Takk takk![]()
Orginal B234 motor har 155hk @ 5800 rpm, 204 Nm @ 4450 rpm
Er ikke gjort så masse med den, rimelig orginal.
- B230 blokk så man ikke skulle ha noe tap på balanseakslinger.
- standard glt topp
- grenrør + 2,5" eksos uten katalysator
- B204 turbo innsug
- 465 dyser (eneste som var sikker på var ok)
Altså bare noen hester over org. motor effekt og 30-35 nm ekstra når man rekner om. Hadde nok kanskje håpet på litt mer, men Geir Haugen mente at ettersom topp er orginal med kammer og slikt så får man ikke igjen noe av grenrøret. Turboinnsuget funker i motsatt retning ettersom er mindre spjel enn org. innsug. Ellers så utgjorde org luftfilterboks effektap på 3%.
Men ellers så virker det som en fin momentkurve som kan bli fin til å skli i gatene med, og er det som er planen så.
Er det noen motorfolk som har noe å si?