Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  767
Side 23 av 77 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... SisteSiste
Viser resultater 551 til 575 av 1906

Tråd: volvo242, 18x12" rota, 2,9 16v turbo, Holinger RD6 sekvensiell, Ny sesong :D 02.04.18

  1. #551
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    da er jeg hjemme igjen, etter ei lang fin helg på gatebil! rudskogen er en utrolig morsom bane :P synd at man ikke får kjøre mere!

    vel hjemme fant jeg 2 hentelapper i postkassa mi :P

    En fra summit racing som inneholder noen rør til olje samt speedometer og turteller fra STACK i god gammeldags DTM stil



    Och, en pakke fra en leverandør av pulverlakk i usa! Kjøpt 5 kg pulverlakk til bur og felger i en transparang rød candy :P
    Sist endret av volvo242; 16/07/12 kl 22:19
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  2. #552
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Du får køyre veldig mykje meir på søndag, om du kjem
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. #553
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Du får køyre veldig mykje meir på søndag, om du kjem
    hehe, høres bra ut! men vi bor 65 mil unna rudskogen, så det blir nok ikke så vi kommer :P
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  4. #554
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    her sjer det ting ser jeg. morro prosjekt, lykke til videre blir morro se den i drift. tøff den mersja me 2jz "turan som tælle"
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  5. #555
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tc-Racing Vis post
    her sjer det ting ser jeg. morro prosjekt, lykke til videre blir morro se den i drift. tøff den mersja me 2jz "turan som tælle"
    hehe, det er jo turan som tælle!
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  6. #556
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    veivhusventilasjon v 2.0.. :P

    Må ha en tank for å avskille olje og luft fra veivhus og tørrsumptanken, har laget versjon 1.0 som nå ligger i søppelkassa :P dette er altså v 2.0 og skal etter planen funke på følgende måte:



    Oljedampen kommer inn i veggen lengst bak og til høyre i bilde (må bestille AN "bungs")



    Bunnen mangler på boksen, slik at dampen da skal gå igjenom sikk-sakk delen og forhåpendligvis kvitte seg med mesteparten av olja dær, før den går igjenom plata med hullene i og ut filteret. oljen vil da samle seg i bunn av tanken og renne tilbake til tørrsumptanken. Det er altså planen, om noen har noen tips eller erfaringer så er det nå dere må si fra :P før jeg sveiser igjen tanken!






    plassering, skal litt opp i bakkant. mangler innfesting enda.

    Sist endret av volvo242; 18/07/12 kl 02:18
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  7. #557
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    sitter hær å grubler om jeg muligens tenker litt for avansert..? har jeg strengt tatt bruk får en slik utskiller med tørrsump? det blir kanskje ikke så mye damp når man har vakum i blokka og pumpe som kjører alt opp i en tank? Planen med denne boksen er jo å kjøre lufta fra tørrsumptanken inn i den og oljen tilbake til blokka evnt tanken så lufta får fritt utløp fra systemet.

    Dette er min første erfaring med tørrsump, mulig jeg skal tenke ut en V 3.0
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  8. #558
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg alltid når det er oppdateringar her!Spesiell plassering av catchtanken, liker at du går nye vegar med ting
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #559
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Gleder meg alltid når det er oppdateringar her!Spesiell plassering av catchtanken, liker at du går nye vegar med ting
    Det er godt å høre Jeg prøver jo å lage noe litt annerledes, på godt å vondt :P
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  10. #560
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    jaja, det er nok en dag i garasjen vel overstått! Fikk gjort mye tidkrevende pirkearbeid, i hovedsak på tørrsumptanken!






    Det du ser nedi dær er hull i ei plate som ligger skrått nedover fra topp i bakkant av tanken, hvor olja fra motoren kommer inn. i fremkant av tanken har jeg borret hul som olja renner igjennom og ned i selve beholdern. ideen var at når olja kommer inn i røret du ser på neste bilde, så blir den spredd utover plata via de 2 slissene i tanken og olja renner nedover plata. poenget var vel å gi olje og luft tid til å separere, hvorpå olja renner ned i tanken og lufta går opp igjennom slissa og inn i røret i fremkant.

    Derifra skal oljedamp / luft gå til "catchtanken" ("oljeseperator" som jeg kaller den :P) hvor olja vil samle seg i bunn av tanken og suges ned til bunnpanna (vakum fra tørrsumppumpe)

    Jeg HÅPER dette skal funke som planlagt!



    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  11. #561
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Pent ærbe! Aner jeg en Wiggins-kobling type rød? Hehe

  12. #562
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    Hei, Siden jeg også funderer på dette med tørrsump, nevner jeg en tanke: Hva med å lage tanken som en sylinder, stående, så lage innløpet horisontalt på skrå oppe, og utløp midt i bunnen, f.eks en brannslukker. Da ser jeg for meg at oljen vil renne rundt langs veggen, og stadig sirkulere nedover til bunnen, og kvitte seg med lufta før den kommer ned til utløpet, hvis nivået i systemet er høyt nok, da.. Kanskje dette fungerer bra i svingene. ville vært ganske enkelt, tror jeg. Bare en tanke jeg har gjort meg.

  13. #563
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Pent ærbe! Aner jeg en Wiggins-kobling type rød? Hehe
    jepsi-pepsi :P må ha samme farge som resten skal det bli gjennomført
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  14. #564
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ivar Vis post
    Hei, Siden jeg også funderer på dette med tørrsump, nevner jeg en tanke: Hva med å lage tanken som en sylinder, stående, så lage innløpet horisontalt på skrå oppe, og utløp midt i bunnen, f.eks en brannslukker. Da ser jeg for meg at oljen vil renne rundt langs veggen, og stadig sirkulere nedover til bunnen, og kvitte seg med lufta før den kommer ned til utløpet, hvis nivået i systemet er høyt nok, da.. Kanskje dette fungerer bra i svingene. ville vært ganske enkelt, tror jeg. Bare en tanke jeg har gjort meg.
    Det er slik de fleste "kjøpe" tankene er utformet, foruten at de også har et system med noen plater osv får å hindre at olja begynner å gå rundt i bunn. det er ikke ønskelig for da vil det danne seg en malstrøm eller hva det heter som fører luft ned i utløpet.

    Men, jeg vil ikke ha en rund høy sylinder under panseret! derfor den formstøpte tanken, jeg synes det ser penere ut :P
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  15. #565
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    dar har jeg faktisk laga overføringa på girboksen! Gjenstår å prøve den i bilen å sjekke klaringene, samt demontere stagene å lime de med locktite så de ikke justerer seg bort.

    dette er hva jeg har gjort:

    1 stk alu aksling ø 16mm
    1 stk m8 gjengestag, kuttes i passe biter
    6 stk lammelhylser. (rørleggerstæsj)



    Borra ca 5 cm ned med 7mm bor, og så 2cm med 10 mm bor. gjenga opp ifra 2 til 5 cm ned i aluakslingen




    Montert så ser det sånn ut:



    så var det frem med rørbøyern og masse tålmodighet! etter mange runder av å på og borti rørbøyer ble det sånn:



    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  16. Takk HairyHarry takket for denne posten
  17. #566
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    mye kjedelig rydding å annet arbeide i garasjen i dag :P

    men fikk begynnt å lage bakre oppheng til girkassa, men nå er argon flaska heeelt tom så jeg ble ikke ferdig!





    Nedre del blir skrudd, slik at jeg kan få av og på eksos uten å ta ut hele opphenget. hullet igjennom braketen er vel ca 14 cm bredt og 8 høyt, skal vel klare å få inn litt eksos dær :P
    Skal lage eksosen i 3,5" men kommer til å få valsa røret ifra torpedo og til bakakselen slik at det blir ca 65 mm høyt, og tilsvarende breiere! pga bakkeklaring såklart..
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  18. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  19. #567
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    må vel lage noen "skruer" til giroverføringa å. kan ikke bruke vanlige skruer da de da vil låse mekansimen når jeg strammer de!
    må ivei å handle skiver og muttrer med låsering i morgen!





    se! det er plass til kassa å stagene i tunnelen!
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  20. #568

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Imponerende arbeid! :O
    Hva jobber du som?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  21. #569
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    ikke noe relevant til dette ivertfall :P jeg er utdanna elektrikker
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  22. Takk anders_jacobsen takket for denne posten
  23. #570
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    jaja, det er nok en dag i garasjen vel overstått! Fikk gjort mye tidkrevende pirkearbeid, i hovedsak på tørrsumptanken!






    Det du ser nedi dær er hull i ei plate som ligger skrått nedover fra topp i bakkant av tanken, hvor olja fra motoren kommer inn. i fremkant av tanken har jeg borret hul som olja renner igjennom og ned i selve beholdern. ideen var at når olja kommer inn i røret du ser på neste bilde, så blir den spredd utover plata via de 2 slissene i tanken og olja renner nedover plata. poenget var vel å gi olje og luft tid til å separere, hvorpå olja renner ned i tanken og lufta går opp igjennom slissa og inn i røret i fremkant.

    Derifra skal oljedamp / luft gå til "catchtanken" ("oljeseperator" som jeg kaller den :P) hvor olja vil samle seg i bunn av tanken og suges ned til bunnpanna (vakum fra tørrsumppumpe)

    Jeg HÅPER dette skal funke som planlagt!



    Fantastisk arbeid og gode ideer, men skummelt hvis ikke oljetanken din virker som den skal. Blir utrolig mye luft med tørrsump og hvis trykkpumpa begynner å suge luft så vet man jo hva som skjer med oljetrykket. Jeg ville faktisk ha kjøpt en ferdig tank fra noen som har drevet med dette i mange år feks Peterson eller Pace. De har jo faktisk kommet frem til de ultimate løsningene på separeringa av olje og luft. Koster ikke skjorta om du bestiller direkte. Blir mye dyrere om noe går gæli... Ang plassering så se på 242Boost bilen
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  24. #571
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Mye flott arbeid her må jeg si!
    Stå på videre
    S60 D5 2002

  25. #572
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Fantastisk arbeid og gode ideer, men skummelt hvis ikke oljetanken din virker som den skal. Blir utrolig mye luft med tørrsump og hvis trykkpumpa begynner å suge luft så vet man jo hva som skjer med oljetrykket. Jeg ville faktisk ha kjøpt en ferdig tank fra noen som har drevet med dette i mange år feks Peterson eller Pace. De har jo faktisk kommet frem til de ultimate løsningene på separeringa av olje og luft. Koster ikke skjorta om du bestiller direkte. Blir mye dyrere om noe går gæli... Ang plassering så se på 242Boost bilen
    finner ikke noe bilder av plasseringa jeg :P har kikka på tanker fra peterson, men de er ikke serlig pene å se på :P spesielt med tanke på at de ikke faller naturlig på plass noensteder i motorrommet, blir bare en svær rund tank.

    jeg kjenner er som har en liggnede tank i bilen sin, skal høre hva han har gjort får å hindre sånt
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  26. #573
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2010
    Sted
    bjørkelangen
    Innlegg
    438
    Antall takk

    Standard

    rått prosjekt, liker mange av løsningene dine på ting! ser meget bra ut, og gleder meg til og se det ferdigstilt

  27. #574
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som nettsia er nede :( Men der ble hvertfall tanken plassert delvis i innerskjermen og opp i motorrommet, altså en rund tank da. Mulig det ikke er det peneste designet, men hvem bryr seg om det når det funker som f.. hehe
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  28. #575
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Ser ut som nettsia er nede :( Men der ble hvertfall tanken plassert delvis i innerskjermen og opp i motorrommet, altså en rund tank da. Mulig det ikke er det peneste designet, men hvem bryr seg om det når det funker som f.. hehe
    oki, vi får se hvordan det blir.
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

Side 23 av 77 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. larset: Volvo 940GL+T Worklog. Nå med godkjenning.
    By larset in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 127
    Siste post: 09/05/16, 09:52
  2. Bredding av stålfelger
    By OHKorpan. in forum Generelt / Alle modeller
    Svar: 79
    Siste post: 07/09/15, 13:10
  3. Frydenberg`s 940 bruksbil update 2/3-11
    By Frydenberg in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 23
    Siste post: 29/08/11, 09:08
  4. Bredding av stålfelg
    By Volvo-245- in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 01/08/11, 11:13
  5. Bredding til 240
    By Alek in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 22/09/10, 14:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •