gir rolig gass slik at ladetrykket økes rolig og får stabilisert på ett gitt turtall. Tenningskartet virker derfor å være ok. Enkelte datasprut har en "spool up ignition boost retard" funksjon som retarderer tenningen noe ekstra under spool up med raskt økende ladetrykk. Sikkert ikke uten grunn.

    Å retardere hele tenningskartet for å kompensere går jo selvsagt. Det samme gjelder å roe ned spool up, men nå er det visstnok datasprut på gang.

    Hvilke resultater har du med LH2,4 og EZK?

    Her er forresten originalchippets 3D tenningsmap konvertert til oversiktlig blokkmontert fordeler oppsett:

    Sist endret av Batland; 08/05/19 kl 14:04

  31. #100

    Medlem siden
    24. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    1591
    Innlegg
    146
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det tenningsbanker ikke når motoren holdes igjen på ett gitt turtall i dynapacken og man gir rolig gass slik at ladetrykket økes rolig og får stabilisert på ett gitt turtall. Tenningskartet virker derfor å være ok. Enkelte datasprut har en "spool up igntion boost retard" funksjon som retarderer tenningen noe ekstra under spool up med raskt økende ladetrykk. Sikkert ikke uten grunn.

    Å retardere hele tenningskartet for å kompensere går jo selvsagt. Det samme gjelder å roe ned spool up, men nå er det visstnok datasprut på gang.

    Hvilke resultater har du med LH2,4 og EZK?

    Her er forresten originalchippets 3D tenningsmap konvertert til oversiktlig blokkmontert fordeler oppsett:

    https://www.facebook.com/70034964675...type=3&theater

    Hvordan detekterer du bank i benken? Grunnen til at jeg spør: Min teori er at du har fått flyttet tenningsmappet ditt for mye, og du får bank. Det EZK og LH2.4 gjør når det detekteres bank er å dra av på tenningen og om ikke det er nok legges det på mer bensin. Du sier at det banker når ladetrykket øker, og så ser vi på kurven din fra bremsing at A/F blir veldig fet på toppen. Jeg sier ikke at det er det som faktisk skjer, jeg bare nevner det som en mulighet. I praksis har du helt sikkert rett i at det hadde gjort seg med en "føre var" funksjon som drar av litt tenning under rask økning av ladetrykk, men det blir sikkert ikke bedre av at EZK jobber i et annet område på tenningsmappet enn det egentlig er laget for, men det ser du jo evt ved å flytte tenningsmappet også. Jorder du pin 18 på EZK drar du av 6 grader på tenninga, jorder du pin 19 drar du av 3 grader. Jorder du både 18 og 19 legger du på 3 grader.
    Du må oppdatere oss med eventuelt videre forsøk på motoren, for dette er veldig mye mer interessant enn "jeg hiver inn en chip"-utgaven som ikke har noen vitenskapelig framgangsmetode.

    Mine resultater med LH2.4 og ezk begrenser seg nok dessverre til butt-dyno og testbakken min.

  32. Takk vangsfreaken, gaupe, V90, Kjapp1 takket for denne posten
Side 4 av 12 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 12
    Siste post: 16/09/14, 23:39
  2. Kan dette virke? ("Chip" tuning)
    By Jan Olav in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 15/07/13, 14:19
  3. God "bolt-on" clutch til b230FK+M45/M47
    By HarryVolvo in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 02/09/11, 16:41
  4. Kjøpsråd V70 97-00 - Beste "tuning" utgangspunkt osv?
    By Rebus in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 30/07/11, 18:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •