Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 37 av 54 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 47 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 925 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #901
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Da tror jeg epoken som registrert gatebil er over. Så nå blir det fullbur og ekte racebil. .
    Det ovennevnte endrer ALT.

    Nå er det jo større jo bedre som gjelder da forbruk og spool up på høye gear og lave motorturtall er fullstendig unødvendig.

    531 topp med 48/40 ventiler.
    Turbotrimkam med maksimalt løft på innsug. Holck SWR flyfaen Njål Nilsen
    Grenrør som en heftig turbotrimkam faktisk krever at du bruker.
    Definitivt det glimrende E-innsuget eller noe enda værre.
    Større turbo anbefales. Turbo med kun 52.2 mm inducer diameter er ikke for banebruk med såpass stort motorvolum som 2,3L.
    3" eksos er minimum.
    Getrag 265 og 2 plate clutch.
    Sist endret av Batland; 19/09/17 kl 15:37

  2. #902
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Har jo en mye værre Precision 6265 BB på hylla om nødvendig.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  3. #903
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Har jo en mye værre Precision 6265 BB på hylla om nødvendig.
    Det er ræserbilturbo det.

  4. #904
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Men om jeg skal følge ett regelverk som ikke er drifting så begrenser effekten seg selv. Å stille i GT1 pga mye effekt så er jeg på tynn is. Vi burde hatt en form for samme opplegg som i sverige. Timeattack.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  5. #905
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Ok. Dette er regler jeg ikke kan noe om. "Free for all" og "Run what you brung" låter fint.

  6. #906

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Tenker du å kjøre GT4 f.eks så kan du ikke ha veldig mye effekt ihvertfall hvis du ikke vil legge masse masse vekt i bilen som de fleste. Se om jeg finner minimum kg pr hjul hk. Må huske på også at de har begynt å "måle" effekt i bilen men en boks man må klargjøre for i bilen, dvs ikke så smart å ha for mye hk.

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  7. #907

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ser ut til at det er mye verre enn jeg huska. Max 300 hjul hk i GT4, men i utgangspunktet 5,3 kg pr hjul hk.
    https://bilsport.no/wp-content/uploa...GT4-2017-1.pdf

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  8. #908
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    GT4 blir for slappt tror jeg. Kanskje GT3 men da kommer man fort borti disse Porschegreiene man må hanskes med rundt banen.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  9. #909
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ser ut til at det er mye verre enn jeg huska. Max 300 hjul hk i GT4, men i utgangspunktet 5,3 kg pr hjul hk.
    https://bilsport.no/wp-content/uploa...GT4-2017-1.pdf
    Så hvis man f.eks velger GT4 så kan man med en EFR7064 og en avansert ladetrykkstyring mappe inn 295 hk på 3500 o/min og så bare redusere ladetrykket oppover på turtall slik at man holder seg rett under 300 hk hele veien til 7000 o/min., og det er tillatt? Burde kunne bli vinnerbil av slikt.

    Denne type flate og brede effektkurve:

    Sist endret av Batland; 20/09/17 kl 18:56

  10. #910

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Så hvis man f.eks velger GT4 så kan man med en EFR7064 og en avansert ladetrykkstyring mappe inn 295 hk på 3500 o/min og så bare redusere ladetrykket oppover på turtall slik at man holder seg rett under 300 hk hele veien til 7000 o/min., og det er tillatt? Burde kunne bli vinnerbil av slikt.

    Denne type flate og brede effektkurve:

    Ja, sånn skjønner jeg det også. Problemet er fortsatt at man må ha bil som veier helt duste mye

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  11. #911

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    1590 kg for 300 hjul hk i GT4
    1680 kg for 420 hjul hk i GT3.
    Blir pest eller kolera i de klassene

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  12. #912
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ja, sånn skjønner jeg det også. Problemet er fortsatt at man må ha bil som veier helt duste mye
    Og da ser vi enda en gang helt tydelig hvorfor jeg forakter organisert norsk motorsport, bilsportforbudet og det som hörer med.
    Ikke rart at Street Outlaws har tatt oss med storm.

  13. Takk Holck takket for denne posten
  14. #913

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Og da ser vi enda en gang helt tydelig hvorfor jeg forakter organisert norsk motorsport, bilsportforbudet og det som hörer med.
    Ikke rart at Street Outlaws har tatt oss med storm.
    Ser den

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  15. #914
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Ja du må ha usannsynlig budsjett for å kjøre i høyere klasse enn GT3. Funderer noe voldsomt. Hadde fungert greit med en ca 1200kg bil med 450hk.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  16. #915

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    GT2 klassen er nok helt greit skulle en tro, men man kan nok ikke forvente å komme på pallen.
    2,5 kg pr hjul hk men max 600 hjul hk. 1500 kg da med 600 hjul hk.
    Hvis man begrenser seg med effekt her kan det bli kult.
    420 hjul hk så blir det minimumsvekt på 1050 kg

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  17. #916

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Skulle jeg valgt mellom de girkassene du oppgir blir det Getrag 265'n. Begge er langt fra noe raserbil kasser men 265'n tåler ihvertfall juling

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  18. #917
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Målet er nok eller vil aldri bli å vinne men siden det er to lokale baner her så kan man med lisensiert bil stille på trening 1-2ganger i uka. Det er noe som passer meg. Og den GT2 greia var kanskje ikke så ille.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  19. Takk Holck takket for denne posten
  20. #918

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Målet er nok eller vil aldri bli å vinne men siden det er to lokale baner her så kan man med lisensiert bil stille på trening 1-2ganger i uka. Det er noe som passer meg. Og den GT2 greia var kanskje ikke så ille.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Hvis du bare skal ha det morro så er nok det en fin klasse iforhold til vekt/hk . Et lite tips : sjekk hvor mye det koster for å kjøre en NM helg . Sist jeg hørte var det over 3000 kr og det er kun for å få lov å kjøre.

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  21. #919
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Det må sjekkes ut. Koster fort 20000++ i dekk og drivstoffutgifter også vil jeg tro.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  22. Takk Holck takket for denne posten
  23. #920

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Det må sjekkes ut. Koster fort 20000++ i dekk og drivstoffutgifter også vil jeg tro.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Penga ruller fryktelig fort ja . Jeg hadde flaks å kjørte Gatebil Racing når det faktisk var gatebiler som kjørte . Koste møe pæng bare det så

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  24. #921
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Men målet er å ha det morro. Burde ligge an til å stille opp på treninger og de aller fleste arrangementer som er på bane i regi av gatebilklubber.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  25. Takk Holck takket for denne posten
  26. #922
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Da var rallypiggen solgt. Da burde det ikke være noen hindring å montere 330mm skivene.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  27. Takk Holck takket for denne posten
  28. #923
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Bare for å konstatere at ting funker. Lader 2,3bar
    https://youtu.be/NcHIV7KFQq8


    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  29. Takk Holck, HansOla takket for denne posten
  30. #924

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Bare for å konstatere at ting funker. Lader 2,3bar
    https://youtu.be/NcHIV7KFQq8


    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Fått sprutet stabilt ?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  31. #925
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Ja det virker bedre nå men planen er å få på en kam sync i tillegg bare for sikkerhetsskyld.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  32. Takk Holck takket for denne posten
Side 37 av 54 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 47 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •