Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 6 av 9 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 209

Tråd: How To Truetrack på 200\700\900

  1. #126
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av elephant Vis post
    Dette kan jeg montere i min bakaksel?
    Holdbart? Hvor får jeg kjøpt dette?
    Takker for hjelp.
    Ebay er et godt sted. 10 bolts Dana30 27spline skal du ha. (til 240/740/940 stiv aksel)

    Monteres lett i en åpen diff, sålenge du har litt teknisk innsikt.

    Holdbarhet er somregel veldig bra. Finner alltids noen som ødelegger ting, men andre igjen som ikke får til å ødelegge det. I Sverige blir det kjørt heftige effekter på lockere.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #127
    Registrerte brukere elephant sin avatar
    Medlem siden
    02. okt. 2010
    Sted
    2050
    Innlegg
    885
    Antall takk

    Standard

    Gracias amigo!

  3. #128
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Følgende har jeg funnet som man kan montere i bilene våre :
    Eaton g80 (org slyngdiff levert i 940), powertrax noslip, powertrax/ricmond gear(samme selskap, kan gå under begge navn) lock-right og aussie locker

    Jeg har selv lock-right locker'n og er greit fornøyd med den, selv om den klikker litt. Etter det jeg har lest skal noslip lockeren være nesten lik, bare med flere fjærer = mindre lyd, men den er da også dyrere.


    Edit: Her er en video av åssen lock righten funker:
    Sist endret av Daruu; 07/05/11 kl 02:36

  4. #129
    Registrerte brukere Dalaræcing sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Brumunddal, Norway
    Innlegg
    394
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som kunne lagd en how to truetrack a?
    Når maiskorn dør, får de englevinger og blir til popcorn.

    ♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪.. ♫..♪..♫..♪*..♫

  5. #130
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Følgende har jeg funnet som man kan montere i bilene våre :
    Eaton g80 (org slyngdiff levert i 940), powertrax noslip, powertrax/ricmond gear(samme selskap, kan gå under begge navn) lock-right og aussie locker
    Og Detroit Locker, EZlocker, ARBlocker, Elocker og lista går videre.

    Alt som er 10bolt, 27spline og for Dana30 passer.

    G80: http://www.youtube.com/watch?v=tTGZOJQQBeE

    Elocker: http://www.youtube.com/watch?v=-VPPG...eature=related

    ARB: http://www.youtube.com/watch?v=PHvk2YuT7hE
    http://www.youtube.com/watch?v=EnoY7U8YeDs

    TrueTrac http://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  6. #131
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    en ting som er viktig å huske er at på noen amerikanske biler så er det forskjell på diffene over og under en viss utveksling, men husker ikke nå hvilke det er, så det er ikke ALT som er 10bolt, 27spline og for dana30 som passer
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  7. #132
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Truetrack dette gjelder, såvidt meg bekjent har det egentlig ikke noe å si. Truetrac er vel heller ikke ment for offroad?

    Men kom gjerne med info på hva dette betyr.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  8. #133
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    jeg har ikke så mye mere info om det har bare lakt merke til det når jeg har leita etter differ for kamerater at det står opp til grense og fra grense for at det skal bli riktig plasering på dreva opp mot hverandre, men kan fort finne ut hva som er riktig for volvo for det står på summit hvis jeg ikke husker helt feil
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  9. #134
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Kommer ann på utvekslingen, men ser ikke helt hva som får blitt forskjellig.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #135
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Dette er ikkje eit konsept volvo brukar, diffen er lik omkrets på, uansett utveksling.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #136
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Så da må vi bruke den som er 3.73 -> up da mao? Det er iallefall det det stod på min mener jeg.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #137
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Så da må vi bruke den som er 3.73 -> up da mao? Det er iallefall det det stod på min mener jeg.
    Ja, meinar det, den som har sluttnr 588.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  13. #138
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Ingen som kunne tenke seg å lage en How-To TrueTrac?
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  14. #139
    Registrerte brukere Bear sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    355
    Antall takk

    Standard

    Låner tråden litt jeg, for passer bra inn her!

    Har en 91mod 760 med Multilink bakaksling, noen som veit hva denne diffen heter? og noen som har oversikt over mulige lockere som passer? helst billig type locker :P ikke en hel diffklump! :P (ikke gidd å skriv: esab!! da blir jeg gretten)



    mvh Bjørn

  15. #140
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    482
    Antall takk

    Standard

    http://www.summitracing.com/parts/DTL-912A588/

    Står ikke noe at man skal ha 3,73 utveksling og oppover for å bruke denne. Så da har det ikke noe å si hvilken utveksling man har for å bruke denne?

  16. #141
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bear Vis post
    Låner tråden litt jeg, for passer bra inn her!

    Har en 91mod 760 med Multilink bakaksling, noen som veit hva denne diffen heter? og noen som har oversikt over mulige lockere som passer? helst billig type locker :P ikke en hel diffklump! :P (ikke gidd å skriv: esab!! da blir jeg gretten)



    mvh Bjørn
    Migatronic!

    Såvidt jeg har forstått så er det kun slyngdiffen som passer rett inn.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #142
    Registrerte brukere Bear sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    355
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Migatronic!

    Såvidt jeg har forstått så er det kun slyngdiffen som passer rett inn.
    :( hmm, har ikke veldig lyst til å sveise en så gammel diff, orker ikke bytte stikkakslinger å driit på den:P

  18. #143
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Vil du merke jævla mye til den klikkinga i den lock right'n når lokket er på å du kjører?
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  19. #144
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av NikolaiB Vis post
    Vil du merke jævla mye til den klikkinga i den lock right'n når lokket er på å du kjører?
    Ja.
    Dvs du merker det godt i lav fart, når du har litt mere fart hører du det ikke så godt.

  20. #145
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Noe som er plagsomt,eller noe du venner deg til?Kansje litt skrytefaktor når man kan si at ''klikkelyden er high-tech lockersperre i diffen'' hah
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  21. #146
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Tja, selve tikkinga er ikke så plagsomt.
    Det mest plagsomme er når den ikke får bestemt seg om den skal låse eller være åpen, feks når man parkerer også får du en fæl "dunkdunkdunk" lyd mens hele bilen hopper, hehe.

    Jeg kommer ikke til å ha locker i flere bruksbiler, men kommer nok til å ha det i evt "lekebiler"

  22. #147
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Så truetracken er mer å anbefale til brukis/vinterbil?
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  23. #148
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hvis det er en bruks-ungdomsbil som du skal kjøre tulling med, så holder det med locker. Det er et bedre alternativ enn å sveise.

    Er du litt eldre og litt mer seriøs (no offense) og skal bruke bilen til mer normale ting og ønsker å kjøre litt tider på bane i tillegg til å ha en behagelig bil på veien så ville jeg valgt TT.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. #149
    Registrerte brukere NikolaiB sin avatar
    Medlem siden
    15. sep. 2010
    Sted
    Vardø
    Innlegg
    591
    Antall takk

    Standard

    Tenker å bruke den til å fra jobb,noen lengre turer,cruising å den vanlige herjinga iblandt og.Å vil gjerne ha sperre på vintern,lei av å sitte fast overalt.
    Så viss den lockern er plagsom under vanlig kjøring så tror jeg at TT er bedre for mitt bruk,er jo bruksbil som sagt
    -Volvo 740 '85
    -Volvo 142 '74
    -Volvo 244 '81

    ''Children in the backseat cause accidents; accidents in the backseat cause children.Stick to a two-seater.''

  25. #150
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    En ting du skal være klar over med TT (noe jeg aldri var plaget av) er at om det er 0 feste på ett hjul, så klarer den ikke å overføre kraft til hjulet med mest grep.

    Om du lurer på hvorfor, søk opp litt how it works videoer på YouTube, søk etter TorSen.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 6 av 9 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •