Grattis med gull, det har du fortjent!![]()
Grattis med gull, det har du fortjent!![]()
Gratulerer med gull, vel fortjent
Sent from my iPhone using Tapatalk
gratulerer med gull![]()
Gratulerer med Gull![]()
Men med dette kommer et stort ansvar. Jeg (Vi?) kræver oppdateringer ofte og MED bilder slik du har holdt på til nu! Ser dette er et problem for dem i Gull prosjekter. Ting stopper opp og tråden dør ut!
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Gratulerer med gull! Fortjent![]()
Wow, detta var gøy!Artig og komme dit når ein ser kva andre prosjekt som ligger der
Tusen takk for det, kjekt at deke likar prosjektet så godt
Det er stas!!Skikkeleg motivasjonsbooster!!
Marius-Skau: Satsar på og fortsette i samme tempo, fortare går det ikkje uten og gå utover gleden av arbeidetOg mest sannsynleg andre ting i privatlivet mitt
![]()
Fekk gjort lite i helga, hadde lovt dama ei helg med hoMen lørdags natt var eg nett nedom verkstaden og pressa ut nåken foringar får understellet som skal shinast litt
Greide presse eine bærebrua bak til helvette i eit forsøk på og få ut foringa..Så det endte i raserianfall og sunderskjært bru og foring
Menmen, fikser fort ei ny bru eller to..
Så fant eg fram dessa på delelageret/soverommet mittHar hatt dei ståande sida lenge før eg kjøpte 242en så no skal dei gjere litt nytte for seg..Lagar dei til så eg kan bruke dei når eg jobbar på bilen
Då kan eg senke den heilt ned der eg vil ha den, no får eg den nett så vidt ut av verkstaden så kan ikkje kappe fjørene meir
Men dei blir midlertidige, selger dei eller lar dei ligge til seinare når eg er ferdig med dei..
Har med meg fjørene som skal fiksast på til førde, pluss fjørbein framme som skal få seg ei overhaling og hylsene til wattlinken som blei litt lange..Så skal prøve få gjort litt på understellet denna vekaPluss litt andre småtterier som eg har planlagt og få gjort ei stund
Så satsar på oppdateringar uti veka!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Hei og Hå,
Dette var på tide Brage! Gratulerer, suverent fortjentBare husk å pøs ut med bildemateriale og jevnlige oppdateringer så blir du en av vinnerene på GULL!
Volvo 945 230FK -95
Buick Riviera GS -66
På tide at denne ble gull! Ligger mye juicy arbeid bak denne skuta![]()
Stå på gutten![]()
Ensom V70 Turbo
Takk for det Harry!Prøver og ta masse bilder kver gang eg styrer med nåke til bilen, skal fortsette med det
Full gass på karossen igjen i helga så satser på den blir klar snart!
Var forresten og såg på dørlister, var den typen uten dei spora det og:(Men kan plukke av 940n min når du kjem igjen!
Kjekt at du syns det!Har lagt nåken timar i bilen allerede, blir nok maaaange fleire og
Hehe, skal prøve
Laga til litt delar til dei justerbare fjørene idag
Ei rumensk dame på jobben som er vill og sveise har komt igjen fra ferie og fiksa TIG apparatet no!Så kan sveise alu igjen..Satsar på og sveise innsuget til Amundsen denna veka då..
Brent ihop delane
FerdigKjem som sagt ikkje til og køyre med detta her, kun for og få riktig stuk på bilen framover..Blir kansje justerbar fjør isteden for coilovers, men lager nytt med andre deler då
Alulakken/elokseringa fekk ein veldig spesiell farge, men flassa ikkje av..Var litt kult![]()
Edit: Tatt ideen til fjærene fra Exerqtor her på forumet, berre så det er sagt![]()
Sist endret av volvobrage; 21/01/13 kl 20:47
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Pene sveiser! gromt![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
nesten så ein skulle vore ut og sett på bilen ein dag... er jo ikkje lange stykke
volvo 855 t5
volvo 940 gl.
volvo 855 gl.
prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5
Takk for detEtter instillingane til sveisedama var apparatet fantastisk og sveise med
Så satser på innsuget blir strøkent
Det går an veit duEr på verkstaden med bilen nesten kver helg, ellers så står den sånn til at det går an og sjå på den..
Kom på ein ting eg skulle spør om, nåken som veit om røret på fjærbeinet er punkta eller festa på nåke måte?Eller er det berre pressa ned i spindelen så den kan pressast videre?
Ah, gleder meg til å se!![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Takk for det Lars Gunnar!Artig og høyre frå ein fast lesar
Kjekt at du følger med
Fått gjort litt idag og
Dreia av skålene på fjærbeina og slipte over siste del av sveisen etterpå
Dreia av akkurat 10mm på hylsene til wattlinken
Passa bedre no
Her har du bilder
Heilt ferdig no med vacumstasjonplate, plate til gassvaier feste og spjeldflens
![]()
Der ja, gromt!!![]()
kjenner jeg gleder meg litt til å få igjenn deler nå! hehe.
Ja du får ta deg ein tur til Torgeir og kikke på det når han får detHåper du blir fornøgd!
Gjort litt idag og..Bestemte meg for og endeleg gjere ferdig vannrøret, har låge og slengt i ein evighet no
Sveist igjen holet her
Kappa av tappen her og laga plugg
Bruker berre dei gamle røra til og lage pluggar, då får den samme form som røret istedenfor eit flatt område der holet har vært
Sveist og slipt, går over med bandslipar heime så kun grovslipt no
Kappa av tapp, og sveist igjen detta holet og
Og laga til tappen til turbokjølinga og borra hol til den..Sveise den på og finslipe røret så er det klart
![]()
Sist endret av volvobrage; 23/01/13 kl 22:25
Faktisk fått gjort litt idag og
Sveist på tappen til vannkjølinga på turboen så no er vannrøret ferdig, bortsett fra sliping og overflatebehandling
Så studerte eg litt på fjærbeina..Fant ein tråd innpå her som viste veldig godt ka som måtte gjerast(håpar eg forsto rett) så fant ut at eg såklart har den typen fjærbein med fastsveist ring i botn..Ser slik ut
Men kjøpe nye er ikkje eit alternativ, spesielt ikkje sida eg må ha nye bruer bak og..Så slipte vekk heile drittenMå lage ny stoppar til demparen, men det kan vel ikkje være nåke probleme?
Så borra eg opp det hola bakpå spindelen og pressa ned røretTok 30mm no til og begynne med, må planlegge litt om eg skal ta meir eller ikkje..Sveiser igjen holet etter borringa og sveiser inni holet bakpå spindelen igjen når eg har bestemt meg
Orginal vs sammenpressa
![]()
Lekkert arbeid Brage, du viser virkelig stolthet i alt du gjør - imponerende =)
Har du fått tak i fjærer forresten ? Mulig jeg har liggende, kan evt sende til deg mot frakta ?
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Dette blir en how to do tråd for min delkommer til å gjøre det samme med fjærbein
Ser veldig bra ut hittil, men er det ikke bare å presse beinet så langt ned du skal ha det også sveise beinet over og under spindelen? Den spretter vell ingen sted da.
EDIT: Det er vell ikke plass til sveis under spindel pga bærekulespacer når jeg tenker meg om...
Når du flytter fjørbeinet ned i spindelen på den måten så må du bruke en spacer på undersiden for å kunne skru fast bærekula.
Men det vet du sikkert
Sånne som ligger mellom fram-coiloverene
(Lånte bilde fra Bakterius sin tråd)
![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no