Ligger ikke inn ved vanlig service på volvo, eneste jeg finner angående gir er :Gearkasse/sluttgear kontroll tetthet, kontroll nivå ved lekkasje.
Det ambefales å gjøre dette ofte, får å da slippe havari
-2010, Volvo C30 - Bruksbil
-1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
-1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret
volvo taxier har service intervall på 20tusen km autmat olje skal byttes ver 60tusen vist ikkje bytter oljen kan det føre til havari
For et samensurium .
For all del la oss alle holde hender og aldri snakke nedsettende om et bilmerke.
Forøvrig riktig at jeg er 78mod,første bilen jeg hadde var en golf 1 som jeg brukte som jordebil,dette i en alder av 14 så kremt host du har vel sånn delvis rett heeelt 20år er det ikke,men nå spikker vi vel ikke flis her.
Jeg har hatt mange biler oppgjennom,men den vi har vært mest skuffet over pris vs kvalitet er volvo,om du har problemer med å svelge det så er det strengt tatt ditt problem.
Alt er vel ræva, det er bare smaken kombinert med en god service hos verkstedet som avgjør om man holder ut med ett merke.
Liker man Volvo å eier Ford så er Forden drit samme f..
Volvo ligger meg nærmest har fått det inn med teskje fra liten og bilservice her er kjempe greie å ha med å gjøre. Så da er Volvo et naturlig valg
Det er jo selvfølgelig at di merkene som selger aller mest biler også har flere missfornøyde kunder=mere negativ omtale selv om det også finnes dobbelt så mange fornøyde kunder på andre sia av skalaen.
Sist endret av Per Ulv; 19/03/11 kl 16:47
99 V70R AWD
For all del skal man kun tenke med hjertet så er jo volvo en yber god langmilsbil,den beste vi har hatt uten tvil,men som småbarnsfar så må jeg tenke kvalitet dvs verkstedsutgifter.
Er man nøye på vedlikehold, og gjerne legger litt ekstra i det på servicer (f.eks flushing av automatkasser da dette sjelden gjøres med mindre du ber om det, uansett merke)
Har vært borti Touran der DSG-kassa har begynt å lage lyder som det iflg kollegaer av meg som jobber med VAG sier ikke er noe ukjent problem...
Så man kan si det sånn at alle biler har sine svakheter, og det er først og fremst hjertet som velger bil hos de fleste, og ikke hjernen...
Jeg er av den oppfatning at bilene var bedre før når det ikke var så mye elektronisk mikkmakk involvert..... Uansett bil..
Nå har vel aldri volvo ligget spesielt høyt på div kvalitetstester,feks svenske bilprovningen...
men at det er dårlige biler,nei det er det ikke ,foruten xc90 som må være den største katastrofebilen til volvo siden 440-460 serien.
Forøvrig så skal det være unødvendig å gjøre mer på servicene en det som volvo selv oppgir ved normal belastning,det sier seg selv...
Sist endret av javist; 20/03/11 kl 12:57
Tro meg, uansett merke så må man av og til be om litt ekstra, for oljeskift på girkasse betyr ikke flush av kassen, det er nemlig noe som ikke inngår i service.. Og det koster ekstra. Men alt i alt vil det være vel anvendte kroner..
Holder meg til 940en, den har vært problemfri hele veien..
-2013 Volvo S60 D3 R-Design "Rebel Blue"
X-06 S60 Dynamic Edition 2,4D
X-98 V70 R AWD
X-01 S60 T5
X-94 940 Turbo
X-90 245 GL
X-86 244 GLE
X-84 740 GL
X-84 245 DL
http://www.nettavisen.no/motor/article2588859.ece#
Katastrofebil!?
Renault,citroen,chrysler voyager er noen av bilen som kommer bedre ut på feil en xc90, er dette bilmerker du forbinder med kvalitet???
Sist endret av javist; 20/03/11 kl 19:12
Ser at XC90 ofte havner svært dårlig ut i kvalitetsundersøkelser. Men ingen av de jeg kjenner med XC90 har hatt noen større problemer. Eneste en som måtte bytte kasse, men det var på grunn av idioti.
MrX
2009 V70 D5 AWD
Det tallet på 135motorer har jeg liten tro på,da hadde ikke disse motorene hatt et så dårlig rykte,ei heller vært et så het tema i båttidninger samt blant båtfolket som har disse motorene.
Det er ikke slik at yanmar og andre merker er feilfrie,de har bare en langt lavere feilprosent en vp,samt et bedre servicenettverk når det går galt.
Båtsesongen er kort,og hvor gøy er det å få ødelagt en hel sesong grunnet at volvo må ha motoren din til fabrikk før de er villig til å sette inn en ny,dvs de stoler ikke på sine egne forhandlere og mekanikere.
Trenger ikke gå lengre enn å spørre gamlingen
Hans første volvo var en -03 V70 D5 (163hk 340nm) eneste som var feil med denne bilen var at den åt dekk til frokost, middag og kvelds men det har vel mer med høyt dreiemoment kun på forkjulene å gjøre.
Denne ble byttet inn på ca 200000km i en -06 V70 D5AWD(185hk 400nm) eneste som har feilet denn var at den begynte å gire hardt, software på kassen ble byttet og problemet ble løst, det måtte også byttes tenningslås da denne gikk etter at bilen ble nedgradert til privatbil denne er nå gått 280000km
Han kjører nå en 2010 XC70 2,4d (163hk tt) levert sent -09 og er storfornøyd med denne også (alle tre med automat da gamlingen foretrekker invalidegir på sine gamle dager ).
Kan også legge til 2 kollegaer av han som også var så fornøyd med de første volvoene deres at de har byttet dem i hver sine nyere (en -06 D5 Awd og en -07 2,4d) (han med -07en var en inngarvet mercedesfantast).
Så det at Volvoene med diesel og automat ikke duger for drosjenæring er bare tull.
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
ferien ble forkortet grunnet girkassehavari.Ellers er dette de feilene jeg kommer på i løpet av de 20mnd vi eide bilen,Bytte av dstcsensor 2 ganger,stabstag,lager begge sider støtdempertårn,venstre hjullager framme,diselvarmer,taktrekket løsnet 2dagers jobb på merkeverksted å fikse,knirk i dørene bak utbedret,stadige feilmeldinger på halvljus uten at det var noe feil,smellelyder i bakstilling som de aldrig fant ut av..
Er vel det at det ikke er bedre kvalitet på de enn andre biler, men det er sant så det er sagt at på en misfornøyd kunde skal det 10 fornøyde kunder for å veie opp. Og hva drosjeeierne velger har mest med service og garanti å gjøre og etter det jeg vet er det bare mercedes og volvo som har forlenget garantitid til drosjenæring (hvis da ikke andre har kommet på banen i ettertid)
At alle bilmerker har sine problembarn og mandagsbiler er ikke til å stikke under en stol (ja til og med toyota). Noen er mer heldig enn andre.
Og den sammenligningen du hadde med en -95 hiace blir også litt feil, sammenlign den med dagens hiace så ser du kvalitetsforskjeller der også.
Det som har ødelagt alt av kvalitet på biler i dag er de strenge avgasskravene med EGR, partikkelfilter, katalysatorer osv dette gjør rett å slett at motorene kokser tett.
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Jeg er enig at det blir feil å sammenligne med den gammle bilen,da det er en helt annen teknologi samt et særdeles lavt effektutak i forhold til motorvolum.
Ellers så har ikke girkasse forstilling og "el-feil" så mye med miljøkrav å gjøre.
Til det med garantitid km osv så har vel Kia og hyundai 7år fri km garanti/5år fri km garanti.
Slik jeg ser næringen så er det mercedes og de andre. Drosjenæringen er meget godt fornøyd med mercedes,men det er selfølgelig sorte får her å.
Sist endret av javist; 20/03/11 kl 20:12
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Her virker det som at alle drosjene er Volvo.
MrX
2009 V70 D5 AWD