Ikke noe problem, jeg lurer bare litt på dette med rekkevidde og folks erfaringer. Men skjønner hvor du vil mtp variering etter kjøreforhold, kalkulering i forhold til tidligere forbruk osv. Pr i dag får jeg 31 km i hybrid og 36 i pure uansett kjøremønster og tidligere forbruk, og det er den faktiske rekkevidden jeg få ut av bilen også. Samme ser jeg når jeg fyller bensin, rekkevidden der er bestandig 620 km, igjen uavhengig av kjøremønster osv, og om den nulles ut. Tilsvarende erfaring hadde jeg den perioden den viste enda kortere rekkevidde på måleren.

Når Volvo i tillegg bekrefter at de har problemer med software og rekkevidde, og det stemmer bra med min erfaring OG jeg har et relativt likt kjøremønster over lengre perioder, blir det mitt enkle ståsted. Men mulig jeg er helt på bærtur her og bør slå meg til ro med den rekkevidden bilen til enhver tid har.

Mener det var NEDC som var målestandarden når jeg hentet ut bilen den gang, men i en test det året kom bilen 107% lengre enn oppgitt. Har også sett at flere har kjørt både 42 og 43 km med samme bil- og årsmodell.