hei. fikk hull i blokka på min fk motor. lurer da på om det er mulig å bruke ft blokk, eller om det må være fra fk? å hva er forskjellen?
hei. fikk hull i blokka på min fk motor. lurer da på om det er mulig å bruke ft blokk, eller om det må være fra fk? å hva er forskjellen?
V70
identiske motorer... forsjellen er WG klokka.... fk 0.3 - ft 0,8 tror eg det var...
Volvo 1987 745 gle bruks bilen >---< Prosjekt tråd
Volvo 1987 740 tic >---< Prosjekt tråd
s4nd3r`s hjemme snekkra greier
Tlf: 93262854..
FT 0.6
men identiske motorer ja.
okei. har hørt at d er underspyling på kun fk, men da er vell det feil
V70
B230FK lader 0,35.
B230FT lader 0,65.
Ellers tror jeg de er helt like.
Geir Boman Rinde
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem
---
Volvo V90 R-design T8 2020
fra 94-95 og oppover har fk/ft motoren stempel kjøling..
Volvo 1987 745 gle bruks bilen >---< Prosjekt tråd
Volvo 1987 740 tic >---< Prosjekt tråd
s4nd3r`s hjemme snekkra greier
Tlf: 93262854..
Identiske blokker. Men jeg ville valgt en FK om jeg måtte velge. Dette siden den har gått med mindre effektuttak.
MrX
2009 V70 D5 AWD
noen her som vet av fk eller ft blokk til salgs?
V70
www.laga.se
Her kan du kjøpe så mange du vil
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Nei, er ikke det helt store effektuttak, men er litt mere enn på FK og en fullturbo er kansje kjørt litt hardere. Jeg ville heller ikke vært redd for og kjøpe en FT, men om valget sto mellom FK og FT ville jeg tatt FK'en.
MrX
2009 V70 D5 AWD
Alle B230 blokker fikk underspyling modellåret 93. FK blokka er lik FT blokka fra 93->.
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Glem nå ikke at det finnes "gammle" b230ft motorer ..som er heller ukurante greier
Kan likesågreit bruke ei F-blokk også.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
er litt mer styr med det siden man må lage trykk og retur for olje.... og bytte stempler...
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
Er det vanskelig å bolte på en T-skjøt på oljetrykksbryteren, og borre opp i blokka eller sveise inn et rør i bunnpanna?
Hvorfor må han bytte stempler? Har man koll på tenning og bensin så holder F-stempler like lenge (eller kort om du vil) som FT. Trenger ikke lade like mye på en F som en FT for samme effekt, sånn i teorien.
En mer bunnsterk motor får man og.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Beste blokka er den som har gått med automat, uavhengig om det er FK eller FT. FK-blokkene går ofte med like høgt trykk som FT-blokka, så det er ingen garanti.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
hvor mangen er det som kjører turbobil på org ladetrykk da?? alle kjører jo hvertfall eco trim eller eco max og da utvikler det jo selvfølgelig mer varme så underspyling er absolut ikke en dum ting om det er et bygg som er ment for å vare...
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
Underspylinga fra Volvo er først og fremst ment for å fylle opp olje under stempla og dempe/forhindre skjørtebank, ikke for kjøling.
Og om man bygger for at det skal vare så bytter man somregel råder og stempler, da kan man fort velge og vrake. Da er det ingen vits i å betale overpris for ei blokk der man kaster råder og stempler.
Jeg har FT råder og stempler liggende jeg, om det er noen som vil ha de. Nye stempelringer har jeg liggende og, til org-dim.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
var aldrig noe snakk om å bygge 500hk på orginal innmat sånn at du er klar over det....
min tankegang var bruksbil med mellom 2-300hk så holder dette lenge!!!!!
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo