Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Bilen min har personlighet! V70T5 start/batteri problem..

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard Bilen min har personlighet! V70T5 start/batteri problem..

    Hei!

    Fikk en syk opplevelse i dag.. utrolig flaut!! Skal selge V70en, er så pen å nyvasket nå.. er en drøm å kjøre.. så var litt sånn bittert å kjøre å møte han som skulle komme å titte i dag.. men så..! Etter å ha vist han rundt bilen, mye snakking.. så startet han den.. null problem.. stoppet den gjen med engang.. sto lenge til sikkert 20-30 min med dørene åpne kupe lyset på.. Så skulle dem sette seg inn for å kjøre en prøvetur.. Da var det null liv.. alle kontrol lampene lyste svakt å bilen var tom for strøm! Har hatt noen mistanker til batteriet før.. men så fikk eg rengjort polene å da har det virket helt fint til nå.. Endte opp med at han måtte kjøre meg hjem i sin bil å hente startkabler.. Han hadde en 95 Chevrolet Suburban..Koblet til startkablene.. men fortsatt.. Akkuratt det samme! batteriet kjentes en anelse varmt ut når han sto å gasset men skjedde ingenting... Så prøve han å dytte meg i gang.. da kom bilen med engang.. starter å går.. null problem..? Batteri defekt? hvorfor startet den så ikke med startkabler? følelse av at bilen min ikke har lyst å bli solgt..

  2. #2

    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Skarnes
    VCCN medlemsnummer
    346
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    Nytt forsøk....


    Det er ikke samme problemer igjen da.....

    leste du hadde hatt dårlig kontakt mellom batteri klemma og ledning.
    2012 v70 d3
    2005 V70 2.0t
    1998 V70 2,5L 10V - Solgt
    1986 740GL - Solgt
    1985 240GL - Solgt
    1975 242DL - Spiker
    1975 Mazda 818 - Spiker

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Bytt batteri så skal du se..
    Er det nok utladet så har jeg selv opplevd at det ikke nytter med startkabler. Men rart den startet så lett når du dyttet den i gang.
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Jepp.. stemmer det ola, hadde det problemet.. men ble bra etter reingjøring.. skal se over alt av kontakter gjen.. kansje belastnings teste batteriet på jobb så får vi se..=) ja, har lest noe om det at dersom det er for tomt så vil du slite med kabler.. men forstår ikke det siden bilen startet å 20 min etterpå var det HELT tomt.. måte på hvor mye kupee lyset kan tappe.. =)

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. mars 2010
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    Batteriet må være veldig dårligt, om kupelyset tapper det for strøm i løpet av 20-30 minutter! har selv gjort tabben å gå fra bilen med kupelyset på, og latt det være natten igjennom, uten noe problem. Kanskje dynamo ikke lader batteriet nok?

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Var ikke noe dårlig kontakt på batteriet, men fulgte jordingskabelen, det punktet som er under batteriet, der var det oksidert en god del.. skrudde ut bolt å pusset med stålkost på bolten.. etterpå startet den lettere en noen gang å siden har det vert bra, selv om den står lenge med lys på.. så nok en gang var det dårlig kontakt.. =)

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •