Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  236
Side 1 av 58 1 2 3 11 51 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 1434

Tråd: mrstfu: '93 850 - Turid - Tråden kan stenges.

  1. #1
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard mrstfu: '93 850 - Turid - Tråden kan stenges.

    På tide å få opp en worklog her, da jeg har hatt bilen en stund.

    Bilen er originalt en 1993 854 GLE, kjøpt i mai 2009, og har de siste to og et halvt år tjent som daglig transport, nyttekjøretøy og kilde til stor glede, og noe mindre frustrasjon. Jeg er utdannet elektriker, så fra starten av har fokus vært mest på det utseendemessige, lys og lyd, og i litt mindre grad det mekaniske. Ettersom jeg er avhengig av bilen nærmest daglig, tør jeg ikke gå i gang med det værste av skruing i frykt for at bilen blir stående. Igjen, med unntak av selve blokka og toppen, er det vel ikke en eneste bolt jeg ikke har hatt opp, fundert litt på, og skrudd den inn igjen

    Våren 2012 gikk jeg til innkjøp av motor og girkasse som hadde gått 100k mindre enn Turid, da motoren som sto i Turid bruker med olje og vann enn jeg klarte å fylle på. Gikk da for en 2.5L 20v 170hk, fra en 1994 850GLT. Motorbyttet gikk forholdsvis bra, takker faen for at jeg ikke hadde noe umiddelbart hastverk. Høsten 2012 fikk min kjære onkel tak i motoren, justerte litt på kamdreva, og påstår når at jeg har rundt regnet 195hk. At bilen går bedre er helt sikkert, og han har gjort dette en del ganger før, så jeg velger å stole på de tallene:-)