Det står tidligere i tråden.
Felgene stammer fra en F348. Dimensjonene er 7,5x17 og 9x17. Innpress på framfelger = 49. Innpress på bakfelger = 68. Så det må spaces litt.
Stemmer som Øyvind skriver. Med spacere så havner jeg på ET 11 bak og ET 19 forran.
Fikk starta litt på selve byggingen i dag. Har begynt å tilpasse reservehjulsbrønnen, så alt som skal monteres der har noe å festes i.
Bilder, mann!
mrstfu takket for denne posten
ovlov86 takket for denne posten
Fikk en snapchat-video av en bil som løfta seg selv?![]()
Må ha vært filmtriks!
Da var det tid for oppdatering her. Ble litt jobbing sammen med Øyvind i går.
Vi fikk bygd om fjærbeina forran, montert de og trekkt luftslanger bak til bagasjen.
Starter med litt bilder av noe annet jeg også har puslet litt med. Måtte ha en plate i reservehjulsbrønnen, jeg kan skru fast alle delene i.
Lagde en plate som passet helt tight i den høyden jeg trengte i OSB-plate. Denne ble senere strekt i svart skay:
Er litt usikker på layouten ennå, men det kommer til å bli noe i denne duren:
Kommer en koblingsboks, en del mere kabler og mye slanger som også skal på denne plata, men det kommer jeg tilbake til etterhvert.
Så var det kommet til å parre disse:
Da måtte jeg lage to distanse-hylser får å få klaring til topplagringa. De ble veldig enkle å greie:
De ble igjen sveiset på monteringsplatene jeg kjøpte fra Bag Riders, og ting kunne settes sammen:
Da ble det sånn på bilen. Kunne bruke den orginale topplagringa, så det sparte oss for litt jobb:
Frambelgene løfter ca. 70mm. Har er jeg rundt 1 cm i fra max løft. Så den blir ikke skyhøy når jeg skal kunne slippe den så langt ned:
Fikk testa en del opp og ned ved å bare koble slangene sammen med en t-stykke skrudd på en Schaderventil. Denne kjøpte jeg for å kunne fylle tanken med dekkfyllern, men funket utmerket til å teste med.
Eneste problemet nå er at vi ikke kan få belgene til å kolapse i bunn sånn som de skal. Så den skulle droppet ennå 1 cm helt tom for luft. Det skal forskes litt mer på og vi må montere belgene bak for å få et bedre inntrykk på høyden. Kanskje det er like greit at den stopper der den gjør nå. Er ikke ute etter en bil som stuker fremover.
Kommer mere bilder etterhvert som vi jobber.
volvoRsport, kjetil r, sverre2210, Madice, Kjetil Krømcke, ellingsøyern, twistmaker, Loggy, ovlov86, henrik940, Bassan, Aashome takket for denne posten
Faen så rått dette blir!![]()
Meen. Jeg vil se bånn, ikke topp med belgene....
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Loooookin gooood mister :-)
"Learning By Doing"
Drit kult!
Liker at du skal skjule opplegget baki, men lager det strøkent så du kan showe med det når du vil![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Håper du lager individuell styring i hvert hjørne, sånn at om du skulle punktere, kan kjøre opp høyden i det aktuelle hjørnet litt, så man ikke ser høydeforskjell... siden du ikke får med deg reservehjulet lizm...
kremt.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Loggy takket for denne posten
Takk takk.
Begynner å ta form. Mulig jeg må hyre deg til å se på fram belgene om jeg ikke blir klok på de.
Jepp det er litt av poenget. Tanken blir synlig da. Men har en litt annerledes plan på den.
Hehe.
Hver hjørne kan justeres hver for seg ja. Ser du på kontrollen jeg la ut bilde av så ser du hvordan det funker.
Bare å skrike ut hvis det trengs vettu :-)
Men detta fixer du sikkert glatt :-)
"Learning By Doing"
Det kan være at noe stopper det? Slik at de ikke blir pressa helt sammen. Eller hvis de blir veldig skeive når de senkes så er det også vanskelig å få de helt sammen.
"Learning By Doing"
Jeg gir meg ikke helt ennå. Er overbevist på at det skal gå ann å løse det problemet.
Ser ikke ut til at det er noe som stopper det. Og de er helt rette. Da blir det verre bak tror jeg. For der vet vi det vil bli litt sving på de.
Skulle nesten tro de skulle hatt litt smøring så de glir lettere sammen når de folder.
Blir kult dette Martin!Jeg skal hjem fra en tur i Kristiansand søndag 12. Januar tror jeg, så da kan jeg jo ture innom å kikke litt!
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Prøvd å kjøre bilen litt frem og tilbake og sett om den blir lavere da? Kan jo bare være samlet effekt av vridde bærebruforinger, friksjon mot bakken fordi sporvidden endres etc og at fjørbeinet blir litt i bend.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Demperene du bruker, har de nådd bunnen, eller er det sånn at du klarer å presse belg/demper mer sammen for hånd?
Kanskje ikke så lett å forstå, men jeg prøvde å forklare det over her. Når vi har fjærbenet på gulvet, så vår vi presset fjærben + belg lenger sammen enn det bilen klarer når alt er montert. Både jeg og Martin veier rett i overkant av 60kg, så man skulle tro at også vekten av bilen skulle klart dette da den veier mye mer enn 60kg per framhjul.
Vi skal få sett litt mer på dette neste gang, men utifra det vi kunne se sist så er det plass nok overalt slik at bilen egentlig budrde hvert lavere når den er tom for luft.