Oppdatering 15.04.2011 - Fortsettelse på demonteringen
Ble litt skruing i kveld og. Fikk tappet AC-en for R134a gass. Dette gikk egentlig en del mer fredelig for seg enn jeg hadde sett for meg. Fikk en slange som passer på nippelen på tørkefilteret av sjefen til Magnus Hagtvedt for en stund siden, så bare kobla på den for å tappe anlegget.
Tatt vekk den originale armen med oljekjøleren. Siden jeg skal ha på filterflytteren rett på blokka med oljeslanger ut.
Mangler den nippelen som skal sitte i blokka som oljefilteret er skrudd på. Har en sånn stående på en FB-blokk jeg har liggende, men det er en slags hul pinbolt som er skrudd inn i blokka i ene enden og som man skrur filteret på i andre enden. Altså ingen sekskant å skru på. Kan kanskje få den ut, men da må jeg skaffe to-tre 3/4"-16 muttere og da er det nok like greit å bare bestille ny nippel på Volvo og skru til så hardt jeg klarer med tang ellerno + loctite. Skal ikke noe oljefilter på som skal tas av og på hele tiden uansett så trenger ikke sitte så godt.
Fysj, original oljekjøler skal vekk. Til og med herjing på snø i -15C med kun turtall uten noe særlig gass så er temperaturen ganske raskt oppi 120 grader. På Rudskogen skal det 1-2 runder til før olja er 130 grader med kun denne.
Tatt ut pinboltene til manifolden siden de var såpass sprø at de knekker altfor lett. Knakk jo en når jeg dro til grenrøret forrige gang. Fikk ut 6 av pinboltene relativt enkelt nå.
Selvfølgelig knakk jeg en til nå når jeg skulle ha den ut. Knekt 3-4mm inn i toppen. Noen forslag til hvordan jeg kan få ut denne uten å skade gjengene? Heldigvis den fremste som er lettest å komme til.
Den som knakk når jeg monterte grenrøret sist. Fått på en mutter. Trenger bare noen med sveiseapparat som kan gi den et lite nest i midten, så skal denne bare være å skru ut forhåpentligvis.
Motivasjon fra Rudskogen 2010