Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.424
Side 41 av 123 FørstFørst ... 31 39 40 41 42 43 51 91 ... SisteSiste
Viser resultater 1.001 til 1.025 av 3069

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Liten update idag...
    Hengt bilen opp i snurra

Og begynt og slipe litt sømsveising innvendig + sveisane på stolplata..Grovsliper med vinkelslipar og drar over med bandsliparen til sluttDrittjobb!

Edit: 1001 postar her no, det var litt kult!
    Sist endret av volvobrage; 17/12/12 kl 10:45
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

2. Takk Jan-Einar Jenssen, Volvo-245-, Larsgunnar, ovlov86 takket for denne posten
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Har så godt som bestemt meg for og lage sånne sideskjørt i stål no..Syns bakerste del på kanalen på 240 blir veldig stygg når ein breddar dei!
    Her er eit eksempel på det:

Sånn eg har lyst og gjere det, men på min bil vil jo skjørta ende opp på samme måte bak som framme sida den er bredda bak og

Nåken innspel på det??
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

4. Takk ovlov86 takket for denne posten
    Registrerte brukere Erlend Dystland sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Biristrand/Skogbygda
    Antall takk

Standard

Synes det virker som en veldig god ide
    Rart ikke så mange har tenkt på det tidligere egentlig.
    Vil skjørtene da bli bredda utover sammen med skjermene, eller vil dem på en måte "gjemme" breddinga i bunnen?
    Prosjektbil:
    Volvo 242L 1975

Bruksbil:
    Volvo 945LT 1995

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Erlend242 Vis post
    Synes det virker som en veldig god ide
    Rart ikke så mange har tenkt på det tidligere egentlig.
    Vil skjørtene da bli bredda utover sammen med skjermene, eller vil dem på en måte "gjemme" breddinga i bunnen?
    Eg har lagt ut bilde av ein kompis sin 242 før i tråden, han har gjort det sånn ogSyns det ser heilt rått ut!Og ein får ikkje den stygge kanal "feilen" som er umulig og unngå på 242..
    Tenkte ha beine skjørt som går frå kanten på hjulbuen bak og fram til kanten på framskjermenSlik som den svarte over, berre at kanten på hjulbuen min bak vil ende opp ilag med sideskjørtet sånn som framme..Så den vil på ein måte gjømme det litt ja

Viss det gjekk an og forstå

Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard Volvobrage's 242 prosjekt

Det syns jeg du burde Brage
    Samme som på den vinrøde?

Sent from my iPhone using Tapatalk

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Det syns jeg du burde Brage
    Samme som på den vinrøde?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Samme som ein brun eg la ut bilde av tidlegare i trådenKa bil du tenker på?

Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Antall takk

Standard

Tror det kunne blitt jævlig bra om du fikk sideskjørtene til å ligge like "flatt" som døra og skjermene, at det ikke blir som et "stigetrinn" om du skjønner
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Antall takk

Standard

Brage.
    La inn melding når jeg så bildene via Iphonen min...men den meldingen er ikke kommet igjennom.... Hmm
    Vel, dette er "rindals volvo'n", for oss som husker denne.... Har personlig hatt min tur i denne bilen...
    Problemet med denne formen for dørstokk er det ikke noen som nevner her.... Men er dørstokken utformet slik, fungere den som ei hylle... Og hyller samler støv!! Det var ihvertfall problemet med denne... Var det mye/endel støv, sandkorn og steiner opp dørstokken, så ble det riper og hakk når man åpnet døra.... Tenk på dette når du konstruerer hellinga på dørstokken!!.. Prøv deg frem med papp og tape... Så får du en hvis peiling på hvordan dette blir seende ut.. Selv hadde jeg gått for et mer orginalt utseende, men når har du lagt skjermene godt ut..... så det blir du som avgjør dette uansett..

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Tror det kunne blitt jævlig bra om du fikk sideskjørtene til å ligge like "flatt" som døra og skjermene, at det ikke blir som et "stigetrinn" om du skjønner
    Kansje det er det som er løysningaMen då er eg jo muligens litt tilbake på samme problemstilling, at kanalen blir "merkeleg" bakover sidan den endrar vinkel og går ut det..Får tenke litt på det og sjå ka eg finner bilder av rundt om
    Sitat Opprinnelig postet av Beachee Vis post
    Brage.
    La inn melding når jeg så bildene via Iphonen min...men den meldingen er ikke kommet igjennom.... Hmm
    Vel, dette er "rindals volvo'n", for oss som husker denne.... Har personlig hatt min tur i denne bilen...
    Problemet med denne formen for dørstokk er det ikke noen som nevner her.... Men er dørstokken utformet slik, fungere den som ei hylle... Og hyller samler støv!! Det var ihvertfall problemet med denne... Var det mye/endel støv, sandkorn og steiner opp dørstokken, så ble det riper og hakk når man åpnet døra.... Tenk på dette når du konstruerer hellinga på dørstokken!!.. Prøv deg frem med papp og tape... Så får du en hvis peiling på hvordan dette blir seende ut.. Selv hadde jeg gått for et mer orginalt utseende, men når har du lagt skjermene godt ut..... så det blir du som avgjør dette uansett..
    Kult at du har såtte på med denna, er jo ein legende i volvomiljøet!
    Du har nok eit veldig godt poeng der..Det har eg ikkje tenkt på før!Men går jo an og lage litt helling, er jo ikkje mykje som skal til før eg slepper riper under opning av dør..Det legger seg nok der uansett men kjem nok til og vaske bilen ofte
    Orginalt utsende er eg nok langt unna uansett "desverre" Orginal 242 er rått, men er jo litt gøy med nåke ikkje så mange andre har og

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Nesten ferdig med siste motorfeste idagManglar litt sveising før eg tar det ut av jiggen og tar siste millimeterane med sveis..
    Sveist innvendig med mig

Nesten ferdig med utvendig sveis

13. Takk HairyHarry takket for denne posten
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Antall takk

Standard

Faen for noen fine sveiser!
    <-- Link
    Pompel & Pilt

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

ser bra ut dette
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Ser ut som du har tatt i et sveiseapparat fra før av... Liker
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Faen for noen fine sveiser!
    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    ser bra ut dette
    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Ser ut som du har tatt i et sveiseapparat fra før av... Liker
    Tusen takk for fine kommentarar! Det er utruleg kjekt

Ingen bilder idag men ein liten tilstandsrapport..
    Har skaffa alt av forbruksmateriell eg trenger for og jobbe med bilen i julaMotorfestet er ferdig sveist og pakningar til vannrøret er bestilt og skal hentast i morra.. Så då kan eg montere litt motor i jula når eg er lei av karrossarbeid!
    Har og tatt med litt understells deler heim i jula som eg skal gjere litt med viss eg får tid
    Så har eg gjort ein super avtale med ein kompis!Eg skal kurse han litt i og sveise aluminium så skal han lakke alle felgsentera mine Han er utdanna lakkerar og opprettarSå når eg har fått spaceren eg bestilte av manton(mest sannsynleg over nyttår) skal felgane testast og deretter deler eg alle og overleverer sentera til han..Gleder meg!

Lad opp til bildebonanza frå julafta til 1. nyttårsdag!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Antall takk

Standard

sjølv om eg ikkje skriv så ofte så følger eg med her kvar dag. Ser veldig brage ut! Eg og tenkte med ein gang på det "stigtrinnet" men det ser utruli mykje ferdigare ut med skjørt. Eg syns dei på bilde var i overkant breie, men litt smalare enn dei og så med litt helling så du får vekk vatnet og driten så blir de veldig bra! (ps: eg e litt sur og fornerma for at du bere sku hilse til Vidar i dag og ikkje meg og)

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Antall takk

Standard

Du som har gode kunnskaper med stål og sveis... Kan du ikke "utvide" kanalen og fikse opp i disse 240 feilene? Knekke til en plate med litt bue utover og skrått ned igjen til falsen på undersiden? Da har du også muligheten til å behandle både utvendig og innvendig i samme slengen
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Antall takk

Standard

Rått!! Er øverste side utvendig Tig-sveist? Kan se sånn ut
    Stå på videre, dette blir så bra!

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av samuel Vis post
    sjølv om eg ikkje skriv så ofte så følger eg med her kvar dag. Ser veldig brage ut! Eg og tenkte med ein gang på det "stigtrinnet" men det ser utruli mykje ferdigare ut med skjørt. Eg syns dei på bilde var i overkant breie, men litt smalare enn dei og så med litt helling så du får vekk vatnet og driten så blir de veldig bra! (ps: eg e litt sur og fornerma for at du bere sku hilse til Vidar i dag og ikkje meg og)
    Kjekt at du følger medBra for meg at du tar ein kvalitetskontroll på arbeidet
    Skal kikke på bilen i jula og planlegge skjørta littTrur det kan bli tøft!Som sagt så eg er ikkje fornøgd med kanalane sånn dei er no..Så blir det litt meir "racepreg" med skjørt og
    Haha, sorry Tenkte ikkje over at du var der, uvant og være kollega med deg igjen! Håper du får nåken daga i førde og etterkvert

Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Du som har gode kunnskaper med stål og sveis... Kan du ikke "utvide" kanalen og fikse opp i disse 240 feilene? Knekke til en plate med litt bue utover og skrått ned igjen til falsen på undersiden? Da har du også muligheten til å behandle både utvendig og innvendig i samme slengen
    Kan jo sikkert få det til, men er skeptisk..Det einaste eg ser for meg som blir bra utsendemessig med orginale kanalar er å bredde golvet slik at kanalen blir uforandra..Det som gjer at det blir rart er at den nederste kanten forsvinner inn under bilen etter bredding og trur det er einaste måte og fikse det på..Men er frykteleg mykje arbeid, pluss at golvet kjem til og sjå veldig uorginalt ut etterpå:(
    Behandling inni blir det nok uansett, "skjørta" blir laga i 1mm plate og skal erstatte dei orginale kanalane
    Rått!! Er øverste side utvendig Tig-sveist? Kan se sånn ut
    Stå på videre, dette blir så bra!
    Takk for det!
    Alt utvendig er tigsveistFått litt meir dreisen på svart/rustfritt stål etter at eg har jobba litt med det på jobb no i det sisteSkulle trent på rør og, det kan eg verkeleg ikkje:(

To bilder av ferdig motorfeste så det ikkje blir fort tørt med all skrivinga

Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Alt utvendig er tigsveistFått litt meir dreisen på svart/rustfritt stål etter at eg har jobba litt med det på jobb no i det sisteSkulle trent på rør og, det kan eg verkeleg ikkje:(
    Driver å øver som faen nå på skolen med Tiging av rør, begynner å få dreisen på det!
    Er faktisk ikke så vanskelig som det kan virke som! Jody som har kanalen "WeldingTipsAndTricks" på youtube har masse videoer ute, blant annet denne; http://www.youtube.com/watch?v=bBXjRS4e6PA
    Følg spesielt med på hånda han har pistolen i, og hvordan han støtter opp den hånda. Myye enklere å sveise når du støtter hånda mot røret!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Antall takk

Standard

Rør er egentlig ikke noe problem før du har maks 15cm over bakken i en grøft slik vi holder på med på jobb og alt skal være 100% røntgen godkjent
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

0 problem det også når et det er YIG det sveises med. Bare finn en posisjon som er god å sveise i og brenn det sammen etter beste evne så bruker det å gå bra. Skjelden det ligger igjen noe slagg eller noe som helst med TIG.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Driver å øver som faen nå på skolen med Tiging av rør, begynner å få dreisen på det!
    Er faktisk ikke så vanskelig som det kan virke som! Jody som har kanalen "WeldingTipsAndTricks" på youtube har masse videoer ute, blant annet denne; http://www.youtube.com/watch?v=bBXjRS4e6PA
    Følg spesielt med på hånda han har pistolen i, og hvordan han støtter opp den hånda. Myye enklere å sveise når du støtter hånda mot røret!
    Ja øvelse gjer mester!Har trent veldig lite på rør desverre..Ein rumenar som er hinsides flink og sveise som jobba her har lært med stort sett alt anna, men han har bytta jobb no:(Er litt lettare når ein har nåken til og guide seg..Takk for tips, skal kikke litt på dei youtube videoaneLurt med håndstøtte, blir enklare og snu pistolen rundt med røret og då, det sliter eg litt med på sånn type sveising
    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    0 problem det også når et det er YIG det sveises med. Bare finn en posisjon som er god å sveise i og brenn det sammen etter beste evne så bruker det å gå bra. Skjelden det ligger igjen noe slagg eller noe som helst med TIG.
    Ja får brent det heilt ok ihop!Men vil at det skal sjå strøkent ut Får ta nåken kveldar etter nyttår med litt øving, kansje det kjem seg etter kvert

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Fått gjort ein god del idagMen veldig mykje småtteri så er ikkje alt eg tok bilde av..85% sliping, men det er vertfall eit tegn på at det nærmar seg sluttfasenEr mykje og slipe sjølv om eg har prøvd og ta mykje etter kvert..

Starta med og fikse avslutninga bak på hjulbuen

Litt finjustering gjenstår på heile buen

Slipt av nesten all gugga innafor kanalane!Fytti grisen for ein jobb, sjølv med stålbørste på vinkelsliparen sitter skiten godt..

Fått på litt grunning, skal bli gøy og sjå heile undersida så rein og fin!

Litt grunning i fronten og

Bestemte meg for ei stund sida og sømsveise litt meir i innerskjermen framme, så har gjort det ferdig på høgre sida

Tok like godt siste rest fram på vangen og..Begge dessa plassane var plassar som Volvo hadde lagt nåken korte strengar frå fabrikk, så kansje ein plass som får mykje stress?

Og hjørnet som var sprekt

Har spørt litt om 1030 vs 1031 bakaksel lenger bak i tråden..

Nåken som kan bekrefte at detta er ein 1031 aksling?Har jo ei forhøgning oppå, men syns den er så liten i forhold til andre bilde eg ser?

Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

det der er en 1030, 1031 har braketene som på 740 akslingen på klokka (dær momentstagene er festet på 740)
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard