Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Bagasjeromsluke åpner seg ikke - Volvo S40 2.0D 2009 mod.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2011
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard Bagasjeromsluke åpner seg ikke - Volvo S40 2.0D 2009 mod.

    Fikk i dag nok en feil på bilen- Nå er det bagasjeromsluken som ikke lar seg åpne med å treykke inn bak på luken. Er det låsen i seg selv som er dårlig, eller ledninger i "knekken" på luken. Hvordan kan jeg åpne luken, slik at jeg kan få sjekket evt ledningsbrudd? Ser det er torx skruer, så løsner håndtaket. Hjelper det å skru ut disse, og da får jeg åpnet, eller har det ikke noe for seg.

    Fikk åpnet dne på lørdag, og merket ikke noe unormalt de.

    Takker for svar.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2011
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard

    Kan legge til at jeg hører et lite klikk i det jeg trykker inn knappen på bagasjeromsluken, men den åpner seg ikke. Kan den være låst på en måte? Har også forsøk å åpne med kanppen på nøkkelen, men heller da åpner den seg ikke.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2011
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard

    Fikk skrudd av bryter og skiltlys listen og rengjort kontakt.
    Men det gjaldt ikke. Fikk åpnet luken faktisk en gang i dag tidlig
    Men når jeg lukket den igjen så åpnet den seg ikke igjen.
    Høres ut som om det er noen tannhjul som spinner rundt og ikke tar virker det som.
    Men problemet er ho at jeg ikke får åpnet luken og sjekket nærmere. Noen som har tips til hvordan
    Få åpnet luken.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. mai 2015
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Det er lurt å ta av bekledningen på innsiden av luken dersom den tilfeldigvis åpner seg igjen.

    Evt. må sannsynligvis bekledningen tas av mens luken er igjen. Da kan det være lurt å se prosessen på en annen bil først.

    Jeg kan evt. forsøke å finne en annen løsning.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2011
    Innlegg
    90
    Antall takk

    Standard LØST: Bagasjeromsluke åpner seg ikke - Volvo S40 2.0D 2009 mod.

    Har funnet ut hva feilen er. Det var låsekassen som var defekt. Jeg gjorde følgende for å få ut låsekassen.
    Først la jeg ned begge baksetene. Krøp så inn i bagasjerommet, og fjernet filten som er på innsiden av luken. Dvs løsnet den bare nede, slik at jeg kom til låsekassen under filten.
    Så skrudde jeg ut 3 bolter som fester låsekassen, og trakk ut el-kontakten til låsekassen. Så gikk jeg ut, og trakk luken forsiktig opp og da kom den løs av selve låsekassen.

    Da satt selve låsekassen igjen fast nede i U kroken i bunnen. Så rev jeg av all sort plast rundt denne, for å komme til til å stikke inn et skrujern i et hull, slik at den spretter opp, og løsner fra U kroken.
    Så da var låse kassen løs.

    Sjekket at selve låsekassen var defekt, så koblet den så til igjen til el-kontaken i luken, og trykket inn knappe på luke, og låsekassen, bare slurer inni. Høres ut som noen tannhjul som slurer mot hverandre.
    Så luken er nå bare midlertidig festet med en stropp, og holder seg fint på plass. Får håpe Volvo klarer og skaffe en slik til meg i løpet av mandagen, hvis slike fremdeles eksisterer hos volvo på en så gammel bil. Ellers må jeg handle hos nettbutikker som det tar noen dager med levering.
    Bilen er ellers fin og hel, og heldigvis er det meldt ok være til uken her i Bergen.

  6. Takk jiha1968 takket for denne posten

Lignende tråder

  1. Volvo v50 , passasjerdør åpner ikke - vindusheis virker ikke .
    By Dan78 in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 1
    Siste post: 22/08/18, 16:01
  2. Volvo S40 2009 2.0D - Ikke EU-godkjent
    By ferale in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 9
    Siste post: 04/06/18, 10:41
  3. Får ikke start på 1990 B230F, dyser åpner ikke!
    By Dan Bay-Johansen in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 28/06/15, 11:41
  4. Svar: 6
    Siste post: 25/02/14, 23:39
  5. Svar: 27
    Siste post: 23/12/11, 11:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •