Har selv ikke lagt flis men kan tenke det er tolmodighets arbeid garasjen her blir det nok brukt epoxy da det er enklest og alt her er skeivt og ikke pent.
Du må ta litt bilder når du skal legge flisene blir moro og se hvordan det blir
Har selv ikke lagt flis men kan tenke det er tolmodighets arbeid garasjen her blir det nok brukt epoxy da det er enklest og alt her er skeivt og ikke pent.
Du må ta litt bilder når du skal legge flisene blir moro og se hvordan det blir
Hehe, ser den. Blir nok ikke før neste år, da må lagre bilen i mellomtiden en plass.
Fant fort ut å dra tilhenger med 1t fliser (1400kg totalt) med en 855/144hk ikke var det beste. Gikk sikkert over 1L olje på vei hjem og enda mer slark i girkassen
Typen som skal legges:
Den bruksbilen din høres noe dårlig ut min bruker ikke noe olje (312.000km) og den har samme motoren og disse skal fint klare og dra 1400 kg uten problem så den næmer seg slutten?
For å si det slik, halve eksosanlegg falt av i forgårs, heldigvis ikke i fart, så den ble kjørt til høggern i kveld faktisk
Pendlebilen som den og ble kalt fikk kjørt seg nesten 30k km på et års tid, kun fylt på olje en gang i måneden og bensin for x antall tusen kroner. Var noe trøblete i starten med tenningen, men flyttet over pent brukt tenningskabler, så gikk den som ei kule. Ikke alltid glad når regnet, men kom seg etter litt pådrag.
Denne Fenix motorstyringen på disse er seig, virker som den kompenserer for diverse feil selv uansett hva det er og bensin går det bare mer av
Km teller på denne ble 380654km
Kunne gått lenger, men karosseri var i dårlig stand, noe jeg viste når kjøpte den. Forutenom bensin forbruk, så gjort sitt et års tid.
For de som tror den gule blir pendlebil, så slapp av
Konebilen som jeg kaller den blir hentet i morgen ettermiddag, ikke Volvo denne gang, men ny «pappa bil» står på vent inntil videre
Såpass ja var nok like greit og vrake den da 22 år og 380.000km er ikke galt og den hadde kanskje fått litt dårlig vedlikehold? siden den var så rusten.
Har du bestemt deg for hva som blir ny bruksbil?
Tidligere eier(e) har ikke brukt mye på vedlikehold nei. Hadde den vært Tectyl behandlet en gang i tiden, så hadde vært i veldig mye bedre stand.
Har sitti på gjerdet i noen måneder etter V70N automat (P2serien), men ingen som passet budsjett og av erfaring tidligere, så er dem ikke billig å ha på verksted og fikse ting selv, ikke fullt så enkelt som å flushe automaten f.eks.
Den nye som kalles konebil ble faktisk fransk, så håper jeg ikke får uvenner nå av den grunn
Sist endret av regeli; 19/10/17 kl 21:42
Er litt forvirret er ikke V70NP2eller blirP80V70 kalt det også? Ja siden Volvo ble premium bil produsent så har de blitt dyrere og holde på veien og litt mer tungvinne og skru på.
Det hatet mange har til Franske biler er helt idiotisk de hadde en lengre periode hvor bilene ikke var helt gode men det hadde mange de har laget mye gode biler de siste årene jeg anbefalte mor mi og kjøpe en ny Citroen for 6 år siden og det har vært den mest feilfrie bilen hun har eid og kjenner til flere slike og etter hva jeg leser på nett så stemmer det bra.
Hva slags konebil ble det?
En blings fra min side, skulle væreP2som er V70N Etter 2007 kom «Ford» utgaven
Ble en Peugeot 206, 1.4L, 02 mod med automat. 80k på telleren på en 15 år gammel bil er helt ok, damekjørt i Stavanger. Helt grei førstegangsbil for fruen som skal ta sertifikat nå
Lest litt negativt om automatkassene på disse, men ikke værre enn en flush og bytte av noe solenoider på det værste. Flush gjør jeg uansett, forhandler mente så lenge jeg hadde gjort på en eldre Volvo, så var dette ikke noe trolldom
Er mest de nyere Franske jeg har gode erfaringer med men den 206 en er sikkert helt grei er jo en billig bil det så er jo bare og skrote om det skjer noe alvorlig men 80k og kjørt av gammel dame lover bra. VarP2jeg trodde du mente ja er selv litt redd for automat kassene i disse da det blir sinsykt dyrt om de ryker og det er ikke noe jeg hadde hatt råd til. Så lav km er nok viktig på disse tenker jeg.
Ønsker alle her inne et godt nytt år og takk for det gamle
Har ikke vært så mye prioritet på T-5Ren de siste månedene, da gikk noen helger å ta «Stage 0» på den franske bilen og jobb i tillegg. Enda ikke overbevist og savner den gamle sleden (855), men ikke når kommer til tanking hver mandag morgen
For T-5Ren sin del, så står Øhlins settet på listen nå. Det fremre settet jeg fikk tak i er ikke lakkert iOEMfarge, så det må ordnes de neste ukene.
Så blir det å levere inn bakre og fremre sett for sjekk/overhaling for å være sikker på alt er ok før montasje.
De bakre er ny i eske, men 24 år gammel olje og pakninger bør nok gjennomgås.
Nytt H&R senkefjører ble bestilt her før jul, samme som står på nå, men har seget litt med årene ser jeg.
I mellomtiden blir nedre trykkrør byttet fra plast til alu. Ble montert RIP kit på den i fjor, men den ene del er i plast, Volvo leverte to typer i sin tid...
Den måtte få litt frisk luft her om dagen og kjenne snø under dekkene, da den ikke har vært vinterkjørt siden 1999 :P
Nye fjører:
Setter pris på alle følgere her inne
Den har ett godt hjem!
2005 V70 2.0T Gatebil Rescue
Det har den og fryser ikke på vinterstid
Jula varmepumpe og en Meaco DD8L avfukter holder 19 grader og ca. 40% luffuktighet i garasjen
Du tar godt vare på denne moro og følge med på Vis du savner 850 som bruksbil og ikke forbruket så står det tilsalgs en 855 diesel i Aust Agder nå.
Utrolig pen bil det her
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
1990 Volvo 240
Dagens prøvemontering
Er spent på og se hvordan dette blir. Monteringsanvisningen sier at du må vente 24 timer før bilen kan vaskes i børstevask etter montering bare tanken kan gi mareritt.
Sist endret av kimar; 04/02/18 kl 19:47
Børstevask på denne bil er strengt forbudt
Meget fint eksemplar av en bil
Sent fra min VIE-L09 via Tapatalk
-98 Volvo V70 2.4l 193hk bruksbil/prosjekt
-99 Volvo S70 2,0 lt 163hk prosjekt til salgs
-96 Mitsubishi Pajero 2,5 td jaktbil/prosjekt
For noen helger siden, så byttet jeg fra plast til alu RIP kittet, da den typen i plast er litt restrektiv og plast blir hard med tiden.
Litt bilder nedenfor.
Ellers så er Øhlins settet inne for sjekk/renovering før montering. Nye Titan hjulsettet er levert inn også for en siste runde med semi matt klarlakk før nye Pirelli P Zero dekk skal på
Sist endret av regeli; 17/02/18 kl 08:29
Titan felgene ble hentet i dag
Disse var i utgangspunktet i ålreit tilstand, men dessverre litt slurv her og der, så ble levert for forbedring og et strøk semi matt klarlakk.
Gjenstår å få på nye Pirelli dekk før snøen og saltet er borte fra veiene
De er så snasne de felgene der Blir gromt
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Kom en godbit til bilen og meg i dag
Spennende hvilket firma kom dette fra? Er alltid moro når det følger med godteri eller sjokolade i pakkene