Det der er helt ok, ja. Du kan begynne med å ta av dysekontaktene, vri tenningsnökkelen til på, koble en prövelampe til batteri minus og se om det er 12V i den ene ledningen i dysekontakten. Hjernen jorder bare den andre ledningen for å åpne dysene.
Dysene åpnes elektrisk og trenger ikke bensintrykk for å åpnes.
Nja, det har du sannsynligvis ikke. Genuine Bosch 0 280 150 558 dysene er, var og har alltid värt dårlige greier, faktisk så dårlige greier at Bosch avsluttet produksjonen av dem. Kinamannen steppet lystig inn og har tjent store penger på å produsere og selge dårlig lavkvalitetkopier av den samme drittdysen. Det er rett og slett frustrerende å se hvor seiglivet enkelte myter, som myten om 558 og 968 dysene, er.
Sist endret av Batland; 30/03/19 kl 13:55
Det skal jeg prøve. Takk.
Så uansetr om de er originale eller kopi så er budskapet at jeg bør skifte de.. vil dyser fra en T5 motor gjøre jobben i stedet? Med tanke på spray mønster og slikt.. ut fra bensinmengde ser de ut til å kunne fungere fint.. (nr 0280155831)
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Poenget mitt er å påpeke at det er mye vanskeligere å få tak i dyser som er gode og KORREKTE til en velfungerende 8V rödmotorn enn det de aller aller fleste er klar over. Hva som den enkelte velger å gjöre med sin bil er helt opp til vedkommende selv. Mengden dårlige valg og tilhörende dårlige resultater er stor.
I gamle dager fantes det talentfulle og dyktige mennesker som tok frem dyre, men velfungerende trimkit til forskjellige motorer og disse kittene bestod av alle de delene som var nödendige for å danne ett velfungerende team av deler som samarbeidet godt for å gi eieren ett glimrende resultat. Det er kun denne type trimkit jeg kan anbefale for folk som har ambisjoner om å kjöre og bruke bilen sin.
Etterhvert ble dette markedet fullstendig utvannet av "gode tilbud" og billige kinadeler solgt av useriöse apekatter kun ute etter å tjene lette penger på å selge ubrukeligheter til ignoranter. Forståelsen for funksjonen fordampet på veien og i dag er alt ute å sykler. Sluttresultatet er at jeg ikke kan si så mye annet om dette enn "det er ikke og det blir ikke så billig som du er blitt fortalt og tror", "vär kritisk" og lykke til.
Når det gjelder å bruke 968 eller andre dyse designet for en motor med 4 ventiler pr. sylinder i en motor med 2 ventiler pr. sylinder.
https://www.youtube.com/watch?v=BdQeA77skuk
Her 968 dysene som jo er ett SÅÅ godt valg i fölge "eteren": https://www.youtube.com/watch?v=l2ne6AVnF2k
https://www.youtube.com/watch?v=Jpk2pKASjBE
Sist endret av Batland; 31/03/19 kl 12:26
Takk for informativt innspill angående dysene, jeg tenker jeg skal legge av til nye og skikkelige dyser, så får jeg bruke de jeg har i mens.. det var bra illustrert i videoene ja...
Angående feilsøking kom jeg utrolig nok frem til det jeg ved flere anledninger har spillt inn til andre som mulig feilkilde, dårlig jording... jeg skal utbedre det og se hva resultatet blir etter det. Hjernen fungerer tilsynelatende som den skal.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Värsågod.
Her er noe dyseinfo å finne. http://forum.vccn.no/search.php?searchid=4487318