Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  98
Side 16 av 16 FørstFørst ... 6 14 15 16
Viser resultater 376 til 381 av 381

Tråd: Nilsson's Volvo 240GL, kone240 og GLT. Nytt "prosjekt"

  1. #376
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Tatt en liten jobb som har vært utsatt lenge nok ikveld, byttet tankarmatur for ett år eller to siden, og har ikke hatt noe særlig fungerende tankmåler etterpå.

    Fikk ut armaturet, men flottøren datt av, så dro opp igjen guttungen som hadde lagt seg, trødde på’n gummihansker så fikk han fiska opp både en og to flottører



    Den flottøren som ligger på benken er den nye, full av bensin og ikke nevneverdig flytedyktig sjekka så at måleren viste rette verdier etter åssen armen på armaturet sto, det gjorde den jo såklart ikke. Fant fram org armaturet til bilen og flytta over senderen og armen til flottøren, fungerer helt perfekt. Har fra før lodda over + til tankpumpa og flytta over - fra det gamle, da det var brudd i begge deler på det nye. Så nå er det kun igjen selve armaturet av det mye, resten er 32år gammelt Volvo oem med nærmere 500000km bak seg, og fungerer jo selvsagt som det skal.
    Grunnen til at det ble byttet i første omgang var at ledningen til + til tankpuma har irret av oppå armaturet og jeg ikke får tak i nok gods for å lodde den på enda em gang.
    Det nye armaturet er proffesional parts sweden sitt verk, hovedansvarlig for kvalitets sikringa der er nok en pensjonert brite som jobba for Austin på 70tallet, kan absolutt ikke anbefale noe fra det merke


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  2. Takk vangsfreaken, Aartun, B230, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  3. #377
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Kjøp bare pro parts sweden om det er deler som er lett og billig å bytte igjen...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  4. #378
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard



    Ble en tur på mjøsmarkedet her om dagen. Eieren av Corollan jeg står ved siden av kjøpte 240n min i 1993 og hadde den som bruksbil fram til 2007 viste det seg. Eieren mellom han og meg hadde den kun ett par måneder. Og helt tilfeldig at jeg perkerte der


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  5. #379
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard Nilsson's Volvo 240GL, kone240 og GLT. Nytt "prosjekt"










    Tok en aldri så liten rundtur med 240n på søndagen som var også. Fra Tretten til Lom, over til Sogndal, Lærdal, Fagernes, Dokka, Vingrom og Tretten igjen. Uten et eneste feilslag, såklart

    Men har merket en klunkelyd fra forstillinga siste dagene, tror det er en bakre bærebruforing som har gitt seg. Byttet venstre for noen år siden, så blir ikke overrasket om det er repro foringa som har sluppet.

    Også er det endel vibrasjon som jeg tror kommer av at jeg har org Volvo diesel motorfester fra da det var turbomotor og mye burning hver kveld Så lurer lurer litt på og kjøpe nye bensinfester. Stort sett merker jeg ikke mye men på litt høye og litt lave turtall er det endel skrangling og vibrasjonslyder som er lettere plagsomme
    Sist endret av Nilsson; 03/08/22 kl 18:07
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  6. Takk HansOla, Lasse R takket for denne posten
  7. #380
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard






    Fikk en etterlengta vask og litt mer lys igår.
    Må ta en runde på hovedlampene, elendige reflektorer og møkkete inni. Tenkte også å koble de om rele, bare jeg finner igjen den guiden på det


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  8. Takk HansOla takket for denne posten
  9. #381
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard





    Ble ett etterlengta oljeskift og litt utsatt vedlikehold igår.
    Skifta ryggelysbryter, til ingen nytte. Ryggeøyset kom og gikk endel før det ga seg helt for noen år siden, så gikk utofra det var bryteren. Men målte 12v inn på lykta, så viste seg å være printkortene som synger på aller siste verset. Skal kjøpe inn kontakter og koble alt utenom.

    Bytta også reflektorer i hovedlampene, vaska glassa godt på innsida og justerte lysa, hjalp nokså bra. Måtte bytte høyre lampa da boltene bare gikk rundt inni lykta nå, så satt på ei biltema lykt, men passformen på dem er jo elendig så skal se om jeg har ett org lyktehus liggende. Er forresten samme lampene de selger på vparts så jeg, Djauto. Så kjøp heller noe anmet
    Smikke også på sommerhjula og fikk en god vask idag


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  10. Takk vangsfreaken, Anders Dybvadsskog, Aartun takket for denne posten
Side 16 av 16 FørstFørst ... 6 14 15 16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •