Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  236
Side 1 av 58 1 2 3 11 51 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 1434

Tråd: mrstfu: '93 850 - Turid - Tråden kan stenges.

  1. #1
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard mrstfu: '93 850 - Turid - Tråden kan stenges.

    På tide å få opp en worklog her, da jeg har hatt bilen en stund.

    Bilen er originalt en 1993 854 GLE, kjøpt i mai 2009, og har de siste to og et halvt år tjent som daglig transport, nyttekjøretøy og kilde til stor glede, og noe mindre frustrasjon. Jeg er utdannet elektriker, så fra starten av har fokus vært mest på det utseendemessige, lys og lyd, og i litt mindre grad det mekaniske. Ettersom jeg er avhengig av bilen nærmest daglig, tør jeg ikke gå i gang med det værste av skruing i frykt for at bilen blir stående. Igjen, med unntak av selve blokka og toppen, er det vel ikke en eneste bolt jeg ikke har hatt opp, fundert litt på, og skrudd den inn igjen

    Våren 2012 gikk jeg til innkjøp av motor og girkasse som hadde gått 100k mindre enn Turid, da motoren som sto i Turid bruker med olje og vann enn jeg klarte å fylle på. Gikk da for en 2.5L 20v 170hk, fra en 1994 850GLT. Motorbyttet gikk forholdsvis bra, takker faen for at jeg ikke hadde noe umiddelbart hastverk. Høsten 2012 fikk min kjære onkel tak i motoren, justerte litt på kamdreva, og påstår når at jeg har rundt regnet 195hk. At bilen går bedre er helt sikkert, og han har gjort dette en del ganger før, så jeg velger å stole på de tallene:-)


    Jeg er av den oppfatning at man aldri blir ferdig med en bil, planen for Turid er å pusse og oppgradere jevnt og trutt, etterhvert sette henne bort for lagring, og donere henne til broren min som om et par år blir 18. En bedre bil å lære å kjøre i skal man leite lenge etter, spesielt når man har familie som kjenner bilen opp og ned. I tillegg vil jeg ikke at broren min skal havne i en skranglete bøtte av en førstebil, ei heller i noe vilt motorisert. 144hk er MER enn nok til å lære å kjøre i. (Helt til jeg bytta motor:-) )

    Det jeg vil gjøre står i rødt, gjort står i grønt:

    Stereo (vil variere ettersom smak, behag og behov endrer seg, er nå 6 x 5.25" i kupeen, diskanter i dash og en 300w 12" i bagasjen)
    Skinninteriør
    Facelift baklykter
    Større / breiere felger (BBS CH kopi, 17x7.5 med Hankook 215/45-17 gummi)
    Tåkelys, nå slike fantastiske diodestriper, meget fornøyd.
    Røde calipere
    Eksos (Her er opphavet til Lysaker Fjøsmekk & Sportseksos, 2.5" hele veien, med en 40cm lyddemper på slutten bak et 4" enderør:-) )
    Nye lykter, nå originale faceliftlykter
    Rødt lys alle steder, i tillegg til skiltlys bak
    Avtagbart hengerfeste (hjemmelagd)
    Lakkere detaljer i taket innvendig
    Shortshift (I begge retninger, total vandring på spaken innenfor 10x10cm:-) )
    Senk (har nå 35mm foran fra V70R, og 25mm nivomat bak fra 850R, vurderer 60/25)
    Lakkering av lister i bilens farge
    Lakkere speilkåper
    Xenon der jeg finner det for godt
    Åpen konfilter med varmeskjold er fjernet til fordel for original luftfilterboks
    Ekstralys inne i grillen
    Spylerveskedyser (flyttet til rett bak panseret, på plata som ligger rundt viskerarmer)
    Fjerne lykteviskere (skal på igjen, med patent)
    Nettinggrill
    Byttet ytre endeledd.
    Byttet olje i girkasse til Valvoline 5w30 helsyntetisk motorolje.
    Nye polyforinger i bærebruer foran
    Ny momentstag til girkasse i poly
    Fjærtårnstag, original Volvo
    Vanntemp, oljetrykk og voltmeter i hjemmelagd ramme i lomma under spiller



    Trekke om innertak i svart Comfort Suede (inspirert av bla Nero)
    Elektrisk glassluke i taket
    Montere FM-antenne på innsiden av bakrute
    VELDIG lyst på en omlakkering, da det er litt for mange riper i snuppa


    Bilde av bilen slik den er nå, med unntak av ny genial innfestning av tåkelys, og litt mer kvalitet over tusenmeterene i grillen:




    Startet worklogen etter at mye er gjort, men kommer til å oppdatere etterhvert. Prøver å legge ut bilder i så kronologisk rekkefølge som mulig, så dere får en feeling av hvordan fremdrifta har gått. Legger ut bilder av bilen i annonsen:







    det jeg falt for ved bilen, var det at det var det svarte/interiøret. Ikke noe vondt sagt om det blå interiøret, men jeg TAKLER DET IKKE! har et par kamerater med det, blir sittende og se på det, hele tida.

    I tillegg var den rimelig fin i lakken, selv om jeg i etterkant har funnet en del feil, sånt man ikke legger merke til før du har kjørt litt.

    Når jeg så på den før salget, så jeg noen slitasjevarslere, altså litt ulyd fra motor, som var et dårlig festa strammehjul til multireima, en liten eksoslekk som viste seg å være manifolden før eksos, og ujevn slitasje på forhjula. Hadde jeg visst hvor mye forstillingsproblemer det kan være på disse bilene, er det ikke sikkert jeg hadde kjøpt den, men nå er uansett det meste fikset. Slitasjen viste seg å være løst etter en kjapp firehjulskontroll, og livet var godt.


    hadde til 17mai 2009 ikke fått gjort noe med eksteriøret, annet enn flagget jeg hadde på hengerfestet, men anlegg var på plass. Kjørte 50w høyttalere fra pioneer i alle dører, og en 8"basser i bagasjen.

    Fikk etterhvert kjørt på litt større felger, på Kumho og Nokian gummi:



    17/45-215, bilen fikk et helt annet utseende med engang. Dette var også et resultat av nødvendighet, kom ut fra øvingslokalet til bandet en dag, og da var venstre fremdekk flatt. Dette var før jeg hadde fått fikset fikset forstillinga, og hadde heftig slitasje innerst i rullebanen. Såpass at det var inn på korden, så da ble det investering. Dvs, fikk dem skambillig. En venn av onkel hadde disse liggende etter en vrakbil, og skulle ikke ha rare kronene for dem, så jeg bladde opp. Hadde egentlig planer om å bygge om til 5bolt og ha R-felger i 17tom, var tilogmed og kjøpte hjullager av Morgis, men dette blei lagt på hylla. Gadd vel ikke, og synes bilen blei bra med disse felgene.

    Her har jeg fått på elgen og, som dere ser Har et par større elger i bakruta og, men dette er svarte, og kunn ramma, så det synes ikke før du kommer helt innpå:


    er gitarist og hardbarka Gibson fan, så må vise meg frem litt. Ebay is the shit!

    Fikk også montert skinninteriør, farfar har en 1995 850 GLT, men farmor ville heller ha stoff, fordi skinn var klamt om sommeren, og kaldt om vinteren. Farfar adlyder som vanl
    Sist endret av mrstfu; 05/08/14 kl 17:24
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  2. Takk Svartedal takket for denne posten
  3. #2
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Blei sjukemeldt i fjor vinter, klarte å knekke beinet på julebord. Skulle kose meg litt i klatreveggen, men landa litt hardt, og klarte å knekke ankelen. Sjukemeldt i to måneder! Etterhvert fikk jeg lov til å begynne å gå forsiktig på det, og begynte å lakke lister rundt om på bilen. Hadde jo ikke stort bedre å gjøre fikk lakka speilkåpene og, og til å være min første lakkjobb, synes jeg jeg gjorde en jævli god jobb. Dette er jo ikke metallic lakk, og du må helt innpå for å kunne se noe forskjell i det hele tatt, som egentlig bare er en liten glansforskjell.



    Tok av lista bak og, for å lakke den, men boden min i fellesgarasjen er ikke stor nok (eller ryddig nok ) til å ta den der, så den ble stående en stund. Et halvt år faktisk, den står og tørker på siste laget i kjelleren til mutters nå. Men først må vi får av alt som heter fett, veisalt og generell møkk, og ekte menn bruker Zalo:


    Antibakteriell tilogmed, optimist vetti . Gikk seinere bort fra denne, og vil råde alle andre til å gjøre det samme. Lakkerte listbitene som sitter rett bak bakhjulet etter å ha vasket med denne, primeren ville faen ikke sitte. Den legger også igjen et belegg på oppvaska, lurte jævli på hvorfor kjøkkenglassene mine blei så klissete, og ikke blanke nok, jeg vaska børsten, kjøpte ny børste, vaska kummen, men det blei ikke bra før jeg gikk Zalo Original. Både når det gjelder oppvaska og lakkeringa.

    Gjorde mye når jeg var sjukemeldt, monterte konfilter blant annet. Når jeg da tok opp og demonterte originalfilteret og boksen, fant jeg denne:


    Den ihjelskutte papirbiten er det originale filteret. Bilen går fremdeles, som ei klokke. Vil si det er et vitne på holdarheten til Volvo-motorer, Primeraen til en kamerat av meg kælva med et hull litt mindre enn en 50øring, og dette hølet er rundt 5x7cm. Bygde om til konfilter, og livet var godt:



    helt til jeg blei påkjørt av en gammal gris i en 245:


    jeg sto ved utkjøring og venta på ledig vei, han skal inn, og klarer ikke fullføre svingen, av en eller annen årsak. Streifa venstre hjulbue bak. Det sureste var egentlig at han tok med seg en liten bit av den nylakkerte lista på bakdøra. Surt, men fikk nylakka panelbit og list. Hadde en liten bulk i hjørnet bak på bilen, under venstre baklykt, tilogmed den retta dem opp. Dvs kan hende de bytta hele panelet, hva veit jeg, men det blei hvertfall godt arbeid.

    Han karen som kjørte på meg, tok full skyld, og selv om han var litt tunghørt, var han en hyggelig kar, og Volvoentusiast. Kjørte en 1979 245, original volvo-brun, og han sa selv den aldri var blitt lakket opp på noen måte. Den var faenmeg strøken! 31 år, ikke en bulk, boble eller ripe, en og annen ripe i plastfangeren, men eller var den nydelig. Plettfri innvendig, utvendig, og rett og slett jævli fin. Karen var 83 år gammal, og hadde kjøpt den i bryllupsgave til kona si, ny fra fabrikk. Kona døde noen år tildigere, men det var mest han som kjørte den uansett, og det han gjorde nå om dagen (som han sa det selv), var å drekka akevitt, løse kryssord, og polere volvoen. Ordentlig kul kar, selv om han kjørte på bilen min.

    Fikk etterhvert montert på ekstralys i grillen og tåkelys som jeg FIKK av _s90r_ her på forumet.


    fikk operert inn parklys i ekstralysene, og jeg syns det så bra ut... Men fikk så mye... "respons" av onkel Politi at jeg tok dem ut. Skjønner ikke hvorfor de skal trigge så jævli på to 5w parklyspærer, men for all del. Er vel forsåvidt vant til å leve med alle reglene vi har her i landet, så det var ikke noe stort tap.

    Fikk i samme slengen montert litt mer stereo, fjernet 8toms bassen jeg hadde og monterte en 10" i stedet, da 8tommeren ikke hadde den dypden og det slaget jeg ville ha. Fikk byttet litt høyttalere rundt om i bilen og, da jeg har en tendens til bruke noen høyttalere i året. Kjører høy lyd serru! Så nå har jeg Pioneer 60 watt aramidmembran høyttalere i alle dører, og de har tjent meg godt hittil.
    Sist endret av mrstfu; 24/08/10 kl 02:42
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  4. #3
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Har i seinere tid fått gjort en del og, da tåkelysene mine plutselig ble utsatt for et forferdelig tilfelle av steinsprut, monterte jeg noen Hella lykter, og flytta parklyset:


    fikk i litt xenon etterhvert og:



    men fant fort ut at jeg må ha nye pærer i parklyset. Blir nok dioder, i 6000k farge. Blir vel Ebay og gitt, er så glad i Ebay, pluss det blir litt billigere enn fra dioder.no.

    Har og bytta interiørlyset til rødt:


    montert et voltmeter og, egentlig bare for morro skyld, og fordi jeg ikke har noe bruk for en turbotrykksmåler (snufs)

    måtte ha meg ny spiller her om dagen, da jeg har kjørt en gammal men trofast Pioneerspiller, beklageligvis med feil farge på lyset, skal ha rødt!
    I tillegg til dette, slutta mp3spilleren min å funke, og da jeg har kjørt AUX inngang på CD-vekslerinngangen, og hater CDer som flyter inne i bilen, kjøpte jeg meg likegreit en ny Pioneerspiller MED rødt lys , og med AUX og USBinngang i front. liker å ha hele CDsamlinga med meg, så har en 32gig minnepenn på den, får meg meg det viktigste. har jo tross alt 127 GB med musikk på PCen, og drømmen er en 2dinspiller med USBinngang i bakkant, men har ikke funnet en jeg vil ha ennå, så da får denne duge:


    er jævli fornøyd med den, og hvis man ikke har bruk for mer enn en sluttstegsutgang, er den absolutt å anbefale!

    nå kommer det jeg regner med noen av dere er litt uenig i, men det er greit. dette er en veldig smak-og-behag ting, og jeg forstår det. Bilen har som kjent innstegslys over gulvet på hver side, og dette har jeg byttet til røde dioder. Men! det var ikke nok.... så jeg ordnet meg rødt UTstegslys:


    diodestripe som er limt oppunder døra, akkurat så det ikke kommer i klem. Dette kan selvfølgelig sees på som poengløs styling i beste Fast&Furious stil, men det har en praktisk verdi, da man ser hvor man setter beina i stummende mørke. Pluss jeg kjører et temalys på bilen, med alt i rødt, så det passer bra. Alle har jo blått nå om dagen

    Beklager dårlig bildekvalitet, kameraet hadde tatt ferie, så mobilen måtte til verks.
    Sist endret av mrstfu; 24/08/10 kl 02:02
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #4
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    fikk meg en ganske barsk basser her for litt sida, så måtte inn med den. lånte fars V70n for anledningen, liker jo å variere litt. og selv om det er en automat, D5 maskina er en perle


    så fikk den stappa inn i bagasjen, og festa den på en sinnrik måte jeg ikke vil avsløre i den anledning fikk jeg og lyst til å flytte sluttsteget, som før hadde sitti festet på ryggen til baksetet. la den her:


    skrudde og inn et par 5.25 tommere i hattehylla, skrudd til kun å spille mellomtone. jeg er av den oppfatninga at å ha lyd kommende bakfra er som å dra på konsert og sette seg med ryggen til scenen. så i bilen min er det diskant i dashbord, mellomtone i dørene og i hattehylla, og basser baki. Basseren er en 12tommer, med refleksrør både bak og foran, og satt på høykant, slik at refleksrør er opp og ned. på denne måten får jeg både lufttrykket (den merkbare bassen i lyd) og vibrasjoner i bilen. i den anledning begynte jeg og å prøve å finne ut hvor alle vibrasjoner utenfra kom fra, og fant et par: bensinlokket og bakre skiltholder. selve skiltholderen. Torxskruene som holder skiltramma er ikke mulig å få opp med 40cm latmannsarm engang, så den ble dempet med gummilist. samma med bensinlokket. bilen er nå nesten vibrasjonsfri, er vel antageligvis bare det jeg har liggende i reservehjulsbrønnen som rister, og det får være inntil videre.

    har i ettertid tenkt på å flytte sluttsteg, da det er veldig... "kom og stjæl meg". er ikke en dyr forsterker, for all del, men er ikke veldig sugen på å miste den. og vil at bilen skal være litt anonym. så den blir nok flytta til reservehjulsbrønnen etterhvert, må bare legge opp alt av ledninger. og demontere hattehylla, har alt av kabling liggende under filten, og det er en liten prosess å fjerne den. :(

    fikk kjøpt meg en vinge og fra en her på forumet, men jeg trur ikke han er her mer. den var fra dama hans sin bil, og han kjører Granada, så han ble bare medlem for å selge litt deler.


    fikk montert eget hjemmelagd bremselys og, diodestriper limt oppunder vingen. det som er digg er at du ser ikke selve lyskilden bakfra, kun lyset ned på luka og fangeren bak. har blitt stoppa for det en gang, men han politikaren var ikke sikker på om det var lov, spesielt etter at jeg argumenterte med at alle kan kjøpe ekstra bremselys på biltema, og at 850 GLT originalt kommer med vinge, MED bremselys, som garantert har høyere lyseffekt enn dette. i senere tid spurte jeg en kar fra BT om dette var lov, og han sa at det var ikke noe problem, så lenge det ikke blender folk. så folkens: xenon i ryggelys er halvgreit, xenon i bremselys er ikke så akseptert i BT's øyne. er ikke veldig akseptert om det kommer rett i mine øyne heller

    og jeg er jo elektriker, så det er mye lys på bilen min. litt gøy må man jo ha det.

    nå driver jeg å fikler med ei elektrisk takluke jeg kjøpte fra Morgis, finner det faen ikke ut. men det ordner seg nok, trur det er styringsenheten. koster ikke mer enn 40dollar på Ebay, venter på lønninga. er uansett fornøyd med kjøpet, Morgis
    Sist endret av mrstfu; 24/08/10 kl 02:36
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  6. #5
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Her var det mye lys!

    Blir fin denna etterhvert, hva felger er det du har/skal ha da? Tenkt å bytte fronten til en litt nyere, evt "R"-front? Planer fremover?

    Elektriker og bor i Lillestrøm, jobber i Lillestrøm og? (Er selv elektriker på Strømmen. )
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #6
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    nå kommer det jeg regner med noen av dere er litt uenig i, men det er greit. dette er en veldig smak-og-behag ting, og jeg forstår det. Bilen har som kjent innstegslys over gulvet på hver side, og dette har jeg byttet til røde dioder. Men! det var ikke nok.... så jeg ordnet meg rødt UTstegslys:


    diodestripe som er limt oppunder døra, akkurat så det ikke kommer i klem. Dette kan selvfølgelig sees på som poengløs styling i beste Fast&Furious stil, men det har en praktisk verdi, da man ser hvor man setter beina i stummende mørke. Pluss jeg kjører et temalys på bilen, med alt i rødt, så det passer bra. Alle har jo blått nå om dagen

    Beklager dårlig bildekvalitet, kameraet hadde tatt ferie, så mobilen måtte til verks.
    Fint rullende prosjekt dette. Ikke stor fan av rødt i alle lys, men det er bra gjennomført da

    Dette siste med utstegslys minnet meg på et mektips på svenska85x70 klubben. Kanskje verdt å kikke på hvis du vil lage det mer innebygget i døren og ikke bare limt oppunder: http://www.svenska85x70klubben.se/fo...ic.php?t=12788

    Lennie som har laget guiden der er ikke helt tam når det gjelder mods på 850: http://www.svenska85x70klubben.se/fo...ic.php?t=17343
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  8. #7
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    heh, takker for respons. rødt lys har liksom blitt min greie, hvertfall på denne bilen, ettersom den er rød, følte det vra tingen liksom.... også er det jo greit med litt originale løsninger, ikke noe vondt ment om blått lys, men er bare ikke stor fan av det, hvartfall ikke nå.

    ustegslyset der er kult det, mulig det blir noe sånt eterhvertf, limet på Ebay-stripene er ikke akkurat allværs.

    Joakim: Er elektriker ja, men for tiden arbeidsledig, sa opp jobben da jeg ikke likte sjefen.

    og mye lys er viktig, og det blir mer. skal prøve å få lurt en ekstralysrampe innunder skiltramma, trekt langt bak så det ikke synes så godt...
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. #8
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Stemmer. Fant jo ut at vi gikk i klasse sammen og på GK. Verden er faen ikke stor!

    Lys er viktig ja, savner virkelig bøttelampene mine nå om kvelden asså!
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #9
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.568
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Stemmer. Fant jo ut at vi gikk i klasse sammen og på GK. Verden er faen ikke stor!

    Lys er viktig ja, savner virkelig bøttelampene mine nå om kvelden asså!
    skal love deg at bøttisene mine kommer på nå når jeg skal flytte!!

  11. #10
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Ja, mine Bosch-lamper også. Når jeg får tid, har jo aldri tid!
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #11
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    de jeg har er mest for syns skyld, de fungerte veldig bra når jeg først fikk dem, men fant etterhvert ut at pakningene rundt glasset og ramma er den type gummi som smuldrer opp i varme, og med 100w halogen funka det litt dårlig. så reflektorene er rusta opp, og gir egentlig dårlig lyseffekt.

    planen er å skru bort de inni grillen, kanskje sette inn noen nye, men først og fremst måke inn en lysrampe med 4 lamper inne i fangeren, altså rett under skiltet, og trekt bak leppa, så de ikke synes så godt. tåkelyset går også automatisk på når jeg setter på fjernlyset, og selv om det er et helvete med kabler og releer rundt batteriet, kommer jeg til å fp en lyseffekt du bare kan drømme om med original fjernlys. som kjent er jo ikke originalfjernlyset på disse bilene veldig bra, ikke veldig dårlig heller, men når jeg får handla inn linselyktene, og litt xenon i de, skal vi nok klare å flerre lakken av bilen foran
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #12
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Xenon hjelper veldig ja.

    Får jo også Hella Rallye 3000 Compact nå da, de er veldig små og passer fint i grillen, om du ikke skulle falle for fristelsen å kjøre med bøttis'er.

    Ble det ny front på denne også, sa du? Facelift-front?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  14. #13
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    har hatt lyst til det, da Rfronten ser mye.... hva skal jeg si.... raskere ut. vurderte tidlig i min volvokarriere et Evolve kit fra Realcar, men det blir for mye japse i det. original styling har alltid, og vil alltid være best, i mine øyne. Samtidig veit jeg ikke hvor lenge jeg kommer til å ha bilen, da jeg har jævli lyst på
    AWD
    eller Turbo, evt begge deler, og enda mer lyst på stasjonsvogn, da fortrinnsvis 850. Så det blir nok til at jeg kjøper orginal addon leppe fra volvo, som bygger litt ned i fronten, og senker balja litt.

    Er ikke noe fan av bøttiser, fatters har tre stykker foran på sin v70N, og greit, det gir et helt rått lys, men på de aller fleste biler synes jeg det fucker for mye med profilen til bilen. spesielt 850 og x70, synes profilen er litt for slank og fin til å kødde med bøttiser. på 240 på den andre siden, synes jeg det ser jævli bra ut. har sett en 240 med trippel bøtterampe foran, i tilleg til litt mindre bøtter felt inn i fanger der hvor tåkelys pleier sitte. Ikke veldig pent, men satan å det lyste.

    Ang Hella Rallye compact, trur jeg prøvde meg på de, men fant ut at de ble litt for stor. har 22cm, hvis jeg ikke husker helt feil, og det var plass, men det blei litt trangt i forhold til justering, kabling, luftstrømmning til radiator osv...eller kanskje jeg tenkte på noen andre... vi får se, mer lys blir det uansett!
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  15. #14
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard Nytt lys og lyktespylerprosjekt!?!

    da jeg har fått worklogen up to date, er det vel like greit å oppdatere etterhvert som ting skjer, så jeg ikke sitter i 4 timer hver gang jeg skal skrive noe her

    i kjelleren til muttern står siste laget med lakk på fangerene bak (listene på fangerene) og tørker, glemte selvfølgelig å ta bilde av dette, men det vil jo komme på bilen etter hvert.

    i samma slengen tok jeg meg en tur innom Biltema på Skjetten, og kjøpte meg litt dioder til parklys foran. på bilde ser det jævli blått ut uten blits, og har riktig farge med blits, problemet er at blitsen tar bort noe av lyset parklyset reflekterer inn i lyktehuset, så legger ut begge deler:



    hvite biltema dioder, kosta 100spenn for to stykker med glass/"wedge"sokkel. riktig farge for min del, det er bittelitt blåskjær i det, så tilnærmet Xenon 6000k jeg tør håpe på, så jeg er happy.



    her ser dere en liten del av prosjektet mitt ang lyktespylere, har satt på 850 spylerdyser der hvor armen til lykteviskeren kom ut før... dette blei veldig midlertidig, for å set om det funka, imorra prøver jeg å sette på litt andre dyser, som dusjer mer enn spyler, samme dusjstråle på som v70... disse blir antageligvis satt ute på fangeren, et lite stykke fra lykta, så jeg dekker en god del av lykta med spylerveske. har alltid syntes den fangeren har vært litt.... naken. litt for lite som skjer. så det blir bra. ekstra downforce!

    det dere ser på siden av grillen der, alle de svarte flekkene, det er steinsprut. tør ikke vise dere panseret engang, omlakkering må til!

    i samme slengen jeg var under der, ordna jeg sånn at tåkelysa går av når jeg vrir om på kjørelys.... men går PÅ på fjernlys, så på fulltlys lyser ALT:


    ser ganske greit i mørket nå... la og merke til at det er på tide med nye dempere... baki bagasjen er det nesten tomt, med unntak av 20kg basskasse, et verktøybelte og noen kabler, kanskje 25kg... snuppa ser litt feit ut i ræva:



    skattepengene kommer snart, så da blir det 60/40 senk!

    god helg folkens!
    Sist endret av mrstfu; 28/08/10 kl 03:21
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  16. #15
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Fjærene som holder bilen oppe, ikke demperne

    Blir gjort litt her og, når får du montert lister på fangerne bak da?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #16
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    sorry... som sagt, det mekaniske lærer jeg fremdeles om...

    listene er montert, kommer bilder om ikke altfor lenge.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  18. #17
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    alle må lære

    Hvilket senkesett går du for?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #18
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    har hørt bra saker om FK Automotive... skal visstnok være pissestivt, og av grei kvalitet. riktignok er de erfaringene fra en som har montert det på en Passat, men skulle tru det går for samma...

    Dette...


    blir ca 2.800 norske pluss frakt, og det synes jeg er veldig bra. har ikke behov for coilovers eller justerbar stivhet osv, skal bare brukes i daglig, ikke noe råkjøring

    og det jeg gjør vett, siden det hvertfall på bildet ser ut som det er emblemfritt, så tar jeg å lakker på en volvo R-sport logo eller noe, så BT på teknisk ikke ser forskjell....

    "originalt senka ja? kjøøøøør videre..."
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  20. #19
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    da er lyktespylere montert!

    sliter fremdeles litt med trykket, så kommer til å fortsette å prøve meg frem med bensinpumpa, hvis noen veit om ei annen pumpe som gir ca 1bar trykk, settes det pris på.. sånn blei det hvertfall.





    spyler litt lavt, men det løser seg med økt trykk. dysene er sånne du får på Torshov, sånne med blå dioder i. diodene brukes selvfølgelig ikke, da jeg også har lakket over dem, men de har justerbare dyser, og kan justeres høyt nok til å treffe lykteglasset rimelig bra.

    måtte ikke ta av fanger, tok bare av listene foran. her finner man tre hull.. det minste er også et hull som går gjennom hele fangeren, og rimelig lett å føre inn spylerveskeslangen på innsida av fangeren. videre tok jeg en batteridrill, og freste ut isoporen som ligger inne i fangeren, nok til at jeg fikk slangen opp til plasten i fangeren, og god nok plass til å skru på mutteren på dysa inni. akkurat det var et salig knot, men verdt det..

    nå er også resten av listene bak ferdig lakkerte og monterte, og JA, bilen er møkkete, derfor det er en liten fargeforskjell :






    Pass på at tispa er stuerein! Og ikke knepp opp en eneste knapp eller ta av sokka hvis det lukter kjetting i blåsern!!


    God morgen, folkens.
    Sist endret av mrstfu; 10/09/10 kl 02:20
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  21. #20
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    har hørt bra saker om FK Automotive... skal visstnok være pissestivt, og av grei kvalitet. riktignok er de erfaringene fra en som har montert det på en Passat, men skulle tru det går for samma...

    Dette...


    blir ca 2.800 norske pluss frakt, og det synes jeg er veldig bra. har ikke behov for coilovers eller justerbar stivhet osv, skal bare brukes i daglig, ikke noe råkjøring

    og det jeg gjør vett, siden det hvertfall på bildet ser ut som det er emblemfritt, så tar jeg å lakker på en volvo R-sport logo eller noe, så BT på teknisk ikke ser forskjell....

    "originalt senka ja? kjøøøøør videre..."
    Følger jo med TÜV papirer på det settet, mye bedre å bare bestille time på BT og få det godkjent da.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  22. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Er ei norsk side som selger det settet også, ikke så ille pris der heller. Men kommer vel kanskje under den prisen sendt ifra svergie uansett?
    Kirkis her på forumet har slik på sin bil, han er fornøyd med sitt sett
    Kommer til å kjøpe selv etter å ha tatt lappen(kjøretimer=Pengesluk)

    Du har gjort noen fine mod's hittil, har du tenkt til å bygge om til 94+ utseende etterhvert?
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  23. #22
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post
    Er ei norsk side
    Kommer til å kjøpe selv etter å ha tatt lappen(kjøretimer=Pengesluk)

    Du har gjort noen fine mod's hittil, har du tenkt til å bygge om til 94+ utseende etterhvert?
    det høres merkelig kjent ut... husker ikke hvor mye jeg brukte, men det var en del...

    har tenkt på det, skulle jeg få tak i komplett fanger selvfølgelig, til en ikke så ugrei fanger. Ser mye bedre ut, spesiselt sammen med moderat senk.

    Joakim, sveiser du eller? har en eksos som sårt trenger litt hulltetting...
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. #23
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    nyvaska og nypolert!

    kameraet gikk tom for strøm, så måtte bruke mobilen, så jeg beklager mangel på "shine"... men den er der!



    er det ikke deilig når vannet legger seg sånn på bakluka?


    god kveld!
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  25. #24
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke sveisa så veldig mye nei, men dissa andre i verkstedet sveiser da endel.

    Eksos er best å bytte, syns jeg, billig på Biltema

    Hva har du polert med?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  26. #25
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Turtle Wax Nanotech Wax... annenhver polering tar jeg full lakkrens og fra samma serien, synes det blir greit. men det bilen virkelig trenger er ny lakk, er så mye riper og drit og lort på bilen...

    har sett en Turtle pakke på Esso, med applikator, microfiber, og tyntflytende voks... lurer på hvordan det blir med den, for da slipper jeg å passe så jævli på øister og svart gummi, da Nanotechen legger igjen hvite rester....
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

Side 1 av 58 1 2 3 11 51 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Volvo v70 lekker kjøleveske? og srs lampa lyser hjelp
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 23/03/11, 22:14
  2. varme i sete,speil og bakvindu virker ikke
    By metrakit in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 5
    Siste post: 13/01/11, 20:43
  3. Varme i seter virker ikke
    By TheRonnyKay in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 03/12/10, 19:39
  4. Blinklys og varme i setene funker ikke??
    By jbolaisen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 23
    Siste post: 16/08/10, 18:44

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •