Har fått tak i meg en bra kkk k27, men synes at hullet som er ut mot grenrøret er veeeldig lite. Hadde det gått ann å porta opp det ??
Har fått tak i meg en bra kkk k27, men synes at hullet som er ut mot grenrøret er veeeldig lite. Hadde det gått ann å porta opp det ??
Er det en slik KKK27 med split-pulse?
http://www.chrml.net/media/bil/proje...3/IMG_5219.JPG
Det har ikke mye hensikt å porte opp hullet. Hvis man skal porte noen steder der så er det fordi flensen på grenrøret ikke stemmer helt med kantene på turboflensen. Hullet blir ikke akkurat noe større innover i turboens eksoshus. Skal man ha større så kjøper man et større eksoshus som er større hele veien og eventuellt med T4 flens, men da går avgassene saktere og turboen spooler senere. Men gir mer toppeffekt.
Er grei størrelse på K27 med 12-er eksoshus og noe større er somregel ikke noe poeng med mindre du skal over 450 hk litt avhengig av motoren denne skal på.
Kan legge ut noen bilder av den. Vet ikke noe om hvor stort huset er eller noe, men synes det er rart det var et rundt hull :S Vet ikke helt hva jeg skal bruke den på enda egentlig :P bytta til meg to stk for en mopedmotor Vet ikke åssen den funker på en chippa 740 turbo, FK med underspyling, org topp osv
Det der så ut som det TeamBørnOut kaller den gamle "dritt-versjonen" av KKK27 turboene . Er ingen T3 flens det der. Den der er nok en gammel type. Ingen split-pulse på eksoshuset eller anti-surge på kompressorhuset som de nye har.
Har du mål på turbin og kompressorhjulene? Litt vanskelig å se hvor stor den er på bildene.
hvordan er virkningsgraden på disse gamle k27 turboene
enda mer ræææv enn gammal t3
1x 044, 4x 968, 1x 012
PoFFs sine dödar chips
JT 3"
Det er mange forskjellige K27-er. Det er mange som er knøttsmå som sitter på diverse Audi og BMW originalt. Navnet har vært brukt lenge og på så mange vidt forskjellige turboer hvor mange kanskje er dårligere enn en gammel T3.
Det er de nyere typene fra de siste årene som er bra. De er utrolig lettdrevne på rødblokk og gir lite motstand for motoren = mye effekt.
okei han jeg bytta med sa den hadde sotti på en porsche
Hva er anti surge?? :L
men det jeg tenkte på var at jeg har sett mange som har et firkanta hull og viss jeg hadde porta den på samme måten hadde det ikke blitt mindre motstand da eller er det det samma??. Og den kan vel ikke være sååå elendig heller siden den kommer ifra en porshe og den er rimelig stor :P
trur jeg prøver å porte den litt jeg :P har jo fått den såpass billig så..
eksos hus ifra en annen nyere, passer det over eller er det helt forskjellig?? Etter størelsen å dømme trur jeg den er god for 4-500 men spørs jo viss det er en møka turbo :P
okok åssen trur du den hadde funka på en org Fk?? dårlig ??
Hvor får man kjøpt disse turboene nye?
Hvilke grenrør passer de på til 940lt?
gik vill jeg tro.
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Hmmm er jo nesten prikk lik de små K24 turboene som står originalt på S4 quattro 20v (AAN motoren) ser ikke så stor ut synes jeg
Edit: glem det... så bare sånn ut... målt ved siden av colaglasset ble det litt perspektiv...
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt