Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  71
Side 12 av 30 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 728

Tråd: Guide fra A til F/FK/FT (oppdatert 02/03/10)

  1. #276
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    Dersom man ikke har formotstandene kan de kjøpes på volvo (delenr: 3531339) eller her, som er mye billigere:
    6,8 ohm 60-672-19 - Gjør samme nytten, trenger 4 stk. søk på delenummer hos https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/start.do

    finnes ikke lengre..........
    men det er en erstatning til denne som er bedre mener de å det er denne https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...item=60-328-75

    men fant enna mere https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...item=60-676-31

    og

    https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...item=60-329-12

    går det an å bruke noen av disse?




    + volvo skal ha for sine motsdander 1600 kr
    Sist endret av deathguard; 29/08/11 kl 17:36
    kjør hardt, kjør stil kjør volvo uten tvil åååååh faen en purkebil

  2. #277
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Kjøp høyohmsdyser.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #278
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    eg vil heller ha orginale skal ikke ha så hefti motor vil bare bygge den om til en snill volvo fk motor som trekker litt bedre en en e motor
    kjør hardt, kjør stil kjør volvo uten tvil åååååh faen en purkebil

  4. #279
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Fortsatt så kan du ha høyohmsdyser. Trenger ikke ha noe særlig høyere CC enn orginalt.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #280
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    312
    Antall takk

    Standard

    Selv kjører jeg høyohmsdyser fra audi s4. Litt mindre enn fk dysene men holder fint til rundt 200hk. Enkel og ca gratis

  6. #281
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har ett 11-pol nett å der er det er singel rosa ledning i tillegg i midten av kontakten.
    Nei, det er ikke jeg som har sett feil, den hvit/rosa og lilla er der også.
    Noen som vet hva denne er til? Vil ikke klippe opp strømpene..

    Og på den ene bilen min har jeg ikke lambdalampe orginalt, kan jeg bare koble til en liten 12V lyspære på hvit/rosa å bruke den?

    På andre bilen er det lambdalampe, men finner den ikke igjen i koblingsskjema i haynes boka, noen som vet hvilken farge det er på ledningen??

  7. #282
    Registrerte brukere usa-turbo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard fra a til fk

    Holder på å demontere Fk motoren fra 940.Finner ikke den svarte boksen som er avbildet på lednigsnettet som skal sitte vedsiden av sølvboksen,hvor finner jeg denne i 940?Bilen er en 1993mod.

  8. #283
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Ved bremsepedalen, hvis det er tenningshjernen du tenker på.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  9. Takk usa-turbo takket for denne posten
  10. #284
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Den sitter oppunder dashbordet ved torpedoveggen ved bremsepedal og rattstamme. Den kan være svart eller gullfarget.

  11. Takk usa-turbo takket for denne posten
  12. #285
    Registrerte brukere stereoboy sin avatar
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    347
    Antall takk

    Standard

    må man sette opp en elektrisk pumpe nede i tanken når man bygger fra forgasser til insprøytning??

  13. #286
    Registrerte brukere stereoboy sin avatar
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    347
    Antall takk

    Standard

    hva med radiator og eksosen? må jeg skifte radiatoren?
    jeg har ikke lambda sonde må jeg ha det også?
    Takker for alle svar

  14. #287
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Har ett 11-pol nett å der er det er singel rosa ledning i tillegg i midten av kontakten.
    Nei, det er ikke jeg som har sett feil, den hvit/rosa og lilla er der også.
    Noen som vet hva denne er til? Vil ikke klippe opp strømpene..

    Og på den ene bilen min har jeg ikke lambdalampe orginalt, kan jeg bare koble til en liten 12V lyspære på hvit/rosa å bruke den?

    På andre bilen er det lambdalampe, men finner den ikke igjen i koblingsskjema i haynes boka, noen som vet hvilken farge det er på ledningen??
    Bump! Noen som vet hva den helrosa er til da?

    Og å koble lambdalampa til en lyspære, må man ha fast 12v inn på den også er signalet jord? (hvit/rosa ledning) eller motsatt?

    Fikk ett koblingsskjema på Volvo, der stod det at lambdalampe var på stikk nr 12 i den ene kontakten på instrumentpanelet, men er ingen ledning der på nr 12..?

  15. #288
    Registrerte brukere Sparco411 sin avatar
    Medlem siden
    10. sep. 2011
    Innlegg
    427
    Antall takk

    Standard

    har du noen aning om hva lageret i fordeler heter forno? i bakant av topp!

    er b230fk med 530 topp

  16. #289
    Registrerte brukere stereoboy sin avatar
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    347
    Antall takk

    Standard

    fk har 531 toppen skal jeg mene

  17. #290
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stereoboy Vis post
    må man sette opp en elektrisk pumpe nede i tanken når man bygger fra forgasser til insprøytning??
    Ja, ellers kan du ikkje garantere konstant trykk.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #291
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stereoboy Vis post
    fk har 531 toppen skal jeg mene
    FK har 530-topp..

  19. #292
    Registrerte brukere stereoboy sin avatar
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    347
    Antall takk

    Standard

    FK har 530-topp..
    da må jeg virkelig beklage :(
    mente jeg leste det på et forum at F motorene hadde 531 :(
    mn da lærte jeg noe nytt i dag!

  20. #293
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Hvordan koble opp lamdba lampe bare på en vanlig lyspære?

    Hvit/rosa fra hjernen på LH 2.4, er dette jord signal eller strøm signal når lampa skal lyse?

  21. #294
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stereoboy Vis post
    da må jeg virkelig beklage :(
    mente jeg leste det på et forum at F motorene hadde 531 :(
    mn da lærte jeg noe nytt i dag!
    FB og FX har 531-topp, samme med B230ET.

  22. Takk stereoboy takket for denne posten
  23. #295
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    mulig eg har oversett noe men,må man bytte tempsensor når en skal ha motor i 740 86mod? eller er det samme som i 940'?

  24. #296
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Bruker du 240 lh2.4 ledningsnett så må du det ja. :P

  25. #297
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    ok takk for svar.

  26. #298
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. sep. 2011
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    Går det med B230ET og LH 2.4 fra 240 ?
    Volvo 245L 1976 200 sugehester ( B230a)
    Volvo 940 Turbo 1993 300hester ( B230fk)
    Volvo 940 Turbo 1992 200hester (B200ft)
    Volvo 940 Glt 1991 131hester (B230fb)

  27. #299
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    312
    Antall takk

    Standard

    Samma hvilken blokk du bruker bare du har rett svinghjul (60-2) og alt av følere fra Lh2.4

  28. #300
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    driver og lapper sammen ett lh.2.4 nett, så lurer jeg på en ting, gassspjeldkontakt og tomgangsventilkontakt, en av de har 3 ledninger inn og den andre har 2 ledninger inn,
    er det noen her som vet hvem som er hvem? den med 3 er nemlig klipt av.

    samtidig har jeg ett annet spørsmål, jeg har ikke det feilsøkingstikket, (glemte det igjen i vrakbilen)
    er det noe jeg MÅ ha eller går det bra uten?

Side 12 av 30 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •