Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 89 av 115 FørstFørst ... 39 79 87 88 89 90 91 99 ... SisteSiste
Viser resultater 2.201 til 2.225 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #2201
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    0.750 på clutch, 0.700 bak og 0.625 forran mener jeg

  2. #2202
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    625 clutch. 750 foran og 700 bak hydraulisk bremselys bryter.


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  3. #2203
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Dette blir sykt kult å følge med på framover
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  4. #2204
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til å se hvordan buret blir, har trua! Men hva skjer med photobucket a? Mine bilder er også kødd...
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  5. #2205
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Gleder meg til å se hvordan buret blir, har trua! Men hva skjer med photobucket a? Mine bilder er også kødd...
    Du må oppdatere til photobucket pro, er for mange som har sett på bilda dine
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. Takk Amundsen T5r takket for denne posten
  7. #2206
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Var riktig som du sier Brage! Har nå kjøpt mer plass så da tror jeg bildene kan sees?

    Nå om dagene blir tiden brukt til å rydde og selge gamle deler, kaste masse drit. Skal kjøre to lass med søppel i morgen. Få litt orden i garasjen før vinteren kommer nå brått på.

    Blir myyye arbeid som skal utføres så da vil fn jo ha litt system på ting heldigvis fått med meg en flink kar til å hjelpe med karosseri arbeid og lakkering. For hvis jeg skulle gjort alt det som jeg har planer om selv, så hadde sikkert hele bilen slått seg av sveisinga mi

    Takluke på sveises igjen. Bakdører sveises igjen så jeg kan ha eksosen ut av døra. Må kanskje utvide tunnelen litt. Skal lage breddere i STÅL. Kanskje lage litt bedre plass til eksos. Lage nytt feste til rattstammen (blir sittende mye lenger bak nå!) og nye stolfester. Tja, blir en del sveising gitt!

    Og stor takk til vår bergens venn Martin/gl740turbo som donerte ett sett med sorte vindus sveiver til meg i dag, han ringte og spurte om jeg fortsatt trengte. Og ville sende i posten uten betaling! Skylder deg en Martin


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  8. #2207
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Bare hyggelig
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  9. #2208
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Var det ikkje komt nåken nye reglar på banekjøring der eksos foran hjula ikkje var tillatt?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. #2209
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Så bilen i lineup'n på Gatebil. Så bølle ut der den sto.

  11. #2210
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Får lov å ha eksos ut av døra i følge NBF hvis døra er sveist igjen. For da blir den en del av bakskjermen

    Solgte motoren i dag også


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  12. #2211
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Hva menes med sveisa igjenn? Holder det med at den er sveisa innvendig bare?
    Grattis med salg
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  13. #2212
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ikke sikker skal dobbeltsjekke.

    Idag gikk jeg på en smell.. Kjøpte en grom nybygd 2jz av en bekjent. Skal hente den når jeg kommer hjem fra jobb om fire uker.

    CP stempler org komp
    Eagle råder
    Titan motorsport oljepumpe
    Titan drev på veiv
    Porta topp inn/ut utført av tom larsen
    Brian crower 264 kammer
    Brian crower ventiler og ventilfjærer
    Titan retainers
    Titan motorsport kamdrev
    Kevlar Reg reim
    Arp bolter på alt
    Alle reimhjul alu
    Alt nytt i motor unntatt veiv

    Så kun en ren motor, trenger litt mer deler:

    Blir å kjøre kms datasprut på den
    530d kasse med tilton 2 plate clutch
    Jun innsug og kina grenrør
    Comp turbo
    Tial wastegate


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  14. Takk Moseby Racing, Bassan, Mathisen takket for denne posten
  15. #2213
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Dette blir gromt Pål Ivar! Du trengte å gå på en smell nå
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  16. #2214
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Fett!!!

    Sendt fra mobilen min.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  17. #2215
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Dæven. Smell er deilig, grattis
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  18. #2216
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Du kan få Tiltonclutchen min billig, er med nye lameller

  19. #2217
    Registrerte brukere Bassan sin avatar
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    695
    Antall takk

    Standard

    Ikke værst!

  20. #2218
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer!!
    Blir spennande og sjå bilen med ny motorHar du ein plan om kor mykje effekt du skal køyre med?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  21. #2219
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Får med clutch i ett komplett clutchsett med svinghjul og adapterplate så, men takk for tilbudet teigen! Må ha det til 530d kasse.

    Drar ut rundt 550 ærlige på hjul var planen.
    Må vell ha tak i noe sviktstål stikkakslinger.
    Får watt link også på bilen nå samtidig med buret


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  22. #2220
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnum Vis post
    0.750 på clutch, 0.700 bak og 0.625 forran mener jeg
    Hvorfor det?

  23. #2221
    Registrerte brukere emilhetty sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Vestfossen, Buskerud
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Hvorfor det?
    The normal sizes for the master cylinders are:
    • 0.750" Clutch
    • 0.750" or .700” Rear Brakes
    • 0.625" Front Brakes
    The front brakes have a smaller bore master cylinder so that they will always have slightly more pressure when the bias bar is in the 50/50 position. The full set up of the bias bar will be explained later in this guide.

    https://www.obpltd.com/index.php?rou...download_id=83

  24. #2222
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Rått opplegg! Med den motoren der kan du lett dra ut 600 erlige på hjula, og det heldt heilt kanon! (avhenig av E85, eller bensin).

    Blir nok gromt opplegg, som kjem til å spinna greit! Og ja, sviktstålakslinger må du nok ha, for eg drive å klipper mine på mindre effekt :P

  25. #2223
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av emilhetty Vis post
    The normal sizes for the master cylinders are:
    • 0.750" Clutch
    • 0.750" or .700” Rear Brakes
    • 0.625" Front Brakes
    The front brakes have a smaller bore master cylinder so that they will always have slightly more pressure when the bias bar is in the 50/50 position. The full set up of the bias bar will be explained later in this guide.

    https://www.obpltd.com/index.php?rou...download_id=83
    Må tydeligvis sjekke litt mer.
    Gundersen Motorsport sa til meg at jeg måtte ha størst bremsepumpe bakerst.
    En rallycross kar jeg kjenner sa motsatt.
    Og begge sa 625 er standard clutch.
    Og nå snakket jeg med en kompis som har 530d kasse og han måtte ha 750 clutch sylinder.

    Har 6 stempla kalipere foran, også blir det 4 stempla bak nå etterhvert. Har bremsevogge.

    Noen som har erfaringer?

    Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post
    Rått opplegg! Med den motoren der kan du lett dra ut 600 erlige på hjula, og det heldt heilt kanon! (avhenig av E85, eller bensin).

    Blir nok gromt opplegg, som kjem til å spinna greit! Og ja, sviktstålakslinger må du nok ha, for eg drive å klipper mine på mindre effekt :P
    Ja med den motoren kan jeg dra 1000 hk, er bygd for 1200. Men på Volvoen er det ikke vits å ha mer enn maks 600 på hjula, spinner bare uansett. Er mye annet som går i stykker når du kommer over den effekten.
    Mye ting som sikkert blir revet i stykker, og stikk akslene er jeg nok nødt til å få bytta med noe sterkere elelr noe som svikter :P

  26. #2224
    Registrerte brukere emilhetty sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Vestfossen, Buskerud
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Si ifra om du finner en smart løsning på opplegg til gasswiren, har ikke giddet å finne på en bra løsning på min enda

  27. #2225
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    størrelsen på pumpene varierer jo fra type bremser du bruker. Derfor noen sier forskjellig pumpe til forskjellig kasse også, er jo forskjell på cylinder som blir brukt i kassa. Kjøp noen ekstra pumper i forskjellig størrelser og prøv deg frem. Desto større pumpe, desto mindre brems. Normalen er derfor større pumpe bak som Gundersen sier. Om du har for liten pumpe bak vil du låse hjula under hard innbremsning.

Side 89 av 115 FørstFørst ... 39 79 87 88 89 90 91 99 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •