Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 631

Tråd: vangsfreaken's 740/945/944-garasjetråd

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Ja, den er selvfølgelig alt for liten... Men jeg kjøpte bilen dønn original som en bruksbil, å det har den forblitt hittil jeg har egentlig lyst til å prøve 3" lmm og HX30 fra 945'n bare fordi jeg har det, helst kombinert med moderne dyser rundt 450-500cc... Som et slags forsøk på "300-oppsett" uten å plages med chipper. men jeg har tusen prosjekter og jobber gående, så det blir jo ikke prioritert så lenge bilen funker greit...

Ellers har jeg jo den HPX'n til overs også siden jeg fant en 3071R til 740'n, men den mangler wg og er sikkert unødig stor i forhold til hva jeg kan håpe på med lh2.4.
    Javisst.
    Poenget mitt er at dersom man trimmer en motor og beholder en turbo som er for liten, da blir vondt værre og resultatene skuffende. Grunnen er at man fortsetter å presse turboen videre utenfor kartet.
    Dersom du tar en titt på inducerdiameteren til en HX30 så ser du at den ikke løser problemet. Neste er HX35 som er unødvendig stor.

HPX500 har 51 mm inducer som er ett veldig godt valg. Jeg har sett bremsepapirer på 465 hp med denne, men da er den også HELT tom.
    (Som alle andre selgere bløffet NTS / STS "hestetallene" oppover da en gjennomsnittskunde vanligvis faller for dette og realiserer kjøpet.)
    Turboen NTS/STS kalte KX400 er til Audimotorer og den er, som vi forstår, oppgitt til å ha 400 hk kapasitet til tross for å ha samme 51 mm inducerdiameter som HPX500.
    Med turbinhus med T3 flens og en av de største integrerte wastegatene på markedet, så er HPX500 ett glimrende alternativ med mindre man kjører 3,15 diff, 19" hjul og foretrekker dieselturtall.
    Kombinert med 3"LMM rør og dysene du nevner så vil det nok være positive overraskelser å oppleve i fremtiden.

For ordens skyld minner jeg om at den originale bensinpumpen og strømforsyning samt jording er på grensen til totalt ubrukelig ved trimming.
    Sist endret av Batland; 07/08/23 kl 10:27

Lignende tråder

1. Daruu's garasjetråd
    By Daruu in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 151
    Siste post: 07/09/21, 21:59
  2. Wahl - Garasjetråd
    By Wahl in forum Prosjekter / Worklogs
    Svar: 13
    Siste post: 13/12/17, 10:10
  3. Eskil95's Garasjetråd- 760/960
    By Eskil95 in forum 700 / 900 / x90 -serien