Flere eller større dempere, er ikke verre enn det.
Flere eller større dempere, er ikke verre enn det.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Kjøp deg Ferrita downpipe med racekatte og Ferrita halvsats... folk drar ut mye hester med denne combo
Har selv komplett Ferrita på min R og den er ikke noen sinke i trafikken
1990 Volvo 240
Da har dere hjulpet meg å finne ut hva som blir best avgass system. Tusen takk får hjelpen til alle som har kommet med forslag osv!
Når det gjelder innsug så bruker mange GLT innsuget er selve innsuget av grovere type slik at det er bedre en orginalt. eller er det bare det at det er med 3" spjeldhus? For når jeg skal ha IC med rip kit så får jeg ikke brukt 3" spjelhus. Det er ingen som har funnet en løsning på denne kombinasjonen RIP kit og 3" Spjeldhus. Men selve GLT innsuget uten 3"spjelhus , er det en bra oppgradering? Takker for alle svar!!!
Glt innsuget passer imot toppen når det gjelder bolthull og avstand imellom løpa.Men det har annen utforming på flensen(annen pakning)
Man bør matchporte toppen for å bruke et slikt innsug.
takker for svaret. Det er helt nytt for meg at man bør matchporte toppen for et slikt innsug. Det er faktisk første gang jeg hører. Rart at firmaer som Vivaprformance og ARD selger disse GLT innsugene uten noe snakk om at man bør matcporte toppen ved montering av ev GLT innsuget , så her trenger jeg mer informasjon. Da blir det fort en veldig dyrt for den oppgraderingen der som jeg tenkte meg. Trodde det var bolt -on jeg, og at mange bruker en tykk pakning (spacer) som nedre pakning for å få så kald mulig luft inn i selve innsuget. Syn at toppen min nylig har vært demontert og overhalt da, hadde jeg vist dette med portmatcingen hadde jeg gjort det da når først toppen var av. Toppen er noe portet , men den er ikke portet mot å matche GLT innsuget. står ingen ting her om at dem anbefaler at du portmatcher toppen :http://www.vivaperformance.com/big-b...0-s70-v70-c70/
:http://www.ardideas.com/Intake-manif...ed_p_2126.html ?
Sist endret av DRømmevovo; 12/03/17 kl 18:10
Ja litt lyd forskjell ja , men har så er det flere som har fått meg til å velge bruk av katalysator nettopp pga støy. Jeg har ikke prøvet å kjøre uten kat på 850 , men etter sånn det blir beskrevet av dere her på forumet så bråker det så mye at det ikke går å kjøre med bilen, man blir utslitt av får høy lyd. Har ikke så veldig greie på det så jeg velger å høre på dem med erfaring fra å kjøre 850 uten kat. Jeg personlig har veldig lyst till å kjøre uten kat , men jeg har tatt avgjørelsen , så det blir med 100cellers rackat. Vis det bråke så mye som det blir beskrevet her uten kat , så tar jeg ikke sjansen fordi da tror jeg sjansen er lett får å bli stoppet til teknisk kontroll, slik at jeg må fremvise bilen hos biltilsynet, å da har jeg et problem når jeg eventuelt hadde møtt opp der ute kat. Har jo før i tiden blitt stoppet av politiet får å ha kjørt med sota vinduer fremme , å fått pålegg om å vise bilen får biltilsynet . så politi kan jo også kreve at du må vise bilen din hos biltilsynet , jeg vet ikke om politiet har slik makt mer jeg? Over til GLT innsug. Er det noen på forumet som kjører med GLT innsug på 850 T5 ? har dere portmatchet toppen?
Sist endret av DRømmevovo; 12/03/17 kl 18:05
Politiet har makt til å kreve visning om de ser eller hører noe som er klart eller sannsynligvis ikke veilovlig. Er liten vits i å kjøre uten katalysator med mindre du skal opp på langs større effektnivå, og en femmer med passe fri eksos er langt penere å høre på enn en femmer på strakrør.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Bensintanken på Volvo 850. Hvor mange liter bensin er det igjen i tanken når lampen for lite bensin starter å lyse? Stemmer det at det er ca 1.8 US gals?
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
GLT innsug eller ikke ? Hjelper det noe å montere GLT innsuget vis jeg ikke portmatcher toppen mot GLT innsuget? Jeg får ikke brukt det 3" spjeldhuset pga , det ikke passer med RIP kitet til IC. Jeg får heller porte det orginale spjeldhuset max. Så er det noe gevinst i å kjøpe GLT innsug ? , eller er det kanskje bedre å porte det orginale
innsuget? , Eller er det så mye gevinst i GLT innsuget at jeg faktisk bør vurdere å portmatche toppen mot GLT innsuget?
Grønne dyser hvor mange HK holder dem til på en 850 5er ? Holder dem til minst 400 HK ? Jeg Googla det og da fant jeg et svar og det var at dem hold til ca 400-450 HK , men jeg skulle gjerne hørt fra flere om dem holder til over 400 HK ? Er det noen måte å regne det ut på?
Teoretisk ca 380hk. Går utifra at du mener 968 dyser? Grønne dyser kan være mye rart.
Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Kan ikke gjenta meg selv ofte nok........
PRAT med han som skal mappe bilen.
Den personen har garantert mere erfaring enn alle oss her inne
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Jeg har valgt noe oppdatering av prosjektet : Blir ikke 19T turbo blir oppgradert med annet kompressorhjul Billet hjul+ hele turbo blir flow preppa, GLT innsug portet får bedre flow og portmatchet mot toppen. Toppen er portet iLudvika det blir nå gjort skikkelig , mistenker at den bare er grov portet med dremel. Japan manifold blir også flow portet. Og Det blir 3" Gassspjeld. Innsug/manifold/avgasshus blir Keramikk coatet
får å takle varme bedre .
Sist endret av DRømmevovo; 25/03/17 kl 18:25
da har jeg bestilt meg justerbart senkesett fra Ta Technix, jeg vet det er et "billig kit" men jeg velger å prøve det. blir det ikke stivt nok , får jeg kjøpe noe annet
etter vært . Nå skal i alle fall bilen så nærme bakken som mulig , med den dekk dim som satt på da jeg kjøpte bilen 215/45-17 , der er jo egentlig får store dekk ,så får den vell ikke så lav som jeg ville fått den med 205/45-17=215/40-17, men må ta litt om gangen , det blir snart nye dekk, har jo kjøpt nye sommer felger som bare venter på å få gummi på seg. Toyo R888 eller Federal RSR.
Nå skal det komme noen bilder her da? Blir jo litt kjedelig med bare tekstoppdateringer og spørsmål.
TA-Technix blir garantert stivt nok. Kjørte selv med det i tre år på min gamle 850, og det var litt i overkant stivt.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Til dem som følger med og er interessert så har jeg kontaktet tuningfirma som skal mappe bilen til slutt og spurt om det holder med grønne 968 dyser, så holder ikke dem så jeg må ha større dyser , jeg tenker jeg går får Bosch 550cc . Jeg kommer snart til å gå til innkjøp av Japan Manifold, den Japan manifolden som har delenummer 30637921.
Sist endret av DRømmevovo; 28/03/17 kl 17:20
Den hjelper bra på flødet ja
Sitter originalt på min som har Police spec faktisk!
| Per Turbo |
| '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Rescue |
| Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
| Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
Instagram: perturbo