Da var planen å sveise rust i morgen. Bildeoppdatering kommer etter vert.
Da var planen å sveise rust i morgen. Bildeoppdatering kommer etter vert.
rett årsmod hvordan er den for rust? se på prosjekte mit så ser du hvor du skal se etter rust :P hehe
fint du beholder fangeran på.er mye finere med...men som sakt,delt mening om d :P
Den er bra for rust egentlig bra for rust, det er litt rust i gulvet som jeg driver og sveiser nå (bilder kommer). Det er også litt rust i reservehjulbrønnene, men det er overkommelig. Jeg vet om noen standard plasser de ruster. Har en far som er meget interessert i gammel volvo, så han vet hvor de ruster. Det er litt på panser hengslene, men det holder ei god stund til, pluss litt små rust her og der. Men til å være en 71 mod. så er den bra for rust. Skal sjå på prosjektet dit Ja, det er delte meninger om hva som er finest av med og uten fanger, men jeg synes de er finest med.
I helga har jeg skåret ut all rusta i dørken og sveisa inn nye plater.
Det er ikke så mye rust som det ser ut til, men jeg skar ut så jeg var sikker.
Så var det og sveise inn nytt, her her jeg nesten ferdig
Etter at jeg var ferdig med sveisinga kjetta jeg og malte dørken med svart benarlack.
Så nå er det bare litt små sveising igjen før bilen skal monteres og godkjennes.
Bra du sveiser litt rust! Men hvis jeg var deg ville jeg sveisa alt når jeg først var i gang, tror du kommer til å angre litt seinere på att du ikke tok det andre mens du først var i gang. har du tatt av forskjermene? Jeg ville gjort det også å sjekke for rust under der. Når du først er i gang. Men det er min mening. Kommer jo så klart Ann på hvit mye tid du har tenkt å legge i det
Ja, jeg skal sveise alt. Er det noe jeg ikke kommer til å angre på, så er det at jeg sveiser alt. Jeg skal se etter rust under skjermene i helga, da jeg er borte på skole mitt i uka. Du har et godt poeng i det du sier der Skal ta all rusta mens bilen er ribba, orker ikke noe halvprosjekt.
I helga har jeg sveiset meg nye fester til støtfangeren, da de originale festene fra 71 ikke passer på fronten på 74 da hullet i fronten er mindre på 74 enn hva det er på 71.
Så monterte jeg støtfangeren og satte på leppa mi.
fint prosjekt jeg må si jeg synes svart 142 er kjempetøft! men smaken er som baken hehe,blir nok bil av detta skal du se
Jo, takk for det. Jeg og synes dem er tøff når dem er svart, men den er dårlig i lakken. Gammelfarga skinner igjennom.
Varmeregulatorkranen min begynte å lekke her om dagen. er det noen som vet hvor man får kjøpt slikt?
Da var dagen kommet, den jeg har ventet på lenge. nemelig eu-kontroll. Var litt skeptisk når jeg kjørte dit om den ville bli eu-godkjent, men det ble den. så no blir det å hente skilta til bilen. bilen vart godkjent med 0 feil. godt gjort ætte 20 år uten skilt
Før avreise
Sist endret av fevelen; 06/06/12 kl 20:30
Gratulerer.
Takker for det. Var godt at bilen ble EU-gokjent etter så mye arbei
så bra
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Jaja, jag har fjøshelg i helga, å mine kompiser er på fest. Så da var det lite å gjøre sent på en lørdagskveld. Men etter å turslet litt i garasjen å spennet småstein, fant jeg ut at jeg skulle lakkere noen felger jeg hadde liggende. Vet ikke hva dere synes om fargen, men jeg trur det kan bli litt tøft på 142'n min.
Første felgen jeg lakkerte. Går sikkert ikke lenge før felgene blir brune av rust igjen men :P Slik er det når man har lite å gjøre på en sen lørdasgkveld
Hvite felger på svart bil blir nesten alltid bra gjort noe mere på bilen ?
Ja, det gjorde seg med hvite felger ja. Det jeg har gjort med bilen siden EU-kontrollen er nye felger å senket den med 40 senk. Jeg kjøpte meg noen 18" felger av en kompis. har fått mange komentarer om at det passa bilen. Men er det noen som vet hva jeg kan gjøre for at bilen ikke skal bli så "si" bak?
Jeg var på volvotreff med bilen ei helg, og der vant jeg prisen "treffes beste rånerbil". Da hadde jeg hvite stålfelger.
Her er et bilde slik bilen står nå med 18" felger på.
Noen som har mere tips for å få den enda mere rå?
ble grom den med 18"erne. helrøde baklys gjør mye for bilen, ta vekk alt på ræva, og flytte skiltet under fanger, det har jeg tenkt til, for da får du helt ren rompe på bilen, løsningen på kofferten da er at du kobler opp el åpner på luka, en bryter inni bilen som låser den opp flere som har gjort dette,og er ganske så kurrant.
mer senk har nå alltid jeg vært fan av, få mer ned forran og bak, så blire bra
'70 142
'69 145
Morsomt å se at noen gidder å prøve på egen hånd! Å resultatet ble jo slettes ikke værst! Er ikke interessert i et 1977 244-turboprosjekt da?
"300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit
Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."
Du skal da ha så mye for den Jonas :P Men kunne tenkt meg det ja, men skulle egentlig ha vert 242
Tøff bil =)
Ang senken, så kan du jo bygge om bærearmene foran, evt kappe fjærene litt... Den er nok i utgangspunktet like høy foran og bak, men bak er skjermbuen lavere så det ser feil ut
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
ja, blir vell kansje kapping etter neste eu-kontroll. orker ikke å bygge om bærearmene. er på utkjikk etter et nytt volvoprosjekt.
Bilen har no havnet i fjellveggen, så no blir det mye sveising og retting før den kommer på vegen igjen.
Surt! :(
Har haft: PV544 -62, 142 DL -71, 142 DL -73, 164 -73, 142 DL -74, 145 L -74, 164 E -74, 245 L -78, 245 GL -81 744 GL -87, 745 GLT 16V -89
Har: PV544 -65, 744 GL -90
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van