Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  238
Side 8 av 39 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 967

Tråd: Porting av 530\398\160 topp!

  1. #176
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Dette er bra Bjørn Tipper at back-cuten hjelper rundt 10cfm.
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  2. #177
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Dette er bra Bjørn Tipper at back-cuten hjelper rundt 10cfm.
    Takker, men tror nok ikke den gir så mye... hjelper kanskje 6-7 cfm på løftene mellom 6 og 12mm løft tenker jeg.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  3. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  4. #178
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Bruker å si til folk som spør at Back-cut tilsvarer noe ala 1mm mere løft enn kammen har... seff avhenger av ventilstørrelsen osv men som en grov pekepinn...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #179
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    I de fleste tilfeller er 35mm eksosventil bra nok i massevis på turbo, men ville vurdert det litt ut i fra kammen også, spesielt ang overlapp

    Erland har testet dette, med 40mm eksos ventil på volvo 8v vil man tape effekt opp til 6000rpm uten og kompansere med mindre duration på kammen, så i slutt fasen kan topp effekt bli skade lidende pga at man må ha "slappere" kam enn man kunne med 35 feks.

    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  6. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  7. #180
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Ah, det stemmer, du kjører lavkomp og har en ekspansjonsratio som gjør at den motoren fremdeles sliter med å kvitte seg med eksosen selv etter BDC...
    Jepp, det er det bare å innrømme.

  8. #181
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Erland har testet dette, med 40mm eksos ventil på volvo 8v vil man tape effekt opp til 6000rpm uten og kompansere med mindre duration på kammen, så i slutt fasen kan topp effekt bli skade lidende pga at man må ha "slappere" kam enn man kunne med 35 feks.

    /MGP
    Japp, diskuterte det såvidt med Tommy også og 40mm eksos ventil på 8v toppene er lite nytte. 35 eller 38 er det man som regel ender opp med
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  9. #182
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    For å oppsummere litt da;
    Vi har altså noen her inne som mener at 3" eksos er unødvendig og bortkastet i de fleste tilfeller,
    Noen andre som mener at 35 mm eksosventil er det rette valget til turbotrimmede B230 motorer,
    noen som mener at VX og VX3 kammene er gode valg til turbotrimmede B230 motorer
    og en hel haug som mener at ca. 8,5:1 i kompresjonsforhold er det rette kompromisset.

    Hmm....jaja..

    En helt motsatt motor, dvs. lavkomp. med KG turbotopp med 44/40 ventiler, KG2T kam og 3 - 3,5" eksosanlegg skal vel egentlig ikke fungere i det hele tatt den da???

  10. Takk Turbosnurr takket for denne posten
  11. #183
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Nei den står nok bare i ro å spoler den :P

  12. #184
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2012
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    For å oppsummere litt da;
    Vi har altså noen her inne som mener at 3" eksos er unødvendig og bortkastet i de fleste tilfeller,
    Noen andre som mener at 35 mm eksosventil er det rette valget til turbotrimmede B230 motorer,
    noen som mener at VX og VX3 kammene er gode valg til turbotrimmede B230 motorer
    og en hel haug som mener at ca. 8,5:1 i kompresjonsforhold er det rette kompromisset.

    Hmm....jaja..

    En helt motsatt motor, dvs. lavkomp. med KG turbotopp med 44/40 ventiler, KG2T kam og 3 - 3,5" eksosanlegg skal vel egentlig ikke fungere i det hele tatt den da???
    Hehehe :-P

  13. #185
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    For å oppsummere litt da;
    Vi har altså noen her inne som mener at 3" eksos er unødvendig og bortkastet i de fleste tilfeller,
    Noen andre som mener at 35 mm eksosventil er det rette valget til turbotrimmede B230 motorer,
    noen som mener at VX og VX3 kammene er gode valg til turbotrimmede B230 motorer
    og en hel haug som mener at ca. 8,5:1 i kompresjonsforhold er det rette kompromisset.

    Hmm....jaja..

    En helt motsatt motor, dvs. lavkomp. med KG turbotopp med 44/40 ventiler, KG2T kam og 3 - 3,5" eksosanlegg skal vel egentlig ikke fungere i det hele tatt den da???
    Funksjon er vell opp til hva en selv synes er bra, du er jo kjempe fornøyd med lavkomp motoren "din" som leverer brutale 120hk ved 5000rpm, vi andre holdt på og le oss ihjæl når du posta bremse papiret.

    Du skryter av at pga lav kompen kan dere kjøre 32grader tenning of 2bar? Batland våkn opp, dere MÅ kjøre 32grader tenning og 2bar for og i heletatt få effekt ut av denne motorn. og den lever mellom 5000-7000rpm og er sten død under 5000rpm, og om jeg husker riktig hadde dere 1.5bar v/3500rpm men motoren regarte ikke før 5000rpm, hvorfor d tror du?


    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  14. #186
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Funksjon er vell opp til hva en selv synes er bra, du er jo kjempe fornøyd med lavkomp motoren "din" som leverer brutale 120hk ved 5000rpm, vi andre holdt på og le oss ihjæl når du posta bremse papiret.

    Du skryter av at pga lav kompen kan dere kjøre 32grader tenning of 2bar? Batland våkn opp, dere MÅ kjøre 32grader tenning og 2bar for og i heletatt få effekt ut av denne motorn. og den lever mellom 5000-7000rpm og er sten død under 5000rpm, og om jeg husker riktig hadde dere 1.5bar v/3500rpm men motoren regarte ikke før 5000rpm, hvorfor d tror du?


    /MGP
    Kjekt å høre at postene oppleves som underholdene.
    At det var ca. 200 hk på 5000 o/min og at vi mener at dette er 531 toppen sin skyld hopper du selvsagt lett over da sannheten ikke passer til deg og dine teorier.
    "Vi gjorde med vilje alt "feil" på denne motoren for å se hva resultatet ville bli.
    I følge dere burde vi byttet ut T5+ kammen med en VX kam, byttet til 35 mm eksosventiler og økt kompresjonsforholdet betydelig.
    "Vi" klarte 475 "AXELhp". Jeg ser med glede frem til den dagen dere legger frem papirer på (minst 475, men "sikkert") 550 AXELhp på pumpebensin og med tilsvarende budsjett som "vi" hadde med å følge deres oppskrift. Hvis dette kan gjøres FØR "det snør i H....." så ville det være en meget stor, men helt klart gledelig og positiv overraskelse.
    Den som lever får se....

    Vet ikke om disse pullene ble lagret slik at man kan vise sammenhengen mellom ladetrykk- og dreiemomentkurve.
    Sist endret av Batland; 17/01/13 kl 20:33

  15. #187
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Kjekt å høre at postene oppleves som underholdene.
    "Vi gjorde med vilje alt "feil" på denne motoren for å se hva resultatet ville bli.
    I følge dere burde vi byttet ut T5+ kammen med en VX kam, byttet til 35 mm eksosventiler og økt kompresjonsforholdet betydelig.
    "Vi" klarte 475 "AXELhp". Jeg ser med glede frem til den dagen dere legger frem papirer på (minst 475, men "sikkert") 550 AXELhp på pumpebensin og med tilsvarende budsjett som "vi" hadde med å følge deres oppskrift. Hvis dette kan gjøres FØR "det snør i H....." så ville det være en meget stor, men helt klart gledelig og positiv overraskelse.
    Den som lever får se....
    Har du noen gang lest hva vi andre skriver? Hvor har jeg skrevet at dere skulle brukt VX kam i den motoren? jeg anbefalte VX kam til en som har liten fis turbo og skal ha bruks bil, da funker d dårlig med effekt fra 5000rpm og opp vettu

    Og en topp med 35-38mm eksosventil, høyere komp, og en kam fra denne siden av 2000 tallet, hadde uten tvil gitt samme effekt men med dobbelt så bredt register og mindre ladetrykk.

    Dette har jeg postet flere bremse papirer til deg på, men disse ignorer du blindt.

    Og når du er tom for argumenter var d "budsjette" som gjorde motoren død fram til 5000rpm?

    Fin fyr du Batland

    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  16. #188
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Har du noen gang lest hva vi andre skriver? Hvor har jeg skrevet at dere skulle brukt VX kam i den motoren? jeg anbefalte VX kam til en som har liten fis turbo og skal ha bruks bil, da funker d dårlig med effekt fra 5000rpm og opp vettu

    Og en topp med 35-38mm eksosventil, høyere komp, og en kam fra denne siden av 2000 tallet, hadde uten tvil gitt samme effekt men med dobbelt så bredt register og mindre ladetrykk.

    Dette har jeg postet flere bremse papirer til deg på, men disse ignorer du blindt.

    Og når du er tom for argumenter var d "budsjette" som gjorde motoren død fram til 5000rpm?

    Fin fyr du Batland

    /MGP
    Du har tidligere postet at T5 kammen er en foreldet og dårlig kam designet til gamle ubrukelige GR.A oppsett, men kan ikke huske at du har postet noe lignende om Vx kammen. Hvis du kunne valgt, hvilken hadde du valgt da?

    Der har vi akkurat den påstanden som jeg håpet på:
    Og en topp med 35-38mm eksosventil, høyere komp, og en kam fra denne siden av 2000 tallet, hadde uten tvil gitt samme effekt men med dobbelt så bredt register og mindre ladetrykk.
    475 AXELhp og dobblet så bredt register som Turbosnurr fikk. Akkurat.
    Han fikk for ordens skyld 506 Nm i gjennomsnitt snitt fra 5000 o/min til 7000 o/min målt på NAV og dette påstår du at du skal klare fra 3000 o/min til 7000 o/min. Lykke til med det.

    Nei, gjentar for N`te gang at det IKKE var budsjettet som bærer hovedansvaret for dreiemomentkurven.

    Du vil kanskje benytte anledningen til å kritisere denne tilsvarende ubrukelige motoren med 5000 - 7000 o/min register også.
    En motor bygget av en kar som tydeligvis heller ikke kan dette med motortrimming pga det smale registeret.



    Takk, med foretrekker at fokuset holdes på motorene.
    Sist endret av Batland; 17/01/13 kl 21:07

  17. #189
    Registrerte brukere Knallert sin avatar
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    Snodig at det er 531 toppen som alltid er synderen

    Om det er en topp som burde levere på turtall så er det vel en 531 med sine store kanaler,dog er de ikke så store at de ikke har våknet ved 5000 omdr.
    I en tråd er det bunndraget som ikke eksisterer pga. en 531 i en annen er det på høyere turtall den ødelegger.
    Er ganske så god underholdning

    Virker da ikke som 531 toppen er til hinder for å få ut effekt hos andre, og da med bra fylling en god stund før 5000 omdr.

  18. #190
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Knallert Vis post
    I en tråd er det bunndraget som ikke eksisterer pga. en 531 i en annen er det på høyere turtall den ødelegger.
    Den ødelegger på høye turtall også ja?? Ok, det var helt nytt for meg, men skal som vanlig ta det opp til vurdering.

  19. #191
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    For å oppsummere litt da;
    Vi har altså noen her inne som mener at 3" eksos er unødvendig og bortkastet i de fleste tilfeller,
    Noen andre som mener at 35 mm eksosventil er det rette valget til turbotrimmede B230 motorer,
    noen som mener at VX og VX3 kammene er gode valg til turbotrimmede B230 motorer
    og en hel haug som mener at ca. 8,5:1 i kompresjonsforhold er det rette kompromisset.

    Hmm....jaja..

    En helt motsatt motor, dvs. lavkomp. med KG turbotopp med 44/40 ventiler, KG2T kam og 3 - 3,5" eksosanlegg skal vel egentlig ikke fungere i det hele tatt den da???
    3" eksos er helt greit.. så sant en ikke skal over 600 - 650hk, da mener jeg at den begynner å holde igjen. 35mm ventil og 8.5:1 gir nesten identisk mengde resttrykk som en 7:1 med 38mm ved samme EVO.. 38'en fløder bedre og MÅ det for å kompansere for den dårligere ekspansjonsraten. Så, en sånn KG topp, med 7:1 eller noe og 40mm ventil klarer såvidt å ta unna for det høyere resttrykket og siden kammen åpner i forrige uke, så henger det sammen. Så hvorfor skal den ikke funke når det kompanseres med overtrykk? Termisk effektivitet er ute i skogen et sted inntil en har noen atmosfærer, men kobler man ut bensinmåleren / får spons av Shell og girer den lett så går det så fint, så...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  20. #192
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Må spørre igjen, har du lest d jeg skriver Baxman? ja T5 kammen er en foreldet kam me gammel teknologi, og vx kam fungerer fint til gatebruk siden d var den han spurte om, jeg hadde ikke valgt noen av dem, siden jeg vet bedre.

    Gi oss heller en forklaring på hvorfor D-kam er mye bedre en VX og da holder d ikke med "sånn er d bare"

    Dobbelt så bredt register er i folkemunn en bil som drar fra 3000-7000rpm og ikke 5000-7000rpm.

    Morro at du drar fram Rune sitt bremse papir som du selv kritiserte for kort register, selv om den drar fra nettopp 3000-7000rpm med stigende kurve

    Men viktig og ikke blande kortene nå Batland, dette var jo en 2.6liter 16v

    Ja vidar er en flink gutt til og bygge motor

    /MGP
    Sist endret av MGP; 17/01/13 kl 21:28
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  21. #193
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2012
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Okey okey... For å si d sånn TOSK.. For å gjøre diskusjonen enkel å forstå siden dette var så underholdene hos dere :-D ( artig forresten ) :-P

    Denne motorer er BASERT på deler som har lagt å slengt i garasjen i åresvis. og brukt så lite peng på som mulig .. noe har jeg seff måtte kjøpe inn for å få drite til å holde sammen MEN d va snakk om å klare seg med d man hadde, okey ??

    målet her var å lade MYE men turboen va tom lenge før vi kom til d trykket vi bygget motoren for ( AV D VI HADDE LIGGENDE)

    ja vi kjørte lav komp :-D
    Ja vi brukte mins mulig penger på dette
    hadde d hvert prioritert å kjøpe inn andre ting å matchet dette sammen fra bunn av så skulle d nok blitt bedre ja .. men SLIK ble d ..

    Sånn her va forklaringen :-D

    Mener disse tingene er blitt nevn men tar d på direkten ;-)

  22. #194
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2012
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbosnurr Vis post
    Okey okey... For å si d sånn TOSK.. For å gjøre diskusjonen enkel å forstå siden dette var så underholdene hos dere :-D ( artig forresten ) :-P

    Denne motorer er BASERT på deler som har lagt å slengt i garasjen i åresvis. og brukt så lite peng på som mulig .. noe har jeg seff måtte kjøpe inn for å få drite til å holde sammen MEN d va snakk om å klare seg med d man hadde, okey ??

    målet her var å lade MYE men turboen va tom lenge før vi kom til d trykket vi bygget motoren for ( AV D VI HADDE LIGGENDE)

    ja vi kjørte lav komp :-D
    Ja vi brukte mins mulig penger på dette
    hadde d hvert prioritert å kjøpe inn andre ting å matchet dette sammen fra bunn av så skulle d nok blitt bedre ja .. men SLIK ble d ..

    Sånn her va forklaringen :-D

    Mener disse tingene er blitt nevn men tar d på direkten ;-)
    Men eg e enig ... kurven e drit dårlig ;-)

  23. #195
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbosnurr Vis post
    Okey okey... For å si d sånn TOSK.. For å gjøre diskusjonen enkel å forstå siden dette var så underholdene hos dere :-D ( artig forresten ) :-P

    Denne motorer er BASERT på deler som har lagt å slengt i garasjen i åresvis. og brukt så lite peng på som mulig .. noe har jeg seff måtte kjøpe inn for å få drite til å holde sammen MEN d va snakk om å klare seg med d man hadde, okey ??

    målet her var å lade MYE men turboen va tom lenge før vi kom til d trykket vi bygget motoren for ( AV D VI HADDE LIGGENDE)

    ja vi kjørte lav komp :-D
    Ja vi brukte mins mulig penger på dette
    hadde d hvert prioritert å kjøpe inn andre ting å matchet dette sammen fra bunn av så skulle d nok blitt bedre ja .. men SLIK ble d ..

    Sånn her va forklaringen :-D

    Mener disse tingene er blitt nevn men tar d på direkten ;-)
    Skjønner at den var bygd av skrot, og effekten er helt fin, aldri klaga på d, men en bil som er stendød under 5000rpm, trenger 32grader tenning og 2bar for og få 500hk er feilkonstruert, ingen tvil.

    så hvis du hadde mere penger hva ville du gjort for og bedre motoren din?

    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  24. #196
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Knallert Vis post
    Snodig at det er 531 toppen som alltid er synderen

    Om det er en topp som burde levere på turtall så er det vel en 531 med sine store kanaler,dog er de ikke så store at de ikke har våknet ved 5000 omdr.
    I en tråd er det bunndraget som ikke eksisterer pga. en 531 i en annen er det på høyere turtall den ødelegger.
    Er ganske så god underholdning

    Virker da ikke som 531 toppen er til hinder for å få ut effekt hos andre, og da med bra fylling en god stund før 5000 omdr.
    Ja, rart det.. uportet 531 + 8.5:1 + E85 + 13.45mm løft + 288 grader + 1.7bar + 6200rpm = 517whp ...200 hk fra 3800 eller deromkring. Men siden vi skal kjøre på oppvaskvann, så er det ikke relevant i denne diskusjonen. Eneste er jo dette rare sparket fra tidlig mellomregister med 531? Må ha vært flaks...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  25. Takk MGP, Knallert takket for denne posten
  26. #197
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Ja, rart det.. uportet 531 + 8.5:1 + E85 + 13.45mm løft + 288 grader + 1.7bar + 6200rpm = 517whp ...200 hk fra 3800 eller deromkring. Men siden vi skal kjøre på oppvaskvann, så er det ikke relevant i denne diskusjonen. Eneste er jo dette rare sparket fra tidlig mellomregister med 531? Må ha vært flaks...
    Et mirakel Bjørn, du MÅ ha jukset med 530 topp T5 kam og 40mm eksos ventiler og 6.8:1 i komp vell?

    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  27. Takk Turbosnurr takket for denne posten
  28. #198
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Et mirakel Bjørn, du MÅ ha jukset med 530 topp T5 kam og 40mm eksos ventiler og 6.8:1 i komp vell?

    /MGP
    Hadde nok Gud på min side.. Det som virker å gå folk hus forbi er at store kanaler er BARE EN FEIL hvis ventilområdet nedenfor ikke tar unna slik at flødeshastigheten ovenstrøms er i ganghastighet og / eller at flow-coefficienten for den ventilstørrelsen er totalt elendig, hvilket fører til det samme resultatet. 4-ventilerte motorer har ofte minst like store arealer som en 531 og henter seg opp fra 2200 rpm. Hvorfor det? Fordi de kan trylle eller fordi de 2 ventilene gir nok flowhastighet ovenstrøms til at det blir brukbar pulsing? Motoren HAR IKKE øyne, hender, sanser, etc.. den ANER ikke om det er 1, 2 eller 6 innsugsventiler der, alt den ser er flow og hastigheter. Og en 531 har for mye port til en "hyllekam"...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  29. #199
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Må spørre igjen, har du lest d jeg skriver Baxman? ja T5 kammen er en foreldet kam me gammel teknologi, og vx kam fungerer fint til gatebruk siden d var den han spurte om, jeg hadde ikke valgt noen av dem, siden jeg vet bedre.

    Gi oss heller en forklaring på hvorfor D-kam er mye bedre en VX og da holder d ikke med "sånn er d bare"

    Dobbelt så bredt register er i folkemunn en bil som drar fra 3000-7000rpm og ikke 5000-7000rpm.

    Morro at du drar fram Rune sitt bremse papir som du selv kritiserte for kort register, selv om den drar fra nettopp 3000-7000rpm med stigende kurve

    Men viktig og ikke blande kortene nå Batland, dette var jo en 2.6liter 16v

    Ja vidar er en flink gutt til og bygge motor

    /MGP
    Jeg leser ja, men jeg begynner å lure på hva du egentlig driver med. Her en 2 dager gammel post:
    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Er bremset 500hk på 1.8bar med VX3 kam, så den funker nok utmerket til ditt bruk også

    Og den har den høyeste nock vinkeln av alle volvo orginal kammer med sine 111 grader, så til turbo passer den bra, mild duration og ok løft

    /MGP
    Å prøve å for klare deg noe om D-kammen vil helt sikker være en øvelse i meningsløshet.
    Tidligere er følgende postet om Turbosnurr sin motor:
    Vi har ikke lagt ned noe arbeid i ladetrykkstyringen enda, og dette kombinert med 531 topp gir lav effekt på 4000 o/min.
    Når vi gjorde en test uten slange inn på WG så klarte turboen 1,5 BAR på 3500 o/min. så vi er sikker på at vi klarer å løfte kurve ved hjelp av datasprutets ladetrykkstyring.
    Med neandertal ladetrykkstyring så ble det iallefall slik i første omgang.
    ,men dette var ikke tydelig nok til at du klarte å oppfatte poenget.
    I stedet trekker du effekten på 4000 o/min ned fra 200 hk NAV til 120 hk og poster det som en faktaopplysning.

    Hva behager?? Rune??
    Her står det tydelig Fredrik og BMW. Leser du i det hele tatt det andre poster?
    Slik som du og dere poster så blir man bare nødt til å spørre; mener dere at 2,6 L 16V er en fordel eller en ulempe??
    Sist endret av Batland; 18/01/13 kl 13:38

  30. #200
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Her og gammelt bremse papir, 2.3liter 8.7:1 i komp, 531 med org ventiler og F-INNSUG , 563hk 645nm, 200hk fra 3800rpm


    /MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

Side 8 av 39 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Porting av 531 topp, tips & triks?
    By vølvo in forum Avansert trimming
    Svar: 14
    Siste post: 23/02/12, 13:47
  2. Porting av topp
    By Ole in forum Avansert trimming
    Svar: 81
    Siste post: 14/08/11, 15:54
  3. Porting av f innsug
    By turbomann in forum Avansert trimming
    Svar: 13
    Siste post: 09/01/11, 17:28
  4. porting av topp.
    By tennpluggen in forum Motor og gir
    Svar: 10
    Siste post: 05/01/11, 03:51
  5. Porting av 531 topp
    By Karlsen88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 11/01/10, 23:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •