ny simlring på bakkant av veiva. håper denne ble plassert riktig på nå da så man slipper svetting og skit der
demonterte 244 cab'en til Volvo-Power for å få ut en mellomaksling og girkasseoppheng som skal brukes mot m90'n nå. stammer fra en 1990 med M47 kasse.
noget med forskjell i tykkelse i original 1982 aksling bakre del og m47 akslingen fra 1990...
tatt bort bakre innsynsskydd for eksosen. her skal det henge en sexy twinpipe og "diffusor" etter hvert
m90 løfta opp for å sjekke plassen.
er rundt starteren det er litt dårlig plass. har banka litt rundt der nå, men er ikke mye kraft jeg får bak det når motorn står i veien. men får se om vi får det på bare med å velte motor litt bakover før vi trør på svinghjul og slikttar det neste uke...
spakstellet testplassert. dette er kortet 9,5cm og ser ut som det blir perfektblir seeeheeeheeexy med slik girspake istede for den der jallaspaken som satt der før!
mellomakslingen etter et par forskjellige forsøk på å måle fant jeg ut skulle være ca 5cm lenger... så den har jeg nå tatt med meg hjem og skal sende til forlenging til uka nå... må bare sjekke med nabon om det er bedre å dreie en spacer eller om han har mulighet til å forlenge med noe bra utstyr. travers skal vi fikse til uka nå til girkassen.
festa oppi bensinfilterbraketten og sjekket litt hvordan jeg skal legge rør og slanger. blir slange fra tankarmatur og til filter. og så blir det 170+170ich rør med 10mm og 8mm i bensinrør under med slanger mellom filter på ene siden og fuelrail på andre siden. skaffes på mandag...
oljekjøler forskriftsmessig skrudd fast og festet på slangene.
koblet opp oljetemp(rød kabel = varme) og oljetrykk (sort kabel = oljens farge) på et originalt 240 4punkt stikk ved torpedo. skal dra den lenger inn før den settes på plass. er også 2 ledige punkt der da for annet stuff... f.eks. vanntempgiveren.
det var alt vi rakk uken her. neste uke kommer det nok mye annet...
skal bestille slangeoverganger og kjølevannslanger fra DO88 nå i kveld eller i morgen![]()