Har tenkt og kjøpe meg en 740 som det skal monterest datasprut i, hva kan jeg ta ut av ledninger av org nett?(b230e,f )
Skal ha Electromotive TecS
Har tenkt og kjøpe meg en 740 som det skal monterest datasprut i, hva kan jeg ta ut av ledninger av org nett?(b230e,f )
Skal ha Electromotive TecS
Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.
hva har du tenkt til å bruke av deler, skal det være sep coiler, etc ?
VOLVO 945 SM4 LANGTIDSPROSJEKT
-----------------------------------------------------
Ja, er vell bare separerte coiler du får med TecS. modifisert E-innsug
Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.
du har ikke tenkt tanken å gå for Autronic istede er et meget bra sprut
VOLVO 945 SM4 LANGTIDSPROSJEKT
-----------------------------------------------------
Mener du hva du kan fjerne av eksisterende kabler? Det du kan gjøre, er å buke ledningsnett til B230A motor. Der ligger det som trengs til basicfunksjoner som f.eks lading, vanntempsignal og oljetrykksignal til instrumentpanel, startsignal. I den kabelpakka til A motoren kan du fjerne et par kabler som f.eks går til magnetventil på A-innsuget osv. Ledningsnett til resten av funksjonene kan du legge i ei kabelpakke for seg selv. Du kan bruke et B230F elnett til å lage nytt nett til TecS sprutet. Der har du det meste du trenger.
Hvilke type sprut du bruker bør være litt basert på om du har folk i nærheten som fikser å justere det for deg.
Gutta på Protrim har vel god greie på Electromotive, så mtp på bosted og tilgang på fag-ressurser, så virker d et som et fornuftig valg.
Sist endret av Ola Moen; 17/01/12 kl 15:28
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Ja,var det jeg mente jaokei, da hadde det vell vært mest gunstigt om bilen var en 230a utgave egentlig. Takk for svar!
Japp, derfor tenkte bruke det, Electromotive må vell være et bra sprut ettersom de bruker det på nesten alle bilene som blir bygget der
Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.
Mest gunstig er vel egentlig om bilen har en F/ET/FT. Da har du tank, pumper, returrør til tank. Mindre stress å få tak i Ledningsnett til en A motor løst enn alt det andre
Electromotive er forsåvidt bra det. For noen år siden var det en langt større sak når en skulle velge sprut.
Nå i dag leverer de fleste produsenter de samme funksjonene og resultatene. Noen merker koster 3 ganger mer enn andre, men ikke dermed sagt at de er bedre. Hva ser du for deg prismessig at et komplett electromotive vil koste deg? Inkl. sensorer, kabelpakke, coiler osv?
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Ja,stemmer det. Hadde glemt tank greiene... har fått en pris på 20000,- Ferdig montert og mappa
Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.
Det er ingen upris. Mapping og montering aleine ville nok kommet på rundt 10K. F.eks Autronic som 850evo nevnte, har en type som heter SM3. de ligger på rundt 10K + mva. pluss coiler og sensorer.
Om det er snakk om 20K ferdig montert, tut og kjør, så er det ikke noe å lure på
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Nei,synst ikke det var en upris nå mangler det bare få kjøpt bilen å bygd ferdig motorèn
Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.
Bare å klemme igang da ja
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)