Stemmer nok det med varebil. Går to solide ståltraverser skrått bakover fra fangerfestene, med en solid stålplate mellom disse. Så nesten ut som et plogfeste :-)
Bilen har stått avskiltet siden 2004. Sprøytet WD 40 inn i sylinderne og nye tennplugger, samt ny forgassermembran og en morken bensinslange ble byttet. Ut med choken og dro noen omdreininger før den startet og gikk nesten klokkereint. Ikke verst etter 17 års stillstand. Nå gjenstår bare olje og filterbytte før den skal opp på løftebukken for nærmere inspeksjon. Ikke minst sjekke om det er byttet til ny type bærekuler, beregnet for servostyring. Deretter er det oljebytte på gir og bakaksel. Krysser fingrene for at bakaksling / diff. fungerer. Veit av erfaring at de kan havarere etter lengre stillstand, grunnet rust på halve solhjulet og de andre tannhjulene som har stått over oljenivået i bakakslingen. Et tips er å dreie litt på pinjongen under lengre lagring, for å få smurt tannhjulene som står over oljebadet i bakakslingen.