Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  207
Side 34 av 47 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 ... SisteSiste
Viser resultater 826 til 850 av 1172

Tråd: forgasserturbo-tråden

  1. #826
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Når forgasseren(e) er riktig justert og når tenningsanlegget er oppgradert til å gi kraftig gnist, så skal enhver forgassermotor starte som i klippene her. Chocken på Strömbergforgasserene har innebygget hurtigtomgangsfunksjon. Dette betyr at du hvis du drar chocken litt ut, så öker tomganshastigheten uten at motoren får eksta bensin bensin.
    Motoren i 1. klippet er halv varm og hvis du ser på chockewiren, så blir hurtigtomgangen aktivert för man starter opp.



    https://www.youtube.com/watch?v=7Dz--qjbC3w

    https://www.youtube.com/watch?v=DNT7odgor-0
    Takk for tipset om å bruke litt chocke på halvvarm motor, med chocke startar den med ein gong




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  2. #827
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    No har eg starta årets veteranbilferie med Volvo 242 og forgasserturbo.
    Full oppakning og familie på 4 personar

    Turen starta heime i Sogn og til Kiel ferja i Oslo, køyrde vidare frå Kiel til Bodensee i Tyskland og over alpane til Milano, Genova og vidare til Cannes i frankrike totalt 1940 km frå tunet heima, bilen har gått knirkefritt heile turen.

    Frå Sogn til Oslo hadde den eit forbruk på 0,86 liter PR mil, veldig fornøgd På autobahn med marsjfart på ca 120 km/h gjekk den på ca 1 liter PR mil.
    Har køyrd i følgje med ein Ford Capri 3.0S og ein Tesla X - me nådde målet akkurat samtidigt

    No får eg kryssa fingrane for at heimturen går like fint




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  3. Takk kimove, Batland takket for denne posten
  4. #828
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Frank E: tøft at du legger på langtur med bilen, imponerende lavt forbruk må jeg si. Du for holde oss oppdatert.

    På mandag kom Garrett GT3271 turboen i posten fra Turbo master, så veldig bra ut.
    Men med A/R 0.78 internwastgate eksos hus passer den ikke i 240 med 940 manifoild.
    Wastgate og eksos hus stanget i støtdemper tårn. Jeg holder på og bygger om slik at det blir plass. Legger ved noen dårlige bilder.


    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

  5. Takk Batland, Frank Egil takket for denne posten
  6. #829
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    No har eg starta årets veteranbilferie med Volvo 242 og forgasserturbo.
    Full oppakning og familie på 4 personar

    Turen starta heime i Sogn og til Kiel ferja i Oslo, køyrde vidare frå Kiel til Bodensee i Tyskland og over alpane til Milano, Genova og vidare til Cannes i frankrike totalt 1940 km frå tunet heima, bilen har gått knirkefritt heile turen.

    Frå Sogn til Oslo hadde den eit forbruk på 0,86 liter PR mil, veldig fornøgd På autobahn med marsjfart på ca 120 km/h gjekk den på ca 1 liter PR mil.
    Har køyrd i følgje med ein Ford Capri 3.0S og ein Tesla X - me nådde målet akkurat samtidigt

    No får eg kryssa fingrane for at heimturen går like fint

    Takk for at du deler slike opplysinger. God tur videre.

  7. #830
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Frank E: tøft at du legger på langtur med bilen, imponerende lavt forbruk må jeg si. Du for holde oss oppdatert.

    På mandag kom Garrett GT3271 turboen i posten fra Turbo master, så veldig bra ut.
    Men med A/R 0.78 internwastgate eksos hus passer den ikke i 240 med 940 manifoild.
    Wastgate og eksos hus stanget i støtdemper tårn. Jeg holder på og bygger om slik at det blir plass. Legger ved noen dårlige bilder.
    Gratulerer med dette turbokjöpet. Veldig kjekt å se og det blir meget interessant å se fremdriften og resultatene.
    Jeg mener at GT3271 er en särdeles god og spennende turbo, men den er ikke like enkel å montere som det de andre og vanlige universalturboene er.

  8. #831
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Frank E: tøft at du legger på langtur med bilen, imponerende lavt forbruk må jeg si. Du for holde oss oppdatert.

    På mandag kom Garrett GT3271 turboen i posten fra Turbo master, så veldig bra ut.
    Men med A/R 0.78 internwastgate eksos hus passer den ikke i 240 med 940 manifoild.
    Wastgate og eksos hus stanget i støtdemper tårn. Jeg holder på og bygger om slik at det blir plass. Legger ved noen dårlige bilder.


    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Takk for det, eg er veldig fornøgd med forbruket - har hatt 2 stk 740 TIC tidlegare, kom aldri under 0,9 med B230ET motoren. Det er utruleg kjekt å feriere med 242’en Kan anbefalast


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  9. Takk Batland takket for denne posten
  10. #832
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Takk for at du deler slike opplysinger. God tur videre.
    Takk for det
    Fekk eit mindre problem med at tomgangen ikkje ville under 1500rpm når det vart veldig varmt, når eg stoppa og tok ned turtallet med å sleppe ut clutchen holdt den seg på ca 1000rpm. Har du ein ide på årsaka til det?

    Når bilen blir kald i igjen er den som før.

    Elles er eg glad for at eg monterte original el-vifte frå 940 turbo, den får kjørt seg her i varmen men funkar kjempebra


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  11. #833
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Takk for det, eg er veldig fornøgd med forbruket - har hatt 2 stk 740 TIC tidlegare, kom aldri under 0,9 med B230ET motoren. Det er utruleg kjekt å feriere med 242’en Kan anbefalast


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Gratulera med ny turbo


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  12. #834
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Takk for det
    Fekk eit mindre problem med at tomgangen ikkje ville under 1500rpm når det vart veldig varmt, når eg stoppa og tok ned turtallet med å sleppe ut clutchen holdt den seg på ca 1000rpm. Har du ein ide på årsaka til det?

    Når bilen blir kald i igjen er den som før.

    Elles er eg glad for at eg monterte original el-vifte frå 940 turbo, den får kjørt seg her i varmen men funkar kjempebra
    Alle motorer er luft drevet og bruker kun forskjellig drivstoff til å varme luften. Poenget er at når det blir veldig varmt under panseret ditt, så klarer innsugskanalene dine å få tak i ekstra luft. Det er ikke så enkelt å tippe på hva det er som lekker, men noe må det väre.

    Vet du noe om oljetemperaturen på motoren når dette skjer?
    Har du testet å ta av vakumslangen til vakumklokken når dette skjer?
    Sist endret av Batland; 18/07/19 kl 16:08

  13. #835
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Alle motorer er luft drevet og bruker kun forskjellig drivstoff til å varme luften. Poenget er at når det blir veldig varmt under panseret ditt, så klarer innsugskanalene dine å få tak i ekstra luft. Det er ikke så enkelt å tippe på hva det er som lekker, men noe må det väre.

    Vet du noe om oljetemperaturen på motoren når dette skjer?
    Har du testet å ta av vakumslangen til vakumklokken når dette skjer?
    Nei, veit ingenting om oljetemp. Har prøvd å ta av vakumslangen - men kan prøve det neste gang om eg får mulegheita



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  14. #836
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Alle motorer er luft drevet og bruker kun forskjellig drivstoff til å varme luften. Poenget er at når det blir veldig varmt under panseret ditt, så klarer innsugskanalene dine å få tak i ekstra luft. Det er ikke så enkelt å tippe på hva det er som lekker, men noe må det väre.

    Vet du noe om oljetemperaturen på motoren når dette skjer?
    Har du testet å ta av vakumslangen til vakumklokken når dette skjer?
    Då tenkjer du at det er ein ørliten luftlekkasje som gir motoren falsk luft når det blir veldig varmt?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  15. #837
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frank Egil Vis post
    Nei, veit ingenting om oljetemp. Har prøvd å ta av vakumslangen - men kan prøve det neste gang om eg får mulegheita
    Vi har en lokal särdeles erfaren mortorguru som har skrevet en motorbok. Der skriver han at når man kjörer båt så kan man se på knopmåleren når oljetemperaturen når 105 grader. Da öker farten. Oljen blir altså betydelig glattere og gjör en bedre jobb når den er god og varm enn når den er kald. Vi vet også at gode gamle motorer uten aktiv, elektronisk tomgangskontroll får ökt tomgangshastighent når man fylle på enkelte oljetilsetninger som gjör oljen glattere. QMI o.l. Det kan väre forklaringen.

    Alternativet er tilgang til luft som f.eks hvis slangen, en nippel eller dumpventilen e.l. begynner å lekke pga varme.
    Sist endret av Batland; 19/07/19 kl 11:14

  16. #838
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Då er eg og familien kommen heim frå årets veterabilferie, me køyrde totalt 4350 km på 9 dagar

    Bilen gjekk heilt utan problem heile turen, einaste var at tomgangen som kom litt i ulage når det vart vanvittig varmt. Elles har eg kun køyrt og ikkje løyst ei skrue. Tanking vart det sjølvsagt ein del av Ved ein bensinstasjon utanfor Milano opna eg panseret for å lufte den, då såg eg at korken/demperstempelet hadde hoppa ut, men den hengde att i olja.

    Me starta returen frå Cannes laurdag 20.07 kl 17:30 i 32 grader skyggetemperatur, det er varmt utan AC. Køyrde frå Cannes langs rivieraen til Genova i Italia, tok av mot Milano, tanking og kveldsmat i Milano kl 21:30 og fortsatt 30 grader Køyrde vidare og over grensa til Sveits, og over alpane og San Bernardino passet, kom ned att langs grensa til Lichtenstein og til Bodensee, køyrde vidare til Memmingen i Tyskland, det kom me inn på autbahn A7 som går forbi Ulm, Hannover Hamburg og heilt til Danskegrensa, derfrå var det kun 350 km til Fredrikshavn og tok Ferja til Oslo Mandag morgon.

    Alt i alt ein veldig bra oppleving Ingen problem å reise på ferie med Volvo 240 og AT motor.

    Eg var forberedt på eit forbruk på 1,5liter PR mil i høg fart på aurobahn, men slik gjekk det ikkje Eg er meget imponert over forbruket, høgaste måling var på 1,05l/mil og då køyrde me mellom 120 og 150km/h med 4 personar og fulloppakning, vil anta at me var tett på tillatt totalvekt på 1780kg. Laveste måling vart målt til 0,86l/mil i Norge, jamnt i 90km/h.
    Tom og fullasta bil kan ikkje samanliknast når det gjeld køyreeigenskaper - og dei nye Bilstein B6 demparane fekk køyrd seg

    Såg ingen andre 240’er etter me forlot Norge...

    [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20190724/178ae580f9a77c8653846bcee55ca40f.jpg
    Rivieraen.

    [/IMG]
    Milano


    Køyrer i frå det meste.... utanom bensinstasjoner


    Fin marsjfart


    Skjelden syn på Rivieraen
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  17. #839
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Helt glimrende.

    Takk for at du deler dette.

    Minner om oppsettet ditt med å quote en tidligere post:
    Etter det eg har fått opplyst er motoren er ein B230F, med neddreia FK stempel, kompresjonen er målt til 8,15:1.
    Toppen er ein standard 530 med A-kam - urørt har eg fått opplyst, eg har ikkje hatt den av og sjekka.
    Så kom eg over ein MSD 6A boks og MSD blaster 2 coil, ingenting å lure på - kjøpte den også.
    Fordeler er ein 028 fordeler med stift, modifisert tenningskurve og dobbeltvirkande vakumklokke.
    B21 svinghjul montert med 215 mm clutch.
    Turbo følgde med på handelen, det er ein T3/T4 hybrid med 50 mm inducer og A/R0.63 turbinhus, den fungerer iallefall.
    Grenrøyr frå 940.
    Original intercooler med heimelaga 2" røyr frå turbo overgang til 2,5" inn og ut av intercooler.
    AFR måler, det hadde eg frå før.
    3" downpipe til under passasjersetet - 2,5" resten, heimelaga av 2 stk 90graders bend frå biltema, samt sveisemutter til lambdasonde frå biltema.
    74 graders termostat.
    R-sport turbotrykksmåler.
    Malpassi bensintrykkregulator og original F tankpumpe og hovudpumpe under bil.
    Sist endret av Batland; 24/07/19 kl 12:17

  18. Takk Frank Egil takket for denne posten
  19. #840
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. sep. 2013
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Helt glimrende.

    Takk for at du deler dette.
    Dette er berre gøy
    Har auka turbotrykket til ca 0,7 bar, då slurar clutchen att på 4.gir

    Skal også få skifta clutchen etterkvart, den ligg klar i garagen


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1983 242 B230AT
    1984 245 B21A/M45

  20. Takk Batland takket for denne posten
  21. #841
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. nov. 2017
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    En liten test sladd på 0,65bar!

    https://youtu.be/LHbb0Ga9z-U

  22. #842
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Spant jo lett der jimmoooo.

    GT3271: Turboen er nå innstalert og test kjørt en del. For og få den på plass måtte jeg lage ny wastgate brakett og korte inn staget en del, måtte slipe av 3 feste hull som stakk ut på eksos huset, de var ikke i bruk til noe. Og litt sliping på klammer til kompressor kåpe. Jeg brukte og 740 manifoild, fant ut at den bygde mindre ut.

    Resultat sålangt er at den er litt sein spoolet i forhold til en T3 turbo, men jeg syns den går veldig godt i forhold til ladetrykk, kjører ca 0.95 nå.

    Boost controll med kule og fjær er på ønskelisten. Ser ut til at jeg kan bruke 940 manifoilen og, det ble ikke så trangt tilslutt.

    Har fått bilen igjennom årets EU kontroll også.

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

  23. Takk kimove takket for denne posten
  24. #843
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    GT3271 Turboen er nå innstalert og test kjørt en del. For og få den på plass måtte jeg lage ny wastgate brakett og korte inn staget en del, måtte slipe av 3 feste hull som stakk ut på eksos huset, de var ikke i bruk til noe. Og litt sliping på klammer til kompressor kåpe. Jeg brukte og 740 manifoild, fant ut at den bygde mindre ut.

    Resultat sålangt er at den er litt sein spoolet i forhold til en T3 turbo, men jeg syns den går veldig godt i forhold til ladetrykk, kjører ca 0.95 nå.

    Boost controll med kule og fjær er på ønskelisten. Ser ut til at jeg kan bruke 940 manifoilen også, det ble ikke så trangt tilslutt.
    Se her ja! Det var kjekt å se.

    En större turbo vil alltid spoole litt senere enn en liten turbo, sånn er det bare.
    For å finne ut om det er noe å hente på bedre ladetrykkstyring så kjörer du bilen til en lang flate. Åpner panseret, plugger slangen til wg atuatoren, kjörer FORSIKTIG!! ut på veien, legger 4. gir i ca. 50 km/t, gir full gass og ser på ladetrykksmåleren. Bråslipp gassen når du ser 1,0 BAR ladetrykk og se på turtelleren. Bedre enn dette er det ikke mulig å få oppsettet til å spoole. Hvs forskjellen mellom denne testen og vanlig kjöring er stor, så vil oppgradert ladetrykkstyring tilföre mye positivt.

    Ellers må det sies at 940 manifolden er bedre på alle måter og må anbefales på det sterkeste.

  25. #844
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. nov. 2017
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Någon mer än jag som har problem med att bilen smäller till ibland vid avstängning? Typ en baksmäll... Blivit sen jag byggde med dubbla 45or istället för singel stromberg. Bilen går bra i övrigt, men blir ibland lite skämmigt när den smäller till

  26. #845
    Håvard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Går det Ann å få kjøpt ferdigslipt nål til gulkork gassere, eller må ein slipe sjøl? (har bare benksliper, og regner med at det er vanskelig å få eit godt resultat i den)

    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

  27. #846
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Håvard B. Vis post
    Går det Ann å få kjøpt ferdigslipt nål til gulkork gassere, eller må ein slipe sjøl? (har bare benksliper, og regner med at det er vanskelig å få eit godt resultat i den)
    Det er flere forskjeller mellom en vanlig forgasser og en turboforgasser. Strömbergforgasserene kan modifiseres til å gi identisk resultat til det man får med en AT / R-sport forgasser.

    De som kjörer turbo på gulkorkforgassere oppdager fort at chocken lekker som en sil og derfor fjernes denne og blokkes med ett alulokk.

    Problemet nå er at nålen må gi nok bensin til at en kald motor starter uten hjelp av chocke. Dette öker forbruket drastisk. Jeg kjenner kun til ett eneste tilfelle hvor noen har turbokonvertert en gulkorkforgasser på en slk måte at chocken fungerer slik den skal.

    Poenget er at ferdislipte nåler kan leveres, men hvis ikke gulkorkforgasseren er korrekt modifisert, så blir ikke resultatet så bra som det skal väre fra en forgasserturbomotor.

  28. Takk Håvard B. takket for denne posten
  29. #847
    Håvard B. sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1589
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er flere forskjeller mellom en vanlig forgasser og en turboforgasser. Strömbergforgasserene kan modifiseres til å gi identisk resultat til det man får med en AT / R-sport forgasser.

    De som kjörer turbo på gulkorkforgassere oppdager fort at chocken lekker som en sil og derfor fjernes denne og blokkes med ett alulokk.

    Problemet nå er at nålen må gi nok bensin til at en kald motor starter uten hjelp av chocke. Dette öker forbruket drastisk. Jeg kjenner kun til ett eneste tilfelle hvor noen har turbokonvertert en gulkorkforgasser på en slk måte at chocken fungerer slik den skal.

    Poenget er at ferdislipte nåler kan leveres, men hvis ikke gulkorkforgasseren er korrekt modifisert, så blir ikke resultatet så bra som det skal väre fra en forgasserturbomotor.
    Chocken er blendet på den og funker for så vidt heilt ok, men når eg setter i ein spiss nål (som noken har slipt heime, veldig ujevn) ligger den å hakker ved pådrag. Og med original nål kutter den all effekt om du kjører normalt over lang tid. Kva må eg endre på på den, evt kva forgasser bør eg bruke?

    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

  30. #848
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    277
    Antall takk

    Standard

    Batlant: ja den blir nok aldri like kjapp som T3 en, men har nå prøvd med en moped dyse i slangen str 80. Dette hjalp faktisk på en hel del, skulle teste med blendet slange, men fant ikke en skru i farten.

    Jeg tror med 940 manifoild og ok ladetrykk styring, så kommer denne til og lade relativt tidlig og hardt nok

  31. #849
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Håvard B. Vis post
    Chocken er blendet på den og funker for så vidt heilt ok, men når eg setter i ein spiss nål (som noken har slipt heime, veldig ujevn) ligger den å hakker ved pådrag. Og med original nål kutter den all effekt om du kjører normalt over lang tid. Kva må eg endre på på den, evt kva forgasser bør eg bruke?
    Ser man det ja.

    Presisjonen på disse nålene er helt sinnsyk. Det finnes 900 forskjellige nåler og forskjellene mellom dem måles tidvis i 0.01 mm.

    Bensinkutt etter noe tid med normalkjöring tyder på at det er andre feil enn selve nåleprofilen, men å kjöre ladetrykk på en sugemotornål gir alltid farlig mager blanding.

    Hvordan er oppsettet ditt? Tenker da först og fremst på hele bensinsystemet og hele tenningsanlegget.

    For suksess trenger du ett velfungerende bensinsystem, ett korrekt oppsatt tenningsanlegg og en nål som er slipt til en profil som fungerer med det ladetrykket som kjöres.
    Sist endret av Batland; 01/08/19 kl 15:51

  32. Takk Håvard B. takket for denne posten
  33. #850
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Batlant: ja den blir nok aldri like kjapp som T3 en, men har nå prøvd med en moped dyse i slangen str 80. Dette hjalp faktisk på en hel del, skulle teste med blendet slange, men fant ikke en skru i farten.

    Jeg tror med 940 manifoild og ok ladetrykk styring, så kommer denne til og lade relativt tidlig og hardt nok
    Det stemmer, men når oppsettet er godt utviklet så kan faktisk en T3 bli i minste laget og overdrevet aggresiv i spool up.

    Hehehe, mopeddyse i slangen er ett godt gammelt spool tricks, men hvis du ikke stikker ett hull eller to i slangen (liten stubb med plaströr eller kobberrör) mellom dysen og wg actuatoren, så får man ikke ladetrykksökning eller ut hele spool up potensialet. Jeg har alltid hatt stor tro på og sans for GT3271 turboen og er sikker på at turbovalget ditt vil före til ubetinget suksess.

    Störrelsen på kompressorhjul og turbinhjul i en GT3271 turbo er ganske så lik EFR7064 turboen som allerede har levert glittrende resultater på en lokal B230 motor.
    Sist endret av Batland; 01/08/19 kl 16:00

Side 34 av 47 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. forgasserturbo på insprøytning?
    By fordlife in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 26/01/20, 13:53
  2. r-sport bensinpumpe til forgasserturbo Ø.K
    By Lasse_GT in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 19/09/10, 11:30
  3. B23-0 med forgasserturbo.
    By Krissmp in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 14/07/10, 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •