Klar ???? hehe
Klar ???? hehe
Proud member of BAILEYS TUNING
ALTID KLAR
Klør i høyre foten !!!!!! Street legal here we come !!!!!
Kommer noen bilder snart !!!!!!
Racing makes heroin addiction look like
a vague wish for something salty
Proud member of BAILEYS TUNING
Har du bilder av breddingen??
Proud member of BAILEYS TUNING
Passet felgene????
Proud member of BAILEYS TUNING
Har breddet bilen lett bak !!!!
Galaxy felgene ser alt for smal ut, men kommer til og sette 35mm spacer
Planken er 45mm tykk
Spacerene har ligget på hyllen i nesten 10år etter jeg laget de.
Racing makes heroin addiction look like
a vague wish for something salty
Proud member of BAILEYS TUNING
Ser bra ut detta
Fremgang endelig ......
Toppen har fått dyse hull, ingenting er som og spyle rett på varme ventiler.
Racing makes heroin addiction look like
a vague wish for something salty
Proud member of BAILEYS TUNING
Hvordan skal du klare å tilpasse en fuelrail på dette?
Genialt at volvo 530/531 har slike flater. og en genial løsning på dyseplassering.
hilsen inspirert
Eg har laget min egen fuelrail, men dysehullene har samme avstand som orginalt. (105mm-108mm-105mm senter senter)
Så muligheten for og bruke den orginale er tilstede, men den orginale fuelrailen tror eg ikke rekker så mye over 400hk.
Da kan du bare lage nye festebrakketter til den orginale railen.....
Men vi har kjører på en av Baileys tuning 240ene med orginal rail, den liggger i området rundt 400hk +- og 600mn+
Den har også to stk Faset red top pumper til catchtank og en 044bosch til fuelrail, dette har fungert fint til nå.
Kommer bilde av min løsning av rail om en liten stund...
Sist endret av howdini; 06/06/12 kl 21:48
Racing makes heroin addiction look like
a vague wish for something salty
Proud member of BAILEYS TUNING
tusen takk!
1988 Volvo 740 prosjekt| electromotive tec gt| 350+hk|
Ikke se problemene, se løsningene!
Fremgang !!! Bilen er EU-godkjent med null feil !!!!
Motor og deler er klar til vask, satser på en sammenskruing i helgen.
kommer bilder helt uten videre !!
Skal vist stille til start på street legal i bergen i 15-16 september...... ( vist alt fungerer)
Sist endret av howdini; 23/08/12 kl 23:10
Racing makes heroin addiction look like
a vague wish for something salty
Proud member of BAILEYS TUNING
Klar? bilder!?
RASKA PÅ!
Hører rykter om at bil er ferdig montert og klar for oppstart i dag??? kommer innom jeg da...
rått prosjekt du har der
jepp greiene funker meget bra !!
Stiller paa street legal i bergen 14sept. og 15 sept.
Satser paa sol !!
Racing makes heroin addiction look like
a vague wish for something salty
Proud member of BAILEYS TUNING
Kan bekrefter at bilen fungerte såpass godt at det var direkte morro. På våt vei er det, bare ved å gi full gass, ikke mulig å få grep før 170 km/t iallefall.
G-måleren viste 217 hk pr. tonn, sidelengs på 4. gear på vått føre med "kun" 2,0 BAR ladetrykk. Når man får testet på tørt føre og med ladetrykket oppjustert til Dragracenivå, så VIL dette øke betydelig.
Dette er noe enhver 531 og høykomp.tilhenger skulle fått opplevd.
G-måling , gmåling , Lowteck , WC-ol'n
Sist endret av Batland; 18/04/21 kl 10:45
Nå skal ikke jeg kverulere,,. Men hva er det denne motoren yter og kjøres det på noe annet enn blanke dekk?
Rett frem i regnvær kan jeg bare glemme at min slipper på bakhjula i 3. gir.
Jeg kjører med 320 whp og 470 NM, og på Federal RS 225/45/17. Det er ikke sjans i havet for at disse slipper på 3. gir hos meg.
Provoserer jeg bilen sidelengs slipper det.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Det vet vi ikke, det var derfor vi G-målte.
Jeg har brukt samme G-måleren i mer enn 10 år og har derfor erfaring med mange forskjellige biler.
Det beste vi har målt er en BMW 325 med lavkompstempler, Holset turbo og 1,7 BAR ladetrykk. 332 hk pr. tonn.
2. Plass. Opel Kadett GSI med kompsenket LET motor, KRX400 turbo og DTA sprut. Nylig mappet og bremset 352 hk, klarte 233 hk/tonn før mapping.
3. Plass. Cosworth med Siemensdyser, KRX400 turbo og chip = 222 hk tonn.
5. Plass. Volvo 240 som har prestert 8,7 sek og 150,94 km/t på Street Legal 201 M. Klarte 212 hk/tonn.
På 4. plass er altså denne som ved gasspådrag river løs bakhjulene på 4. gear på vått og som spant seg til 217 hk/ tonn.
Greit at det er glatt, men man klarer ikke 217 hk/tonn med bakelitthjul.
En original Cosworth presterer rundt 110 - 120 hk/tonn. Jeg har målt 2 forskjellige Volvo 940 med chip osv til 110 hk/tonn.
En steg 3 Cosworth ligger rundt 155 hk/tonn.
howdinis forrige motor hadde orginalt kompforhold og 531 topp. Den presterte 187 hk/ tonn - det samme som kompisen sin lavkomp. B21BT med 530 topp.
Denne motoren går klart veldig mye bedre.
Du skal vite at dette er en lavkompmotor slik at man kan kjøre korrekt og effektivt tenningstidspunkt som i dette tilfellet er 26 - 29 grader ved 2,0 BAR ladetrykk.
Du må prøve dette selv for å tro hvor mye bedre det fungerer enn 8,7:1 i komp. og 9 - 10 grader tenning på 1,8 BAR ladetrykk.
Nevner også at bilen har 1,66:1 på 3. gear, 1,22:1 på 4. gear og 1:1 på 5. gear samt 3,54:1 diff.
Sist endret av Batland; 09/09/13 kl 12:15
Motoren har bremst 351nav hk og 510nm, i ettertid fant jeg ut att kammen hadde flyttet seg.
Kammen manglet 0.7mm loft paa innsugsventimotoren ved TDC. Dette ble fixet og motoren plukket opp mye effekt bare paa dette. Etter det ble det mappet mere langs vei og lagt paa betydelig mere tenning.
Paa 4500 er det 26g og paa 7500 er det 29g tenning. Motoren er dempet pa rundt 4500 med bare 26g tenning pga det drar alt for lett los paa 3gear rett fram KUN med gasspaadrag. Bilen er satt opp til 201meter kjoring
Kommer ny g-maaling naar solen titter frem, og batland har tid.
Racing makes heroin addiction look like
a vague wish for something salty
Proud member of BAILEYS TUNING
Blir spennende å se hva bilen presterer om den ikke spinner seg bort.
Har selv hatt problemer med feste opptil 5 gir (getragboks) på vått. overgir i femte (0.8:1)? med 3.54:1 utv.
Men ble helt klart bedre ved å justere pinjongvinkelen.
Dekk og dekktrykk har også mye å si, likeså asfalten og hvor i verden man kjører.
Dempere og fjører likeså.
Opplevde asfalten som veldig glatt i f.eks Oslo ved regn pga all trafikken og dermed eksos som legger seg utover.
Helt klart mere feste i grisgrendte strøk med mindre trafikk.
Samme er det med registeret på motoren,desto brattere kurve og mer ketsjupeffekt desto vanskligere å få feste.
En annen ting er antall sylindre man har.
Så en hel haug med faktorer som spiller inn om en bil spinner eller har feste.
Det viktigste er ikke å spinne men å vinne.
Sist endret av Knallert; 10/09/13 kl 09:31
Helt klart og det er her resultater fra 201M er så glimrende.
Har sett gate/bruks biler med 6,7L V8 motor med påstått 450 hk, manuell kasse og gateslick kjøre høy 8 sek og 135 km/t.
Hvis man sammenligner med 250 hk B21AT som går 9,1 sek. og fra 129 km/t til 131 km/t da ser man at noe er riv ruskende galt.
Fikk fatt i ny coil og alt fungerer igjen
Racing makes heroin addiction look like
a vague wish for something salty
Proud member of BAILEYS TUNING