Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.424
Side 29 av 123 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 39 79 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 725 av 3069

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #701
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Blei gjort litt til i helga, men ikkje mykje..For fint værSå mangla eg gjengetapp til bunnpanna så fekk ikkje montert den heller..

    Borra opp med gjengebor, 9mm


    Skrudde av alt bakpå motor som kunne bli ødelagt og vippa den over


    Og tok av bunnpannaTok av oljerøret og etterpå..


    Skjærte ut for veivhusboksen i motorfestet

    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  2. #702
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Fekk gjort eindel igårSer så lite ut på bilder, men tar tid med sånne ting!
    Fekk tak i gjengetapp m10x1!


    Sensoren på plassKona gjenger på den så fekk den ikkje heilt inn med håndemakt, det er bra..


    Tok ut filterrøret frå 850 bunnpanna og testa det..Må lage eit nytt som stikker 6mm lenger opp


    Mens på baksida var det greitKjem jo o-ring der så treng jo ikkje gå heilt igjennom..


    Har trua på at detta blir bra


    Så starta eg med innsuget..La litt sveis på flensen der gasspjeldet kjem og slipte det ned etterpå



    Fant fram denna jævelen her!


    Og slipte på baksida av sveisen for og få fin bue der


    Borra og gjenga flens og punkta den på innsuget


    Glad eg gjorde det slik, syns det ser fint ut når "spaceren" følger innsuget si form


    Skal bli sånn med spjeldet påPlanen er og heilsveise innsuget idag..Skal planast i fresen etterpå
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  3. #703
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Ingenting er bedre en hjemmelaga!
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  4. #704
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2011
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    127
    Antall takk

    Standard

    Dette ble riktig bra! Imponerende alt du får til
    Volvo 945 230FK -95
    Buick Riviera GS -66

  5. #705
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Ingenting er bedre en hjemmelaga!
    Korrekt! Billigare er det og
    Sitat Opprinnelig postet av Riviera Vis post
    Dette ble riktig bra! Imponerende alt du får til
    Takk for det Harry! Kjekt at du syns detBlir såklart prøvetur på deg med ein gang den er kjørbar


    Fekk gjort litt idag og..
    Sveiste innsuget, blei sånn halvegs..Enten så er aluen dårlig i innsuget eller så er aluen blitt påvirka av at det har vært i saltvatn(komt fra bil som har vært til sjøss)


    Spjeldet passa heldigvis, glømte og sjekke før eg sveiste fast flensen



    Porta grenrøret litt for morro, skal ta litt meir..Før og etter bilde:



    Kappa opp emne som skal bli to hylser til wattlinkSkal bruke panhardstag foring i poly mot karrosseriet..


    Så slipte eg delene til to sett motorfester


    Og punkta i sammen to og to av dei delene som skal borrast sånn at det blir likt..


    Kjem meir i morra
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  7. #706
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Røret til filteret som står i bunnpanna har 3/8 JIC gjenger..Samme har oljefilteret og filterflyttarane..
    Må lage nye rør for og få ihop alle delane så tenkte kjøpe ein gjengebakke, men prisen på den var litt stiv:(

    Så lurte på om fleire er interisert i sånne rør slik at ein kan skru filterflyttar rett på 960 bunnpanne + rør til filterflyttaren for og bruke ilag med B230ET termostat..Isåfall kan eg lage eit par sett til fin pris berre så eg dekker litt av det gjengebakken kosta..
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  8. #707
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard Re: Volvobrage's 242 prosjekt

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Røret til filteret som står i bunnpanna har 3/8 JIC gjenger..Samme har oljefilteret og filterflyttarane..
    Må lage nye rør for og få ihop alle delane så tenkte kjøpe ein gjengebakke, men prisen på den var litt stiv:(

    Så lurte på om fleire er interisert i sånne rør slik at ein kan skru filterflyttar rett på 960 bunnpanne + rør til filterflyttaren for og bruke ilag med B230ET termostat..Isåfall kan eg lage eit par sett til fin pris berre så eg dekker litt av det gjengebakken kosta..
    Hva snakker vi, når vi alikevel er i handlinga ? Er interessert i å få flytta filteret, men det andre du snakka om skjønte jeg ikke Svar gjerne på pm du
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  9. #708
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Volvobrage's 242 prosjekt

    Ikke dum du! stå på videre! Følger med


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #709
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Ikke dum du! stå på videre! Følger med


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hehe, takk for det Kjekt du følger med!


    Fiksa fremste framskjermstaga idag
    Begynte med og dele i to


    Så blei eg ivrig og glømte ta bilder Men her er ferdig resultatBrukte m10 skrue og mutter



    Skjært ut malane eg lagde av motorfesta til Beachee for og merke opp hola etter


    Og ferdig borraSveiser dei ihop i helga!


    Dreia og hylser til wattlink staga som skal være mot karrosseri..Samme mål som panhard så skal bruke panhard polyforingGjekk tom for strøm så fekk ikkje tatt bilde..
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  11. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  12. #710
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Bra du holder koken her!
    Lur løsning på skjermstagene!
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  13. #711
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Bra du holder koken her!
    Lur løsning på skjermstagene!
    Ja må det skal eg bli ferdig med bilenMykje igjen!

    Ja det er ei lur løysning, men glømte skrive at det ikkje er min patent Exerqtor sin patent detta her, eg er berre copycat
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  14. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  15. #712
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Det er det som er fint med forum, man kan kopiere, men kanskje lage sin egen vri på ting

    Liker det jeg ser, det går stadig framover !!
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  16. #713
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Det er det som er fint med forum, man kan kopiere, men kanskje lage sin egen vri på ting

    Liker det jeg ser, det går stadig framover !!
    Ja ikkje sant?Ikkje så utbredt her, men på mange andre forum skal liksom alle som gjer nåke "nytt" holde det hemmelig..Syns det er litt dumt, eg likar og dele det eg gjer og viss nåken villle bruke idear frå prosjektet mitt gjer det meg ingentingKjekt viss nåke brukar tråden til inspirasjon!

    Sakte men sikkert Dan


    Nåken som veit kva moment som skal være på bunnpanna på kvitmotorane??!Trenger svar fort då eg vil montere den no!Har lyst og ha moment så eg slepper dra av gjenger, gjort det litt for mange gangar i alu..
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  17. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  18. #714
    Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Ja ikkje sant?Ikkje så utbredt her, men på mange andre forum skal liksom alle som gjer nåke "nytt" holde det hemmelig..Syns det er litt dumt, eg likar og dele det eg gjer og viss nåken villle bruke idear frå prosjektet mitt gjer det meg ingentingKjekt viss nåke brukar tråden til inspirasjon!

    Sakte men sikkert Dan


    Nåken som veit kva moment som skal være på bunnpanna på kvitmotorane??!Trenger svar fort då eg vil montere den no!Har lyst og ha moment så eg slepper dra av gjenger, gjort det litt for mange gangar i alu..
    Oljesump - 17/13 Nm/ft.lb / Grader

  19. #715
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Beachee Vis post
    Oljesump - 17/13 Nm/ft.lb / Grader
    Tusen takk Svein! Då er det ut og begynne arbeidet
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. #716
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Bilder frå igår og idagFått influensa så det gjekk sakte framover..
    Fant fram delane som skulle vaskast


    Whitesprit, diesel og kjøkkensvampa til vasking


    Så blei vaskinga utsatt når eg i siste liten kom på at det må gjerast plass til styringa på bunnpanna..Merka opp etter beste evne frå eit bilde av Amundsen si bunnpanna


    Skjært og grovslipt, gjekk over med bandsliparen til slutt


    Etter vask og klar til montering!


    Skrudde i den plata bak med sumpen og lokket framme blei montert med ny o-ring


    Monterte oljerøret..Smørte den inn med olje først slik at det ikkje skal ruste etter spylingaGjorde det samme med sumpplata i bunnpanna


    Og montert Eg holdt den på plass mens pappa hjelpte meg få i første boltane..


    Kom ut ein liten dasj med pakningstoff rundt heile(bortsett frå akkurat på toppen der det viser, står ein o ring der) så hadde sikkert passeleg påSmørte rundt heile skruehola..


    Brute locktite på boltane og volvo sin pakningsguffe..Volvo sitt pakningsmiddel er ikkje til og anbefale! Veldig greit og jobbe med, men den tuba der kosta 450 kroner..Og var berre litt over halvfull


    Begynner og ligne på nåke!


    Montering av motorfester blir det neste, så fikse vannrør og deretter grenrør og innsugSatser på meir bilder i morra
    Sist endret av volvobrage; 18/08/12 kl 18:42
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  21. #717
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Bilder frå idag dåMykje bilder av småtteri, men kan vel være interesant for nåken..
    Det holet som er tettast inntil veivhusventilasjonen var det ikkje gjenga i..


    Vi hadde ein gjengetapp liggande(sikkert 20 år gammal) og det var m8 så då fekk eg gjenga det oppBorra først med 6,5 istedenfor 6,8 men det gjekk fint i aluen


    Motorfeste på


    Dessa tre hola var ikkje gjenga på andre sida..


    Ferdig gjengaMen holet til høgre i bildet hadde ingenting med motorfeste og gjere Eg som blingsa litt, men no er det no gjenger der


    Det øverste, fremste holet var gjenga til m10 skrue på motoren..Så måtte borre opp på motorfeste


    Og slipte av styretappane...Ville ikkje lage hol til dei sidan eg skal ha andre motorputer etter godkjenning


    Motorfeste på



    Så testa eg traversen med festaPassa som hånd i hanske Feste til høgre skal tiltast litt inn mot motor, tar ein kjapp testmontering til før eg merker opp og borer hol i travers..



    Grei klaring!


    Nåken som veit kva dette festet er til?


    Motor når eg forlot denDet neste eg vil ha på motor er innsug, vannrør og grenrør + diverse småtteri..


    Også ny innsugspakning til nye typen innsug og grenrørspakninga
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  22. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  23. #718
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Hylsene eg dreia til wattlinken
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  25. #719
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Her er det virkelig framgang jo! Arti å følge med her
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  26. #720
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Syntes det begynner å lukte gull her jeg
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  27. #721
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Det festet ved reimhjulet er et motorfeste når den er tverrstilt.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  28. #722
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mai 2011
    Innlegg
    17
    Antall takk

    Standard

    De momentstagene, måtte du bruke presse for å få inn foringene? skal bytte på min snart og..

  29. #723
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Her er det virkelig framgang jo! Arti å følge med her
    Bra du følger med Prøver og oppdatere med alt eg gjer, sjølv om nåke av det er småtterier..
    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Syntes det begynner å lukte gull her jeg
    Ja det hadde jo vært artig
    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Det festet ved reimhjulet er et motorfeste når den er tverrstilt.
    Ein på turbobricks tipsa om det sammeMen takk for hjelpa!
    Sitat Opprinnelig postet av Impetus Vis post
    De momentstagene, måtte du bruke presse for å få inn foringene? skal bytte på min snart og..
    Eg brukte presse ja..Men får ein entra foringane går dei veldig lett, så er nok mulig og få dei i uten og..Sett mange som lager seg "presse" med gjengestang, litt plater, osv..


    Hmmm, nye kanalar eller ikkje???Greier aldri bestemme meg!

    For: Er ikkje fornøgd med utsende på kanalen på undersida etter breddinga
    Får sandblåst innerkanalen og nye friske ytterkanalar
    Litt lyst og lage til skøyen mellom kanal og bakskjerm for og få den linja der igjen
    Bra bulk i kanalen på førarsida

    Mot: Mykje arbeid og dårleg plass og jobbe på med mindre eg får stå hos naboen
    Hadde eit mål om og sandblåse karrossen før kulde og snø kjem, kan jo fort bli utsatt då
    Skeptisk til passform på vengkanalane

    Ka trur deke?Trenger seriøs hjelp til og bestemme meg!
    Sist endret av volvobrage; 23/08/12 kl 09:42
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  30. #724
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Bra du følger med Prøver og oppdatere med alt eg gjer, sjølv om nåke av det er småtterier..

    Ja det hadde jo vært artig

    Ein på turbobricks tipsa om det sammeMen takk for hjelpa!

    Eg brukte presse ja..Men får ein entra foringane går dei veldig lett, så er nok mulig og få dei i uten og..Sett mange som lager seg "presse" med gjengestang, litt plater, osv..


    Hmmm, nye kanalar eller ikkje???Greier aldri bestemme meg!

    For: Er ikkje fornøgd med utsende på kanalen på undersida etter breddinga
    Får sandblåst innerkanalen og nye friske ytterkanalar
    Litt lyst og lage til skøyen mellom kanal og bakskjerm for og få den linja der igjen
    Bra bulk i kanalen på førarsida


    Mot: Mykje arbeid og dårleg plass og jobbe på med mindre eg får stå hos naboen
    Hadde eit mål om og sandblåse karrossen før kulde og snø kjem, kan jo fort bli utsatt då
    Skeptisk til passform på vengkanalane

    Ka trur deke?Trenger seriøs hjelp til og bestemme meg!
    Kjøp NY! er vel mindre jobb å bytte kanalen isteden for å slipe å kappe, har du punkt-sveiser er bytte hele bedre
    er noe med dårlig plass da...... er som regel hovedproblemet :(
    er det bulk så tar jo den litt tid og fikse?
    det med veng, skal bilen bare kjøres på sommeren går vel det, koster jo ikke all verden så går jo ann og prøve

  31. #725
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Hvis du ikke kjøper ny, kommer du sikkert til å irritere deg over at du ikke gjorde det i ettertid
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  32. Takk rustkongen takket for denne posten
Side 29 av 123 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 39 79 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •