Har nå montert en T3\T4-turbo på min B230A blokk (smidde stempler, 9mm. råder, ecomax chip, 531topp med A-kam, 940 grenrør, ellers stort sett standard)
Grunnen til at jeg gjør dette er å teste disse kinasnurrene selv og få meg en egen mening. Samt at jeg syns 13c er voldtekt på motor.
Montering gikk greit, måtte vende både komp.hus og lagerhus en liten smule. Da jeg vrei komp.huset kom det tilsyne noen røde remser inne i kompressoren. Shit tenkte jeg, nå fucka jeg O-ringen.. Tok av komp.huset, og fikk se at her var det kun tørr pakningssement. 1 poeng! Grisa inn ny pakningssement og klaska sammen. Fikk stasen på motoren og starta opp. Kjinna uten plugger med oljetilførselen opp i toppdekslet for å forsikre meg om at det kom olje.(monterte oljekjøler i samme farten, tok en tid å fylle den med kjinning) Da trykket meldte seg kobla jeg fast oljetilførselen og kjinna noen sek. til. Så ble det fyring. Rolig kjøring uten nevneverdig trykk en times tid. Deretter ble det til å prøve litt.
Batland her på forumet hevder at disse kinaturboene er utdatert teknologi. Det stemmer nok bra, den lada omtrent som en T3 på en 740tic. Responderte helt ok syns jeg. ingen surging oppsto (har en org. TurboXS RFL).
Kjørte org. trykk ikveld, oppgitt til 0.6 tror jeg, har en org. volvo turbotrykksmåler i bilen, nåla ble liggende i omeråde gult\rødt, noe jeg mener er ca. 0.8 bar. Men dette skal forskes mer på senere. Det snøer hestkuker her ute ikveld, så drag osv. ble det ikke noe av. Kan oppdatere senere om hvordan den er på tørr vei.