Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  280
Side 6 av 24 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 577

Tråd: Vis oss ditt motorrom!

  1. #126

  2. #127
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Averøy, Nordmøre
    Innlegg
    806
    Antall takk

    Standard

    er da vel samme toppene på b19/b230? eller tar jeg grundig feil?
    97' Volvo S70 T5
    90' Volvo 240GL (F+T)Solgt:(

  3. #128
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Som dere vet så er ikke alle toppdekslene like. Og dette, som er fra en B19, har halvmåne på ene siden av anleggsflaten, og er flat på andre siden. På 530/531 og sikkert mange flere er det halvmåne i begge ender (hull til fordeler).

    Derfor passer det ikke.

    Ang. at det er like topper på b19 som b230 er vel også feil. b19/21/23 kom vel med 168(?) 398 og 405 topper, mens b230 kom med 530, 531 og 631 topper.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  4. #129
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mr. Crepsley Vis post
    b19/21/23 kom vel med 168(?) 398 og 405 topper, mens b230 kom med 530, 531 og 631 topper.
    160

  5. #130
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    ok, konklusjon; så viss man skal ha fordeleren bak fortsatt så må man lage eget hull tid denne da.
    hvis man ikke har fordeler bak så er det bolt on.

  6. #131
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av John Walley Racing Vis post
    940ien... med lett modding.

    Kan du venligst førklar ka de røre du har fra domp til filterrøret er godt før?
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  7. #132
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Averøy, Nordmøre
    Innlegg
    806
    Antall takk

    Standard

    jeg trenger ikke halvmånen bak jeg, siden det skulle i en 240. med blokkfordeler.
    97' Volvo S70 T5
    90' Volvo 240GL (F+T)Solgt:(

  8. #133
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MsRacing Vis post
    Kan du venligst førklar ka de røre du har fra domp til filterrøret er godt før?
    återsirkulerende dump, så man ikke skal slippe ut luften lmm allerede har målt opp. Kan være nødvendig for å få biler med lmm til å gå riktig

  9. #134
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    da får vel jeg kaste inn et bilde av "barske" maskinisten min å da som forhåpentligvis blir byttet ut til våren

    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  10. #135
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlavS91 Vis post
    jeg trenger ikke halvmånen bak jeg, siden det skulle i en 240. med blokkfordeler.
    Har nok ingenting å si det. Toppen din har den månenbak (halvmåne i topp, halvmåne i toppdeksel). Dette er nok pågrunn av at de brukte samme toppene på 740/940 med toppmontert fordeler.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  11. #136
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    da får vel jeg kaste inn et bilde av "barske" maskinisten min å da som forhåpentligvis blir byttet ut til våren

    En god og herlig B28f Gorm lyd om du får med 2,5" eksos og en heftig potte
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  12. #137
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    En god og herlig B28f Gorm lyd om du får med 2,5" eksos og en heftig potte
    Er en B280F! Ser på torpedoen og langpanseret at det må være en 88--> 760...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #138
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    mener ekren har slik på sin b230 med sikkert 530\531 topp.
    Frisert 405topp der.. Med slikt toppdeksel ja.

  14. #139
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Er en B280F! Ser på torpedoen og langpanseret at det må være en 88--> 760...
    Er ikke B28f og B280f det samme? Eller var det det de forskjellige motortypene? :P Mente å huske at det var snakk om B28e og B28f
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  15. #140
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Er ikke B28f og B280f det samme? Eller var det det de forskjellige motortypene? :P Mente å huske at det var snakk om B28e og B28f
    Veldig stor forskjell faktisk, B28F, er ein uvanleg motor å finne i Norge, er berre på importbilar frå USA. 80-86 modellar.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #141
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Veldig stor forskjell faktisk, B28F, er ein uvanleg motor å finne i Norge, er berre på importbilar frå USA. 80-86 modellar.
    Så B280* er en europeisk versjon av V6'ern?
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  17. #142
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Så B280* er en europeisk versjon av V6'ern?
    B280 er Volvo sin konstruksjon, og forbedring av PRV-motoren. Volvo gjekk vel stort sett ut av samarbeidet, og rydda opp sjølv.

    B280 fekk ny veiv og har ikkje lengre odd-fire, slik som B27/B28, og får ein jamnare gange. B27/B28 er i praksis ein avkappa v8er, som aldri vart noko av, derfor blir ikkje ganga som den burde. Amerikanerane kallar dette ein "shaker".

    B280 fekk også elektronisk innsprut, LH 2.2, mot K-jet og gasser på B27/B28.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #143
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    B280 er Volvo sin konstruksjon, og forbedring av PRV-motoren. Volvo gjekk vel stort sett ut av samarbeidet, og rydda opp sjølv.

    B280 fekk ny veiv og har ikkje lengre odd-fire, slik som B27/B28, og får ein jamnare gange. B27/B28 er i praksis ein avkappa v8er, som aldri vart noko av, derfor blir ikkje ganga som den burde. Amerikanerane kallar dette ein "shaker".

    B280 fekk også elektronisk innsprut, LH 2.2, mot K-jet og gasser på B27/B28.
    Så det vil si at jeg da hadde B280F i min 760? '89 mod.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  19. #144
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Så det vil si at jeg da hadde B280F i min 760? '89 mod.
    Ganske sannsynlig det!
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  20. #145
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ganske sannsynlig det!
    Stemmer det! Fant et bilde i stad med bilde av blokka i bilen med beksrivelse av motoren. Personlig så har jeg dårlig erfaring med denne motoren sånn teknisk. Hadde mye problemer med min desverre :( Men fy faen å sterk den egentlig er! Overrasket over hvor godt den dro bil+henger
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  21. #146
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Stemmer det! Fant et bilde i stad med bilde av blokka i bilen med beksrivelse av motoren. Personlig så har jeg dårlig erfaring med denne motoren sånn teknisk. Hadde mye problemer med min desverre :( Men fy faen å sterk den egentlig er! Overrasket over hvor godt den dro bil+henger
    Var lagt ekstra vekt på seigdragingseigenskapar, kontra turtalsvilligheit. Toppen er designa for at innsugslufta skal få ein ekstra swirl og auke fyllingsgrada på sylinderen.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #147
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Var lagt ekstra vekt på seigdragingseigenskapar, kontra turtalsvilligheit. Toppen er designa for at innsugslufta skal få ein ekstra swirl og auke fyllingsgrada på sylinderen.
    lave turtall er veldig viktig å merke!!! Litt som disse FANTASTISKE pushrod-V8'erne som amerikanerne er så begesitret for x)
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. #148
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard



    med unntak av rustfritt stålrør fra filter og inn i gasspjeld (blått er ikke godtatt) er det klin likt, inkludert ledningshelvette rett foran batteriet. noe lys i fronten på denne, inkl kompressorhorn
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  24. #149
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    En god og herlig B28f Gorm lyd om du får med 2,5" eksos og en heftig potte
    god å herlig 280 ja.. nesten synd å rive den ut til våren pga anna motorprosjekt. knakende god denna motoren. 400tusen på tellern, men går som klokke og forsvinn ikke ei dråpe med hverken olje eller vatn
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  25. #150
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    god å herlig 280 ja.. nesten synd å rive den ut til våren pga anna motorprosjekt. knakende god denna motoren. 400tusen på tellern, men går som klokke og forsvinn ikke ei dråpe med hverken olje eller vatn
    Da er du heldig. Angerer litt på at jeg solgte min også, men høy drivstofforbruk var ikke helt bra når jeg skulle kjøre mye i jobbsammenheng.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

Side 6 av 24 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •