Jada mr. negativ!
Har endret det nå til hva det skulle stå! Meningen var at vi skulle starte køen ved slakteren og at man skulle bruke langsvingen før langstrekka for å sladde i.
Jada mr. negativ!
Har endret det nå til hva det skulle stå! Meningen var at vi skulle starte køen ved slakteren og at man skulle bruke langsvingen før langstrekka for å sladde i.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Kan du utdype hvorfor det ikke blir tillatt med lisens?!
Da ble det utstilling og fotografering for min del. For å se positivt på det, så er det en bil mindre bruke tid på for sesongen.Registrert/ prøveskilt:
I år vil kun gateregistrerte biler være tillatt under vårt treff. Det er tillatt med prøveskilt, så lenge disse er merket med kjøring på Rudskogen Motorsenter på kjøreseddelen.
Fordi hvis du setter deg ned å leser regelverket til norsk bilsportforbund, så skjønner du hvorfor. Det kreves altfor mye fra vår side for å kjøre med lisensbiler i forhold til hvor mange som har det. Det må til og med leies inn en egen teknisk kontrollant som skal ha gjennomført x antall kurs osv. Det blir for mye jobb til at det lønner seg for oss i forhold til hvor mange lisensbiler som dukker opp. For to år siden var det to lisensbiler, året før var det en, og i fjor var det ingen. Opelklubben har heller ingen hos seg som skal kjøre med lisens, så bare kontrolløren vil koste mer å ha der enn det vi tjener på noen få lisensbiler.
Dessutten koster det (hold deg fast) 14 000,- bare i papirarbeid å få lov til å kjøre lisensierte biler. Så det blir dessverre en for stor utgift for oss.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Det står jo også spesifisert i regelverket for prøveskilt nå at prøveskilt blir ikke utstedd for kjøring til, fra eller på bane så det er vel ikke bare bare å få spesifisert kjøreseddelen med kjøring på rudskogen så Øyvind.G har et godt poeng her
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Det er to typer banekjøring, konkurranse, og ferdighetstrening. Det vi driver med på rudskogen til sommern er ferdighetstrening, og da gjelder ansvarsforsikringen.
All bulking må tas på egen kappe, uansett hvem sin skyld det er. All kjøring skjer på eget ansvar!
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Ved ferdighetstrening kan du faktsik ta skader på forsikringen. En på jobben krasjet i en annen med sykkelen og han fikk ordnet opp i dette igjenom forsikringen sin. Muligheten er der, men man skal være enigen om hvordan man gjør det og man skal også ha tungen rett i munn når man snakker med forsikringselskapet.
Her snakker jeg selvsagt om registrerte kjøretøy med skilt og forsikring i orden.
Han hadde vel ikke senk, felger, understell, større turbo, sveisa sperre +++ på sykkelen sin heller. Anbefaler ingen å ta bane-skader på forsikringen, det blir bare dyrere for oss andre.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Så det skal straffe seg og bygge lisensbil og ville kjøre med sin egen klubb iform at man ikke får kjøre?
For dere, som har sagt ja til og lede denne klubben og ta de utfordringene det medfører, ikke gidder og ta de telefonene som skal til?
Klart det ikke kommer lisensbiler, når dere ikke tillater lisenskjøring!
Jeg tror også at de med lisensbiler hadde gladelig betalt det lille ekstra som måtte til for og dekke eventuel kjøring, selvom det ikke burde være nødvendig i en klubb og som ett medlem.
Du skriver også at det ikke lønner seg. Skal dere/ledelsen tjene penger på dette?
Etter hva jeg har skjønt og sett så har vel denne klubben en god slump med penger på bok? Såpass mye at 14000kr blir en dråpe i havet.
Kall meg trangsynt eller hva du vil, men ser ikke helt poenget med en klubb, hvis ikke alle blir inkludert...
Dette ville jeg sjekket med forsikringsselskapet, dem prøver å slippe unna å betale i en hver situasjon dem kan.
Er ikke enkelt å gå til sak mot forsikringsselskaper, dem har stort sett advokater som gjør alt dem kan for at dem skal slippe å betale.
Støtter deg helt ut på denne!
Det er takken man har for å ha bygget lisensbil, mens hvis med andre ord hadde hatt en bil med skilt å bygget på hadde alt vært greit. Samme om den sist var eu godkjent og betalt årsavgift på 80-tallet så lenge man har de jævla skiltene og forsikring.
No syns eg du har eit litt merkeleg innstilling til dette.
Det kostar klubben 14000 kr berre i papirarbeid å få ting på plass til denne dagen, om vi skal tillate lisensbilar. Det betyr også at vi må ha på plass folk frå NBF for å passe på at alt dette går etter planen, desse skal også betalast. Korleis du kan få dette til å bli ein dråpe i havet?
Dette er realitetar vi må forhalde oss til.
Vi i ledelsen tene pengar? Vi er jo her for klubben, og det er vår jobb å ikkje utsett klubben for ein risiko som gjer at klubben knekk nakken på sine arrangement. Erfaringa tilseier at vi står i fare for å tape pengar, om været går i mot oss, så små er marginane.
Klubben har aldri på nokon måte prøvd å framstå som ein motorsportklubb, vi har arrangert trackdays for gatebilar, ikkje noko motorsportarrangement.
Men motbevis gjerne for meg at interessa for å køyre lisensbil er så stor at vi skal legge ein innsats i å få dette på plass.
Vi kan gjere det slik:
Dersom folk vil ha adgang til køyring med lisensbil, så kan du forhåndspåmelde deg og betale for dette før ein gitt dato, og om vi ser at vi har interesse for dette, så set vi i gang papirmølla.
Det betyr vel og merke at vi bør ha nærmare 20 lisensbilar i sving, og desse kan ikkje køyre i same heata som gateregistrerte bilar. Desse 20 bilar kan vere både Volvo og Opel for den del.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Nå svarte gaupe for meg!
Men det som også er viktig å legge til er at vi er en klubb med rundt 600 betalende medlemmer. 98% av disse kjører gateregistrerte biler.
Man bygger da ikke lisensbil for å kjøre på Trackday! Man bygger da de for å kjøre løp! Dette er jo ikke en løpsdag! Volvo Car Club Norway er ingen motorsportklubb, men en klubb for de som er interessert i Volvo. Hadde vi hatt navnet Volvo Racing Club Norway, hadde jeg skjønt skuffelsen.
Det er jo heller ikke etisk riktig å påspandere en liten gjeng medlemmer 30 000,- ekstra for at de skal få lov å kjøre lisensbilene sine. Det blir jo tatt fra andre medlemmers medlemskontigent. Jeg hadde blitt rimelig sint hvis min medlemskontigent hadde gått til at 5-6 stykker fikk kjøre lisensbil en dag i året på en Trackday.
Vi må se ting fra alle sider. Jeg skjønner godt at lisensfolket synes det er kjipt å ikke få kjøre, men dette er ikke et billøp. En lisensbil bygger man for det, og ikke for kjøring på Trackday.
Sist endret av Daniel V; 26/03/13 kl 17:10
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
En liten oppdatering på situasjonen:
Har nå vært i kontakt med personer tilknyttet NBF, og dette lar seg rett og slett ikke gjennomføre av en del ting.
1. Vi er ikke registrert som en motorsportklubb hos NBF, vi må da omregulere klubbdriften for å bli medlem hos NBF.
2. For at vi skal få lov til å arrangere må vi ha arrangørlisens. For å få denne arrangørlisensen må både vi, og folk i OMC på et kurs. Dette kurset tar mye tid, og koster mye penger.
3. Vi må ha en stevneleder som må kurses for dette og klubben må betale for stevnelederlisens for vedkommende.
I tillegg til at dette må vi betale 14 000 i papirarbeid bare ved tanken på lisensbiler, + at vi må betale rundt 15 000 for å få leid inn mannskap fra NBF for å få lov til å ha lisensbiler.
Vi snakker da rundt 75 000,- ekstra bare for å få serifisert folk, papirarbeid og nødvendige lisenser for kjøring med lisensbiler 1 dag. Skjønner dere poblemet? I tillegg kommer baneleie, premier, NRC, rescuebil, og ambulanse i tillegg. Samt kveldsarrangementet.
Sist endret av Daniel V; 26/03/13 kl 17:03
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Jeg liker dårlig at vi må dele plassen med andre merker, og spesielt OPEL. Da er det ikke Volvo-trackday for volvoentusiasten lenger...
MEN jeg ser argumentet dersom dette er nødvendig for å få finansiert et lørdagstreff, med de argumentene som taler for nettopp det. Så får vi se hvilke erfaringer årets treff bringer.
Det jeg lurer på er om det er helt umulig å få til bra nok oppmøte med kun Volvoer til å dekke inn de ekstra kostnadene ved et lørdagsstreff? Treffene har jo ikke blitt profilert fryktelig bra i forkant de foregående årene, så det sikkert mulighet for å nå ut til flere hvis man hadde gått inn for det. Svenskene pleier jo også å være interessert i å komme til Rudskogen.
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD
Du har jo allereide lagt deg såpass ut med Opel-folket, at eg forstår du er bekymra :-D
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Skjønner at det hadde vært stas med et rent Volvotreff, Alex. Men vi som mange andre bilklubber lever på randen under disse treffene. Rudskogen blir dyrere og dyrere for hvert år, og blir det dårlig vær lever vi helt på randen av å gå i tap på et søndagstreff, hvor baneleia er halvparten av et lørdagstreff. Derfor tørr vi rett og slett ikke ta sjansen på at det går bra å klare en lørdag alene. Bare baneleie i år er 64800,- så det er ikke småpenger vi snakker om
Uansett, å arrangere med OMC er veldig bra. De har masse erfaring, er utrolig hyggelige og er ikke merkehatere sånn som mange andre bilklubber kan være. Når man først skal arrangere med noen kunne vi ikke fått en bedre partner enn OMC!
Vi skal selvfølgelig ikke sitte her inne å slenge dritt om våre venner i Opelklubben. Sånt holder vi oss for gode til. Dette skal være en dag hvor vi skal samles rundt det vi liker best! Da spiller det ingen rolle om det står Opel eller Volvo i grillen.
Sist endret av Daniel V; 26/03/13 kl 23:17
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
a|ex:
For å være helt ærlig, så ser jeg ikke helt poenget med innlegget ditt på facebook arrangementet , sånn jeg tyder det er det kun skrevet for å lage kvalme.
Siterer deg fra facebook: "Blir kjedelig for Opelgutta da, å bare se hekken på en haug med Volvoer.. "
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
Hehe..
Kan jeg få lov til å klaga litt å?
Næh.. gidder ikke.
Jeg er bare glad til for at noen i det hele tatt arrangerer ett treff for oss på forumet, og i tillegg så er det ålreit pris på inngangen.
Prøv å reis på ett Trackday.no treff og betal der Du får nesten 2 VCCN-treff på skogen for samme summen.
At det blir blanding av Volvo og Opel på treff blir bare morro, og styrene kan sikkert ta en diskusjon på hvordan depo evt skal deles inn eller om alle skal stå blandet. Det er sikkert diskutert alt.
Og hvis Volvofolket syns det er kjett med Opel der så får de møte opp (og betale) (og ja,. det er de kjørende som betaler denne dagen, ikke de som ser på) og vise at det er behov for å ha en hel dag for seg selv.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Depot skal deles i to. En del for Volvo og en del for Opel. I alle fall utstillingsdelen av depoet hvor det skal være en organisert utstilling. Hvordan det blir i skrudelen av depoet er ikke fastsatt, men det hadde vært gøy og sosialt å blande litt!
Jeg er også helt enig i at hvis folk vil ha en egen dag, så må dere faktisk stille opp å kjøre på vår Trackday. Det er trist å si det, men jeg ser jo det at flere av de som klager på det ene og andre i denne tråden faktisk er de som har stått å sett på gratis i alle år.
Sist endret av Daniel V; 26/03/13 kl 23:56
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Hvis det er meg du sikter til daniel så kan jeg informere at jeg har betalt for å kjøre hvert år siden volvoforum og VCCN startet med trackday på rudskogen.
Videre synes jeg det er litt synd om man skal få på pukkelen for å ta til orde for hvordan man kan få til et rent volvotreff, som jeg fortsatt regner med at de fleste her inne er interessert i. Det bør finnes mange muligheter for å kunne oppnå det uten å nødvendigvis inngå et spleiselag med en annen klubb.
Klubbtreff er klubbtreff, og trekker fler av sine egne enn ved blandingstreff. Er man ute etter det sistnevnte kan man dra på trackday eller gatebil osv.
Sist endret av a|ex; 27/03/13 kl 00:27
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD