satser på litt bedere bånn drag i min værtfall.og din bli vell noe kvikkere i bånn den og med det nye oppsettet![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
driver og lager braket til det hydr brekket mitt nå om dagen.er også snart klar med det nye ånde systemet mangler bare 2 stk AN8 90graders koblinger.så nå begynner det og nærme seg prøvekjøring snart![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Du gleder deg ikke...?![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
nei gruer meg maaaase....trur det blir skikkelig kjedelig jeg
hehe
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
denne var jo drittøffhåper jeg får se den i virkeligheta engang
![]()
gleder meg til å kjøre nå gitt! er det plass på skogen performance standen på gatebil elll??
blir feste til brekket bra? laga meg en litt annen variant her om fredan. ligger bilde på sia miskal ha service på 2-søylern i mårra, så blir det bytting av topplagringer
![]()
blir nok plass til bilen din jonas.blir moro det.
har begynt og lage en mal til hvordan det blir så får se til slutt.hehe
blir bra og få på topplagringene da!
har hentet meg toyo r888 dekk jeg nå så må bare få noe maling på comp felga så håper jeg det blir litt testing i påsken........gleder meg masssssssssse![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
da har jeg hentet toyor888 dekka.
også har jeg vært en tur hos profileringsgutta og fått på carbon folie på panser og bagasje luke!syns detta blei skikkelig tøft men blir nok enda bedere når jeg får vasket bilen og får den ut i sola
![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Litt poengløst med karbonfiber-look foile syns nå jegser ut som karbon men veier fortsatt 10x mere
![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Ble drittøft![]()
tøft!!begynner og bli bra racestuk på bilen no
men på deg nokon nye blinklysglass framme og riv av teipen på lyktene![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
blei "race" stuk pån nå! dyrt og foliere?
har tenkt litt på hvit blink men alle har det jo, så trur jeg heller kommer til og sote alt av lamper i stedet trur det kan bli tøftblander litt svart i klarlakk og lakker blir fint som fy.
og teipen på lampene blir der...... var teip på lampene på racer bila på 70 tallet![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
hvorfor kjøre dekk som passer toyota yaris?
jeg har jo yarismoped bil!nei det passer greit på 8x17 compomotiv felga syns jeg da får jeg litt strekk og det liker jeg
men hvorfor lager du ikke prosjekt tråd på bilen din Bruningen du har jo norges grommeste 242 etter min mening![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
ser ikke helt den med å minske rulleomkretsen jeg mensmak o behag.
bilen min er jo ikke et prosjekt lenger.kanskje norges mest sveiste volvo,men råeste veit jeg ikke
Hvorfor kjøre volvo når kvalitet kommer fra tyskland!
205 40 17 ligger jo inna for kravet på rulle omkretsen da men...samma det alle kan ikke like det samme det hadde blitt kjedelig.
prosjekt eller ikke så er jo bilen din grom som fy!bare min mening da![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
har pratet med folk som støyper carbon og det er ganske mye jobb for og få det til og bli strøkent. har sett mange carbon deler til en litt billigere penge som har masse porer eller små hull i "gelcoten" og det vill ikke jeg ha i værtfall.
men vist du klarer og støype strøkne carbon produkter så syns jeg su skal begynne med det.
har sjekket litt med en svenske som skulle lage det så vi kunne selge det på jobben.men blir ganske dyrt rundt 8-10 tusen for et panser. 6-8 for en fram skjerm. 7-9 for bakluka.![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
ikke for å kvervulere,men har ikke 240 175/80-14 orginalt?
sjekket litt rundt det å få støpt opp carbon deler selv.koster ikke så gæli hvis man kun skal ha sandwitch,men det blir litt bilcross i mine øyne å ikke ha mulighet til å få åpnet ting på orginal måte med hengsler og låser.
Hvorfor kjøre volvo når kvalitet kommer fra tyskland!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Bruker bare prepreg carbonfiber... blir litt rufsete overlate i utgangspunktet så kan man spraye på resin eller lignende med sprøyte etterpå og våtslipe som på annen lakk, for så å legge et lag vanlig klarlakk ytterst. Greit man får det ikke speilblankt i ei vending som man gjør med polert negativ, men blir akkuratt samme finnish til slutt... Men med polert negativ kan selv en fersking får det pore og bobblefritt om man bruker godt med resin og vakuum-baging, er bare å massere fiberen i forma mens vakuumet er på
Skal man leve av det og ta en normal timepris blir nok produserte panser dyre uansett, lager man det selv trenger man ikke tenke på timeprisen i form av arbeidKun materialkostander da... og du som har firma kan jo kalle bilen din reklame og kjøpe varene MVA-fritt
![]()
Sist endret av Njål Nilssen; 20/04/11 kl 11:21
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt