Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 21 av 92 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 31 71 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 525 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Antall takk

Standard

Fin denne bilen ja Men du har ikke tenkt på hellakkarte fangere, lister og speil? Er jo en mørk bil så tror det hadde gjort seg med det, det svarte bryter ikke såå mye med fargen når den er så mørk..
    -BMW 320cd, 2005

X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av JørnM_940 Vis post
    Fin denne bilen ja Men du har ikke tenkt på hellakkarte fangere, lister og speil? Er jo en mørk bil så tror det hadde gjort seg med det, det svarte bryter ikke såå mye med fargen når den er så mørk..
    Hmm, veit ikke. Speilene er allerede lakkert originalt, men listene og det sorte på fangerene er ikke. Usikker på om listene hadde vært noe pent, mister liksom den linja. Er ganske mørkt ute på det bildet, da ser bilen nesten svart ut, men skal prøve å få til noen nypolerte bilder i sola etterhvert .

Men kommer på litt flere lakkerte deler etterhvert da, 960 sideskjørt, 940 addon , skvettlapper lakkert i bakkant og lyktelister uten hull. Blir nok bra da . Skulle nesten hatt 960 håndtak i samme slengen så jeg fikk lakkert de og.
    Sist endret av ChrML; 13/04/10 kl 16:57

Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hmm, veit ikke. Speilene er allerede lakkert originalt, men listene og det sorte på fangerene er ikke. Usikker på om listene hadde vært noe pent, mister liksom den linja.

Men kommer på litt flere lakkerte deler etterhvert da, 960 sideskjørt, 940 addon , skvettlapper lakkert i bakkant og lyktelister uten hull. Blir nok bra da . Skulle nesten hatt 960 håndtak i samme slengen så jeg fikk lakkert de og.
    Hvordan hadde det vært med hellakkerte fangere og lister, men en annen farge på add-on? Fått litt M5-stil da.. Har lekt med tanken selv flere ganger, har akkurat fått igjen fangerne fra lakkering, ble veldig bra. Synes bare at det svarte som er originalt på fangerne, følger linja til listene, så da må man nesten lakkere listene samtidig
    -BMW 320cd, 2005

X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av JørnM_940 Vis post
    Hvordan hadde det vært med hellakkerte fangere og lister, men en annen farge på add-on? Fått litt M5-stil da.. Har lekt med tanken selv flere ganger, har akkurat fått igjen fangerne fra lakkering, ble veldig bra. Synes bare at det svarte som er originalt på fangerne, følger linja til listene, så da må man nesten lakkere listene samtidig
    Yeah, må jo enten lakkere lister og fangere eller ingenting. Ellers blir det litt halvgjordt. Men veit ikke helt om jeg har lyst på lakkerte fangere/lister. Er jo kjekt med plastfangere og plastlister og mtp å slippe å skrape de opp når man åpner dører inntil vegger og kjører inntil ting.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Antall takk

Standard

Angående den varmelakken så kommer den til og forsvinne fort. Preller av uansett uansett da jern og maling ikke fulger hverandre i den sinnsyke varmen. Liker høyda på bilen bak. Ser god og kjøre ut som er det viktigste.

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Er det en bruksbil er det jo utrolig kjekt med plastikklister og fangere som ikke er lakkert da! Men som utstillingsbil ville det i mine øyne gjort seg best med lakkerte fangere iallefall
    Men lakker den nederste delen av framfangeren i bilens farge, slik yngste haugerud har Ser ikke noen god grunn til ikke å gjøre det ^^

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av DieselDriver Vis post
    Angående den varmelakken så kommer den til og forsvinne fort. Preller av uansett uansett da jern og maling ikke fulger hverandre i den sinnsyke varmen. Liker høyda på bilen bak. Ser god og kjøre ut som er det viktigste.
    Yeah, har en følelse av at varmelakken ikke kommer til å holde, ja. Men da har jeg hvertfall prøvd det og .

Bilen ser ikke ekstremt høy ut bak på bildet, men i virkeligheten ser det mye værre ut. Den er akkurat originalhøyden bak på en 940 med nye originalfjører (virker ikke som bladfjører i kompositt synker noe særlig med alderen).

Men det viktigste er jo at bilen er god å kjøre som du sier, kjører heller med en skyhøy bil bak enn det oppsettet jeg hadde med en slapp nivåmatfjør som bånna rett i gummiknottene i hver fartsdump og spratt med høy fart opp igjen. Så får den bli både lav og komfortabel når coiloverene blir bestillt (før treffet en gang), eller hvis TBO får somla seg til å lage noen klosser sånn at jeg kan kappe bladfjøra litt.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Er det en bruksbil er det jo utrolig kjekt med plastikklister og fangere som ikke er lakkert da! Men som utstillingsbil ville det i mine øyne gjort seg best med lakkerte fangere iallefall
    Men lakker den nederste delen av framfangeren i bilens farge, slik yngste haugerud har Ser ikke noen god grunn til ikke å gjøre det ^^
    Yeah, enig med deg der. Er utrolig fort gjordt å skrape opp fangeren helt foran eller dørlistene på en vanlig bruksbil, så liker å ha plast der for da gjør det ikke noe om man åpner døra inntill en vegg eller rygger til det stopper mot en vegg.

Nederste delen av framfangeren blir byttet ut med en ny original add-on leppe jeg har hatt liggende i ca 1 år . Den blir lakkert i bilens farge .

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

I hele vinter har jeg brukt hengerfeste/bakfanger til å vite når jeg har rygget langt nok, glad jeg ikke har hatt lakkert fanger da ja Iallefall i skaresnøen

Prøvd med noe "bumper renewer" elns på fangerne da? Så litt skjollete ut

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Antall takk

Standard

I hele vinter har jeg brukt hengerfeste/bakfanger til å vite når jeg har rygget langt nok, glad jeg ikke har hatt lakkert fanger da ja Iallefall i skaresnøen

Kjekt med de gamle 240 fangerne. Har noen gamle 240 i gården og da bare dytter man bilene dit man vil ha dem

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Hørte om noe spesielle Owatrol greier man kunne bruke på fangere så holdt det seg helt svart i nesten et år. Men tror det lå på VF før kræsjen, så husker ikke hva resten av navnet på produktet er. Tenkte kanskje å prøve det.

Har prøvd Armorall, Bumpershine og sånne ting, men det holder en drøy uke så er den like grå igjen . Har ikke gjordt noe med fangerene/listene siden i høst, så de er nok både grå og skjoldete nå .

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Antall takk

Standard

Bruk varmepistol da.

Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Antall takk

Standard

Hørte om noe spesielle Owatrol greier man kunne bruke på fangere så holdt det seg helt svart i nesten et år. Men tror det lå på VF før kræsjen, så husker ikke hva resten av navnet på produktet er. Tenkte kanskje å prøve det.
    Owatrol Polytrol. Et annet tips er å bruke varmepistol.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Owatrol Polytrol. Et annet tips er å bruke varmepistol.
    Ah, takk . Polytrol skal prøves!

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Har du prøvd å bruke varmepistol da? Uvisst hvor lenge det varer, men blir "instant fresh" Så en video på youtube av det for 1 års tid siden.. skal prøve å finne igjen

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Har du prøvd å bruke varmepistol da? Uvisst hvor lenge det varer, men blir "instant fresh" Så en video på youtube av det for 1 års tid siden.. skal prøve å finne igjen
    Yeah, har sett videoen jeg og. Blir nok instant fresh for en stokker jo litt om på plastikken så ny fresh plastikk kommer fremst, men tror nesten at en slags form for impregnering som hindrer at plastikken tar til seg så mye møkk kanskje kan fungere bedre (som fex Polytrol).

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Kanskje brukt varmepistol også noe form for sealer oppå etterpå?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Kanskje brukt varmepistol også noe form for sealer oppå etterpå?
    Det er jo en mulighet og .

Har oppdatert førsteposten en del nå. Har laget en indeks med direktelink til alle oppdateringene i denne tråden. Har også laget ny signatur og bilde i førsteposten etter hvordan bilen ser ut nå.

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Liker signaturen Mye penere enn den gamle

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Liker signaturen Mye penere enn den gamle
    Takk . Syns den ble ganske pen selv.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Antall takk

Standard

Også ser man at bilen er grønn og ikke blå.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Da er følgende slagplan lagt fremover:
    • Fra nå: Få eksosanlegget ferdig med 3.5" og V-band hele veien. Gjøre klar det jeg kan på forhånd av turboprosjektet.
    • 13. Mai: Montere air condition og få liv i det (ca 1 uke)
    • 26. Mai: Bestille de siste delene som trengs til å bygge om til KKK27
    • Midt i Juni: Ferie! Montere turbo og grenrør, bestille drivaksler og lagersett til klokke for å bygge inn Truetrack. Prøve å rekke det i ferien og.
    • Rett før treffet: Prøve å få montert coilovere bak for å få god høyde bak
    • 18. Juli: VCCN Trackday!!

HVIS bonuspengene kommer før treffet så skal kanalene rettes (bulk på undersiden), så skal følgende deler lakkes: sideskjørter, skvettlapper, hjulbuer bak og add-on leppe.
    Sist endret av ChrML; 14/04/10 kl 18:11

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Når skal vi rive ut motoren og få gjenga opp returen til turboen?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Når skal vi rive ut motoren og få gjenga opp returen til turboen?
    Blir i de ukene jeg skal ha ferie når turboen skal monteres. Da er det lettest å jobbe med det andre og, matcheporte grenrør med topp osv....

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Mulig det. Men fortsatt genialt, for før jeg begynte med dette så jeg igrunn for meg at man kun kunne snu huset etter fastsatte punkter, fex 45 grader.
    Dette kan man gjøre på alle vanlige turboer, bortsett fra sånne som ikke passer på noe annet enn de er levert til.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Side 21 av 92 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 31 71 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •