Hei. Har i løpet av forrige helg og først i uka byttet topplokk og turbo på min 940 med FT. Jeg byttet over de fleste følere fra den gamle toppen over til den nye. Jeg satte sammen motoren og monterte register riktig. Kammen ble ei halv tann for tidlig i forhold til veiv. det var ikke mulighet for å få det helt 100%. Når jeg skulle starte, så kjinna jeg den uten tennkabler en stund for å smøre turbo før oppstart. Når jeg festa på tennkabler igjen og skulle starte, så starta den, men den var veldig 'sein'! Fryktelig dårlig gassrespons. "Alle" lamper i instrumentpanel lyste, unntatt oljetrykkslampa. Etter en stund måtte jeg stoppe pga vann lekasje ved vannpumpe. Toppen er en porta og overhalt topp med vx3 kam jeg har kjøpt av V20T her inne, så den skal være i orden.
- Da er det store spørsmålet; hva kan være galt?
Det jeg har skjekket er:
riktig rekkefølge på tennkabler (4312)
fordeler og rotor
For meg høres det ut som den tenner alt for seint. Kan det være noe følere/givere som fusker? f.eks hallgiver?
Takker for all hjelp, da jeg ikke kan så mye om bil enda:-)
mvh. Hans Ola