Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 90 av 115 FørstFørst ... 40 80 88 89 90 91 92 100 ... SisteSiste
Viser resultater 2.226 til 2.250 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #2226
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    jeg har det som magnus har skrevet og jeg kjører et howe utløser lager på kassa.jeg kjører 8 stempla foran og to stempla bak ( orginalt 240) funker det det lille jeg har fått kjørt med bilen enda
    har en kompis med e30 som også kjører det sånn og det funker som bare f han kjører orginal clutsh pumpe fra bmw e36 m3 3,2 liter på kassa og det funker som snus han kjører 8stempla calipere foran og orgianle m3 bak(et stort stempel)
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  2. #2227
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av emilhetty Vis post
    Si ifra om du finner en smart løsning på opplegg til gasswiren, har ikke giddet å finne på en bra løsning på min enda
    Det skal jeg Er nok en stund til jeg kommer så langt men!

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    størrelsen på pumpene varierer jo fra type bremser du bruker. Derfor noen sier forskjellig pumpe til forskjellig kasse også, er jo forskjell på cylinder som blir brukt i kassa. Kjøp noen ekstra pumper i forskjellig størrelser og prøv deg frem. Desto større pumpe, desto mindre brems. Normalen er derfor større pumpe bak som Gundersen sier. Om du har for liten pumpe bak vil du låse hjula under hard innbremsning.
    Ok får høre med han som leverer girkassa da hvor stor clutch pumpe jeg må ha til akkurat den slaven

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    jeg har det som magnus har skrevet og jeg kjører et howe utløser lager på kassa.jeg kjører 8 stempla foran og to stempla bak ( orginalt 240) funker det det lille jeg har fått kjørt med bilen enda
    har en kompis med e30 som også kjører det sånn og det funker som bare f han kjører orginal clutsh pumpe fra bmw e36 m3 3,2 liter på kassa og det funker som snus han kjører 8stempla calipere foran og orgianle m3 bak(et stort stempel)
    Ok godt å høre Angående clutch så må jeg vell høre med han jeg får kasse fra. Har litt lyst til å få på noen bedre bremser bak, S60R eller Porsche eller noe

  3. #2228
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Liten film fra Gatebil


  4. #2229
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Liker
    Synd med vindstøy. Men så da ut som dette funket :9
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  5. #2230
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ja, brukte skjelett hus på kameraet.

    Dette er dessverre det eneste jeg fikk filma.
    Glemte kameraet, glemte å skru det på, rakk ikke skru det på. Men på denne filmen skrudde jeg det på før vi kom i piten å lot det stå å filme de 30 minuttene vi stod å venta så jeg var sikker på at vi skulle få filmet
    En runde få god temp i bilen, den er klippet bort (kjedelig å se på) også dette da men ble jo svartflagga når jeg var såvidt på utsiden med dekket i slaktersvingen så ble en kort film ja
    Og en flaggvakt og en fotograf som ble noe støvete

    Har forresten bestemt meg for å ha Dash2 i bilen


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  6. #2231
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Ja, brukte skjelett hus på kameraet.

    Dette er dessverre det eneste jeg fikk filma.
    Glemte kameraet, glemte å skru det på, rakk ikke skru det på. Men på denne filmen skrudde jeg det på før vi kom i piten å lot det stå å filme de 30 minuttene vi stod å venta så jeg var sikker på at vi skulle få filmet
    En runde få god temp i bilen, den er klippet bort (kjedelig å se på) også dette da men ble jo svartflagga når jeg var såvidt på utsiden med dekket i slaktersvingen så ble en kort film ja
    Og en flaggvakt og en fotograf som ble noe støvete

    Har forresten bestemt meg for å ha Dash2 i bilen


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
    Du får handle inn GoPro Hero2
    Jeg lånte kamera og mic av Joachim Berg på vccn-treffet på Rudskogen.
    Det fungerte knall og det blir bra lyd
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #2232
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Det er GoPro hero 2. Skal ha dette inni bilen og så får jeg to stk hero 3 black edition til å ha ute på bilen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  8. #2233
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Det er GoPro hero 2. Skal ha dette inni bilen og så får jeg to stk hero 3 black edition til å ha ute på bilen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
    Ahh okey.
    Da må du huske å bestille med de små USB-minijack kablene sånn at du får koblet på ekstern mic
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  10. #2234
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er fortsatt to uker til jeg er tilbake i garasjen igjen, da blir det liv
    Akkurat nå myye deler som må kjøpes inn, så det kommer litt og litt etterhvert.
    Så det blir mest kapp og sveis og karosseri arbeid, mens grom delene havner på plass sånn inni mellom.

  11. #2235
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til å følge med videre
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  12. #2236
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Litt bilder fra i år. For å si det sånn.. Bilen skal BREDDES.



    Gatebil September







    Gatebil Juli

    Sjekk ut SBO Photography på Facebook og nettsiden hans! Meget dyktig kar

  13. Takk Marius Skau, Jan-Einar Jenssen, Eirik.H, cosse, Arne94 takket for denne posten
  14. #2237
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    blir spennende å følge med å se resultatet når du begynner med breddingen
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  15. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  16. #2238
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Følger såklart med her!
    Gleder meg til du begynner med 2jz motoren!Veit at bilen skal brukast og når du er ferdig, gjer det ekstra spennande

    Men koffor 762zj?Ka står 6 tallet for?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  17. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  18. #2239
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    762 står for 7(serie) 6(sylindre) 2jz(motorbetegnelse)
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  19. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  20. #2240
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Stemmer det ja 7 serie 6 sylindre 2 dører (hvis bakdørene må sveises igjen pga skjermene jeg skal ha på) må se litt hvordan det der blir..

    Skal hente motoren når jeg kommer hjem, kommer bilder da
    Så må jeg handle masse deler til den, bmw 530d kasse, svinghjul, tilton clutch, hydraulisk utløserlager, grenrør, turbo, innsug, fuelrail, dyser, sprut osv++

    Så imens dele handelen går sakte men sikkert, holder jeg på med karroseri og innvendig.

    Skal sveise igjen takluke og se litt på "racing" bredding. Dørhåndtak, tanklokk, lister skal cleanes. Kanskje lage ny tunnel. Nye stolfester. Feste til ratt stamme i buret. Feste til pedal box og håndbrekk. Sele fester. Batterifeste. Ekstra rør i buret. Fester til bensintank.

    Bestilt alle delene til fuel systemet, blir en 40 liter alu tank, til ett Nuke 100 micron filter til en Facet lavtrykkspumpe som skal mate en 3 liter stor alu catch tank, ut fra den 2 stk Bosch 044 pumper og 2 stk 10 micron Nuke filtere AN8 tur/retur.

    Så kappe vekk stort sett alt i fronten, lage ramme til feste av kjølere og lys. Må ha inn en stoor radiator og flytte intercooler fram og ned. Lage scoop til luftinntakene osv men først få inn motoren og lage motorfester. Bestilt poly foringer til volvo 240 momentstag som jeg skal klemme i en rørbit å lage motorfeste ut av det

    Bilen blir en 100% racing bil men skal fortsatt ha nokså bra finish, spesielt i motorrom, skal ikke spare på en dritt der

  21. Takk sverre2210, Jan-Einar Jenssen, Moseby Racing takket for denne posten
  22. #2241
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Her må jeg følge med! Ser bra ut


    Sendt fra min Thaifon

  23. #2242
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg som en Taliban til 11 September
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  24. #2243
    Eirik.H sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2012
    Sted
    Strømmen, Akershus
    Innlegg
    187
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som du har store planer for bilen fremover, så nå venter jeg spent på masse bilder og interessant lesing i vinter!
    Eirik Hokholt
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem & Fotograf

    ---

    Volvo 945 LT B230FK 1997
    Volvo 360 B19A 1984

  25. #2244
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Det blir mye skruing, kapping, sveising i vinter ja sånn vi liker det

  26. #2245

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Her er det bare til å holde seg oppdatert ser jeg!
    Dette blir RÅTT!
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  27. #2246
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Bur:















    Wattlink:






    Røret over tunnelen er ikke sveist, skal se på om jeg kanskje må lage til en tunnel når jeg får inn motor og girkasse først.

    Wattlink festene er sveist med forsterkningsplater i rammevangene, skal slipe litt og lakke det og rørene sorte.
    Buret får kanskje en litt mer knæsj farge, har tenkt på en litt signal-limegrønn aktig farge kanskje, meg og en kompis med 242 som skal ha likt

  28. #2247
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. mars 2012
    Sted
    Torpa / Snertingdal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Kjenner du stor forskjell med og uten wattlink?
    [O]2009 Toyota Hilux SR5 4x4 | Hverdagsbil
    [O]1969 Volvo 144 | Sommercruuuuisebil
    [O]1988 Volvo 245 | Kommandobil Sugis
    [X] 1995 Volvo 940 Turbo 300 oppsett | Står med skakk nasa
    [X] Volvo 740 1988 | Vraket - Team Low Cost Motorsport -

  29. #2248
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    det buret blei jo drit bra Pål Ivar! denna kommer til og bli så grom med 2jz
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  30. #2249
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. jan. 2012
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    377
    Antall takk

    Standard

    hva annet en gromt kan man si?

  31. #2250
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard



    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Side 90 av 115 FørstFørst ... 40 80 88 89 90 91 92 100 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •